770 262 021 лева са приходите от електронни винетки и тол такси от въвеждането на електронната система за таксуване по републиканската пътна мрежа на 1 януари 2019 г. до 1 януари т.г. Постъпленията за 2020 г. са 378 760 625 лв. Приходите от глоби, санкции, неустойки и наказателни лихви за 2020 г. са 12 095 613 лв. От тях 11 800 640 лв. са от компенсаторни такси преди издаване на електронен фиш. Това съобщи днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова на заседание на парламентарната Комисия по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление.
Министърът коментира, че въвеждането на електронната система за таксуване по пътищата е успешно и извършената реформа носи няколко ползи. Имаме по-добра оперативност, по-добра събираемост на таксите, по-добра система за поддържане на данни, имаме контрол на инфраструктурата, по-голям контрол на правоприлагането, като имаме най-гъстата система от контролни точки, каза Аврамова. Дава се възможност за своевременно налагане на наказания за нарушения, има гъвкавост при обслужването без посредничество на търговска банка.
В дългосрочен план предстои задълбочен комплексен анализ за таксуването на движението по републиканската пътна мрежа на тежкотоварните пътни превозни средства, след възникналия проблем с COVID-кризата, мерките и намаляване на трафика, трябва да помислим и за обхвата, и за тарифата. В момента таксуваме само магистрали и първокласни пътища. Второкласните пътища са голям процент от републиканската пътна мрежа. Има области само с второкласни и третокласни пътища, няма магистрали. Посоката, в която трябва да мислим, е основните пътни артерии, които се ползват от тежкотоварния трафик, да бъдат включени в обхвата на системата. След всеобхватен анализ, трябва да помислим и за тарифата за таксуване, в бъдеще време, разбира се, не сега, когато бизнесът е затруднен и държавата се опитва да го подпомага, коментира министър Аврамова.
Вчера беше премината границата от 100 хил. бордови устройства, с които се оборудва тежкотоварният парк. За сравнение, при най-успешната внедрена в Европа система – унгарската, са внедрени 71 хил. устройства. Унгарската система при по-малък обхват обслужва 31 млн. тол декларации, а нашата – 36 млн. тол декларации месечно, коментира проф. Олег Асенов – член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“. Това показва, че като ефективност и начин на работа системата осигурява устойчиво пътно таксуване и свободно придвижване на пътните превозни средства.
Сертифицираните разходи за текущ ремонт и поддържане и за превантивни ремонти за третокласни пътища за миналата година е около 150 млн. лв. Отделно по ОПРР са ремонтирани над 140 км за общо около 131 млн. лв., информира председателят на АПИ Георги Терзийски. За 2021 г. са планирани ремонти на 120 км третокласни пътища, а по ОПРР 2014-2020 ще бъдат завършени около 150 км. С релокирани в края на 2019 г. средства по програмата ще бъдат рехабилитирани три нови участъка: Полски градец – Устрем, Каблешково – Межден и Варна – Житница. Продължава рехабилитацията на Русе – Кубрат и Айтос – Дъскотна – Провадия, които ще бъдат завършени през 2021 г.
До сега хората, които са купили ателиета, но ги ползват за жилище нямаха възможност да се регистрират по постоянен адрес. Правилата, които Законът за устройство на територията определя за жилищата – и отстоянията на сградите, и изложението на жилищата, трябва да се спазват, когато фирмите продават на хората ателиета за жилищни нужди, коментира пред медии министър Аврамова във връзка с приетите промени в нормативния акт. Регионалният министър напомни, че предложенията за промени в закона на Министерския съвет и на Министерството на регионалното развитие и благоустройството бяха за увеличаване на контрола в строителството и изискванията към надзорните фирми, които упражняват надзор от името на държавата и общините и получават обществен ресурс. Вторият внесен законопроект предлагаше намаляване на административната тежест.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бaро Вкаров
Половината за "Мис Долни гащи" а другите за ваксиниране на стадото!🐵
20:56 04.02.2021
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 ХАМБАРА
20:57 04.02.2021
4 И на сайта Фааккктиии
Модераторееее,
Чубан скапан
20:58 04.02.2021
5 Това значи по малко пари у народа
20:58 04.02.2021
6 дядо курти от село пиперково
Коментиран от #20
20:59 04.02.2021
7 нашия
20:59 04.02.2021
8 Чики-Рики
21:03 04.02.2021
9 Бонговец
21:04 04.02.2021
10 Русенец
21:04 04.02.2021
11 Иван Грозни
21:12 04.02.2021
12 Мазньо
21:17 04.02.2021
13 ВЕСНА
Коментиран от #18
21:18 04.02.2021
14 истина е
21:24 04.02.2021
15 Азим
21:34 04.02.2021
16 Иван Грозни
Коментиран от #19
21:44 04.02.2021
17 Целите Му
22:01 04.02.2021
18 Гост
До коментар #13 от "ВЕСНА":
Винетката е 98 лв, ама я виж данъка. Караш не караш - 200 лв. Всякакви такси за пътища и за екология трябва да са вкарани в цената на горивото. Караш - цапаш - плащаш си. Ама така батковците ще плащат за това, което ползват, а целта е да им го плаща народа.22:01 04.02.2021
19 Гост
До коментар #16 от "Иван Грозни":
При 2 милиона работещи в България, 800 хиляди са държавни служители и обслужващ ги персонал.22:02 04.02.2021
20 Боко
До коментар #6 от "дядо курти от село пиперково":
Има ги на снимките22:14 04.02.2021
21 Васил
23:00 04.02.2021
22 Гошо
23:10 04.02.2021
23 chi
23:34 04.02.2021
24 блаблабла
Коментиран от #26
02:39 05.02.2021
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Гост
До коментар #24 от "блаблабла":
Това, което правят толаджийте, може да го прави всяка стационарна камера. Тия само пазят вятъра и това ни струва милиони на месец.09:43 05.02.2021
27 Киро
10:16 07.02.2021
28 Шофьор
17:51 21.09.2021