"Причините за трагедията край "Граф Игнатиево" могат да бъдат няколко, но към дадения момент нямаме пълна информация, за да се спрем на една от хипотезите. А първата хипотеза е отказ на авиационната техника. Самолетът Aero L-39 Albatros е много хубав самолет, чешко производство. Лети се на него вече много години, обучават се курсанти, бъдещи военни пилоти, летци. Самолетът е минал през капитално възстановителен ремонт. Аз предполагам, че преди полета на той е бил изпробван в пълна степен, както двигателите, така и бордните системи".
Това обясни в предаването „Офанзива с Любомир Огнянов” по NOVA News бившият военен пилот Николай Калев.
Той отхвърли и хипотезата птица да е попаднала в двигателя на машината. "Според мен става дума за грешна техника на пилотиране от страна на двамата летци. За мене ми е много интересно, как е водена подготовката на пилотите в навечерието на този демонстративен ден", заяви бившият летец.
И обясни, че "летателният труд е специфичен труд". "Пилотът може да е първокласен летец, но, когато трябва да изпълни едно такова сложно задание, той трябва да тренира максимално. Казаха в публичното пространство, че те са се готвили няколко месеца. Да, но последните две-три седмици как са летели? Аз, ако съм техен командир, през последните две-три седмици, в зависимост от метеорологичната прогноза, бих ги товарил на седмица по три летателни смени със сложен пилотаж. Първо на средни височини и постепенно да снижавам височината", подчерта той по повод подготовката за полета.
Калев обясни и защо двамата пилоти не са успели да катапултират преди сблъсъка. "Ако те са изпълнявали някакъв низходящ маньовър под 150-100 м, те са нямали просто полезен ход. И да се катапултират, на тях не би им достигнало времето, не би се разтворил парашута, а аз предполагам, че те са дърпали оста максимално, за да не се ударят в земята", подчерта бившият военен пилот.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ТаУмВзе
Коментиран от #11, #31
17:05 14.09.2024
2 Град Козлодуй
Коментиран от #5
17:05 14.09.2024
3 Русофил- Обичам Зеле на фурна
Така д а, грешката е изцяло негова или по скоро нейна.Щото се оказа, че демокрауията и пазарната икономика, са власт на народа, ама американския,а пазарната икономика- търговия в която печелят само англосаксите и техните протежета,а НАТО е блок за търговия с американско оръжие.
17:11 14.09.2024
4 К.О.Т.арАК 🐱
Коментиран от #16, #18
17:12 14.09.2024
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 има черна кутия
Коментиран от #40
17:13 14.09.2024
7 Асдф
17:14 14.09.2024
8 Хейт
Коментиран от #14
17:15 14.09.2024
9 Импийчмънт
17:17 14.09.2024
10 Факт
Коментиран от #12, #43
17:19 14.09.2024
11 Доротея
До коментар #1 от "ТаУмВзе":
За какво ви е тази кутия, господине! Цял свят видя, това не е изчезнал в планинските океани Боинг, че да го търсят! Ето, човека ви казва в прав текст - грешка при пилотирането! Всички, които са били там знаят, но редно е да замълчат! С просто око се вижда, че самолета направо спря в най високата си точка и след това стана почти неуправляем, а когато стана управляем вече липсваше височина! Месершмитите имаха тази особеност на времето! Тодор Розев го е установил по трудния начин и добре, че е имал височина - от 6000 метра, изправя самолета на 500 метра! Никой от старите летци не го е предупредил за тази особеност.Коментиран от #20
17:19 14.09.2024
12 Шапкар
До коментар #10 от "Факт":
Записите ще изчезнат в съда записите не да доказателство.17:20 14.09.2024
13 версия х1
17:21 14.09.2024
14 Град Козлодуй
До коментар #8 от "Хейт":
Пак сте Логично точни а Истината не е Хеит а е Истина👌Жалко за двата погубени Животът единия от Пилотите е израснал в Лом
написа Лом прес в Фейсбук
17:22 14.09.2024
15 Отец Нафърфорий
17:23 14.09.2024
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 дъра бъра
17:24 14.09.2024
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 СВД
17:26 14.09.2024
20 ТУ-155 ТУ-156
До коментар #11 от "Доротея":
Чврната кутия прави видео и звукозапис и дава данни за височина и евентуални дефекти по време на полет.17:27 14.09.2024
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Запознат
Не може опитни пилоти да допуснат това, което се вижда на кадрите!
Ами самолетът просто няма тяга и лети отвесно надолу, точно когато трябва да се придърпа лоста и да се завърши въображаемата окръжност на фигурата!
Сега да ви обясня, как се прави лупинг - набираш скорост и започваш плавно придърпване на лоста, хоризонтът ти изчезва и усещаш в този момент най-голямото натоварване. Когато си вече по гръб, гледаш хоризонта да ти се появи отново и според него, отпускаш лоста напред, за да затвориш окръжността...
А момчетата въобще не правят опит да излязат от вертикалното положение, след моментното гръбно положение на самолета!
Все едно, че двигателят е отказал!
Значи, че не висотомерът е причината, нито е човешка грешка!
Повтарям, че който не държи руската пасмина под око - плащат всички!
И още нещо да поясня - това е вторият лупинг. Още при първия лупинг, присъстващите са забелязали, че влизат в изпълнението на фигурата с малка скорост...
И друго - при изпълнение на фигури от висшия пилотаж резервоарът не трябва да е пълен! А по избухването ми се вижда, че е бил пълен!
17:32 14.09.2024
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Жалки безпомощни BATHИЦИ
Гледайте да не обидим BATHИЦИТЕ- Гебрев още чака резултат от разследването за опита за убийството му!
Това е бил втори лупинг - значи за първият лупинг има височина, за втория няма!
Пилотите да не ги изкарат, че са яли рукола преди полета!
Коментиран от #47
17:34 14.09.2024
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Един българин
17:41 14.09.2024
27 Отец Нафърфорий
17:42 14.09.2024
28 Макробиолог
17:43 14.09.2024
29 Град Козлодуй
17:43 14.09.2024
30 МИ6
17:43 14.09.2024
31 Симеон
До коментар #1 от "ТаУмВзе":
Това е учебно тренировачен самолет и те нямат черни кутии17:44 14.09.2024
32 Война е
17:49 14.09.2024
33 Пецата
17:50 14.09.2024
34 0000
17:54 14.09.2024
35 Грозната истина!
17:58 14.09.2024
36 Тодоров
Коментиран от #53, #56
18:00 14.09.2024
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Дълго_Име
Коментиран от #41
18:02 14.09.2024
39 Разбира се!
Иначе Какъв Пилот е!
18:02 14.09.2024
40 ами ако
До коментар #6 от "има черна кутия":
гледаш едно от видеата (предполагам има повече в мрежата, но на това, което аз гледах е заснет целия полет - набирането на височина, изпълнението на фигурата и за нещастие падането и рабиването на самолета) ще се извиниш на дядката.Очевидно правят опити за спасение, защото машината реагира (което предполага намаляване на вероятността за възникване на технически проблем), изглеждаше сякаш тръгват да набират височина, но после се отказват и решават да запазят хоризонталата, ама самолета се завъртя и започна свободно падане към земята.
Дядката е прав, че в този момент самолета е доста ниско и са нямали шанс дори да катапултират.
18:03 14.09.2024
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Българка
Вече е нарицателна фразата"Съдът се произнесе: Да влезе убитият"
18:13 14.09.2024
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 абе и третия
До коментар #24 от "Жалки безпомощни BATHИЦИ":
да е бил какво значение има. От заснетите кадри не изглежда, самолета да е отказал.За съжаление няма да ни кажат какво показват данните в черната кутия и всеки ще се упражнява върху този инцидент. Бог да ги прости пилотите, но и те не са засраховани от грешки.
Едно е ясно - случаят трябва да се изясни във всеки един детайл, за да се избегне повторението му. Дори да са направили грешка пилотите, то тя не трябва да се премълчава поне в професионалните им среди, за да служи за урок и да спаси от подобна съдба тези след тях.
Коментиран от #52
18:14 14.09.2024
48 Митьо джибрата
Сипи си още едно и....НАЗДРАВЕ!
18:18 14.09.2024
49 ЛЪВ
До коментар #46 от "К.О.Т.арАК 🐱":
Що се ядосваш на ,,КозлоДУЙския" бре?Да не би пак да им е пожелал да се...ОПРАВЯТ?
Коментиран от #51
18:21 14.09.2024
50 Дика
18:27 14.09.2024
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 дфгхуйико
До коментар #47 от "абе и третия":
Няма какво да се изяснява, това е 100 000 000 000% ПИЛОТСКА ГРЕШКА. Харесва ви или не- това е положението...НЕДОПУСТИМО Е пилоти с мизерен нальот ПО-МАЛЪК от 30 часа за тази година (и общо едва прескачащи 200 часа за 5 години) да правят каквото и да е на пределно малка височина... На тази височина тези пилоти следва да се намират за секунди докато излитат или кацат- толкова. Акробатика, шоу и т.н.- НАВИСОКО щото просто НЯМАТ НУЖНИТЕ УМЕНИЯ... Не щото са некадърни, а щото НЯМАТ НУЖНИЯТ ИМ нальот за да правят каквито и да е трикове...
18:44 14.09.2024
53 Никой нищо не казва,
До коментар #36 от "Тодоров":
а взривовете се виждат! Явно крият извършителите!19:01 14.09.2024
54 Методи
19:10 14.09.2024
55 Луд
19:28 14.09.2024
56 Госта..
До коментар #36 от "Тодоров":
Двата взрива са в областа на ФАНАРА когато самолета се беше устремил неконтролируемо към земята.Може би са опити за катапултиране-тоест задействани са пиропатроните на катапултната система .Взривовете не са в двигателя .11:08 15.09.2024