В седмицата на „Черния петък“ извършихме над 250 проверки на физически обекти и 116 на онлайн магазини. 35 нарушения установихме във физическите магазини, което означава, че 14% от проверките установяват нарушения. Същото е и в онлайн пространството, където нарушенията са сходни.
Това каза в студиото на Euronews Bulgaria Игнат Арсенов, директор на Дирекция „Контрол на пазара“ в Комисия за защита на потребителите.
Най-често търговците пропускат да посочат периода, в който е валидно намалението. Условията са да е минимум един ден или максимум един месец. Друго нарушение е да не посочват двата вида цени - предишната и намалената. Тепърва ще анализираме и случаите, в които проверяваме дали има реално намаление.
Когато нарушението е извършено от онлайн търговец от друга държава, имаме механизми в ЕС да сигнализираме съответната държава за нарушението. Правилото цената преди намалението да е била такава поне един месец по-рано важи и там. Ако пазаруваме извън ЕС вече рискът е за потребителите.
Нарушенията на „Черния петък“ тази година са повече, заради по-големия брой търговци, които предлагат такива намаления.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ДОНЧО ГОРСКИЯ
07:52 28.11.2023
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Ставри
08:07 28.11.2023
4 Хи хи хи
Коментиран от #7, #8
08:12 28.11.2023
5 хаберих
08:14 28.11.2023
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Санкт-Петербург 🌞
До коментар #4 от "Хи хи хи":
Точно така и в Русия. Измама! ☹️09:03 28.11.2023
8 умен
До коментар #4 от "Хи хи хи":
и се намалят старите неща за да се разпродадат и да се освободи за нови. А тук намаляват новите неща а старите си седят. Като намаленията трябва да са наистина драстични. Тук примерно намаляват последния модел плейстейшън с 20-30% вместо да намалят предишния модел с 50-60% или повече. Тотално са сбъркали идеята на черния петък. Жена ми обесняваше на един мениджър в технополис какво е черен петък и кое трябва да се намалява той седеше и гледаше тъпо.09:25 28.11.2023
9 Чекмедже бабаит
08:51 30.11.2023