Локомотив на товарна композиция е излязъл от релсите на гара Иваново късно снощи, съобщиха за БТА от пресцентъра на „Български държавни железници“ (БДЖ). Няма пострадали.
Инцидентът е станал в 22:39 часа. При влизане в гара Иваново на трети коловоз локомотив на товарна композиция на частен превозвач е излязъл от релсите с първата колоос и попречил на преминаването на други влакове. Движението е възстановено в 01:30 часа през нощта.
Това е пореден случай с дерайлиране на влак. Липсата на контрол от страна на служителя отговарящ за експлоатацията в ДП НКЖИ е повече от видна, имайки предвид поредният случай на дерайлирал влак в рамките на два дни, споделиха за ФАКТИ запознати със ситуацията в дружеството източници.
Според тях е видно, че в ДП НКЖИ е назначен служител без нужният опит, за да се справи със проблемите в експлоатацията и нещата излизат от контрол. Изпълняващият длъжността зам.- генерален директор на ДП НКЖИ Румен Станков, отговаря за експлоатацията в тази компания, но видно не се справя с отговорността, която му е вменена.
Случаите с дерайлиране на влакове по железопътната инфраструктура от средата на годината водят до извода, че липсва контрол, пряко свързан с безопасността на движението и експлоатацията на железопътната инфраструктура. В една европейска държава служителите на тези ръководни постове носят пълната отговорност при подобни случаи на дерайлиране, както и носят отговорност за неосъществения контрол от тяхна страна.
Всичко до тук води до извода, че е повече от необходимо да бъдат взети спешни мерки за смяната на зам.-генералния директор отговарящ за експлоатацията от страна на министерството на транспорта и генералният директор на ДП НКЖИ, както и да бъде назначен друг с нужната компетентност.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 честен ционист
15:59 21.11.2024
2 Читател
Коментиран от #4, #14
16:01 21.11.2024
3 Експерт
Той трябва да осигури:
Проверка
Контрол
Наблюдение
2. Зачестили дерайлирания – причини и превенция
Зачестилите инциденти могат да бъдат причинени от:
Човешки грешки или неадекватен контрол
Ръководителят трябва да анализира причините, да вземе навременни мерки за отстраняване на пропуските и да въведе допълнителни превантивни механизми.
3. Юридическа отговорност
Ако бъде установено, че дерайлирането се дължи на небрежност или пропуски в изпълнението на задълженията, ръководителят на експлоатацията в ДП НКЖИ може да носи дисциплинарна, административна или дори наказателна отговорност.
16:03 21.11.2024
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Нико
16:06 21.11.2024
7 Гост
16:09 21.11.2024
8 Вълк
16:15 21.11.2024
9 ти си
До коментар #5 от "гробар":
ти си психопат16:20 21.11.2024
10 Закривай БДЖ
16:31 21.11.2024
11 Белия ВЪЛК
16:37 21.11.2024
12 Жоро
16:43 21.11.2024
13 гост
16:50 21.11.2024
14 ПитАх
До коментар #2 от "Читател":
Питай Дойче бан, който вече десетилетие консултира БДЖ и им казва, да купуват стари немски влакове, че това било по-добре, нищо че за същите пари може да си купиш ултрамодерни нови китайски... та няма нужда от прилапване, като в чужда държава ти коват вече политиката на фирмата и ти чинно се подчиняваш.16:58 21.11.2024
15 Град Козлодуй
16:59 21.11.2024
16 Пак ли нова драма
17:03 21.11.2024
17 Бай Иван - Циганина
17:07 21.11.2024
18 хах
17:34 21.11.2024
19 Ууууу
Незнам имали такова
17:57 21.11.2024
20 Работник
Кой пое отговорността!!! Никой!
Да ги махат такива които не разбират какво е безопасност и експлоатаця.
18:12 21.11.2024
21 джо знаещият
18:46 21.11.2024