Необходими са промени в обучението на шофьорите. Това каза Красимир Георгиев от Асоциация за квалификация на автомобилистите в България, в рубриката "Визия 0“ в "Денят на Фокус“ по радио "Фокус“.
"Щом баща Ви познава инструктора, този инструктор е чиста проба шанаджия. Единствено у нас, когато търсим инструктор по шофиране, се опираме на познати – Гошо, Тошо, бай Ставри и т.н. Алтернативата е да влезете в сайта на "Автомобилна администрация“, там има списък на фирмите, получили разрешително за провеждане на курсове. Това значи, че автошколата е на светло“, разказа Георгиев.
Много хора у нас стават инструктори от скука – те имат съвсем други професии, но понеже графикът им позволява да работят 2 дена и да почиват 2 дена, например, те решават, че вместо да скучаят вкъщи с жена си, ще общуват с курсистките си и стават инструктори по шофиране, каза още Георгиев. Те нямат стимул да се развиват като професионалисти, а практикуват професията като хоби, смята той.
"Ако от школата се каже "Ще те подготвим така, че да минеш изпита“, трябва да си тръгнете от школата. Изпитът не е толкова важен, той се изкарва ако не от първия, то от следващи пъти. По време на курса е по-важно да се набляга на ученията, които ще ни бъдат необходими след изпита – първите 6 или 8 часа трябва да се кара само извън града. Да се учи как да влизаме в завои, как да се изкачваме и как слизаме от наклон, да достигнем скорост 80-90 км в час. Трябва да се шофира на автомагистрала. Вместо това инструкторите се презастраховат в много случаи, като се опасяват, че курсистът може да направи катастрофа, и го готвят за практическия изпит по едни 5 улички“, обясни начина на обучение Георгиев.
"Има много качествени изпитващи с доста стаж, но те са много малка част", даде оценка Красимир Георгиев. "Не е никаква тайна, че един бивш оперен певец е началник на изпитващите. Там, където в автошколите чакат по 50 души на изпит – за тях няма дати. Асоциацията от 10 г. се бори да се дигитализира обучението на шофьорите, да се електронизират всички процеси. Всеки родител трябва да може да проследи маршрута на кормуването на своето дете. У нас вече теоретичният изпит не може да се купи. Предложихме това да важи и за кормуването, но има отпор, защото от купуването на практическия изпит се печели много“, смята още той.
19 Октомври, 2023 15:09 2 048 10
Красимир Георгиев: Учим се да шофираме при познати като бай Ставри и бай Гошо, а после ...
Има много качествени изпитващи с доста стаж, но те са много малка част
Снимка: БГНЕС
Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 7 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Боруна Лом
15:24 19.10.2023
3 Не и не
15:31 19.10.2023
4 замислен
15:39 19.10.2023
5 Коко Джъмбо
Коментиран от #7
15:41 19.10.2023
6 незнайко
16:39 19.10.2023
7 Име
До коментар #5 от "Коко Джъмбо":
Разликата с ЮК е, че в ЮК ти излиза по-скъпо обучението. И пак не могат да карат.16:40 19.10.2023
8 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
18:47 19.10.2023
9 някой
19:08 19.10.2023
10 Този коментар е премахнат от модератор.