"Всички решения, които ние сега взимаме за следващите месеци са под условие. Все още нямаме бюджет за 2023-та, а идва време да приемем този за 2024-та година, който ще е изключително важен. Още по-важна за нашите решения е икономическата рамка на транспорта. В нея трябва да видим отразени всички решения, които взимаме сега. По-разумно е решението за нощния градски транспорт в София да бъде взето идния януари". Това каза заместник-председателят на Комисията по транспорт и пътна безопасност в СОС от БСП Калоян Паргов. Той направи това предложение по време на вчерашното заседание на Комисията. Членовете ѝ обаче го отхвърлиха с 5 гласа "за", 2 "против" и трима "въздържал се", съобщават от БСП-София.
Членовете на Комисията по транспорт и пътна безопасност приеха доклада за подобряване на транспортното обслужване чрез промяна в наземната транспортна схема на обществения транспорт с 6 гласа "за", нито един "против" и четирима "въздържал се". Точка 11/3, която се отнася за нощния градски транспорт, не беше променена и остана така, както беше предложена. Връщането на нощните линии ще се случи на два етапа. До края на октомври ще бъдат пуснати двете най-натоварени линии N1 и N2 - "Младост" - "Люлин" и "Студентски град" - "Обеля". До края на годината ще тръгнат тези от "Овча купел 2" до "Васил Левски" и от "Дружба" до "Гоце Делчев".
На това решение категорично се противопоставиха Ваня Григорова, икономически съветник на президента на КТ "Подкрепа", и Стефка Байчева, заместник-председател на Федерацията на транспортните работници "Подкрепа", които присъстваха на заседанието на Комисията вчера.
"Не за първи път обсъждаме въпроса за нощния градски транспорт в София. Всички знаят каква е позицията на синдикатите по тази тема. Няколко от членовете на Комисията по транспорт и пътна безопасност изредиха проблемите в този сектор, коментира Ваня Григорова. - Има много сериозен недостиг на шофьори. И когато говорим за още петима допълнително за нощния градски транспорт, трябва да имаме предвид липсата на 130 в момента. Това е над 10%. Не е възможно да бъде обезпечен кадрово нощният транспорт. Ако допуснем връщането на нощните линии, извънредният труд на шофьорите ще се увеличи. В момента по официални данни на Столична община и на транспортните дружества той е средно 197 часа на шофьор. А таванът на възможния извънреден труд е 150 часа. В тази връзка ще напомня за една френска аристократка, която казва: "Като няма хляб, яжте пасти!". Нека не забравяме нерадостната ѝ съдба".
Ваня Григорова коментира мотивите на Борис Бонев от "Спаси София", който е сред основните поддръжници за връщането на нощния градски транспорт. Икономическият експерт от КТ "Подкрепа" беше категорична, че Бонев и неговата организация се стараят да помогнат на бизнеса. "Сега бизнесът плаща за таксиметров превоз или сам трябва да осигури транспорта на работниците си. "Спаси София" действа така, че да спести разходи на работодателите, заяви Ваня Григорова. Когато бъде въведен нощният транспорт, работниците ще бъдат принудени да чакат по един час през нощта на спирката, защото техните работодатели ще пестят разходи. Това ли им е социалната придобивка? Нищо лошо, ако имаме достатъчно шофьори, но няма! Сега те не могат да ползват полагащия им се платен отпуск, с който да се възстановят. 5 или 10 шофьори ще трябва да се изтеглят от дневните смени, за да може някой потенциален клиент на нощния транспорт "да пие още едно питие", докато работещите се чудят как да стигнат до работното си място, защото недостигът на водачи ще се увеличи. И сега са налице курсове, които не се изпълняват, защото няма водачи - т.нар. открити курсове. Ако по разписание автобусът трябва да минава през определена спирка в 7:20, 7:40 и 8:00 ч. и за курса в 7:40 няма водач, гражданите ще чакат не 20, а 40 мин, което се случва на практика".
Ваня Григорова изрази надежда, че общинските съветници ще вземат предвид всички тези факти и ги призова да не подкрепят връщането на нощния градски транспорт. "Зная, че Борис Бонев и "Спаси София" не ги боли за шофьорите в столичния градски транспорт. Зная, че те живеят ментално в други държави, не в България. Но те трябва да управляват София, а не Прага", каза тя.
Стефка Байчева призова общинските съветници да измислят работеща стратегия, чрез която да направят професията шофьор в столичния градски транспорт атрактивна за младите хора. "В никакъв случай не омаловажаваме социалната функция на нощния градски транспорт, каза тя. - Но с този огромен дефицит на шофьори е неразумно да бъде въведен отново. Водачите няма да станат повече през октомври, за да обслужват нощните линии. Те намират добре платена работа в европейските държави и остават да живеят и да се развиват професионално там".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 честен ционист
11:07 25.07.2023
2 Последния Софиянец
11:09 25.07.2023
3 Ванчето
11:11 25.07.2023
4 мухаха
11:11 25.07.2023
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Ромката
11:24 25.07.2023
7 Агата Кристи
А вас комунистите трябва ви боли, че пак ще сте последната дупка на кавала..
11:46 25.07.2023
8 Икар
11:46 25.07.2023
9 Изтощително е
11:56 25.07.2023
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Карък
12:04 25.07.2023
12 Права е
12:21 25.07.2023
13 Смерш
12:27 25.07.2023
14 Христо
Странно колко млади момчета се натискат за поста на кмет сега, а нямат опит, само връзки
13:12 25.07.2023
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 какъв е проблемът
Коментиран от #24
14:41 25.07.2023
17 Малии
15:10 25.07.2023
18 Цуца
15:13 25.07.2023
19 бл.134 в Zап. парк
08:09 26.07.2023
20 Нецов
08:42 26.07.2023
21 Малашевски спиртомер
Системата е от съветски тип, а е с капиталистически профил. Водачите в София са 1 500, а системата е с персонал от 7 000!
Колко са мъртвите души, това е въпроса?!?!3749
08:52 26.07.2023
22 Карабина
15:28 26.07.2023
23 Тони Тончо
Коментиран от #26
16:51 26.07.2023
24 Никой не луд
До коментар #16 от "какъв е проблемът":
Никой не луд да работи,като шофьор,идват поработя и бягат,разбират че се работи за без пари.11:38 29.07.2023
25 РУСИЯ Е ОБРЕЧЕНА ДА ПОБЕЖДАВА ЗЛОТО
18:04 22.09.2023
26 БОРИС БОНЕВ Е ЛЮБОВНИЦА
До коментар #23 от "Тони Тончо":
НА ГЛАВАТАРЯ НА СИНДИКАТА !18:05 22.09.2023
27 ИЛИ СЕ ОСЪЗНАЙТЕ ИЛИ НЯМА ДА РАБОТИМ !
18:07 22.09.2023
28 ЦГМ Е НАЙ - КРАДЛИВАТА МАФИЯ В ОБЩИНАТА
18:12 22.09.2023