Арх. Иван Шишков: Инхаусът за строителството на "Хемус" не е законен

28 Февруари, 2025 09:55 814 25

  • иван шишков-
  • магистрала хемус-
  • инхаус-
  • строеж-
  • закон

За първи, втори и трети лот строителите почти спряха работа, защото нямаше индексация. Давани са им пари незнайно как – министърът каза 50 млн. лева, продължи Шишков. "Тези фирми, които "строят" - те са доставчици на материали, не подлежат на изготвения механизъм за индексация", заяви бившият министър

Арх. Иван Шишков: Инхаусът за строителството на "Хемус" не е законен - 1
Снимка: ФАКТИ

"Инхаусът за строителството на АМ "Хемус" не е законен. Плащани са по 35% аванси за изграждане на лотове, променени са клаузи в договореното за тази цел – уж да се компенсира инфлация, видя се, че това не е вярно. За инхаус "Автомагистрали" трябва да има потенциал да го изпълни – не с подизпълнители да се строи, както се случи", заяви бившият служебен регионален министър арх. Иван Шишков в ефира на БНТ, цитиран от novini.bg

Арх. Иван Шишков опонира на сегашния регионален министър Иван Иванов, че години наред нищо не се направило за АМ "Хемус".

"10-ти лот беше пуснат от нас, строихме го при първите две служебни правителства, строежът започна през 2020 година. Лотът не е изграден по инхаус. Дадохме разрешение да се строи 9-ти лот, нямаше никакъв проблем с отчуждение и документи – никой след това нищо не направи", каза Шишков.

За първи, втори и трети лот строителите почти спряха работа, защото нямаше индексация. Давани са им пари незнайно как – министърът каза 50 млн. лева, продължи Шишков."Тези фирми, които "строят" - те са доставчици на материали, не подлежат на изготвения механизъм за индексация", заяви бившият министър. На въпрос кой им е дал парите, той отговори – след нас. Кога точно "след нас", предвид колко служебни правителства минаха – министърът, който вчера беше при вас (бел. ред. - Иван Иванов гостува в сутрешния блок на БНТ), издаде разрешение за строеж на лот 4, незаконно, заяви Шишков.
Той поясни, че става въпрос за втората част на лот 4, там имало много малки съоръжения т.е. "нищожно малко незаконно строителство". Заради него обаче не можем да почнем строителството на първата част на лота, посочи бившият министър.

"Да го узаконим незаконно" - Шишков пак защити тази си теза за "Хемус". Той видя решение на проблемите само ако има подробни планове за всички пътни артерии в България и изграждането им.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 софето

    9 4 Отговор
    Стига ! Хемус е на държавта , важното е да се строи бързо , з узаконяването ще върви успоредно
  • 2 И какво от това,

    5 4 Отговор
    че не законен? Нищо - кучето си лае, кервана си върви.
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Фатмак

    8 2 Отговор
    Живота мина вие още не може да определите от кой пол сте!
  • 5 бою циганина

    6 2 Отговор
    блажно ми е от тоя асфалт
  • 6 Промяна

    7 2 Отговор
    САБОТАЖНИЦИТЕ КАТО ТЕБ КОГА ЩЕ ПОНЕКАТ ОТГОВОРНОСТ ЧЕ 5 ГОДИНИ ЛЪЖЕТЕ СПИРАТЕ РАЗВИТИЕТО НА БЪЛГАРИЯ НО ПРИБИРАТЕ ЗАКОННО ПАРИ ОТ СЪЩАТА ТАЗИ БЪЛГАРИЯ КОГАААА ЩЕ СИ ПОНЕСЕТЕ ОТГОВОРНОСТТА
  • 7 бандит методиев борисов-яшаров

    4 3 Отговор
    абсолютен престъпник съм
  • 8 Абе,

    6 3 Отговор
    важно е да влизат пари в чекмеджето на Буци/ Буда ...
  • 9 Промяна

    6 3 Отговор
    ХЕМУС Е НА ДЪРЖАВАТА ШИШКОВ А ТИ СИ САБОТАЖНИК И ЛЪЖЕШ БЕЗОГЛЕДНО
  • 10 Промяна

    4 2 Отговор
    ХЕМУС Е НА ДЪРЖАВАТА ШИШКОВ А ТИ СИ САБОТАЖНИК И ЛЪЖЕШ БЕЗОГЛЕДНО
  • 11 щом се строи значи е по голямото законно

    2 1 Отговор
    а само това незаконно . 18 г 1 магистрала е бавно . а я правят за тировете . и те също доста незаконно . обикалят . да правят пътища е добре .
  • 12 Някой

    5 2 Отговор
    дали нещо е законно или не, решава съда! Не арзни архитектчета и милиционерчета. То , че и съда е продънен, е ясно. Но все пак закона е такъв.
    Отделно, какъв е проблема да се даде аванс на фирма за изпълнение на договор, особено акои има издадена банкова гаранция за авансово плащане (не пише в пасквила дали има такава, но това е стандартна световна практика)? Отделно, защо да не може да се използват подизпълнители? И това е световна практика - вместо да дършиж 100 камиона и 20 валека, които я ти потрябват веднъж в годината, я не, не е рентабилно. Наема се фирма, чиято основна дейност е такава.
    И последно - най-важното е да има магистрала. Законността ѝ се оправя в движение. Все пак, по-важен е човешки живот, нали? Колко хора се избиха по тесните и пренатоварени пътища, използвани поради липса на магистрала "Хемус"?

    Коментиран от #16

  • 13 Промяна

    3 2 Отговор
    ШИШКОВ А ЗАЩО ДА СЕ СПЪВА РАЗВИТИЕТО НА БЪЛГАРИЯ ЗАКОННО ЛИ Е НЕ ПОДЛЕЖИШ ЛИ НА ОТГОВОРНОСТ
  • 14 Промяна

    2 1 Отговор
    ШИШКОВ А ЗАЩО ДА СЕ СПЪВА РАЗВИТИЕТО НА БЪЛГАРИЯ ЗАКОННО ЛИ Е НЕ ПОДЛЕЖИШ ЛИ НА ОТГОВОРНОСТ
  • 15 инж. Ганчо Илков

    3 1 Отговор
    "Инхаус" и "СГЛОБКА", са определения на Борисов. Обществени Поръчки се "дават" на едни, строят други. Строи се с не индентифицирани строителни материали от подизпълнители. "Спечелилият" Обществените Поръчки прави "дарение" на тези които са организирали "даването" за сметка на "икономисаните" средства от материали и Работна Заплата. С тази методика, Борисов с Джипа строеше Магистрали и се беше в гърдите - колко е Велик. "Сглобката" в ротационното правителство разтури, защото почувства, че губи регулаторните Органи.
  • 16 инж. Ганчо Илков

    4 3 Отговор

    До коментар #12 от "Някой":

    Бизнес се прави в законова среда, след разработване на бизнес план и перспектива за развитие. Ако бизнесмен притежава 100 камиона и 20 валяка и лежи на кълката някой да го покани за подизпълнител, той е олигарх и обречен на фалит.

    Коментиран от #23

  • 17 Зло под слънцето

    3 2 Отговор
    Прокуратурата на Бойко и Пеевски не се интересува. Гони вейпове, спукани гуми на коли и други простотии.
  • 18 Има хора

    3 1 Отговор
    Ива хора,които постоянно пречат нещата да се случват.Шишков е от тях.Започват--"Ааа..защо така,а не иначе.Как иначе ? Процедури до дупка.Какво от това,че хората ще започнат да се телепортират ,а ние още ще си правим процедури за магистрала.Ама щом зависи от такива като Шишков,ще се мотаем до безкрай.Същата е историята и със санирането.Заради такива "личности",сме на това дередже.
  • 19 гробар

    1 1 Отговор
    бизнесмените" и гHycccните и ypoдливви ceмейства ще ги намерят по вyнняята и смраддтта на paзложeно. Гъмжащи от чepвеи и неразпознаваеми от гниенетто!
  • 20 Дедо ти

    1 1 Отговор
    Шишков , нали правите шопската магистрала Струма до Гърция , какво ти пука за Хемус.
  • 21 Само Това Ли ?

    1 1 Отговор
    Само Това Ли ?

    Можеш ли да посочиш Едно нещо Което е Законно ?
  • 22 Мсйора

    2 1 Отговор
    Шишков , много добре знаеш как стоят нещата , но о то както и Комитова се правите на интересни! Много добре се знае че в цял свят магистрали се строят по ин хаус процедури и най добрите противнци на това от ПП/ДБ го ползваха! Да не говорим за екомилионерите Сандов и Белев о най големия спец татко Петко които стопираха дълго време магистралите! Спрете се!
  • 23 Някой

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "инж. Ганчо Илков":

    Грешно си възприел написаното от мен. За да може една фирма да изпълни напълно сама, без подизпълнители, такъв голям инфраструктурен проект, то тя трябва да има много и разнородна техника. Която през повечето време ще стои неизползваема. По-малка фирма, специализирана само в извозване на отпадъци и инертни материали, може да инвестира в такъв тип техника, тъй като това ще ѝ е основната дейност. И тя няма да бъде единствено и само подизпълнител по договор за строеж на магистрала. Тя ще си има и собствени договори, както може да бъде същевременно подизпълнител и по други договори.
    Отделно, бизнеса се прави в законова рамка - супер! Само че, опита от България (убеден съм, че е така в повечето европейски страни), че закон за едрия частен бизнесмен не важат. Но пък, за сметка на това, се прилага с пълна сила за държавните компании. Тъй че, тази точка отива в кофата за боклук.
  • 24 Шаран БГ

    0 0 Отговор
    Истината е , че демократичните управници като цяло не знаят какво е труд , работа, съзидание. За 35 години ,ако искаха и бяха способни, щяха да опашат страната с аутобани !! Същата история е и АЕЦ-Белене.
    Като искат нещо да не стане – то не став !! Само УСВОЯВАТ финансови средства. Няма контрол , няма отговорност за две пари. Това, което се направи е некачествено, недоизкусурено до край. Нямат време от скандали, интриги, борба на власт и пари !! Министерствата със екипите си не са достатъчни нещо да се направи. Трябва да има подизпълнители, те от своя страна търсят работяги да свършат работата, но и те търсят други - още по-добри майстори!! На всичкото отгоре контролът се възлага на регулатори, комисии, агенции......... И всичко това по веригата лапа пари - много пари. За работника остава....в рамките малко над минималната. Лъжат го ,че му плащат, но и той лъже , че работи съвестно и качествено.
    Сигурно греша в нещо , но фактитее са налице. Тая прословута автомагистрала в моя живот няма да стане готова !! И някой може ли да обясни - ЗАЩО всичкия трафик трябва да преминава през или близо до София ??
    Не случихме на Държава и това е !!
  • 25 Защо

    1 0 Отговор
    Се канят по сайтове и студиа подобни kopynционepи? Посетете община Триадица, Кръстова вада и т.н. в София. Презастроени 15 етажни сгради с 3метра отстояние една от друга, без места за паркиране, детски площадки, нормални улици, училища и т.н. Благодарение на ей този хубocтник, работещ в "ползу роду".
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол