Седмица преди старта на тол системата едва 7000 камиони и автобуси от общо 35 000 са оборудвани с бордови устройства, според информация на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ). Сред превозвачите отново има недоволство и са готови на протест заради въвеждането на таксуването за тежкотоварните автомобили от 1 март. Транспортните фирми не са съгласни с условията на държавата и искат ново отлагане на толсистемата, отбелязва в. „Монитор“.
Три са предвидените варианта за заплащане на толтаксата от автобуси и камиони след 1 март. Чрез т.н. маршрутна карта или образно казано дневна винетка, чрез бордово устройство или чрез джипиес отчитане на километрите.
Превозвачите, обаче отказват да плащат месечен абонамент за ползване на бордовите устройства.
Ние всъщност ще плащаме една такса за обслужване в размер на около 15 лв. без ДДС месечно, която такса до настоящия момент по никакъв повод, при никакви обстоятелства не е обявявана на нито едно от мероприятията, организирани от АПИ, коментира пред БНТ Магдалена Милтенова - председател на Конфедерацията на автобусните превозвачи.
Според Емил Николов от Съюз на международните превозвачи, не се предоставя възможност бордовите устройства да бъдат закупени. „Договорът, който се предлага е за 2 години, какво се случва ако в рамките на една година да речем фирмата преустанови дейнсот - ще плаща още 1 година?“, попита превозвачът.
От бранша заплашиха да бойкотират старта на толсистемата: Хората са много революционно настроени, искат да излязат на протест, отказват да закупуват устройствата, отказват на първи да извършват превоз по толуваните участъци и наистина ситуацията е изключително критична в момента, каза още Милтенова.
От АПИ заявиха, че няма монопол при доставчиците на бордови устройства, като се оправдаха, че няма забрана те да бъдат отдавани под наем на превозвачите. В отговор на това, че превозвачите нямат възможност да закупят бордови устройства, а могат само да плащат абонамент за тях, проф. Олег Асенов, член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“, отговори: „Договорът, който ние сме сключили с доставчиците предоставя възможност за различни начини на предоставяне на устройството – или под наем или чрез закупуване. В общите условия е записано, че и двата начина за предоставяне на услугата са възможни. И вече самият доставчик сам избира кой да избере“.
Той уточни, че към момента има сключени повече от 1200 договора за над 7000 бордови устройства, т.е. това е общият брой камиони и автобуси, снабдени с устройствата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Някой си
Каква е тази такса “обслужване”?!
Какво ще обслужват на ТИР-а?
Ще правят свирки на водача ли?
Коментиран от #5
13:28 25.02.2020
2 някой
13:35 25.02.2020
3 Ахаххаа
13:36 25.02.2020
4 Четвъртития на Боку
13:40 25.02.2020
5 Бай
До коментар #1 от "Някой си":
Ама там е работата че те не искат и да си ги закупят. Ти въобще прочете ли какво пише в статията? Явно не си. Или плащаш,, наем,, или си го закупуваш.Коментиран от #14
13:45 25.02.2020
6 Миг 29
14:37 25.02.2020
7 Чи ба мисирки
14:41 25.02.2020
8 някой друг
14:52 25.02.2020
9 12345
17:22 25.02.2020
10 Novus ordo seclorum
18:57 25.02.2020
11 Умно село
От алчност стари пътни участъци бяха превърнати в магистрали.,
а най плодородните полета край Струма в асфалт.
Е-79 загуби от това най много, защато "умни" глави така счетоха за добре. Седмица след откриването му донесе смърт, заради затварянето на стария Е-79. Сандански - Ново Делчево - Дамяница.
Поречието на Струма винаги е покрито в мъгла, но сега там е АМ Струма.
Гребаха инертна маса от Кресненското дефиле, като съсипаха траекторията на завоя след малкия тунел. А и затова части от пътя на АМ Струма има слегания от некачествената скала, защото е без пари.
А и всеки ден на този завой има ПТП.
Този "велик" инженер да вземе да си избърше цукалото с дипломата си, защото всеки ден водачи споменават майка му и роднините, както и тези допуснали тоя башибузук в Дефилето.
Е сега и ТОЛ камери под път и над път.
До Ви е честито!
20:06 25.02.2020
12 Иво
12:32 26.02.2020
13 Тези
12:34 26.02.2020
14 Водач
До коментар #5 от "Бай":
Май Ти не прочете статията. От АПИ разрешават вариант или или на фирмата доставчик,а тя на транспортните фирми ,само вариант под наем със две годишен договор.Проблема е ,че фирмата доставчик е само една и е монопол.19:05 26.02.2020