От първи май влиза в сила заповед на министъра на финансите, с която се допълва списъка на стоките с висок фискален риск.
"Това ще бъде още една възможност за рекетиране на чистия бизнес". Около това мнение се обединиха пред БНР Таня Груева, изпълнителен директор на Асоциацията на автомобилните производители, и Радостина Жекова, зърнопроизводител от Добруджа.
Производители, търговци и превозвачи ще трябва задължително да декларират пред приходната агенция кога потегля даден камион и с какво количество, кога пристига в крайната точка и кой е получател.
Сред браншовете, които ще трябва спазват завишените изисквания, са вносителите на нови автомобили.
Таня Груева, изпълнителен директор на Асоциацията на автомобилните производители, посочи, че това е доста изненадващо.
"За да се регистрира един нов автомобил в България, собственикът трябва да предостави фактура и сертификат за съответствие, който се издава от производителя. Ако има стока, която е с нулев фискален риск, това е новият автомобил. Включването им в списъка на стоки с висок фискален риск ще доведе до нова административна тежест за нашите членове.
Никой не е говорил с нас. Опитахме се да осъществим контакт с Министерството на финансите. Да установим къде съществува риск. Говорим за един много светъл бизнес. Към нас се присъединяват и други организации, които ще бъдат потърпевши.
Това, което би затруднило нашите членове, е, че ще трябва да се назначават допълнително хора, които да се занимават с движението. При нас няма как да се укрие тази дейност.
За да бъде включена една стока в списъка, трябва да има анализ на риска. Такъв не е показан. Имам съмнение дали е направен за новите автомобили".
Земеделският сектор също настоява за преразглеждане на заповедта заради включването на торовете в списъка на стоки с висок фискален риск.
Не познавам колега, който да получава нелегално тор, заяви Радостина Жекова в предаването "Преди всички".
"Ако това е факт, означава, че държавата си признава, че няма митнически контрол".
Земеделците ще платят цялата финансова тежест на новите изисквания, отбеляза още тя. Жекова открои и друг проблем - времето, което отнема да получиш от НАП референтен номер за това, че стоката ти пътува.
Тя смята, че ще се стигне до унищожаване на конкуренцията и изчезване на малките търговци на торове, както и до увеличаване на административната и финансовата тежест върху сектор "Земеделие".
Зърнопроизводителят допуска, че е възможно да бъде застрашена реколтата, тъй като торовете трябва да бъдат сложени в почвата в определен момент от годината, а превозът им може да бъде забавен заради новите изисквания.
Жекова също не е виждала анализ за това каква е причината торовете да бъдат добавени в списъка. Земеделските производители се надяват да бъдат поканени на среща във финансовото ведомство.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
Коментиран от #4
10:11 09.04.2025
2 Гневен
10:21 09.04.2025
3 Стаматов
10:22 09.04.2025
4 Хаха
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Освен от миене на чинии и от това ли започна да разбираш?10:23 09.04.2025
5 Град Козлодуй
10:24 09.04.2025
6 Любовта на леля Асена засилва рекета,
Коментиран от #7
10:33 09.04.2025
7 Всичко ! В Името на !
До коментар #6 от "Любовта на леля Асена засилва рекета,":
Всичко !В Името на !
Водачите !
В !
Народното Събранвие !
10:59 09.04.2025
8 Стършел
11:35 09.04.2025
9 Анонимен
12:26 09.04.2025