Наблюдава се видимо ускоряване на плащанията (по Националния план за възстановяване и устойчивост/НПВУ - бел. реп.) от 9 процента в началото на работата на правителството до 12 процента към момента. Това съобщи Томислав Дончев, вицепремиер и министър на иновациите и растежа, по време на днешния блицконтрол в Народното събрание, в отговор на въпрос от депутата от "ГЕРБ-СДС" Александър Иванов за етапа на изпълнение на плана по усвоените средства и напредъка по изпълнение на реформите, необходими за второто и трето плащания.
Според Дончев основните въпроси около НПВУ са свързани с преговорите с Европейската комисия, с "отпушването" на реформите и възможността България да получи второ, трето, както и последващите плащания.
"Преди една седмица е създадена организация за работа по конкретните текстове на документите. Това са всички закони, свързани с частта "Противодействие на корупцията и правосъдна реформа" както и всички документи в частта "Енергетика", посочи Дончев. "Информацията ми е, че имаме, специално по отношение на "Противодействие на корупцията и правосъдна реформа", висока степен на съгласие", допълни той.
Вицепремиерът предложи на депутатите, за да не се губи време и когато има съгласие по текстовете на законите, те да не се внасят от Министерския съвет в Народното събрание, а с помощта на народни представители да се представят на парламентарните комисии и да се гледат в зала възможно най-скоро.
Томислав Дончев изрази оптимизъм, че процесът може да започне още през март.
"Това ще даде възможност да поискаме актуализирано искане за второ плащане и да получим по-голяма или по-малка част от средствата. Това зависи от реформите, които сме изпълнили", подчерта вицепремиерът Томислав Дончев.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Чакаме борса ток
10:31 07.03.2025
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Алооо Дончев-крадеца,
10:39 07.03.2025
4 гражданин
10:40 07.03.2025
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 дом
10:55 07.03.2025
7 Луди
10:57 07.03.2025
8 Корабът на глупаците!
Не бяха ли парите по НПВУ заем, който трябва да се плаща, а не безвъзмездни?
11:07 07.03.2025
9 Гост
11:09 07.03.2025
10 Крадец от герб
11:12 07.03.2025
11 Скрий се бре пеелтек
11:26 07.03.2025
12 Защо? Защо? Защо?
11:36 07.03.2025
13 Смотани гнусни същества
11:39 07.03.2025
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 ПВУ е заем
Коментиран от #19, #20
11:40 07.03.2025
16 Альооо
В България решението за създаване на електронно правителство е от 2002 г. с приемането на Стратегия за електронно правителство. 9 години по-късно - през 2011 г., е взето решение за внедряване на естонския модел и е учреден Съвет за електронно управление. Томислав Дончев влиза в него. Към 2016 г. ситуацията у нас и в Естония е драстично различна по отношение на напредъка на електронното правителство. Българската администрация предлага 2900 електронни услуги, 87% от които са „първични“ и едва 13% са "комплексни". В същото време естонското е-правителство обединява над 900 информационни системи, които предлагат над 5000 е-услуги, повечето от които са "комплексни". Едва една пета от администрациите в България предоставят е-услуги и само 12% от администрациите поддържат специализирани регистри за електронни услуги, а всеки трети административен регистър се поддържа само на хартиен носител.
11:42 07.03.2025
17 ГЕРБ са виновни за всичко!
ГЕРБ са НЕКОМПЕТЕНТНИ некодърници и НЕможачи!!!!!
11:45 07.03.2025
18 Щетите от ЕС
11:47 07.03.2025
19 Истината!!!
До коментар #15 от "ПВУ е заем":
Не, Планът за възстановяване и устойчивост (ПВУ) не е заем. Това е пакет от финансови средства, предоставен от Европейския съюз за подпомагане на държавите членки в преодоляване на икономическите последици от пандемията от COVID-19 и за стимулиране на устойчивото им развитие в бъдеще. Средствата, които България получава по ПВУ, са грантове (безвъзмездни средства), а не заеми, с изключение на част от тях, които могат да бъдат взети под формата на заеми, но това е отделно и зависи от конкретните условия.Основната цел на ПВУ е да подкрепи реформи и инвестиции в ключови сектори като зелена енергия, цифровизация, здравеопазване и образование, като средствата трябва да бъдат усвоявани по определени правила и след изпълнение на конкретни условия и етапи, определени от Европейската комисия.
11:51 07.03.2025
20 ПВУ НЕ е заем, не лъжи!
До коментар #15 от "ПВУ е заем":
ПВУ е Грант, което се предоставя на дадена държава за изпълнение на конкретна цел. В контекста на Европейския съюз, грантовете могат да бъдат част от финансови механизми като Плана за възстановяване и устойчивост, който предоставя средства на държавите членки, за да изпълняват реформи и проекти, свързани с прехода към по-устойчиви и иновативни икономики. Грантовете не трябва да бъдат връщани, но получателите трябва да отчитат как са изразходвани средствата и да изпълнят конкретни условия.11:56 07.03.2025
21 Дончев
11:58 07.03.2025
22 1001
11:59 07.03.2025
23 Щом е "грант" безвъзмезден
12:05 07.03.2025
24 Крадците от ГЕРБ!!!!
За същия период Естония е похарчила около 50 милиона лева (около 25 милиона евро) за изграждане на своето електронно правителство, като 70% от тези средства са били насочени към хардуер, а използваният софтуер е бил предимно с отворен код.
Въпреки значителната инвестиция, електронното управление в България не функционира оптимално, като едва една пета от администрациите предоставят електронни услуги. В същото време, Естония е лидер в областта, като предлага над 5000 електронни услуги, достъпни за гражданите.
12:21 07.03.2025
25 Герб са тумора на България!
1. КОРУПЦИЯ и административни пречки. В България често има административни и организационни проблеми, които забавят или блокират внедряването на нови технологии. Корупцията и липсата на политическа воля за дългосрочни реформи също допринасят за това.
2. Неоптимизирана инфраструктура. Въпреки инвестициите, инфраструктурата на много държавни институции в България не е достатъчно развити и не е готова за интеграция на напреднали технологични решения, като електронно правителство.
3. Липса на обучен персонал. В България често има недостиг на обучени ИТ специалисти, които да управляват и оптимизират електронното управление. Съществува и трудност в подготовката на държавни служители, които да работят с новите технологии.
4. Ниска доверие в институциите. Много българи не се доверяват на електронното управление поради проблеми с прозрачността и ефективността на администрацията. Това води до съпротива срещу внедряването на електронни услуги.
5 Липса на дългосрочна стратегия. В България липсва стабилна и последователна стратегия за развитие на електронното правителство. Често проектите се стартират без ясни цели и приоритети, което води до разпиляване на ресурси и забавя внедряването на решения.
6. Слаба координация между институциите. В България има множество институции, които се опитват да внедрят електронно правителство, но тяхната коорд
12:24 07.03.2025
26 Лорда
12:38 07.03.2025
27 Достойнство
12:43 07.03.2025
28 Здрав разум
12:47 07.03.2025
29 Истината!!!
12:51 07.03.2025
30 Измамнициииии!
12:53 07.03.2025
31 Фъргов
12:57 07.03.2025
32 Добре написано
13:01 07.03.2025
33 Тома
14:20 07.03.2025
34 9689
17:55 07.03.2025