Инициативата “Български водородни дни“ се провежда от 16 до 26 юни в три български града. Поредицата от събития е част от европейската кампания за популяризиране на водородната електромобилност в Югоизточна Европa.
Тя има за цел да повиши обществената осведоменост за предимствата на водородния електрически транспорт като чиста, ефективна и достъпна форма на транспорт. Организатор на инициативата в България е Институтът по електрохимия и енергийни системи (ИЕЕС) ''Академик Евгени Будевски“ към БАН.
“Последният тур от това “водородно шоу‘‘ е тук, на Балканите – Гърция, България, Румъния. Аз съм особено горда, че единствено в България от всички изброени участващи държави ние сами зареждаме кола и автобус, който посети и Гърция, и Румъния, за да подсили техните информационни “водородни‘‘ дни‘‘, коментира проф. Дария Владикова, председател на Българската асоциация за водород, горивни клетки и съхранение на енергия.
“В България имаме първата водородна подвижна зарядна станция, първата водородна кола и сме водещи в Балканския регион в това отношение, благодарение на учените, на проекта “Хитмобил‘‘. Надявам се да задържим това лидерство”, допълни проф. Владикова.
През следващите дни по улиците на София, Пазарджик и Стара Загора ще се появят първият задвижван с произведен в България водород автобус и първата водородна електрическа кола. редприятие „Чист водород“ и по проекти JIVE 1 и 2 за 300 нови автобуса с горивни клетки с нулеви емисии.
Гражданите и гостите на София ще могат да се возят на водородния автобус от 19 юни до 21 юни от 12 до 20 часа по маршрута на тролейбусна линия 9. Автобусът ще премине и през Пазарджик на 21 юни, където ще бъде на разположение на любопитните пред сградата на общината от 12:30 часа.
След това роудшоуто ще се отправи към Стара Загора, където гражданите ще имат възможност да се качат на водородния автобус на 26 юни по маршрута на автобусна линия номер 20.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 редник
Коментиран от #2
15:05 17.06.2024
2 Мда
До коментар #1 от "редник":
Чрез прякa реакция между водород и кислород, разделена на катодна и анодна реакция от мембрана през която минават електрони в т.нар. горивни клетки. Получават се свободни електрони и вода.Коментиран от #3
15:14 17.06.2024
3 Мда
До коментар #2 от "Мда":
Пардон мембраната е пермеативна за протони (H+).15:17 17.06.2024
4 Някой
Коментиран от #22
15:22 17.06.2024
5 химик
Коментиран от #10
15:41 17.06.2024
6 баба Даба много слаба
15:43 17.06.2024
7 !!!?
15:43 17.06.2024
8 Обаче
15:51 17.06.2024
9 Пешо
15:54 17.06.2024
10 редник
До коментар #5 от "химик":
И аз питах - какъв е принципът, но ясен отговор няма...Коментиран от #15, #16
15:59 17.06.2024
11 Доколкото знам
16:04 17.06.2024
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Големете комини
16:32 17.06.2024
15 Мда
До коментар #10 от "редник":
Горивните клетки произвеждат ток.Анодната реакция:
2H2 + 2O2− → 2H2O + 4e−
Катодната реакция:
O2 + 4e− → 2O2−
Този ток задвижва електромотори.
По-ясно не мога да го обясня...
16:47 17.06.2024
16 Потърси
До коментар #10 от "редник":
в гугъла Юл Браун/Илия Вълков. Българин, мигрирал в Австралия. Той е изобретателят на така наречения браунов газ - смесица от водород и кислород. Веднага ще ти излязат много статии и клипове по темата. Между другото на това обръщат огромно внимание Русия и Китай. Руснаците дори имат и двигатели с такова горене. Даже и ракетни. Тънката част на това е начинът на подаване и смесване на горивото - кислород и водород, защото е взривоопасно. Самият Илия Вълков прави демонстрация в САЩ с изобретението си, като изминава огромно разстояние с една туба вода, с такъв двигател, монтиран на автомобил. Въпреки това на изобретението му не се дава никаква гласност, подобно на Никола Тесла. Би застрашило монопола и алчността на хазарските банкери. За щастие документите по откритието му, не се намират само в ръцете на американците. И е патентовано в полза на Българската държава.Коментиран от #20
16:49 17.06.2024
17 Двигателя
16:53 17.06.2024
18 Мда
Коментиран от #19
16:57 17.06.2024
19 АБЕЕЕ УМНИЦИТЕЕЕЕ
До коментар #18 от "Мда":
НЕЗКА ПЕЧИЛИ ВА ХАРПА. КАША ЛИЙ В ТИКВАТА.ДЕЙСТВИТЕЛНОСТТА НИ ПРОУМЯВАТЕ ЛИ Я.....ИЛИ ПЪЛНИТЕ КЕНЕФИТЕ И УЛИЧНИТЕ КОШОВЕ С БАКЛУЦИТЕ СИ ОТ КОНСУМАТОРСКОТИ СИ БИТИЕ...17:05 17.06.2024
20 ха ха ха...
До коментар #16 от "Потърси":
"За щастие документите по откритието му, не се намират само в ръцете на американците. И е патентовано в полза на Българската държава."Това пък от къде го измисли?!?
Какви документи, какви 5 лева? Вярно е, че има патент, но на собственото си техническо оборудване за производство и експлоатация. За възможността за разлагане на водата на водород и кислород чрез електричество се учи още в прогимназията. Сега има достъп до електронни компоненти на токова символични цени, че всеки ентусиаст, който има даже само общи познания по електроника може сам да си направи колата с вода. Преди повече от десет години даже имаше голям любителски интерес и много от старите соц. возила бяха саморъчно преработени, преди да бъдат бракувани. В мрежата даже се предлагат и готови изработени за монтиране устройства. Само дето ще трябва да си бракуваш автомобила преди да си е възвърнал инвестицията и главоболията докато го подкараш, нищо, че цените за електрониката са смешни. Първото нещо е, че трябва да се снабдиш поне с двойно по голям акумулатор, да му намериш пространство. После конденза от изгарянето минава през сегментите в картера, смесва се с маслото и нататък няма да обяснявам.
18:29 17.06.2024
21 Гост
20:28 17.06.2024
22 Хей човече
До коментар #4 от "Някой":
научи какво е химическа реакция, извършваща се в горивните водородни клетки и какво физическият процес "ядрен синтез", на който се дължи чудовищната енергията на слънцето и водородните бомби! За съжаление от ядрения синтез сме овладели само разрушителната му част във вид на термоядрени бомби...21:55 17.06.2024