Различни браншови организации готвят затваряне на гранични пунктове по време на празниците заради липсата на СЕМТ-ове . Това каза зам.-председателят на Национално сдружение на българските превозвачи Красимир Лалов, цитиран от "Фокус". Той коментира това във връзка със ситуацията, че все още не е излязло разпределението на многократните разрешителни (СЕМТ-ове) за международни превози в Европа.
"Доколкото успях да разбера, някои колеги са решили да затварят ГКПП "Кулата", някои - ГКПП "Калотина", други - ГКПП "Капитан Андреево", и това са хора от различни браншови организации, които са обединени от това, че СЕМТ-овете за тази година още ги няма и не е ясно при какви условия за разпределени тези валидности и кой е допуснал монопол на пазара. Много от тези неща трябва да се изяснят и затова тези процеси ще бъдат неконтролируеми. И в момента точно това се опитваме да направим - все пак да успеем да разберем къде какво ще се случи, защото по тия светли християнски празници това не е най-доброто. Но за жалост, протестите са спонтанни и се очакват през следващите дни", обясни Лалов.
Той посочи, че това заедно с пакета "Мобилност 1" е сред нещата, които разделят Европа на две скорости. "Нашите хотели нямат персонал, нашите транспортни фирми също закъсват за персонал, всякакви други фирми от икономиката - също. Двете скорости на Европа са реално нещо и ако някой не го вижда, просто съжалявам. Ние икономически закъсваме точно заради липса на персонал и ще продължаваме да закъсваме още повече, защото нас ни изпомпват. Всеки, който е бил в чужбина и се е срещал с българските общности там, знае, че те се увеличават нон стоп и то поради две много ясни причини - медицинско обслужване в държавата и обучение. Те казват, че не е толкова заради парите, които получават, а защото са сигурни в тези държави заради социалните придобивки - безплатно здравеопазване и много добро обучение. Това е факт неоспорим и ние просто оставаме без хора, топим се като нация, заяви Лалов и посочи, че точно върху този въпрос трябва да работи много здраво българското правителство.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Хохо
Коментиран от #9
21:42 23.12.2018
2 Да плашат
21:50 23.12.2018
3 Atilla
Коментиран от #5, #6
08:01 24.12.2018
4 Крали Марко
09:52 24.12.2018
5 Джони
До коментар #3 от "Atilla":
Един от шефовете на превозвачите е г.петърнеичев беше зам. Министър на транспорта по времето на БСП. Абсолютен социалист комунист. Шефовете са почти всички милионери за разлика от шофьорите. В тези протести има много червена политика.Коментиран от #8
09:59 24.12.2018
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Atilla
До коментар #6 от "Хохо":
Защо да нямат работа по границите, след като може мен да блокират и 2 дена да не мога да мина 300км,че им бил скъп бензина и малки заплатите,защо за едните да може,а за други не?11:59 24.12.2018
8 Atilla
До коментар #5 от "Джони":
Като цяло блокадата е затова,че се толерират едни фирми за сметка на другите при строго определени бройки разрешителни,а това,че са милионери какво значение има след като плащат нормално на работниците си12:04 24.12.2018
9 СтарТИРаджия
До коментар #1 от "Хохо":
Уважаеми Дядо Коледа, винаги съм бил наясно със себе си като водач и на лек, и на тежкотоварен автомобил, че Вие ама въобще не сте важни относно трафик и икономика, но просто "демократично" - диктатната евро система така е сглобена и обслужваема, че тежкотоварните машини, осигуряващи Ви консуматорския характер на обществото да са Ви перманентно длъжни! А и характера на дейността е крайно (анти)законно "зависима" от всякакви (не)компетентни органи, генерираща (не)законни солени глоби!!! Всичко е за пари мой човек и така го извъртяха в последните години, че да се чувствате по-по от омразните Ви тираджии. Системата винаги е била разделяй и владей. Та от къде накъде ти си по важен да си превозиш г.зЪ до следващото плюскане? Май аз съм по-важен, 'щото без мен няма плюскане. Нали се присещаш! Колко бързо някоя хубава седмица ще разбереш к'во е без манджа, без тоалетна хартия за, след манджата. Без гориво за колата, че и градския транспрт. Защото животът е йединье, пиинье, музика и еб@нье. Без тези задоволени физиологии, няма и присещане за култура, почивка и спорт! Всичко друго е френетично бля-бля за политика, полицаи, съдебна с/ма, военни и др. Ама и те на разбора ядат и сер.т!!! Превозвал съм стоки и материли по за над милион евро(!!!) на курс!!! Та къде ти е важнотията в случая и че и да ти "цепя басмата"?! Когато съм... На работа.Коментиран от #10
12:38 24.12.2018
10 Вие сте....
До коментар #9 от "СтарТИРаджия":
...9 дупка на кавала. Качват са товарите по влакове и се решават проблемите. Незаменими хора няма, особено пък шАфьори на камиони21:30 24.12.2018