Министерство на околната среда е класически лъжец, когато тръгне да обслужва икономически интереси.
Гледам едно решение от вчера на министъра, в което е посочено, че пътя в Кресенското дефиле е причинил 22 смъртни случая през 2022 г.
Това коментира във "Фейсбук" Тома Белев.
Чакай, чакай, си казвам - тогава имаше един случай с двама загинали и министър Караджов разпореди на АПИ най-накрая да изпълнят поставянето на колчета в дефилето предписано им през 2019г от Държавна агенция Безопасност на движение по пътищата (ДАБДП). Предписано, но не изпълнено 4 години. И ги поставиха юли месец срещу скромните 30 хиляди лева. Не може да има 22 загинали, както казват от МОСВ и сядам да проверявам.
В доклада на ДАБДП за 2022 г е посочено, че за цяла Югозападна България по пътищата има 18 загинали. Отварям и отчетите по общини на Пътна полиция към МВР - в община Кресна нито един загинал, в община Симитли - 3 загинали. Погледнах кои са най-опасните общини - София с 43 загинали, Русе - 16, Сливен - 15, Перник - 13, Бургас , Враца и Пазарджик с 11, Карлово с 10 и т.н.
Защо ли МОСВ лъже така безобразно? Естествено да отпуши поръчки на две фирми за 1 100 000 000 лева, с които вместо магистрала Струма през Кресненското дефиле, ще се строи един път с две ленти. Трябва да има нещо извънредно за да разрешиш подобна глупост. И извънредното са смъртните случаи. Само че, през 2023 няма такива (заради колчетата) и си ги измислят през 2022, надявайки се, че никой няма да забележи.
Впрочем това ще бъде най-скъпият двулентов път в историята на България (за Европа не съм проверявал) - 38 милиона на километър.
Когато нещо загнояса, както АПИ и МОСВ - трябва да се чисти до дъно.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Зеленият Октопод
11:45 13.06.2024
2 Миризлив пор
Коментиран от #14
11:50 13.06.2024
3 Хмм
11:50 13.06.2024
4 дддд
11:53 13.06.2024
5 007 /агент/
11:53 13.06.2024
6 Илия
12:08 13.06.2024
7 Съдията Дред
Коментиран от #8
12:34 13.06.2024
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Тоя професионален изнудвач и рекетьор
12:43 13.06.2024
10 Майора
12:45 13.06.2024
11 зелените талибани
12:56 13.06.2024
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Обаче има един нюанс
15:36 13.06.2024
14 ПРИПОМНЯНЕ
До коментар #2 от "Миризлив пор":
Вариантът с "дългия тунел" можеше да се строи само от една фирма, а за другите фирми нямаше да има лапачка . Тогава от КСБ (Камарата на строителите в България) поканиха срещу заплащане двама италиански професори които намериха кусури на този вариант и предложиха вместо един дълъг да се направят 5 (пет) късички и така, че и другите фирми да се облажат...Този глупав вариант бе отхвърлен и се започна МЕДИЙНАТА война за магистрала Струма, като природозащитниците осребриха участието си в нея...Вариантът с източното трасе извън дефилето, с поредица от виадукти и тунелчета е в изгода на фирмите за да има за всички тях от баницата....21:46 13.06.2024
15 гост
10:56 14.06.2024
16 Диди
11:33 14.06.2024
17 Васил
09:54 15.06.2024
18 Радоев
18:56 16.06.2024
19 Милена
21:32 17.06.2024