13 Април, 2023 22:23 4 175 34

Болид изпробва новите 7.5 км от пътя Ботевград- Мездра

  • болид-
  • път-
  • ботевград-
  • мездра

Установено е, че на някои места все още не са почистени отпадъците, оставени от строителните работници около пътя

Болид изпробва новите 7.5 км от пътя Ботевград- Мездра - 1
Снимка: МРРБ

Освен близо 7-километровия участък от АМ "Европа" днес бе пусната в движение и отсечка, дълга 7.5 км, от новостроящия се скоростен път I-1 Ботевград-Мездра. Трасето бе изпробвано с български спортен автомобил, оцветен с националния трибагреник.

На церемонията присъства министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков, който изтъкна усилената си работа с изпълнителя, така че да се облекчи максимално движението за българските граждани преди Великденските празници. Гости на церемонията бяха заместник-министър Николай Шушков, областния управител на Софийска област Радослав Стойчев, председателят на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" Венцислав Ангелов и други.

Шишков обясни, че се работи по трасето на пътя Видин - Ботевград между Видин и Ружинци. Той уточни, че отчуждителните процедури за необходимите за строителството терени в участъка Ружинци - Монтана са на финален етап.

"Законът позволява и има обжалвания на оценките за стойността им. В момента сме в съдебна фаза. Очаквам до края на юни да завършат съдебните дела и след това да можем да дадем фронт за започване строежа в тази част", посочи регионалният министър.

По думите му, въпреки проблемите, продължава модернизирането на останалата част от трасето между Мездра и Ботевград.

Шишков припомни, че определеното трасе между Монтана и Враца е било неподходящо и затова се прави ново проектиране. "Тази отсечка ще остане като последна, но това не означава, че не работим по нея. Всички части от пътя са на различен етап и по всички работим усилено", посочи регионалният министър.

Той обясни, че заради необходимост от извършването на взривни работи в близост до Мездра във връзка със строителството ще се наложи част от пътя да бъде затворен за движение.

Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики отбеляза, че са отстранени дадени през миналата седмица забележки във връзка с новооткрития участък. От ЕЦТБ са извършили инспекция по пътна безопасност на отсечката, а по-конкретно на трасето между селата Скравена и Новачене.

Екип от експерти провериха състоянието на пътя, включително отводнителните съоръжения, дилатационните фуги при мостовите съоръжения, водостоците, пътните знаци и маркировките, ограничителните системи за пътища, както и състоянието на откосите зад шумоизолиращите бариери.

Установено е, че на някои места все още не са почистени отпадъците, оставени от строителните работници около пътя. В същото време някои от капаците на комуникационните шахти все още не са били поставени, а зад шумоизолиращите бариери са открити битови и строителни отпадъци.

От ЕЦТБ констатират, че пътните знаци и пътните маркировки са изпълнени съобразно проекта за организация на движението. Широчината на платното за движение е 7 м, а елементите С14.1. са изпълнени с фолио от клас, който надвишава минималните нормативни изисквания, действащи в България.

Експертите обаче са с отрицателно становище относно поставената пътна маркировка, която следва да се провери до каква степен отговаря на действащите нормативни изисквания. От ЕЦТБ припомнят, че многократно са съветвали МРРБ и АПИ да избягват поставянето на т. нар. термопластик, тъй като това е неподходящ материал за пътна маркировка в съответните географски ширини.

Екипите на Европейския център за транспортни политики са констатирали още, че бетонът на шумозащитната преграда е с лошо качество, като е налице разслояване, което в комбинация със солните смеси само след една зима ще доведе до увреждането му. Отчитат, че това е недопустимо за новопостроен път.

Освен това асфалтът няма ясен контур, а връзката с банкета ще бъде компрометирана веднага, като липсва и уплътняване. Експертите посочват, че линейните отводнители са с различно ниво на нивелация и са по-високи от асфалта, което е вероятно ще доведе до задържането на вода на платното. Канавките и отводнителни канали пък били като за временно строителство.

Според ЕЦТП експлоатацията ще покаже всичките тези дефекти почти веднага.

Експертите призовават АПИ също да обърне внимание на необходимостта от ремонт на съществуващото трасе на път I-1, което се намира в опасно състояние. След пускането на скоростния път старото трасе ще играе второстепенна роля, като при пътни инциденти или ремонт на основното, движението да бъде пренасочвано отново от там.

Екипът на ЕЦТП ще направи повторна инспекция 4-6 месеца след въвеждането в експлоатация, за да се провери какво ще бъде състоянието на пътя след пускането му.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 18 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Русофил

    39 5 Отговор
    След пробата болидът е качен на канионче Пътна помощ и закаран за ремонт в сервиза.

    Коментиран от #8

  • 2 ЦИРК

    43 4 Отговор
    ПЪЛЕН. ИДИОТСКИ. ЦИРК
  • 3 Укро турист

    37 11 Отговор
    Това шосе е като изхода на Бахмут при отстъплението на Укро вермахта.
  • 4 Пучо Капучо

    30 5 Отговор
    А асфалт има ли в тая отсечка?
    Шишков, къде си, бе?
    Проверявай!

    Коментиран от #15

  • 5 Тома

    30 8 Отговор
    Понеже пътя има акт16 и е законен го изпробва спортен автомобил иначе с 1/3 по малко асвалт и незаконен го пробва боко тиквата с джипката
  • 6 ZеЛЕвСКИ

    25 6 Отговор
    КАКТО КАЗВА ПОЖАРНИКАРа агент "БУДА“-ла ☭ ПО ПАРТИЙНИТЕ СЪБРАНИЯ НА ГЕйРБ и ЧУК ☭......... И ПОМНЕТЕ ДРоГАРе => ТЪНЪК АСФАЛТ - ДЕБЕЛ КОМАТ... МУ-ХА-ХА
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Яхащ Лади и млади...

    10 9 Отговор

    До коментар #1 от "Русофил":

    Тоя ,болид" нито багажник има,ни отзаде,ни на покрива,теглич явно също,а кат го гледам колко е нисък,явно с клизма трябва да влизам и излизам от него ако не ме сечне дископатията и е явно поредното БГ безумие,за ,което НЯКОЙ е изпрал бая пари...
    Всичката ни работа е Ганьовска...

    Коментиран от #12, #17, #19

  • 9 ИСТИНСКИЯ ГРАД КОЗЛОДУЙ

    15 1 Отговор
    Цирк
  • 10 Въпрос

    16 0 Отговор
    Тоя арпаджик, зад каката с менеца, мЕнистАра ли е? Па аз помислих, че е кръчмаря от селото. Все такива питеци са в управлението на държавата.
  • 11 Бахси и маймуните

    19 0 Отговор
    Колко е изостанала тая държава на всички нива не е реално
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 хххх

    18 4 Отговор
    С какви глупости се занимават комунистическите гълъби.... наели болид да изпробва 6 км път.... по който никои не върви... откачени гарги!
  • 14 електрохолд

    3 6 Отговор
    Това трябва да се пробва единствено с Тесла
  • 15 шишков:

    2 1 Отговор

    До коментар #4 от "Пучо Капучо":

    Да има, но малко! С годините ще се добавя върху дупките!

    Коментиран от #20

  • 16 А едно време

    7 5 Отговор
    Едно време Баце минаваше с джипката след всеки валяк да проверява добре ли е набит табана.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 тупуза

    8 1 Отговор

    До коментар #15 от "шишков:":

    То се едно теслата няма да ги издържи с един заряд тези 7км рискуваш да ходиш последните 3 от тях пеш>
  • 21 Ветеринар

    8 0 Отговор
    Най-добре да се изчака зимата да се заледи хубаво и да се пролва новата отсечка с бобслей.
  • 22 Данчо простия полицай

    6 3 Отговор
    Тия аутобани само Баце може да ги пробва с жипа! Всичко останало си е пунта мара...
  • 23 оня с коня

    16 1 Отговор
    Еса сложи й на тая отсечка един знак 50км/ч,сложи и 2-3 Триноги през 2 км да си мислят Джигитите че като са минали покрай Първата няма да има и още и гледай как се пълни хазната с Големия Шланг!

    Коментиран от #27

  • 24 Ученията

    3 1 Отговор
    Едно е да режеш ленти. Ама като пуснеш на братчеда белата кола някакси по седи да му се не види!! Евала !!! Другия път ще открива шампион по формулата нищо че е измислен малко!!
  • 25 Един

    13 0 Отговор
    Какво ми го пробвате с тая кошница. Изкарайте 20 ТИР-а един след друг, така се пробва, а не с лагерна количка.

    Коментиран от #32, #34

  • 26 Щерю

    6 2 Отговор
    На Шишков му трябва минимум пикап за пробата, а най-добре ТИР в това коле нема се събере... ако Шишков има шофьорска книжка де. Може цел живот лични шофьори да са го карали.
  • 27 ХПХ

    2 1 Отговор

    До коментар #23 от "оня с коня":

    Да има за баце.
  • 28 Да НИКОГА

    1 0 Отговор
    Не сме спорили за скоростта качествения контрол на пътя. ТАМ НЯМА ПРОБЛЕМ МОЖЕ ДА СЕ КОНТРОЛИРА ОТ ВСЕКИ СТИГА ДА ИМА РЕНГЕН СКЕНЕРИ. ВСИЧКИ ТИ ГОВОРЯТ ЗА БЕЗОПАСНОСТ НА ДВИЖЕНИЕТО.
    КЪДЕ ДА СПРЕШ ДА ПОЧИНЕШ КЪДЕ ДА ЗАРЕДИШ
    ТИР КЪДЕ ДА СПРЕШ НА ИЗХОД. ТОВА КОЕТО Е НАПРАВЕНО Е ВСЕ ЕДНО АРХИТЕКУРЕН ПЛАН И АРХИТЕКТИ ВЗЕТИ ОТ ОЛИЦАТА. АБЕР СИ НЯМАТ ОТ БЕЗОПАСНОСТ НА ДВИЖЕНИЕТО. А КЪДЕ ДА РАЗХОДИШ КУЧЕТО СИ КАТО СПРЕШ ???? КЪДЕ НАПРАВИШ ПРОВЕРКА ЗА ТИРОВЕ ТОВАРНИ КОЛИ БЕЗ ДА ИМА ЗАДРЪСТВАНЕ ???? ВАЖНО ДА ОЧЕТЕМ ДЕЙНОСТ. ПОСЛЕДЕН ВЪПРОС КАК ТАКА СТРОЙМ МАГИСТРАЛА ЕВРОПА 140 км в час и плащаме 29 милиона километър 18 милиона Враца - щото там е полу магистрала ??? А ДО ВИДИН ПЪРВО КЛАСЕН ПЪТ
    ЗА 12 милиона на км ??? КЪДЕ СЕ ЗАГУБИ МАГИСТРАЛАТА ???
  • 29 Да добавя

    2 0 Отговор
    И за СВЕТЕЩИ ЗНАЦИ КЪДЕ СА ???
    Светло отразители по магистрала къде са ???
    Къде са колоните за информация и камерите за следене на МАГИСТРАЛАТА ДО ВИДИН. КЪДЕ СА ИНФОРМАЦИОННИТЕ ТАБЛА ПО МАГИСТРАЛАТА ДО ВИДИН. ??? ТЕ СИГУРНОНО СА ПОДАРЪК ОТ НЯКОЙ И НЕ СА ВКЛЮЧЕНИ В ЦЕНАТА. ???
  • 30 Господин за един ден

    2 1 Отговор
    Девойко руса , молим те . Не го поливай с вода , ще му падне боята , и ще му се отворят дупките. Изчакай да си тръгне министъра.
  • 31 Шоьор

    2 0 Отговор
    И как точно старото трасе ще се ползва за резервно, като на големи участъци се ползва за едното платно на новия път?! Т.е. от него остават сегментирани участъци обречени или на поглъщане от природата, или при добра планировка да се използват за локални паркинг платна. Другият минус, който ще се прояви негативно в бъдеще - лентите за движение са тесни! Който пътува редовно може да потвърди колко очевидно по тесен е обхода на Монтана, сравнен със стария двуплатнов участък м/у Мездра и Враца, както и новото платно, сравнено със рарото, ползващи се разменено по завоите, след Новачене към Люти дол?!
  • 32 Един хейтър си ти

    2 0 Отговор

    До коментар #25 от "Един":

    Ами да ти кажа вече минах от там. И имаше много повече от двадесет ТИР-а. Само злоба ли има във вас бе хора. Каквото и да стане само плюене. А ти какво направи, за да допринесеш нещо. Аман от злобата.
  • 33 Гост

    0 1 Отговор
    Голям рекламен цирк! Включванията вижте как сте проектирали ,участък от 25км неможите вече 2 години да построите...
  • 34 ОСМАНАГИЧ⭐🌙

    0 1 Отговор

    До коментар #25 от "Един":

    😲Изробват с "болид", за да видят колко дълга и дълбока бразда ще издълбае при старта. 😆
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове