Цончо Ганев от “Възраждане” гостува в предаването “Лице в лице” по bTV и представи позицията на политическата организация в отговор на по-рано разпространената позиция на телевизията във връзка с гостуването на председателя на “Възраждане” в друго предаване на медията.
Позиция на “Възраждане” гласи:
В теорията и практиката на телевизионната журналистика има достатъчно информация относно журналистическите жанрове, тяхната медийна реализация и в частност на жанра интервю. Но не съществува журналистически жанр, който да позволява на журналистите да дебатират с гостите в студиото. Ролята на журналиста е много ясна и не предполага представяне на неговите лични убеждения. Ролята на медиите е посредническа между обществото и институциите/партиите/властта, както е записано в Конституцията на Република България и в Закона за радиото и телевизията.
bTV е телевизия, регистрирана по Търговския закон, и по повод на случилото се възникнаха логично въпроси, свързани с обществената отговорност на търговските медии в периодите на предизборните кампании и доколко тяхното участие подпомага развитието на демократичните процеси в обществото, а не ги компрометира с откровено афиширане на свои политически пристрастия.
„Възраждане“ няма нищо против търговските медии да продават рекламно време, но дали те трябва да участват в предизборната кампания би могло да бъде обект на широка обществена дискусия.”, е позицията на “Възраждане”.
Тя беше представена от нейния зам.-председател и кандидат за народен представител в 2 МИР Бургас и 24 МИР София, който я прочете в ефира на телевизията.
Цончо Ганев добави, че според него bTV чрез декларация не само защитава свой журналист, и за да стане ясно дали журналистът е излъгал в национален ефир, Ганев цитира на свой ред решение на Комисията за защита на личните данни, според което лекарят, който е нарушил закона и е влизал в здравните досиета на Костадинов и децата му, е глобен с 500 лв. Според Ганев с тази декларация медията води открито предизборна кампания срещу Възраждане.
Затова той попита риторично дали медията има позиция по друг казус, в който друг политически лидер нарече всички журналисти “мисирки”, защото такава не му е известно да е налична в общественото пространство.