България оттегля апликационната форма за изграждането на автомагистрала „Струма“ през Кресненското дефиле, но продължава да разглежда проекта като приоритетен и не се отказва от него.
Новината съобщиха от транспортното министерство като уточняват, че решението не стопира проекта, а според тях, ще ускори екипната работа на всички институции, ангажирани с разширението на единствения „тесен участък“ по направлението до границата с Гърция, предава БГНЕС.
Днес българската страна информира Европейската комисия за решението си да оттегли Формуляра за кандидатстване за финансиране на лот 3.2 от Кохезионния фонд на ЕС, който беше подаден за одобрение на 9 август 2019 г. Институциите продължават работа по подготовката на апликационната форма с оглед на приоритетите в сферата на екологията на новата Европейска комисия, която вече представи своя Европейски зелен пакт. Решението е взето след задълбочен анализ, множество експертни разговори и специално допитване до общественото мнение, което категорично определя довършването на магистрала „Струма“ през Кресненското дефиле като изключително важно с оглед на пътната безопасност.
От министерството на Росен Желязков се казва, че страната ни винаги е била наясно с трудностите, свързани с опазването на природата в този участък, както и с необходимостта да се намери балансирано решение, отговарящо на екологичните и на транспортните цели.
Предвид чувствителната от екологична гледна точка защитена зона, в която се намира отсечката между Крупник и Кресна, винаги са търсени най-добрите решения за неговата реализация като в процеса на подготовка през годините са разглеждани редица варианти за изпълнение на участъка от АМ „Струма“ през Кресненския пролом. На базата на всички извършени проучвания, избраният Източен вариант Г 10,50 в най-голяма степен отговаря на техническите, социално-икономическите и екологични изисквания. Въпреки това, за да е максимално прецизна относно въздействията на проекта върху видовете и местообитанията, които са предмет на опазване в дефилето, държавата ще пристъпи към определянето на специфични консервационни цели и мерки. За намаляване на въздействието върху обекти от Натура 2000 от съществуващия път E-79, Агенция „Пътна инфраструктура“ се ангажира до края на 2020 г. да изпълни поредица от смекчаващи мерки, а именно: модифициране на съществуващите водостоци, монтиране на двустранно разположена мрежа в банкета на пътя, монтиране на плетени мрежи за птици с височина 4 м върху тротоарите на големите съоръжения.
За повишаване на пътната безопасност ще се анализира възможността за изграждане на видео система за наблюдение и система за информиране и пренасочване на трафика по обходни пътища и анализ за безопасното му поемане, както и подобряване организацията на движение в Кресненското дефиле.
МТИТС припомнят, че по поръчка на Агенция „Пътна инфраструктура“ през декември Изследователски център „Тренд“ проведе национално представително социологическо проучване. За 78% от анкетираните „участъкът през Кресненското дефиле е опасен, а изграждането на магистралата ще повиши безопасността на пътуващите“. За 70% от анкетираните построяването на автомагистралата е важно за намаляване времето за пътуване. 18% от българите са на мнение, че АМ „Струма“ трябва да се довърши независимо, че минава през защитена зона, а най-голям процент – 40 на сто считат, че магистралата трябва да се довърши, но при пълна гаранция за опазване на биологичното разнообразие. 13% споделят мнението, че АМ „Струма“ не трябва да се довършва, защото минава през защитени територии. Едва 5% от анкетираните са на мнение, че автомагистралата трябва да се довърши по друг маршрут, дори това да е по-скъпо и за строителството и за поддържането ѝ след това.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Усмивката
15:14 15.01.2020
2 Последния софиянец
Коментиран от #5
15:16 15.01.2020
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Усмивката
15:30 15.01.2020
5 Усмивката
До коментар #2 от "Последния софиянец":
Значи това е имал в пред вид Борисов като е казал.....,,милиони магистрали построихме, не като тия крадци от БСП....”15:33 15.01.2020
6 Истината е ,че....
15:56 15.01.2020
7 Явно
16:19 15.01.2020
8 München
16:35 15.01.2020
9 хаха
16:54 15.01.2020
10 Ventura
Блаженни са вярващите!
18:21 15.01.2020
11 Българина
18:21 15.01.2020
12 пак
18:35 15.01.2020
13 Behemoth
18:43 15.01.2020
14 Наглостта на един охлюв
Коментиран от #17
18:53 15.01.2020
15 Becker
19:06 15.01.2020
16 Кочо Честименски
19:07 15.01.2020
17 Loopianix
До коментар #14 от "Наглостта на един охлюв":
Абсолютно вярно, за съжаление ... Очаквайте скоро - проектът е възложен на държавните Автомагистрали ЕАД като стратегически и приоритетен, и под предтекст да не се губи време заобикаляме Закона за обществени поръчки, а после нашите фирми като подизпълнители прибират парите... Гарантирано от ГЕРБ.19:11 15.01.2020
18 Мен ме интересува кога ще завърши
19:20 15.01.2020
19 ЗЕВС
19:29 15.01.2020
20 Отечествен националсоциалистически фронт
Коментиран от #21
20:03 15.01.2020
21 Отечествен Отпадък
До коментар #20 от "Отечествен националсоциалистически фронт":
Кисело ли е гроздето, нещастници гербави ?Толкова сте ПРОСТИ като вожда си , че крадете и с задниците си и дори не можете да скриете колко сте оцапани ?
Скоро на Тиквата ще спрат напълно кранчето и всички калинки сте ПЪТНИЦИ, отивайте да садите картофи у Банкя
15:37 16.01.2020