14 Януари, 2019 12:14 7 227 24

Официално! Държавна компания без търг ще строи „Хемус“

  • хемус-
  • магистрала-
  • автомагистрали еад-
  • апи

Стойността му е 1 124 880 000 лв. без ДДС и средствата са от републиканския бюджет

Официално! Държавна компания без търг ще строи „Хемус“ - 1

В края на декември 2018 г. между Агенция „Пътна инфраструктура“ и „Автомагистрали“ ЕАД е сключен договор за изграждането на 134,14 км от автомагистрала „Хемус“ в участъка от пътен възел „Боаза“ до пресичането с път I-5 Русе - Велико Търново. Той е на основание чл. 14, ал. 1, т. 6 от Закона за обществените поръчки, приложим за публични възложители, какъвто е АПИ. Стойността му е 1 124 880 000 лв. без ДДС и средствата са от републиканския бюджет. Цялата сума е в специална сметка в БНБ. Средствата от нея могат да бъдат използвани само за изпълнение на дейности по участъка от 134 км от АМ „Хемус“. Към настоящия момент няма извършени плащания. Това съобщават от АПИ.

Договорът ще бъде изпратен за информация в Агенцията по обществени поръчки /АОП/ в законоустановения срок до един месец от сключването му. Преди неговото подписване в АПИ е постъпило положително становище от АОП.

„Автомагистрали“ ЕАД няма сключени договори с подизпълнители за строителство на възложените от АПИ 134,14 км на АМ „Хемус“. Изграждането на отсечката е разделено на 6 участъка. Целта е тя да бъде готова до 2023 г.

Участък 1 е с дължина 15,26 км. Започва от Боаза, където ще приключва изграждащата се в момента отсечка, и ще е до пресичането с път ІІІ-307 Луковит - Угърчин (км 87+800 до км 103+060), включително пътен възел „Дерманци“. Връзката със съществуващата републиканска мрежа ще се осъществява чрез два пътни възела - п. в. „Боаза“ при 88-ми км и п. в. „Дерманци“ при 98-ми км.

Участък 2 е 19,2 км. Той е от края на пътен възел „Дерманци“ - при пресичане с път ІІІ-307 Луковит - Угърчин, до връзката с път ІІІ-3005 Радовене - Катунец, включително пътен възел „Каленик“ (от км 103+060 до км 122+260).

Участък 3 е 17,08 км. Той ще започва от края на пътен възел „Каленик“ при пресичането с път ІІІ-3005 Радовене - Катунец до връзката с път ІІ-35 Плевен - Ловеч, включително и п. в. „Плевен“ (от км 122+260 до км 139+340).

Официално! Държавна компания без търг ще строи „Хемус“

Участък 4 е 26,8 км. Той е от края на п. в. „Плевен“ при пресичане с път II-35 Плевен - Ловеч до път III-301 Летница - Ловеч, включително пътен възел „Летница“ (от км 139+340 до км 166+144.09).

Участък 5 е 23,2 км. Той е от края на пътен възел „Летница“ при пресичането с път III-301 до път III-303 Бутово - Павликени, включително и пътния възел (от км 166+144,09 до км 189+344).

Участък 6 е 32,6 км. Започва от края на пътния възел на път III-303 Павликени - Левски до път I-5 Русе - Велико Търново, включително и пътния възел (от км 189+344 до км 222+000).

Техническото проектиране на участъци 4, 5 и 6 ще бъде изпълнено през 2019 г. Целта е цялостното изграждане на АМ „Хемус“ в участъка от Боаза до пресичането с път I-5 Русе - Велико Търново да приключи до 2023 г.

За първи път Агенция „Пътна инфраструктура“ възлага изпълнението на строително-монтажни работи на инфраструктурен проект на основание чл. 14, ал. 1, т. 6 от Закона за обществените поръчки. МРРБ е едноличен собственик на 100% от капитала на „Автомагистрали“ ЕАД и правата на държавата в дружеството се упражняват от министъра на регионалното развитие и благоустройството. АПИ е второстепенен разпоредител на бюджетни средства към министъра на регионалното развитие и благоустройството.

В последните години „Автомагистрали“ ЕАД е изпълнило редица обекти с висока обществена значимост като тунели, виадукти, мостове, асфалто-бетонови настилки на автомагистралите „Хемус“, „Тракия“, „Люлин“, „Струма“ и „Марица“.

Общата дължина на автомагистрала „Хемус“ от София до Варна е около 420 км. Изградени са участъците между София и Ябланица и от Белокопитово до Варна, които са близо 170 км. В момента със средства от републиканския бюджет се строят 26 км от автомагистралата – 9,3 км в отсечката между Ябланица и Боаза и 16,32 км от п. в. „Буховци“ до п. в. „Белокопитово“.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гроб

    31 10 Отговор
    дано поне да изплатят на хората земята за нивите защото подозирам, че някой ще извърти някаква мега схемата да им изземат земите каквито са долнопробни алчни чичковци мръсни
  • 2 Batushka

    12 7 Отговор
    Малко остана!Една магистрала= десет пепелянки!
  • 3 Язе 2

    18 44 Отговор
    Това е добра новина. 100 годони Бойко Борисов!
  • 4 Иванчо

    51 5 Отговор
    100 % впоследствие ще има едни определени фирми, с които ще бъдат сключени договори за подизпълнение, но ще мине тихомълком.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Синдикат на Ало Измамниците

    29 4 Отговор
    Чшшшш алоо, де видяха държава тия. Всичко е наши хора и наши фирми. Държава....... смях.
  • 7 jambazina

    14 5 Отговор
    Като стане веднага ще я дадат на концесия и освен винетка ще плащаме и тол.
  • 8 Bingo

    21 8 Отговор
    ГРОБарите пак се спряха на най-крадливата схема, сега това дружество ще сключва директни договори с правилните фирми подизпълнители. Мога да си представя с какво качество ще е изпълнен обекта, като гледам колко закърпен е участъка Карнобат-Ст. Загора на АМ Тракия с който Тиквата толкова се хвалеше.
  • 9 NikNay

    12 2 Отговор
    Куче влачи рейс диря няма. . . . .
  • 10 ванката

    17 7 Отговор
    преди време тия идиоти ни обясняваха че 1км магистрала излиза 1 милион лева а сега 134км излизат 1.3милиарда ?!? този асфалт вероятно ще е със злато в него за да е по здрав...

    Коментиран от #12, #14

  • 11 Инкогнито

    8 5 Отговор
    Игра! Имат ли машини застроежа? Герберстите ще си наемат герберсти да строят!
  • 12 Запознат

    9 2 Отговор

    До коментар #10 от "ванката":

    Магистрала Люлин струва 500 милиона 19 км!
  • 13 Варна

    14 6 Отговор
    През 2017 година тази отсечка бе предвидена за 1 милиард. Печелившите бяха Делян Пеевски и Валентин Златев. Сега сумата е по- висока с над 100млн., а бяха обявили, че ще свиват лентите и няма да е съвсем магистрала и няма да може да се кара със 140км/ч.
    За какво говорим въобще! Борисов краде като за последно!!!
  • 14 Гоуст

    8 4 Отговор

    До коментар #10 от "ванката":

    Хемус е с изключително труден терен, който изисква много съоръжения. С такова изказване, не вярвам изобщо да си карал някога по Хемус, за да не знаеш

    Коментиран от #15, #19

  • 15 Морук

    3 2 Отговор

    До коментар #14 от "Гоуст":

    ААА мн труден викаш,държавна компания ,със 20 подизпълнители със собственици на олфорки от нз кой остров и всичко в една каса,

    Коментиран от #17

  • 16 Данъкоплатец

    6 3 Отговор
    Голямо крадене ще има!!!! Не случайно беше ликвидиран знаков бизнесмен от Велико Търново в началото на 2018 г.!!!
  • 17 Гоуст

    5 0 Отговор

    До коментар #15 от "Морук":

    Аз коментирам терена и съоръженията, не далаверите. Такова строителство за 80-те години, когато са строени, дори и днес е нещо уникално - стълбове от по над 100 метра
  • 18 войводата

    5 0 Отговор
    кога най после ще пуснете една чужда фирма да построй една магистрала в Мароко магистралите ги правят японски фирми какво пречи в България една японска фирма да построй магистрала вместо Агромах питам само
  • 19 Така е, но

    11 1 Отговор

    До коментар #14 от "Гоуст":

    Трасето през тежкия терен до Ябланица е направено преди 35 години. Колко да е тежък следващия участък?? Айде да кажем до ловешкия разклон има някой друг баир, но от там до Търново (близо 100км) е през полето.Имат няколко ниски моста през реки да направят евентуално, и няколко пътни възела(не се знае колко абсурдни ще са). Всичко това на цената на 250км високопланински алпийски терен с тунели и виадукти. Представям си ако ГЕРБ строяха отсечката от София до Ябланица сега, може би 50млрд. нямаше да стигнат
  • 20 M1 Yamaha

    3 4 Отговор
    Така трябва, държавата да си строй всичко.Много хубаво решение! Както едно време,браво на Бойко Борисов!
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 ДДС

    2 2 Отговор
    Кво става тук ще оравим 134,14 км магистрала/скоростен път за цена от 1 124 880 000 лв. без ДДС по 8 милиона и 300 хиляди на километър без ДДС ли излиза бабешката сметка. Да нямате няква грешка нещо?
  • 23 Пътстрой с 3 месеца гаранция

    1 1 Отговор
    И ние дойдохме малко да хасфалтираме, и да си взимаме банкноти, ние си взимаме това не е кражба!
  • 24 Коко

    3 1 Отговор
    Абееее ейййй КРАДЦИ долни,какви са Тея 10 000 000 лв/км.
    За тея пари под асфалта ще положа 1 м желязобетон като по Хитлерово време и пътя няма да мръдне 100г .
    Пълен грабеж!
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове