"Новата тарифна политика се доближава до най-добрите европейски практики. Две са основните цели - едната е да привлечем повече хора в градския транспорт, а другата е да доведем повече приходи в системата." Това обяви независимият общински съветник Борис Бонев, който е и лидер на "Спаси София".
По думите му, повечето неща, за които те са говорили от години, сега са приети - билетите за време, карти за млади хора, намаление за картите за ученици и студенти, възможността за закупуване на годишни карти и други.
Въпреки нововъведенията в столичния градски транспорт, в социалните мрежи и публичното пространство има множество коментари за това, че всъщност отпада месечната карта за метро, както и отпада картата за една линия. Самият Бонев защитава това с мотива, че било по-евтино да си купиш годишна карта за 365 лв., вместо всеки месец да купуваш карта. Не стана ясно обаче как това е изгодно за хора, които не ползват повече от една линия на градския транспорт, както и за хора, които не ползват системно градския транспорт 12 месеца в годината! Не стана ясно и има ли данни колко съответно са тези хора и оттам да се направят изчисления с колко ще се натовари бюджетът им, като плащат пари за нещо, което не ползват!
По темата Прошко Прошков от ГЕРБ-СДС обяви, че новата тарифна политика е постигната след нелеки 8-месечни преговори между всички партии:
"Постигнахме консенсус. София в момента разполага с една от най-модерните системи в Европа за билетоиздаване и превозване, но липсваше подходяща наредба, която да регламентира дейностите на тази система (пр: гъвкавост при прекачването)", каза Прошков и направи сравнение, че сега вече годишната карта е станала на цената на резервоар и половина на среден автомобил, а месечната карта е на цената на малка почерпка в кварталния ресторант:
"Нека се обединим с гражданите и да ползваме градския, нека спрем с този хаос с колите", каза Прошков.
Иво Божков от "Демократична България" отново изрази притесненията си относно процеса на изготвяне на наредбата в частта с прозрачността на финансовия поток. Той за пореден път предупреди, че Центърът за градска мобилност е ключово дружество и напомни за това: Съветници от ДБ разказаха как Столична община иска да даде продажбата на билети на фирма с неизвестен собственик
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ГРАД КОЗЛОДУЙ
11:22 22.07.2022
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 да де
11:30 22.07.2022
4 Дамаджони Уокър
11:31 22.07.2022
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 В Гугъл има безплатна програма - тъпаци
11:52 22.07.2022
8 Бонев
12:17 22.07.2022
9 Христо Иванов
12:17 22.07.2022
10 Ще си търсим правата
12:21 22.07.2022
11 Безплатно
В Германия въведоха също за 3 месеца лятото по 9 евро на месец/карта за градския в цялата страна, а също важи тази "карта" и за по-бавните, регионални влакове. Купил си такъв билет за Берлин, но той важи и за всеки друг град или село за месеца, в Дюселдорф, Кьолн и т.н...
Това е обаче напълно в унисон със "зелената" политика на ЕС. Те искат да спрат всякакво движение на бензин, газ и подобни.
Нали тези от световното правителство (СЗО, ООН, ФЕД...., Бидона и тези зад него) вече са решили даже да спрат и индустрията на ЕС, причината им е точно това. Искат да имат "чиста и зелена планета", от коли, от хора .... Никой да не им се пречка и да не им мърси планетата, понеже е тяхна.
Обяснението с Русия е само някакво оправдание за хората. Спират всичко.
12:34 22.07.2022
12 Долу БКлП
18:35 22.07.2022
13 Защо проксито
08:12 25.07.2022