Изливът на фекални води във Варненското езеро е ограничен от миналата седмица. Тръбата е затапена от двата края. Тръбопроводът е спукан под механично въздействие, но дали се касае за преминаващ кораб, не мога да кажа. Това заяви днес Христо Николов, главен инженер на фирма "Хидроремонт - ИГ“, която извършва подводните ремонтни дейности след аварията в района, предаде Varna24.bg.
Изкоп на нова траншея по дъното за новата част на тръбопровода във Варненското езеро започва днес. Тя ще е на дълбочина 22 м, като максималното газене на корабите, които минават в района на фарватера, е 11,5 м – 12 м.
Инж. Николов обясни,че в момента се работи по премахването на дефектиралия участък на тръбопровода, който вече е изваден и укрепен. По думите му, извадени са около 270 метра, като проектът предвижда възстановяване на трасето. Новата част на тръбата, която вече е доставена, е от полиетилен, 500 мм външен диаметър.
"В момента предстои заваряване на тръбопровода, монтаж, изливане на тежести, изпитание, а в същото време подготвяме траншея, в която ще бъде положен новият тръбопровод. Траншеята трябва да е на дълбочина 22 метра. Преди това нямам представа на колко метра е била, ние открихме тръбата на дълбочина около 13 метра – разчупена на две“, коментира специалистът.
Той не се ангажира с твърдението, че тръбопроводът е ударен от кораб или, че монтажът е некачествен. Но потвърди, че причината за разкъсването на тръбата е механично въздействие.
"Ние намерихме съоръжението отгоре, разкъсано. Останалата част от тръбопровода частично е под дъното, което означава, че и другата част може да е била под дъното, но поради външно въздействие да е изкарана отгоре. Когато свръзките са се скъсали е възможно да се е напълнил с въздух и да е изплувал на повърхността“, заяви още инж. Христо Николов.
"Работим максимално бързо, за да възстановим участъка. Чисто технологично ни е необходимо време около 45 дни, но сме силно зависими от метеорологичните условия и корабоплаването, тъй като работим във водния път. Екипът е голям, но под вода работят 14 водолази. Последния прозорец за работа беше около 6 часа, надявам се да можем да работим и повече, но сме зависими от корабния трафик. Газенето на корабите е 11 метра, а полагането на новата тръба ще е на минус 22 метра, така че да не се стига до нова авария", обясни инж. Николов.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бесен Язовец
12:09 28.05.2020
2 Спрян
12:10 28.05.2020
3 гръкофил
12:11 28.05.2020
4 Иванчо l-ви
Коментиран от #10, #23
12:11 28.05.2020
5 Барба Гканьо
12:12 28.05.2020
6 Ахаххаха
12:14 28.05.2020
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 не разбрал
Коментиран от #11, #13
12:18 28.05.2020
9 Гост
12:19 28.05.2020
10 Цаца (ама от едрата)
До коментар #4 от "Иванчо l-ви":
Явно физиката не е от силните страни на инж. Николов.12:19 28.05.2020
11 ади сега
До коментар #8 от "не разбрал":
В мазите на късметлиите. И чат-пат, до втори етаж - при по интензивно ползване.12:22 28.05.2020
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Иванчо l-ви
До коментар #8 от "не разбрал":
Ами сега стискаме и чакаме с нетърпение новата тръба.12:28 28.05.2020
14 само питам
12:51 28.05.2020
15 Един от Варна
Коментиран от #16, #17
12:52 28.05.2020
16 ами
До коментар #15 от "Един от Варна":
Много дупета станаха - съответно и много ако. Морето им дойде малко.13:05 28.05.2020
17 заличаване на следи в
До коментар #15 от "Един от Варна":
е имаше и една друга песен за морето- еее е е и замириса на море ее ее ееее е е и замириса на море. сега като идват от вътрешността пеят еее ее е е и за мириса на клозет, еее еее е е е и замириса на клозет. приятно къпане на черно море.Коментиран от #18
13:59 28.05.2020
18 само питам
До коментар #17 от "заличаване на следи в":
Ами те въобще идват ли от вътрешността...щото гледам по гръчко пълно с вътрешни.14:39 28.05.2020
19 Ангелкова
14:54 28.05.2020
20 лайнометката
16:48 28.05.2020
21 до питащия от вътрешността
16:58 28.05.2020
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 ГЕРБ
До коментар #4 от "Иванчо l-ви":
МОЖЕ ВСИЧКО! Особено да транспортира въздух под налягане...21:28 30.05.2020