Богдан Милчев: Толсистемата е заложник на лобитата и на липсата на контрол

1 Април, 2025 11:12 1 191 30

  • богдан милчев-
  • тол система-
  • тол такси-
  • апи-
  • магистрали

Очакванията са били да се събират по 1 милиард лева годишно

Богдан Милчев: Толсистемата е заложник на лобитата и на липсата на контрол - 1
Снимка: АПИ

"Трябва да ремонтираме толсистемата, защото от нея изтичат пари." Това мнение изрази в ефира на БНР Богдан Милчев от Института за пътна безопасност. Според него е нужно да се вдигнат таксите, но успоредно с това е необходима корекция на толсистемата.

"Всички в държавата знаят, че толтаксите могат да бъдат шиканирани", каза Милчев. Той настоя за сериозна ревизия на цялото толуправление.

От една страна толсистемата е заложник на лобитата в превозваческия сектор, от друга страна – на това, че държавата няма контрол върху нея, коментира експертът.

Ключът от толсистемата стои във фирма монополист, категоричен е той. По думите му 7% взема фирмата, която продава толтаксите у нас при средно 3% в Европа.

"В България толтаксите са три пъти по-ниски от тези в Унгария, Австрия, Гърция и Сърбия. Доходите у нас не са три пъти по-ниски от тези страни. Най-евтино ползваме пътища, които са и най-лоши", алармира Милчев и припомни, че при старта на толсистемата очакванията са били да се събират по 1 милиард лева годишно.

"Дали я подобряваме пътната мрежа? Дали усещаме? АПИ стартира проучване за 200 000 лева доволни ли сме от нашите пътища. И малкото пари, които харчим, не ги харчим целесъобразно и ефективно", каза още специалистът, като уточни, че ако не събираме повече пари, няма как по-добре да изглеждат нашите пътища."

Вдигането на толтаксите и отпушването на строежа на АМ "Хемус" са две революционни неща, които министър Иван Иванов успя да направи, при това без протести, каквито досега съпътстваха увеличаването на толтаксите, е мнението на Милчев.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 9 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дааааааа

    13 1 Отговор
    "Трябва да ремонтираме толсистемата, защото от нея изтичат пари.
    Само за пари мислите!
    Карах по тъй наречената" магистрала" Тракия и детето ми направи забележка,че говоря глупости!
  • 2 Сатана Z

    9 1 Отговор
    Защо тогава таксите се вдигат 10% и повече, при положение,че информацията у нас е под 3% според управляващия режим ?

    Коментиран от #22

  • 3 Миризлив пор

    10 0 Отговор
    Този пак изпълзя, пак за корупцията говори. А той като беше шеф на КАТ какво направи? По негово време имаше ли корупция? Или я беше изкоренил?
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Оракула от Делфи

    11 0 Отговор
    Едни и същи задници с едни и същи номера , пълнят "Чекмеджета" и сметките на мафията!
    И никой не протестира , "издръжлив народ ", а тоя директор , е за затвора веднага
    и без увъртане, от много , много отдавна!!!
  • 6 Тол системата е като....

    8 1 Отговор
    Здравната каса.Наливат се все повече и повече пари за да има все повече и повече да се краде.Няма насита еййййй!!
  • 7 джаба хатянина

    4 0 Отговор
    папкане ще има
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 мдаааааааа

    5 0 Отговор
    Ами изксарайте изказванията и обещанията на Тиквата, какви пари ще се събират! После сложи по-ниски такси и на по-малко пътища. Лъжец на Н-та степен, но пак той управлява. Значи, хората харесват да ги лъжат и крадат.

    Коментиран от #23

  • 10 боян расате

    2 0 Отговор
    човек си купува кола с платена винетка и трябва да попълни документи и да НОСИ НА МЯСТО за да прехвърли винетката на нов номер - иначе глоба 70 лева защото винетката въпреки платена става НЕВАЛИДНА - тотална бюрократщина проектирана да събира глоби

    Коментиран от #21

  • 11 Рахман

    2 0 Отговор
    Пак ли едни и същи тъпи мнения от Богданов

    Пълен тъпак.
  • 12 Каруцар

    0 3 Отговор
    Защо преди 1944г. навсякъде в България по градовете нашите юнаци са градили вечни пътища с едни такива квадратни каменни блокчета? Понеже те са вечни и леките коли, каруците и големите камиони не могат да ги разрушат. Зашо след влизане на асфалтовата технология започнахте да покривате с асфалт улиците, които са направени от нашите деди с каменни блокчета по градовете? Ми за да правите лесни Биснес парички? Защо ако някъде на път в града прекарвате някоя тръба и след като разкопаете улицата направена от нашите деди от каменни блокчета не я възстановявате отново да бъде покрита с каменни блокчета, а слагате асфалт? Ми, защото е по - лесно за парички и вече никой не си спомня как се поставят каменни блокчета! Аре у гьола тая асфалтова Комyнистическа технология изградена от по времето на Соца! А бе другари! Сега сядаш в трактора, запалваш си цигарката и с мъpзел асфалтираш! Преди 1944г хората не са били мързеливи и са нямали време за цигарки с наведено тяло по време за нареждане на каменните кубчета по пътищата! Защо има някой улици, построени с каменни блокчета от нашите деди още от преди 1944г. , които ако не са били дотикани от асфалтови фирми, стоят красиви, без дупки и работещи до ден днешен? Ми защото камъка си е камък, а асфалта си е асфалт!

    Коментиран от #20

  • 13 Каруцар

    1 2 Отговор
    Идете във Велико Търново. Преди 1944г. всички улици са били изградени с камнните кубчета. Незаменима Природна Извайна Красота! По времето на Соца наслагаха асфалт дитектно над кубчетата. Замириса на асфалтова смрад. Прекарваха тръби и там където е прекарана тръбата слагаха асфалт, а не отново да възстановят каменните кубчета! Другари КомунКатър Асфалтови Бизнесмени! Престанете да унищожавата Прекрасната Омайна Майка България! Спрете да унищожавате старите работещи технологии на нашите деди. Идете в Еленския Балкан и вижте! Къщи - Първи етаж от камък изграден. Втори етаж от дърво изграден! По стредата на къщата джамал за топлене чрез изгаряне на слама! Преди хората са живеели по къщички, сега по цементови БЛОКОВЕ - ЗАТВОРИ - ЗАНДАНИ!
  • 14 Каруцар

    3 0 Отговор
    Значи така: 20 милиона лева за километър? Брей! Това означава, че за да покрият един метър с асфалт трябва да похарчат 20 хиляди лева?!? Ми то тогава ако десет човека копат с кирки един метър ще им се падат на по 2 000 лева. Ако пет трактора асфалтирват на ден по 100 метра е 100 метра умножено по 20 хиляди на метър = 2 милиона лева? Разходи - Колко струва асфалт за 1 метър на пътя? - сложи ги 500 лева. Колко натрошени камъни трябват - 200 лева. Колко разход за нафта на ден за тракторите - 200 лева. Колко плащате на трактористите за работа на ден 50 лева на ден! Ми то тогава къде отиват останалите пари?
  • 15 хе хе

    3 0 Отговор
    Евротол - Европейската ТОЛ система обединяваща ТОЛ системите на цяла Европа струва на европейския данъкоплатец около 80 милиона Евро.
    Само безаналоговата БГТОЛ струва на българския данъкоплатец над 100 милиона Евро.
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Иванчо Корабийката

    0 2 Отговор
    Каква е технологията за правене на пътища? В Америка никъде не съм виждал по пътищата да се появяват дупки и да ги запълват. На всеки 15 - 20 години с машини оправят бързо по 100 метра на ден и толкоз. Защо не вземете да използувате американската технология за правене на пътища? От това което виждам като погледна как изглежда американския път и българския е следната: В америка виждам как автомобилните гуми стъпват по камъчета свързани с много малко асфалт. Тука виждам че камъчетата са покрити плътно с асфалт! В америка камъните под гумите на автомобилите са над метър лежащи над земната пръст, а тука сигурно камъчетата са по 10 сантиметра лежащи върху пръст! Та технологията за правене на пътища е от по времето на Соца: Създавай битови проблеми на хората, за да не ти създават те пoлитически прoблеми. /бай Тодоранчо/

    Коментиран от #18

  • 18 стига ва

    0 1 Отговор

    До коментар #17 от "Иванчо Корабийката":

    Сигурно и дупки не си виждал по американските пътища ва?
  • 19 Иванчо Корабийката

    1 0 Отговор
    В америка преди да се постави асфалт, върху меката почва се наслагват едри камъни. След това до един метър височина върху едрите камъни се хвърлят по малки камъни и тежка машина минава по тях за да се запълват всички дупки. След това отново се нанасят по дребни камъни и пак минава тежката машина. Чак накрая с по дребни камъни заедно с асфалт се покрива най - горната част на пътя. По този начин автомобилните гуми се движат по камъчета свързани с малко асфалт, наложен върху твърд каменен слой и всичко е наред. Това е градивна технология направена с логика, а не с парични емоции!
  • 20 Никси

    2 0 Отговор

    До коментар #12 от "Каруцар":

    павета се казва !!!.
  • 21 Никси

    2 0 Отговор

    До коментар #10 от "боян расате":

    значи ще си вземеш срочна Винетка и новия собственик като я купи да си прави сметка дали ще плати годишна или каквато я е намислил , аз така правя купувам само срочна на този автомобил който ще го продавам , само плащам гражданска на разсрочено и ГТП , щото тези коли които са ми в гаража и са за продажба ги изкарвам отвреме на време , а барнат ли те куките без гражданска особено и ГТП ду..е да ти е яко и иди после доказвай че нямаш сестра ,няма смисъл да се набутваш с пари излишно за гражданска застраховка Годишна и винетка също , новия собственик като мине през нотариуса прехвълянето отива в КАТ за нова регистрация на МПС-то !!!.
  • 22 у лево

    5 0 Отговор

    До коментар #2 от "Сатана Z":

    Тол таксите у нас са много по-ниски от тези при съседите и се плащат само от тежкотоварния трафик! Винетките си бяха добре на 87лв. Леките коли не увреждат инфраструктурата и следователно приходите от леки коли би трябвало да е много по-малък. Но се оказва, че след въвеждането на тол системата от Бат Бойко леките коли плащат повече от тежкотоварния трафик. Същите тези превозвачи не протестират за 3 пъти по-високите такси в Гърция и Сърбия. Това го няма никъде в Европа. Заради лобито на превозвачи и приятели на Бойко пътищата ни са с ужасно качество. То не беше Мишо Бирата, то не беше шефа на Ивкони, то не беше Маугли - все са му приятели и с нашите пари се плаща тяхното благоденствие.
  • 23 жалко

    2 0 Отговор

    До коментар #9 от "мдаааааааа":

    Точно така, той обясняваше как по 1 милиард ще се събират от тол системата на година. Но се оказа друго, дори на половина не се събираше първите години и повечето бяха от леките коли. Превозвачите предпочитат да му плащат директно, но да плащат десеторно занижени такси. После пък се оказа, че въпреки клауза в договора според която трябваше ние да оперираме със системата, Капш остана да я оперира защото нямало кой да обучат! Срещу тлъста комисионна разбира се. Абсолютен лъжец, но хората зависими от него си гласуват и това не им пречи, после плюят по форуми и кръчми колко сме били зле и как децата им избягали.
  • 24 ЗАКАКВО ДА ВИ ПЛАЩАМ ВИНЕТКИ БЕ

    2 0 Отговор
    НЕ ВИЖДАМ НОРМАЛНИПЪТИЩА!БЪЛГАРСКИ МЪ Р Ш И ОБИРДЖИЙ!
  • 25 Аз от това плащане на данъци

    2 0 Отговор
    Граждански винетки 20% ДДС на всичко скъпи храни ток вода пу т к и майни немога да събера пари за G класа като безработните мутри сводници лихвари имотна мафия ЧСИта итн източващи ДДС или наркоразпространители под егидата на мвр и службите или хилядите подставени лица на фирми на депутати перящи парите им.
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 По силата на кой закон и кой презарватив

    2 0 Отговор
    Поскъпна ГТПто?!А бе ше ни ееба у ченгетата гнусни!
  • 28 Нещо доходите нема ли

    3 0 Отговор
    Да се поизравнят с европейските?!
  • 29 Горски

    2 0 Отговор
    Служителите на АПИ, контролиращи тежкия трафик, се обръщат на другата страна, когато минават камионите на "нашите фирми". Техните камиони, винаги са претоварени и с неплатени ТОЛ такси.
  • 30 хитлер

    1 0 Отговор
    Стига тези винетки и камери и ТОЛ глупости.Разпределяте необходимата сума за подръжката на пътища в цената на горивото и който кара малко плаща по малко който кара повече плаща повече.Няма да има пари за служители камери и други разходи цялата ТОЛ се съкращава -и доста голяма сума ще се получи.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове