„Вписването на българите в конституцията на Северна Македония не зависи от мен. Ако бях абсолютен монарх, щях да кажа, че ще променя конституцията. Депутатите са изпратени от гражданите, които гласуват по съвест. Аз не мога да суспендирам парламентарната демокрация“.
Това заяви президентът на РСМ Гордана Силяновска-Давкова, след срещата си с българския си колега Румен Радев.
За да започне преговори за членство в Европейския съюз РСМ трябва да промени Конституцията. Това е част от преговорната рамка, която е одобрена от всички страни членки на ЕС.
По същото време министърът на културата Найден Тодоров "проведе протоколна срещна" с колегата си от РС Македония Зоран Лютков.
Двамата събеседници дадоха висока оценка за сътрудничеството между България и РСМ в областта на културата и изкуствата. Лютков използва възможността да покани министър Найден Тодоров на постановката „Набуко“ в Софийската опера и балет тази вечер, с която гостува Национална опера и балет на Република Северна Македония.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ТаУмВзе
20:30 13.09.2024
2 Лазо
Коментиран от #60
20:31 13.09.2024
3 Горгона
20:32 13.09.2024
4 РСМ..
20:32 13.09.2024
5 ДАСКАЛ ГЕНЧО
20:33 13.09.2024
6 Бай Дън
20:33 13.09.2024
7 пожелания
20:33 13.09.2024
8 История славянобългарска
Коментиран от #15
20:40 13.09.2024
9 Последния Софиянец
Коментиран от #14, #20
20:40 13.09.2024
10 Милчо Мицков
Коментиран от #61
20:41 13.09.2024
11 12354
Коментиран от #39
20:42 13.09.2024
12 Бибитко от Банкя
Коментиран от #62
20:43 13.09.2024
13 Управляващите македонисти
20:43 13.09.2024
14 Конспиратор
До коментар #9 от "Последния Софиянец":
Те всички управляващи са свикнали да шикалкавят с югославския титов подход.20:44 13.09.2024
15 Милчо Мицков
До коментар #8 от "История славянобългарска":
Паисий е креатура на Марин Дринов- новата държава е имала нужда от митове и легенди...Историците не смеят да кажат,че Паисивият памфлет няма нито научна,нито художествена стойност.Даже Софроний Вр.не се гордее че я е преписвал.Коментиран от #23, #32, #64
20:46 13.09.2024
16 АГАТа Кристи
А държавата ти трябва да се казва "Северо ЗАПАДНА македония.
За да не носи това име са виновни бащата на Станка и онзи с очилцата и гърбавия нос дето казваше, че македония е
"романтичната част от историята ни"...
Никакви българи не са !
20:47 13.09.2024
17 Нищо.....
20:48 13.09.2024
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 .....
До коментар #9 от "Последния Софиянец":
Ще я поканиш ли в "КенеFeйk". да разпусне.?А после с новият ти "Москвич" на ток би трябвало да и покажеш къде живеете от дълбокия прованс в околностите на Софето...
20:52 13.09.2024
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Ха сега де...
20:55 13.09.2024
23 История славянобългарска
До коментар #15 от "Милчо Мицков":
По памет творбата започва с: О неразумний юроде, поради что се срамиш да се наречеш болгарин?Коментиран от #26
20:55 13.09.2024
24 Помак
20:57 13.09.2024
25 Име
20:57 13.09.2024
26 да се знае и помни
До коментар #23 от "История славянобългарска":
Замислял ли си се, че проблема е, че и голяма част от българите не знаят нещо повече от това, което си цитирал, а какво да говорим за други народи. Кога най сетне и в нашите учебни заведения ще се преподава истинска, а не измислена от чужденци история?Коментиран от #28, #33, #34
21:00 13.09.2024
27 Перо
Коментиран от #63
21:01 13.09.2024
28 История славянобългарска
До коментар #26 от "да се знае и помни":
Много удобно за управляващите е да политизират историята за постигане на целите си. А история славянобългарска е творба с исторически елементи и не е академично изследване, за каквото имаш, може би, основателни претенции да познаваш.Коментиран от #38, #40
21:06 13.09.2024
29 Просто човек
21:14 13.09.2024
30 Силяновска
21:15 13.09.2024
31 Не пази равновесие...
21:16 13.09.2024
32 я по сериозно
До коментар #15 от "Милчо Мицков":
По важно е ти и много като теб с какво се гордеят, а не Софроний Врачански (поп Стойко Владиславов)! Паисий и Софроний са направили всичко, което е било по силите им по тяхното време, за да запознаят българите с историята на предците им, а ти дори не си ги прочел, но си се научил да оплюваш всичко по най просташкия начин чуждата пропаганда.Коментиран от #45
21:17 13.09.2024
33 Дупничанин
До коментар #26 от "да се знае и помни":
Че малко ли е? Иначе съм съгласен с теб, де да се осъзнаваше. Но образованието е на смъртен одър, затова и не пропускат да го наритат.21:17 13.09.2024
34 Хм Хм
До коментар #26 от "да се знае и помни":
Подкрепям.Който иска да знае повече, който иска да е горд българин, нека си купи поне първия том "Български хроники" на Стефан Цанев.
Коментиран от #51
21:19 13.09.2024
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 зевзек
21:29 13.09.2024
37 стоян георгиев
21:34 13.09.2024
38 да се знае и помни
До коментар #28 от "История славянобългарска":
Не говорим за академично изследване, а за познания по историята според описанието на древните и средновековни римски, гръцки, сирийски, арменски и други съвременници, до материалите които нашата официална общност от политици и "историци" позволяваха достъп само на доверени лица. Днес, в съвременното информационно време вече скрито/покрито няма и информацията може да се намери на много езици. Това имах предвид и невъзможността повече да се укрива истината, колкото и да им се иска на някои. А голяма част от писаното от Паисий и по късните автори, като поп Йовчо от Трявна, Спиридон Габровски, Георги Раковски и много други се потвърждава от много източници така, че не минава номера с незнанието, фантазьорството или заблудата им.21:37 13.09.2024
39 Иван
До коментар #11 от "12354":
Избират по ум, а не като теб по простотия21:40 13.09.2024
40 Умен по цялата глава
До коментар #28 от "История славянобългарска":
Дано ти е известно ,че тази История СловеноБолгарская е написана от отец Паисий ,който е самоук и основно е преписвал от Руски източници...Щото ,чак сега започнаха да копаят и се появява древната история на Траките ,каквито сме ние....21:50 13.09.2024
41 Некомпетентност
Според нея, кой ли е приел Търновската конституция в Царството България? Царя ли, Велико народно събрание ли, Македонскиот председател ли?
Ама, да кажем, че е било отдава, а тя не е учила за преди РСМ. Ама може ли да не е чула поне, че във Великобритания има парламент. Интересно ми е, с какво ли се занимава той, според Силяновска?
Коментиран от #46
21:53 13.09.2024
42 Корупция
21:53 13.09.2024
43 1111
21:55 13.09.2024
44 Ти да видиш
Коментиран от #52
21:56 13.09.2024
45 Милчо Мицков
До коментар #32 от "я по сериозно":
Не сте ме разбрали правилно...Мисълта ми е,че българската история е напомпана с фалшиви митове и приказки:като почнеш от трите морета и стигнеш до идеята за национално обединение.И понеже не чета,ще ви кажа,че дори работите на Н.Генчев са силно романизирани.Това което го пробутват за Възраждане, са реформи на затъващата империя-Танзимат и Османо-Британския търговски договор.Нито индустриална революция,нито образование...Когато събират армията за Сръбско-бълг.война,само три процента от войниците са били грамотни(най-доброто от 18 до50)и то до до степен да четат големите букви от вестиците.За женско образование започва да се говори сериозно чак след1919год,при Стамболийски.Това се опитах да кажа,както казва един професор-историк:това най-мирните пет века в нашата история.Но Вие понеже четете повече,има с какво да се гордеете....Коментиран от #48
21:58 13.09.2024
46 Перо
До коментар #41 от "Некомпетентност":
И в Царство България е имало парламент! В РСМ ни наричат фашисти, но във фашистка Германия не е имало парламент! Лъжливата наука и политика ги е оплела като пиле в кълчища!21:58 13.09.2024
47 Ясно като бял ден
22:02 13.09.2024
48 Перо
До коментар #45 от "Милчо Мицков":
Това нов прочит на историята ли е, по соросистките промени и новата история, нали, Джендо!22:03 13.09.2024
49 Стара чанта
22:08 13.09.2024
50 Дедо
22:23 13.09.2024
51 де го чукаш де се пука
До коментар #34 от "Хм Хм":
Стефан Цанев е наш съвременник и макар да е голям родолюбец, не е критерий за прецизност на древната и средновековна история. Има автори съвременници, като Йоан Малала писал през 5/6-ти век, владиката Йоан от Никиу - съвременник на Аспарух, Йоан Цеца, Мавро Орбини, Константин Манасий, римския император Константин VII Багренородни както и много други, които описват събития от тяхното съвремие или по сведения от автори преди тях. Масово се говори за българи на Балканите още от 3/4 век и не се говори за пришълци или окупатори. Още през 5-ти век византийския император Зенон на два пъти (474 – 475 и 476 – 491 г.) е бил принуден да повика българите за съюзници. Наивно е да си мислим, че това е народ, който е в централна Азия, нали?22:24 13.09.2024
52 Хаха
До коментар #44 от "Ти да видиш":
Точно това е.Те подсъзнателно го знаят и затова е всичко.Ако впишат българите тогава те самите какви са?Марсианци?Оставете ги на мира.Ще се осъзнаят някой ден.Медиите,които са под контрола на Блек Рок се мъчат да правят дрязги,защото харесват брат срещу брата да настройват.Коментиран от #54
22:24 13.09.2024
53 Баба Гица
22:46 13.09.2024
54 Така де
До коментар #52 от "Хаха":
Но кучето е заровено съвсем на друго място и още преди Руско-турската война (1877 – 1878). Ключовата спогодба между Русия и Австроунгария по време на Райхщатското споразумение (26 юни (н. ст. 8 юли) 1876 г.) е: "Съгласно текста на това споразумение Австро-Унгария и Русия се съгласяват, че „ако се стигне до териториални промени или разпадане на Османската империя, създаването на голяма компактна славянска или друга държава е изключено“.Всички знаят, че най многобройния етнос на Балканите по това време са българите и няма смисъл да умуваме против кого е насочено споразумението. То важи и до днес макар, че българските територии са орязвани многократно и предавани на съседите, другите държави също трябва да бъдат малки и настроени едни срещу други, за да няма никакви шансове за обединения и отстояване на общи интереси от две или повече държави. В края наминалия век дори се основаха още две нови (РСМ и Косово), които никога преди това в исторически план не са били самостоятелни държави.
22:52 13.09.2024
55 Пълен иньор
23:08 13.09.2024
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Зевзек
23:19 13.09.2024
58 Вергина
23:31 13.09.2024
59 Ххаххах
01:18 14.09.2024
60 Именно!
До коментар #2 от "Лазо":
И от много б.изане, накрая така ще се разсеят, че сърбите ще влезнат преди македонците в ЕС! Но, всеки и®иот заслужава съдбата си.04:28 14.09.2024
61 Ами дори и да не си признаят, че
До коментар #10 от "Милчо Мицков":
в кръвта им тече и българска кръв, това е факт! Признанието/ Отричането няма никакво значение ПРЕД фактите!!! Произлизам от род, чиито корени са в Скопие. Дедите ми са се преселили в България, защото да считали себе си за българи! Толкоз. При едно грандиозно и широкообхватно изследване и сравняване на гените на българи и македонци, истината ще лъсне. И няма да е в полза на македонците. Пък те нека считат себе си за сърби.04:33 14.09.2024
62 В сърцата на българите винаги ще има
До коментар #12 от "Бибитко от Банкя":
една болка по Македония. И не защото искаме да ги завладеем, а защото са част от нас самите. Ние считаме себе си за по-големият брат, и като такива понякога имаме нужда да бъдем спрямо тях малко по-снизходителни. Всички българи, които имат македонски корени, знаят за какво става дума... Ще мине време, дълго време и ще дойде моментът, в който кръвта ще докаже, че вода не става. Към този момент обаче, всичко е много болезнено и е твърде рано да осъзнаем (ние и те), че все пак сме много близки по кръв и родство.04:41 14.09.2024
63 България това и прави в момента:
До коментар #27 от "Перо":
"Просто БГ трябва да провежда гръцката политика, спрямо РСМ и да не се занимава с “македонистите”, до изпълнение на ЕС - критериите и подписаните договори. Албанците ще ги търпят до време!" Нищо по-различно не се случва от твоя пост. Точно и заради това госпожата си прави труда да идва до София. Защото такъв е редът и колкото да им се иска да НЕ вписват българите в конституцията си, ще го направят, иначе няма ЕС!!! Френското предложение!!! Ще впишат българите, защото в РСМ българи, колкото щеш!!! Няма да мине много време и тези хора най-после ще се осмелят официално да се определят като българи!Коментиран от #67
04:46 14.09.2024
64 Мицкоски, това не е в ресора ти, нито
До коментар #15 от "Милчо Мицков":
в компетенциите ти! Не се изказвай неподготвен. Не си ти човекът, който ще нарежда тепърва българската история!04:49 14.09.2024
65 Анонимен
15:04 14.09.2024
66 ХаХаХа
19:31 18.09.2024
67 Не си прав....
До коментар #63 от "България това и прави в момента:":
Не, няма да впишат българите в конституцията, не за друга, а защото не искат да са в ЕС. Господарите им - Русия и Сърбия, не им разрешават.19:34 18.09.2024