Логично е у нас да не се очаква цените на горивата да паднат както в други страни, тъй като ние купуваме петрол от Русия. Нека не очакваме в пъти спад. Намалението ще е по-скоро процентно.
Това заяви бившият зам.-външен министър Милен Керемедчиев. За „120 минути“ той заяви, че заради COVID-19 петролното потребление на Китай и Южна Корея, които са най-големите купувачи от Саудитска Арабия, е паднало с 20%, а решението на Русия да не намалява добива с 500 хил. барела на ден е отприщило петролната война.
„Потърпевша от това ще е Русия, чиято производствена мощност е 41-42 долара за барел. В Саудитска Арабия то е 6-7 долара за барел. Разликата е толкова голяма. Ще пострадат и шистовите компании на САЩ“, допълни той.
Керемедчиев смята, че в Съединените щати могат да обединят усилия големите петролни компании да изкупят малките. Освен това е на мнение, че ниските цени на петрола помагат в битката за Белия дом.
„Очаквам тенденцията за ниските цени на петрола да продължи поне до края на годината – т.е до президентските избори в САЩ“, подчерта бившият зам.-министър. Според него спекулата винаги намира вратички да пробие. Той не очаква да има значителен спад на цените, а по-скоро замразяване.
„Тепърва ще видим какъв ще е крайният ефект от строгите мерки заради коронавируса върху фирмите. Обявените от финансовия министър Владислав Горанов 60%, които държавата ще поема за фирмите, засегнати от COVID-19, са адекватни. За сравнение цената в Дания е 75%. Предстои и да видим как ще действат механизмите“, обясни той.
По думите му в момента съществуват две крайности – страни като България, Дания и Германия и страна като Италия, която замразява комуналните плащания и въвежда данъчни облекчения и ваканции.
Бившият зам.-министър обясни, че развитието на мерките у нас ще зависи от разпространението на заразата. Керемедчиев очаква банките да обявят, че удължават сроковете за плащане на вноски по кредити. Според него това е нормална мярка, тъй като кредитополучателите са основното перо, от което банката печели. По думите му към момента е необходимо да има по-голям буфер в бюджета и обясни, че еврозоната ще е под сериозен натиск.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Професор по Стоманобетон
12:24 16.03.2020
2 Стига бе856
12:28 16.03.2020
3 Хахаха
Ако Екопетролиум и Шел вкарат внос на гориво, както и малките независими доставчици като Круиз, Лукойл ще не ще смъкне цената.
Другаде го стяга чепика тази керемида .. падането на цената на горивото, директно удря бюджета през намаленото начисляване на ДДС.
Ето защо държавата има изгода от високи цени, защото не сме нормална икономика. Ако бяхме ...
Коментиран от #10
12:30 16.03.2020
4 чичо Пичо
12:31 16.03.2020
5 NEMEYIS
Коментиран от #13
12:34 16.03.2020
6 Иван
12:35 16.03.2020
7 Тоя е заспал
Коментиран от #8
12:39 16.03.2020
8 Картел
До коментар #7 от "Тоя е заспал":
Дреме ми за Магарешки. Ще диржим на два лева до дупка!!!! Сега е жътва братя13:22 16.03.2020
9 Спекула
13:57 16.03.2020
10 гост
До коментар #3 от "Хахаха":
Пишеш глупости на търкалета !!! Акциза е на ЛИТЪР и въобще не се влияе от крайната цена !!! Включително ДДС върху акциза също е твърда сума !!! Ако вземеш цената на едро без акциз и ДДС на Лукойл , тя да падне с 20 ст , което е почти абсурд , ДДС ще падне с 4 ст !!!!! И това е цялата загуба за бюджета !!!!!! Истината е в продажбите !!! При карантина пътуванията ще паднат , а оттам и количествата продадено гориво !!! Аман от селски "разбирачи" !!!Коментиран от #14, #15
14:06 16.03.2020
11 ГОСТ 1
14:32 16.03.2020
12 Русенец
16:02 16.03.2020
13 Русенец
До коментар #5 от "NEMEYIS":
В България няма горива от сорт Брент. Всичко тук е сорт Урал.16:03 16.03.2020
14 Русенец
До коментар #10 от "гост":
Мисля, че той не говори за ДДС върху акциз, а за ДДС върху крайна цена. А крайната цена се образува и от акциза на литър, което означава, че ако акциза намалее (или падне), крайната също трябва да намалее. Няма как да не е така, защото обратното пък ще повиши крайната цена. Вдигнат ли акциза, цената към клиента скача.Коментиран от #16
16:07 16.03.2020
15 Хахаха
До коментар #10 от "гост":
Няма да ползвам епитети ..., но си знаеш де.....Как се образува цената на бензин и дизел по съвсем опростена формула
(А+Б+С)×1,2 (ДДС)=Продажна цена,
където
А - цена на петрола
Б - разходи за преработка
С - акциз (твърда ставка)
ДДС 20%
Та я сметни едно и също ДДС ли е ако основата е 2 лева или 1,5 лева.
Задача за 5ти клас, и за възрастни идиоти
Коментиран от #17
18:50 16.03.2020
16 гост
До коментар #14 от "Русенец":
Акциза НЕ МОЖЕ ДА НАМАЛЕЕ !!!!!!! Проумейте го най-после !!!! Той е записан в закон НА ЛИТЪР и няма никакво значение дали горивото е 10 ст или 1 лев или 10 лева !!!! И е МИНИМАЛНИЯ за ЕС , така че надолу НЕ МОЖЕ да се променя , само нагоре !!! Съответно ДДС на крайна цена се образува от цената на едро плюс акциз плюс процента за бензиностанцията , който също е сравнително постоянен !! Тоест може да се променя САМО цената на едро на Лукойл без акциз и ддс !!!!!Коментиран от #18
18:51 16.03.2020
17 гост
До коментар #15 от "Хахаха":
И за тебе коментар 16 "разбирачо" !!!!! НЯМА и не може да има цена 1,5 !!!!! Втъркайте го някак в простото си междуушие !!!! Цената на "преработка" я определя Лукойл и НИКОЙ не може да му казва колко е !!!! Нито пък може да се променя акциза , освен за УВЕЛИЧАВАНЕ !!Коментиран от #19, #20
19:03 16.03.2020
18 Русенец
До коментар #16 от "гост":
Акцизът може да намалее. Имаше времена, когато беше по-малък. Друг е въпросът, че ЕС господарите не разрешават, а това го възприемате като непреодолим физичен закон.Коментиран от #22
21:14 16.03.2020
19 Русенец
До коментар #17 от "гост":
Аз съм карал с бензин на 1лв. А преди няколко години беше и на 1,62лв. Може и на 1,50лв да падне. Ако хората продължат да не зареждат ще видиш и такава цена.Коментиран от #21
21:16 16.03.2020
20 Русенец
До коментар #17 от "гост":
.....май беше през 2016г, когато заредих нафта на 1,62лв, на една бензиностанция, която няма да й казвам името.21:21 16.03.2020
21 Гост
До коментар #19 от "Русенец":
Лятото идва. Вадим колелетата. Все по-рядко ще караме колата. Ако ситуацията с вируса не се промени дотогава, горивата ще паднат още.21:22 16.03.2020
22 гост
До коментар #18 от "Русенец":
Еми няма да намалее , щото НЕ ТРЯБВА да намалява !!! Аз съм за даже да се УВЕЛИЧИ !!! И то двойно ако трябва !! Щото това и ДДС са единствените пари , дето остават в държавата от смърделниците !!!! Който иска да пуши , да си плаща и то здраво !!!Коментиран от #23, #24
21:26 16.03.2020
23 Русенец
До коментар #22 от "гост":
За пушачите не искам да коментирам. Но че "не трябва да намелее акциза", не означава, че не може да намалее. Различни неща са. И аз не трябва да блъскам за 1000лв, след като съм учил 17г, докато един мошеник от родата върти схеми с градоначалниците и присвоява милиони от фондове, но това е положението. Може и трябва са съвсем различни неща, особено в нашето време.09:32 17.03.2020
24 Русенец
До коментар #22 от "гост":
Още една корекция, ако позволиш: парите от ДДС и акциз не отиват в държавата, а отиват в джобовете на държавниците. В техните, както и в тези на безчетните държавни служители, от които няма такава нужда. Просто държавата си генерира нужда от държавни служители, които да обслужват не хората, а безкрайният списък от абсурдни процедурки и противоречащи си правилца, задвижвани от тромава бюрокрация, която иска повече и повече държавни служители да я генерират. Порочен кръг, който никога не свършва, но пък непрестанно се саморазширява и черпи все повече ресурс от тези, които изкарват БВП.09:36 17.03.2020