Контрера, ВМРО: МВР и АПИ са за закриване в този си вид!

7 Април, 2025 11:39 923 22

  • карлос контрера-
  • пътища-
  • пътна безопасност-
  • пътна инфраструктура

Незабавно държавата за започне прилагане на мерки за обезопасяване на пътни участъци, финансирани от Фонда за пътна безопасност

Контрера, ВМРО: МВР и АПИ са за закриване в този си вид! - 1
Снимка: БГНЕС

МВР и АПИ са за закриване в този си вид! Незабавно държавата за започне прилагане на мерки за обезопасяване на пътни участъци, финансирани от Фонда за пътна безопасност. Имаш близо 500 млн. лв. пари за пътна безопасност и не ги ползваш за тази цел, а да си решаваш фискалните проблеми на централния бюджет.​

С тази категорична позиция излиза зам.-председателят на ВМРО и зам.- председател на Комисията по транспорт в Столичния общински съвет Карлос Контрера. Поводът за острата му реакция са поредицата т. нар. „пътни инциденти“, при които за кратко време загинаха много хора, голяма част от тях и деца. А най-последната ужасяваща катастрофа, отнела живота на малката Сияна, като че ли беше пределната точка, която отключи заспалия гняв на обществото.

За проблемите по пътищата в страната и в София Контрера е говорил, писал и правил много предложения за подобряване на условията, които за съжаление в голямата си част са оставали само на хартия. А причината:

Държавата на безхаберието е уникална!

Имаш близо 500 млн. лв. пари за пътна безопасност и не ги ползваш за тази цел, а да си решаваш фискалните проблеми на централния бюджет. Инцидентно си купуваш леки коли с тези пари. В същото време има километри мантинели за подмяна, има десетки, ако не и стотици, участъци, където има нужда от поставяне на камери за скорост, има десетки места, където трябва да се проектират и изградят пасарелки, надлези, подлези, светофарни уредби, уширения или стеснения на платната за движение и прочие мерки... За тях обаче ред все не идва и пари все нямало, гневи се зам.-председателят на ВМРО и пояснява:

Знаете ли, че съществува такова нещо като Фонд за безопасност на движението. Там постъпват парите от платените глоби за скорост по реда на Закона за движение по пътищата. На практика от там трябва да се финансират мероприятията по мерките за пътна безопасност. Сиреч, с парите постъпващи от глоби, трябва да се обезопасяват опасни участъци от пътната мрежа.

Но това ли се случва в действителност е друг въпрос, който ние от ВМРО също поставяме от години.

В България между теорията, законовите постановки и реалността, обаче, има разлики. Лично аз не съм чул за последната една година с пари от Фонда за безопасност на движението да е обезопасен кой и да е опасен път. Във фонда към края на м. октомври 2024 г. имаше натрупани 465 млн. лв. от глоби. Парите си седят там като буфер в бюджета и се ползват от Министерство на финансите за разплащане на други разходи, които не са свързани с предмета на фонда, разкрива още информация Контрера и допълва скандални факти:

Последната крупна мярка, финансирана от Фонда за безопасност на движението беше покупка на автомобили! Някъде в периода 2023-2024 г. с пари от фонда бяха доставени леки автомобили за около 30 млн. лв. Къде са тези автомобили и за какво точно се ползват - енигма!

Ето и пълния текст на позицията на Карлос Контрера, публикувана във Фейсбук:

Знаете ли, че съществува такова нещо като Фонд за безопасност на движението. Там постъпват парите от платените глоби за скорост по реда на Закона за движение по пътищата. На практика от там трябва да се финансират мероприятията по мерките за пътна безопасност. Сиреч, с парите постъпващи от глоби, трябва да се обезопасяват опасни участъци от пътната мрежа.

В България между теорията, законовите постановки и реалността, обаче, има разлики. Лично аз не съм чул за последната една година с пари от Фонда за безопасност на движението да е обезопасен кой и да е опасен път. Във фонда към края на м. октомври 2024 г. имаше натрупани 465 млн. лв. от глоби.

Парите си седят там като буфер в бюджета и се ползват от Министерство на финансите за разплащане на други разходи, които не са свързани с предмета на фонда.

Последната крупна мярка, финансирана от Фонда за безопасност на движението беше покупка на автомобили... някъде в периода 2023-2024 г. с пари от фонда бяха доставени леки автомобили за около 30 млн. лв. Къде са тези автомобили и за какво точно се ползват - енигма!

Държавата на безхаберието е уникална! Имаш близо 500 млн. лв. пари за пътна безопасност и не ги ползваш за тази цел, а да си решаваш фискалните проблеми на централния бюджет. Инцидентно си купуваш леки коли с тези пари. В същото време има километри мантинели за подмяна, има десетки, ако не и стотици, участъци, където има нужда от поставяне на камери за скорост, има десетки места, където трябва да се проектират и изградят пасарелки, надлези, подлези, светофарни уредби, уширения или стеснения на платната за движение и прочие мерки... За тях обаче ред все не идва и пари все нямало.

Наистина сме в страната на чудесата! Това безумие трябва да спре.

Още за вчера МВР, МРРБ, АПИ, общините трябваше да са извадили проекти за обезопасяване на конкретни пътни участъци и през Фонда за безопасност на движението да възлагат изготвяне на проекти и реализация. Слушаме непрекъснато едни и същи глупости и тъпотии, хора умират по пътищата, деца умират в нелепи ПТП, пари има, а мерки няма. Не безобразие, а следващото!

Както навсякъде, администрацията и по тема пътна безопасност е невменяема! Много е сложно да подмениш или да поставиш някъде мантинела или знаци. Ама много! Много е сложно да възложиш проект и да поставиш светофар или камера за скорост... Стига малоумия вече! Всеки обезопасен и сигнализиран участък спасява животи. Дори не говоря за ремонт на пътищата, а за елементарни мерки като хоризонтална пътна маркировка, поставяне на знак или осветяване на кръстовище.

Крайно време е да се разбунтуваме срещу безхаберието на чиновника, на администратора, който прави всичко друго, освен да ни улеснява живота. Все повече се убеждавам, че една работа, за да тръгне, първо трябва да се разтури. В този смисъл и АПИ, и МВР са за закриване в тоя си вид. Безсмислени отдели, сектори и дирекции лапат стотици милиони левове бадева! Стига вече!


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 15 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 си дзън

    14 13 Отговор
    То хубаво, ама първо Контрера да подаде оставка.

    Коментиран от #14

  • 2 Така е

    16 0 Отговор
    Не само те, но ще е добро начало ... Мъск като се махне от ДОГЕ да идва тука да види какви батаци са
  • 3 и в юса е така

    6 1 Отговор
    да вземат оттам опит . западът ни е ошушкал . все по 100-200 промени . все не станало .
  • 4 пожелание

    8 6 Отговор
    Отивай да правиш революции в Куба ,защото и ние сме тръгнали на там !!

    Коментиран от #11, #17

  • 5 замислен

    11 0 Отговор
    Трябва да се подмени системата! да не е толкова важно колко на брой актове и фишове се пишат като бройка, а колко са намалели катастрофите и жертвите! Когато в даден участък или кръстовище станат 2 и повече еднотипни катастрофи да се прави анализ и да се извадят истинските причини а не "той шофьора виновен, имаше знак 30!". Просто се коригира причината за знака 30 и за в бъдеще няма да има там катастрофи! Сега има едни "експерти" които редовно дават еднакви отговори "ама той шофьора виновен", "ама много актове пишем" и т.н. а катастрофите си са еднотипни, на едни и същи места и с много жертви.

    Коментиран от #16

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 въпрос

    12 4 Отговор
    Доколкото ни е известно - ВМРО го няма вече , умря . Този със странното име , кого представлява ?!
  • 8 Този ни мисли за късопаметни

    15 2 Отговор
    Ами нали Каракачанов, който му е шеф на този безхаберник, беше коалиционен партньор на ГЕРБ и крадливата Тиква, която корумпира всичко в България.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 ОМБРЕ

    8 0 Отговор
    В ТОЗИ СИ ВИД -------------БЪЛГАРИЯ Е ЗА ЗАКРИВАНЕ
  • 11 Б Куба е гладия

    2 3 Отговор

    До коментар #4 от "пожелание":

    Нищо нама.
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Баце ЕООД

    3 0 Отговор
    Подкрепям!
  • 14 Защо

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "си дзън":

    Да го прави?
  • 15 Анонимен

    2 2 Отговор
    Мнение на пужденец
  • 16 Умислен

    4 1 Отговор

    До коментар #5 от "замислен":

    На оперативка при започване на смяна , още от Тошово време се нарежда от Началник смяна колко акта или фишове трябват. Също като онея теливизионни кадри с изборите дкъдето на един трябвало да му пишат не 30 а 300 гласа. Та ако началника нареди ,какво да правят катажиите освен да висят на места УМИШЛЕНИ капани за изпълняване на плана. Докато това съществува ние ще сме обрани ,изнервени ,ненормални и наплашени от където идват и многото гафове в шофирането. Самото им име е КАТ /контрол на автомобилния транспорт /. Никъде не пише за простолюдието ,че точно тия ще го пазят и предупреждават за опасности и за възможно убийство. Това са административни въоръжени и изключително овластени служители на НАП и на точно този фонд който им помага единствено на тях за да ни одерат по още една кожа - нови автомобили - патрулките на обществен ред са трагедия за разлика от техните , Камери и техника - не може да си представите с какво работят и как изобщо могат да вършат работа Криминалисти и Експерти трасолози ,следи и други . За това и все още полицаи се натискат ,ползват връзки и дават рушвети само и само да станат катажии и да се махнат от районното. От скубещия КАТ никой не се маха докато не го хванат и изгонят. Там ако могат и две пенсии ще изкарат. После нямат приятели и се крият да живеят по селата да не ги познае някой. Но на тях не им и липсва никой. Те са си търтеи от всякъде . Гьон сурат му казват.

    Коментиран от #19

  • 17 Знам го

    2 3 Отговор

    До коментар #4 от "пожелание":

    Този е испански циганин, не е кубинец.
  • 18 мвр и мно са за ЗАКРИВАНЕ , БЕЗСПОРНО !

    4 1 Отговор
    А ВМРО СА ЗА ЗАТВОРА БЕЗ СЪД И ПРИСЪДА !
  • 19 замислен

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "Умислен":

    За това казах - да се смени системата, да не се набляга колко акта има написани а колко катастрофи има в дадено районно. Така ще започнат не да пазят хранилките където няма опасности а опасните места. Където има проблем с настилката пък да се сезира АПИ и да се пишат актове.
  • 20 Дрън дрън

    1 0 Отговор
    До кога ще те търпими и теб, до кога ще манипулираш матрияла на Боко Мутрата, КУБИНЕЦО? МЯСТОТО ТИ Е ДО ПУТИН ИЛИ ДО ДРУГАРКАТА ФАНДЪКОВА, МЯУЧЕЩА ОТ ПЪРВИ РЕД НА ПАРЛАМЕНТА. ТЯ ОСТАВИ СОФИЯ КУКЛА, КАКТО СЕ ИЗРАЗИ ВЕЛИЧЕСТВЕНИЯ ГЕНЕРАЛ - ПОЖАРНИКАР! ПРЕВТАСАХМЕ ОТ ВАШЕТО УПРАВЛЕНИЕ.
  • 21 Роден в НРБ

    1 0 Отговор
    В този си вид цялата държава е за закриване
  • 22 СКОКОВ

    1 0 Отговор
    На МВР се закупиха камери, нови коли , БМВ то за страшно много пари, на всека дупка полицай така беше наредил един управник който и сега си е такъв и жертвите по пътя не спряха , а се увеличиха. Магистралите са вълни вълни, останалите пътища дупка до дупка с коловози вече,неопесопасени, в никой не спазва правилник и знаци, карат като луди. Кво проим тогава? Храним едни институции ли...
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове