Три години не е намерено решение за изграждането на най-дългия жп тунел в България – този до Вакарел. Това заяви вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов по време на инспекция на трите участъка по жп трасето Елин Пелин – Костенец. В проверката се включи и председателят на Комисията по транспорт и съобщения в Народното събрание Кирил Добрев.
„Очевидно има голямо закъснение и безброй проблеми, които са отлагани във времето от предишните министри. Още преди три години са започнали укрепителни дейности, които са дали ефект, но не напълно. Това налага трето проектиране, което се изпълнява в момента и строителят заявява, че засега няма деформации. Очакваме до края на май да знаем дали то е работещо“, обясни вицепремиерът Караджов.
„Достигнати са лимитите за непредвидени работни дейности, което означава, че те са били използвани съвместно и с европейската програма, която го финансира, както и с анекс, сключен преди година. Ресурсите са вече изчерпани и ако не намерим спешно решение продължаването на този обект на практика е заложено на карта“, каза Гроздан Караджов.
Той отбеляза, че по предварителни данни става дума за много сериозно преработване на проекта, като вероятно ще е необходима нова процедура, която да се проведе без да спира работата по досегашните тунели. Физическият напредък на целия участък е 40%. „Опитваме се да решим ребуса така, че да се вместим в сроковете, защото средствата по европейската програма са до 2030 г. Целта е през 2029 г. да пуснем тунелът в експлоатация, за да могат влаковете да пътуват по-бързо“, допълни транспортният министър. Гроздан Караджов посочи, че се налагат спешни действия в най-кратки срокове за намирането на юридическо и финансово решение.
Министър Караджов и председателят на транспортна комисия в НС Кирил Добрев се запознаха на място и със строителството на втория участък между Ихтиман и Мирово. „За разлика от лот 1, където съществуват сериозни проблеми, на лот 2 няма такива. Лотът се изпълнява в срок и до 2028 г. трасето ще е готово“, подчерта министърът.
По отношение на третия участък между Мирово и Костенец, вицепремиерът подчерта, че работата по трасето върви добре. „Имаме изпълнение от около 30% при изключително тежки условия за работа и при изключително сложни съоръжения. Става въпрос за осем еднотръбни тунела с много голям диаметър, за да могат вътре да се изпълнят две жп линии. Става дума и за 11 мостови съоръжения и за два виадукта. По всички показатели до тук най-вероятно до края на 2029 г. това ще е функционираща жп линия“, каза вицепремиерът.
В рамките на инспекциите на министър Караджов обсъди със строителите, че забавянето от две, три години след сключване на договори за инфраструктурни проекти се дължи на сложни административни процедури. Те включват отчуждаване на имоти, съдебни обжалвания, издаване на строителни и екологични разрешителни, както и ОВОС. Тези процеси изискват време за съгласуване и финализиране на проектната документация.
„Една от целите, които си поставям, е да облекчим процедурите, така че инфраструктурното строителство да може да се изпълнява в рамките на четири, максимум пет години. В момента времето не стига, дори да се започне реалната строителна работа. Част от обектите са били в тръжни процедури през 2018–2019 г. Сега сме 2025 г. и едва от малко повече от година тук се работи реално. Всичкото друго време е загубено в множество бавни процедури“, заяви Караджов.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ний ша Ва упрайм
18:14 04.03.2025
2 Орлин Акексиев
18:16 04.03.2025
3 Три ?
18:16 04.03.2025
4 Шломо Кайковиц
18:17 04.03.2025
5 гробар
Коментиран от #10, #29
18:17 04.03.2025
6 Още една гънка
18:17 04.03.2025
7 Лабави управници
18:19 04.03.2025
8 Я тоя с червената каска
18:20 04.03.2025
9 То да е само тунела
18:20 04.03.2025
10 анализатор
До коментар #5 от "гробар":
Не сте добре психически, да ви запиша ли час за преглед ?18:21 04.03.2025
11 В Дубай е излезнало по евтино
18:29 04.03.2025
12 Бойко Обеща Тунели Мостове нови на Дунав
Коментиран от #27
18:32 04.03.2025
13 78291
Начало
Проекти финансирани от ЕС
ОПТТИ 2014-2020 г.
Проекти/описание
Модернизация на железопътната линия София - Пловдив: жп участък Елин Пелин – Костенец по програма на бойковито правителството с негов министър мисля и разследван за корупция с евро проекти, аман от пишман министри
Коментиран от #16
18:32 04.03.2025
14 Къде ги намирате такива
18:32 04.03.2025
15 Ранго Джери
Коментиран от #25
18:34 04.03.2025
16 Европа отпусна милярди
До коментар #13 от "78291":
За жп строителство и построиха се някакви дребни неща наистина но по голямата част от парите бяха откраднати и наскоро европрокуратура залови неколко строителни фирми в корупция18:36 04.03.2025
17 Бойко направи три моста
18:39 04.03.2025
18 Дъргавата на
18:40 04.03.2025
19 Да ама
18:54 04.03.2025
20 Мунка
19:05 04.03.2025
21 ПАРИ НЕМА ДЕЙСТВАЙТЕ ...........
19:11 04.03.2025
22 Орлин
19:43 04.03.2025
23 Сталин
19:47 04.03.2025
24 ,,Козница "
19:48 04.03.2025
25 Ааа и за ИТН гласуваме бате
До коментар #15 от "Ранго Джери":
Шиши пак ще набута в НС патерицата си19:50 04.03.2025
26 Павела Митова
Пари има да “кашира”, че нали Орлин Алексиев затова го е пратил “министърин”.
Ако Гроздьо не успее да тафне някой лев и за бате Славчо няма да има, оттам няма да има за Тошето Йорданов и накрая няма да има за мен Павиту.
И ИТН ще стане ИМА ТАКОВА НЯМАНЕ!😢
19:52 04.03.2025
27 Виж сега
До коментар #12 от "Бойко Обеща Тунели Мостове нови на Дунав":
За Магистрала през Петрохан никой не е говорил , а по времето на Бойко , пътят се преасфалтира .Сега Бойко го няма от 4 години , парите за Хемус ги взе КОКО и говореше как Бойко краде по 10 милиарда на година .Същият Асен обясняваше как с тези пари ще строй по 2 магистрали на година . Ти това забравили го , че ние помним какво говореше КИКИ и КОКО и сега ни магистрали , ни пари.20:09 04.03.2025
28 Гост
20:18 04.03.2025
29 Всичко
До коментар #5 от "гробар":
се ВРЪЩА ПСИХО САДИСТ ТАКЪВ20:18 04.03.2025
30 Град Козлодуй
20:21 04.03.2025