Обучението на полигон да бъде задължително, но да се случва след придобиване на шофьорска книжка, разкри в. "Телеграф". Това е една от идеите, които се обсъждат в транспортното министерство, чийто началник Георги Гвоздейков преди около месец се обяви за връщането на полигоните в практическото обучение на шофьорите.
Идеята на Гвоздейков е полигоните да се завърнат след години отсъствие от програмата, но значително по-модернизирани и технически, и практически спрямо положението им през 90-те, когато за последно бяха използвани в подготовката на водачите. В момента сме на етап проучване на международния опит с такъв вид учебни площадки, казаха за „Телеграф“ от министерството. Със сигурност ще се ползват добрите практики, установени в страни като Германия, Австрия, Испания и Хърватия.
Според експертите курсът трябва да бъде 10 учебни часа и да завършва с „Да“/“Не“ според преценка на инструктора. За водачите, които не се справят добре, може да има допълнителни часове. В първите часове ще се ползва специализиран учебен автомобил, като идеята е в напредналата фаза водачите да карат личните си автомобили.
Данните на застрахователите сочат, че обучението на полигон дава 10 пъти намаление на шанса водача да причини тежко ПТП в бъдеще“, каза за „Телеграф“ Красимир Йорданов, бивш рали състезател, днес собственик на най-голямата школа за обучение на водачи във Великотърновска област.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Сатана Z
15:22 02.02.2024
2 редник
15:24 02.02.2024
3 ха ха
Абе, как в САЩ децата излизат с книжка от училище и я получават с един изпит на полигин, където никой не се интересува колко са платили за уроци? Горката страна, останала е без деца от катастрофи...
Кирчо и Кокорчо много добре знаят как работи системата там, ама тук пак създават непродуктивни дейности и хранилки. Нищо продуктивно не произлиза от ограниченията в обществото и опоскването на парите на гражданите със силата на закона. Куманизи!
Коментиран от #7
15:28 02.02.2024
4 Тома
Коментиран от #6, #13, #20
15:29 02.02.2024
5 батко иван
15:32 02.02.2024
6 ха ха
До коментар #4 от "Тома":
Щото изисква земя и поддръжка. Инвестиции, персонал... Сега отново е назряло време за бъркане в джоба на гражданеите. И естествено с нещо дето нито храни, нито води до напредък. Бизнес със застраховки, бекрайно обучение, което не води ди нищо продуктивно и най-вече усвояване на едни пари чрез безсмислени закони. После, що сме Сомалия на Балканите...15:35 02.02.2024
7 провинциалист
До коментар #3 от "ха ха":
Ами, в САЩ пропуските от полигона се коригират успешно от тамошния чичко милиционер, който за разлика от тукашния има малко по-различно влияние върху трафика и поведението на водачите.15:40 02.02.2024
8 Миризлив пор
15:44 02.02.2024
9 РЕАЛИСТ
15:58 02.02.2024
10 надарена кака
16:21 02.02.2024
11 Ноухау
16:24 02.02.2024
12 Фоли
16:27 02.02.2024
13 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #4 от "Тома":
Защото след два месеца и колата е за смяна на съединител и спирачки❗ А автомобилите станаха на частни фирми❗ НЕ им се даваха пари за ремонт❗Видя ли и сега между редовете:
курсистите да се явяват със своя автомобил ❗
16:30 02.02.2024
14 Професионално мнение
16:31 02.02.2024
15 Вълк единак
16:41 02.02.2024
16 Ами..
16:53 02.02.2024
17 Ако това
17:22 02.02.2024
18 Ами да
17:37 02.02.2024
19 Гост
20:33 02.02.2024
20 Гост
До коментар #4 от "Тома":
Защото трудно се справяха с него и не вземаха книжки. Не караха коли, не купуваха бензин и застраховки...... Не вървеше далаверата.20:34 02.02.2024
21 така де
20:38 02.02.2024