Мерките за пътната безопасност, обявени от правителството, няма да решат проблема, защото този проблем датира от десетилетия. Никой не е направил необходимото, за да се спре разрухата на пътната инфраструктура. Това заяви в ефира на NOVA NEWS народният представител от ПП-ДБ Свилен Трифонов.
Той допълни, че „не е възможно проблемите да бъдат решени за толкова кратък срок, както си мисли правителството“.
Това означава всички пътища да бъдат изкопани наново, да се подмени основата им и отново да се положи асфалтът. Това не е възможно. Това е по-скоро един кризисен пиар на правителството, защото винаги, когато има смъртен случай по нашите пътища, правителството демонстрира желание за бързо справяне с проблемите и изкарва на преден план някакви неясни стратегии. Такъв пример бе трагедията край Своге, но още няма кой знае каква промяна в тази посока, обясни депутатът.
Той алармира, че пътят между Плевен и Ловеч също се нуждае от основен ремонт, но отговорните институции, в най-добрия случай, полагат пътна маркировка, и с това ангажиментите им приключват.
„В последните години на този път много хора изгубиха живота си, включително и моя вуйчо“, сподели Трифонов.
По думите му намаляването на скоростта по движение на магистралите също няма да реши проблема. Вместо това той призова да се прилага по-голям контрол и изрази мнение, че рисковите водачи могат да се превъзпитат само с налагането на високи санкции, които обаче след това да се събират от държавата.
По друга тема от дневния ред депутатът обясни, че ПП-ДБ предвиждат да внесат вот на недоверие срещу кабинета на Желязков, но едва след като получим дата за членство в еврозоната.
Имаме стратегическа цел и това е влизането на България в еврозоната. Корупцията е наша тема, но до излизането на конвергентния доклад няма да подкрепяме вот на недоверие, внасян от другите партии, нито ще внасяме наш. Но щом стане ясна датата за членство, ще подготвим собствен вот на недоверие, разясни Трифонов.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 си дзън
Коментиран от #76
19:26 09.04.2025
2 нещастници
19:28 09.04.2025
3 ццц
Коментиран от #5
19:28 09.04.2025
4 Китин от Китен
Класика!
Сега чакаме съветите му за здравословно хранене😂
Коментиран от #7, #52
19:30 09.04.2025
5 Китин от Китен
До коментар #3 от "ццц":
Друго са си ППДБ-магистралите - прави като по конец, гладки като тепсия по всичките си НУЛА километри!Браво, пъпкодебарки, доживяхме да видим съвършеното ви пътно строителство😂
Коментиран от #33
19:33 09.04.2025
6 По магистралите 60 километра в час
В София 10 километра в час.
Става смешно но всъщност е жалко за управляващата коалиция.
Безсмислени мерки защото пътищата са отчайващо неподходящи за пътуване. Те го разбират но предприемат абсолютно тъпи и затрудняващи движенията мерки.
Коментиран от #13
19:34 09.04.2025
7 Даааааааа
До коментар #4 от "Китин от Китен":
Това беше добро19:35 09.04.2025
8 коко
19:35 09.04.2025
9 Гост
А колкото до катастрофата при Своге единствено виновен е шофьора карал с превишена скорост.
19:36 09.04.2025
10 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Между другото знака за
"задължителна минимална скорост"
съм го виждал единствено на пътя Варна-Зл. пясъци при соца❗
Коментиран от #15
19:39 09.04.2025
11 🇪🇺 Европейски Член
19:40 09.04.2025
12 Фен
19:41 09.04.2025
13 Китин от Китен
До коментар #6 от "По магистралите 60 километра в час":
Друже, карам от години по пътищата ни с разрешената максимална скорост, разумно изпреварвайки / когато се налага/, при съобразена с времето и трафика дистанция и без отсичане на завоите и никога не съм имал и най-малък проблем с пътя.Единствените проблеми по българските пътища създават смахнатите, безотговорни джигити.
Като нищо си един от тях, след като реагираш така по темата.
Коментиран от #21
19:42 09.04.2025
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Кажи си
До коментар #10 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Такъв знак няма!Т да не си м.а н г а л?Коментиран от #20, #23
19:42 09.04.2025
16 Гост
19:42 09.04.2025
17 🇪🇺 Европейски Член
Коментиран от #28
19:43 09.04.2025
18 Законите в БеГето са пълен
19:44 09.04.2025
19 Лумпен
Които са много по сигурни ..!
И поощряват старите и неизправни каруци с ниски данъци..!
ЛИЦЕМЕРИ !
СТЕ !
Коментиран от #89
19:45 09.04.2025
20 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #15 от "Кажи си":
На теб СУМПС от "Зрънчо" ли ти се падна❓Или въобще нямаш такова нещо‼️
19:46 09.04.2025
21 Здравей Китен
До коментар #13 от "Китин от Китен":
Ти си един от малкото които подкрепяш мнението че нямаме проблеми с пътната настилка маркировки виражи и събиране на вода при валеж по обратните виражи на магистралите която предизвиква аквапланинг. Анализирайки твърденията ти предполагам че никога не си бил в западна Европа за да видиш какви трябва да бъдат при нас пътищата и магистралите.С уважение ти предлагам да свалим скорост ти които съм посочил с още 10 км надолу за всички пътища за да удовлетворя твоите изисквания.
А в София скоростта да стане пет километра в час.
Коментиран от #51
19:48 09.04.2025
22 Веднъж видях на тракия
19:49 09.04.2025
23 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #15 от "Кажи си":
Има ТРИ знака -🚔 за МАХ,
🚔 за MIN
🚔 и препоръчителна
.....
ПОСЛЕ ЗАЩО ИМАЛО БЕЗКНИЖКОВЦИ ПО ПЪТИЩАТА❗
И ФИЛОСОФИ: " Книжка кола не кара!"
🚔🚔🚔
19:50 09.04.2025
24 Лумпен
Да дават пример ръководителите..!
И без това имат безплатни карти за БДЖ..!
Там е бързо удобно и безопасно...!
Коментиран от #25
19:50 09.04.2025
25 В НСО приемат само такива
До коментар #24 от "Лумпен":
Без книжка алкохолици наркомани и убийци на пътя като задължително условие е да не минат психо теста19:53 09.04.2025
26 ГОСТ
19:54 09.04.2025
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Гост
До коментар #17 от "🇪🇺 Европейски Член":
Вярно е. Ужасно са нагли. Ако кат спираха тирове за.нарушения, липсите в бюджета нямаше да ги има.19:57 09.04.2025
29 Тулуп
Коментиран от #32, #44, #45
19:59 09.04.2025
30 130 е нормална скорост
20:00 09.04.2025
31 УЕЙЗ
20:01 09.04.2025
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 хах
До коментар #5 от "Китин от Китен":
Че той и бибитко не може да построи магистрала за 1 година бе, шебек.Коментиран от #39, #42
20:07 09.04.2025
34 Това е истината
Коментиран от #36, #43
20:08 09.04.2025
35 Съжалител
20:08 09.04.2025
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 140 максимална скорост
Коментиран от #65
20:11 09.04.2025
38 🇪🇺 Европейски Член
20:12 09.04.2025
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Да започнем
20:14 09.04.2025
41 Станчев
20:15 09.04.2025
42 Китин от Китен
До коментар #33 от "хах":
Бибитко строеше по 30-40 км магистрали годишно.Просто факт.
Коментиран от #46, #47, #50
20:15 09.04.2025
43 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #34 от "Това е истината":
В много европейски държавизаплатите са по 2 000 €❗
Да вземат и тук да ги направят такива 🤔
Коментиран от #54
20:15 09.04.2025
44 Е пътя че е скапан спор няма
До коментар #29 от "Тулуп":
Магистрала е силно казано на тези а н а л н и пътища които са направени в бе ге кл о ак ата но с 140 може да се кара по тях с цел безопастност разбира се по бързо да преминеш през този ад20:17 09.04.2025
45 Здравей тулуп
До коментар #29 от "Тулуп":
Явно и лупите признавате че проблемът е в пътната настилка на магистрала Тракия и затова трябва да се намали скоростта А защо ние плащаме винетки и пътни данъци за да имаме такава настилка и да ни налагат ограничения. Хайде сега отговаряй на този въпрос къде се крие на котката опашката.20:18 09.04.2025
46 Магистрали от бело
До коментар #42 от "Китин от Китен":
Строеше по толко километра20:19 09.04.2025
47 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #42 от "Китин от Китен":
Не е по 30-40!" Посттоили сме мад половин милиард километра магистрала! Само за десет години", похвали се в Бяла Слатина Бойко Борисов!
20:19 09.04.2025
48 Регулатор
20:20 09.04.2025
49 🇪🇺 Европейски Член
20:20 09.04.2025
50 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #42 от "Китин от Китен":
Та 500 000 000 км за 10 години си е по ....по...50 000 000 км на година ❗
Коментиран от #53
20:22 09.04.2025
51 Китин от Китен
До коментар #21 от "Здравей Китен":
Не знам по какви магистрали караш, но така и не си се научил да четеш с разбиране.Не съм казал, че "нямаМЕ проблеми с пътната настилка. Казах, че "нямаМ" проблеми с нея. Защото карам разумно. И защото съм добър шофьор.
Хора като теб имат проблеми навсякъде, запиши си го някъде, белким започнеш да спазваш правилата за безопасно шофиране по-добре!
Коментиран от #61
20:22 09.04.2025
52 Прилагаш психични хватки
До коментар #4 от "Китин от Китен":
Явно си лично заинтересован да манипулираш общественото мнение.Българите и без това са леко психи ще ме разбереш за какво ти говори и голяма част от тях ще ти повярват на глупостите.
Коментиран от #56
20:25 09.04.2025
53 Китин от Китен
До коментар #50 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Защо не ми кажеш колко км магистрали построиха за четири години любимците ти от ППДС?Защо не ми обясниш кой открадна 100% от парите за магистрално строителство за тия четири години?
Коментиран от #55, #71
20:27 09.04.2025
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Китин от Китен
До коментар #52 от "Прилагаш психични хватки":
Първо научи каква е разликата между думите "психични" и "психологически", а после заповядай да поговорим вменяемо./ За да не се терзаеш излишно, подсказвам - една неграмотност е разликата!/
20:30 09.04.2025
57 редник
Така е - няма нужда да се намалява скоростта!
Сега нормално се кара със 120-130 км, при изпреварване - 140...
20:31 09.04.2025
58 🇪🇺 Европейски Член
20:31 09.04.2025
59 1111
20:33 09.04.2025
60 Бели Магистрали
20:34 09.04.2025
61 Здравей Китен
До коментар #51 от "Китин от Китен":
Отново се опитваш да манипулираш общественото мнение и лично мен мен дали съм млад , стар шофьор и как трябва да шофирам . Дали съм добър или съм лош и това е подвеждащо за общественото мнение. Ако бяхме в съда щяха да те накарат да си оттеглиш въпросите.Единственото което ти намеквам че си плащаме пътни данъци и винетки и трябва да се движим по перфектна настилка защото сме я платили. И не трябва да има ограничения поради лоша такава и катастрофи с жертви поради същата причина. Аз си плащам за добре свършена работа от държавата и прилежащите и институции. След като те не ни го предлагат защо им плащаме.
И защо най-честата причина за катастрофите която е вписана в актовете на КАТ е несъобразена скорост при положение че ако на знака пише 120 и ние сме се движили с тази скорост има неравност и ние сме се подхлъзнали или сме влезли в нея и сме спукали гума или цепи ли джанта. Не понасям манипулатори като теб.
Коментиран от #69
20:34 09.04.2025
62 Този е дебело
20:35 09.04.2025
63 Китин от Китен
До коментар #55 от "Човека иронизираше":
А в отговор на този цитиран лапсус / защото приказката за тия 5000....0000км , които Бибитко изтърси в момент на ентусиазъм беше точно и единствено лапсус/ аз посочих по колко км магистрали строеше годишно същият този Баце.За сведение и сравнение с построеното от неможачите, дето го критикуват по цял ден.
Уведомявам и теб - неможачите построиха точно 0 км магистрали за четири години.
Сега можеш да ми заявиш, че винаги ще гласуваш за неможачите, защото си падаш по съвършено построени магистрали с дължина 0 метра.
Лошо няма.
Аз предпочитам да карам по калпави, но построени магистрали. Непостроените не ми вършат работа.
Коментиран от #67
20:37 09.04.2025
64 Пейтриът
20:38 09.04.2025
65 да ама не
До коментар #37 от "140 максимална скорост":
Fuck0FF и за двете ти предложения!🖕😎20:39 09.04.2025
66 Дшфлц
20:40 09.04.2025
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 ХАРОН
20:47 09.04.2025
69 Китин от Китен
До коментар #61 от "Здравей Китен":
Манипулациите на общественото мнение се доказват.Но ти се задави нещо с това "-МЕ" и фактически наличното "-М".
Извинявам се за това задавяне, не можех да предположа , че толкова лесно се задавяш...
Иначе, по темата:
1. Разбира се, българските пътища не са в топ-състояние. Преведено за хора с тесни гърла: има участъци без особени проблеми и такива, по които трябва сериозно да се съобразяваш с пътната настилка. Е, аз се съобразявам. Ти мощно изискваш идеални пътища, защото си плащаш данъците.
2. Аз също съвестно си плащам данъците. И плащам доста над средното ниво. Не бих имал нищо против пътищата да са идеални, но не се оплаквам излишно, защото знам нещо, което ти няма как да знаеш - пътните данъци у нас са толкова ниски, при това толкова се краде от пътно строителство, че да очаква съвършени пътища срещу тези пари може само откровен дебил.
3. Само за сведение - налага се да поддържам кола/жилище и в България, и в една западна страна. У нас имам автомобил и жилище от висок клас, а на запад от родината имам малък апартамент и автомобил за времето, когато съм в тамошния филиал на компанията. Съотношението на разходите за поддръжка на жилище/кола в БГ и оттатъка е около 1:6. Шестицата е за малкия апартамент и градското автомобилче "там". Когато стигнем разходите там, ще имаме основанията да искаме съответното ниво на пътища. При тези данъци и такси - толкова.
А ти продължавай да вярваш в чудеса / да платиш минимално, а да получиш максимума е
20:57 09.04.2025
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #53 от "Китин от Китен":
Айде малко се успокой, че ще вдигнеш кръвно❗Първо Кир.40 Про.100.то не ми е любимец,
нито влезлия в СУ по поръчка на ДС на БКП наско❗
Второ, кой точно ЧЕТИРИ години от тяхното управлявление питаш🤔❓
Трето, за качеството на БОЙКОСТРАЛИТЕ
- за надлеза край Търговище чувал ли си нещо❓ Как се срути преди.да го открият и намериха мидени черупки ❗
- за вълните по "Тракия" ❓
- за бойколината за Русе, дето ляв завой се прави от .... скоростната лента❓
- а за Вичо Касичката и за ГеПи Груп❓
....
и виж все пак за 35 години колко км общо са построени в БГ, че да не се излагаш‼️
Коментиран от #72
21:05 09.04.2025
72 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #71 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Второ, за коИ точно....21:06 09.04.2025
73 Мислещ
Коментиран от #74
21:56 09.04.2025
74 Джоко
До коментар #73 от "Мислещ":
Прав си. Пак ще им пречат тировете(не могат да ги изпреварват) и да не задръстват трафика. Пак ще им свети слънцето ниско в очите, няма да виждат неравностите, маркировките, знаците, мантинелите и ниско прелитащите гугутки... Но и те са на пътя, а вие, можещите просто, като по- добри, трябва да се съобразявате с тях- те с вас не могат!22:10 09.04.2025
75 Иван
22:30 09.04.2025
76 Иван
До коментар #1 от "си дзън":
Няма няма. Има и още как има решение щом се започне промяна , а не мрънкане на дебелошкембелийско оправдание. Тантурестия мрънкач доброволно всеки ден само да стои на опасен участък и да мери скоростта и къса фишове. Още 239 мрънкача кръшкачка доброволно на още 239 опасни участъка за по три часа всеки ден. За една година ще обследват всички пътища в България включително и черните пътища. Хем ще отслабнат и пари от глоби ще вкарат в Държавата , поне 10милярда лева.22:32 09.04.2025
77 Отстрани
На практика всички основни пътни артерии и трасета в държавата са изградени и завършени още преди 40 години. Нови почти няма, но дори и вече наличните не се подържат или това се прави полувинчато с цел кражби.
Нали четохте анализа на мястото на катастрофата!?
Асвалтът от 1975-та година (преди 50 години) отговаря на изискванията и има достатъчно сцепление, а новият от закърпения участък е под всякаква критика.
22:44 09.04.2025
78 Хел Бой
Коментиран от #84
22:46 09.04.2025
79 Ами !.. Да ги !
Да ги Разкопаем !
Тогава !
След като Едните не са се научили да ги правят !
Както Трябва !
А Другите не са се научили !
Да ги ползват !
Както трябва !
Защо !
През Социализма !
Този проБлем !
Го Нямаше !
23:08 09.04.2025
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 Шаран БГ
Че намаляването на скоростта на аутобаните няма да реши всичките проблеми е по-вече от ясно .
НО уважаемият г-н Трифонов прави ли разлика между 39 м/с и 30 – 33 метра в секунда.!? Като не прави , нека направи разрешеената скорост по АМ 180 км/ч
Скоростта дори от ,140 км/ч не се спазва. Защо в Германия, Испания, Чехия..... няма ТОЛЕРАНТНОСТ при определяне на скоростта и последвалата глоба. Ако превишиш скоростта с 2-4 км/ч е нормално , допустимо, човешко или поради грешка в скоростомера. Но да има някакви 10 % / т.е. 140 + 14 = 155 км/ч / 43 м/с / - това граничи с безумието !! На "първокласните" - 90 км/ч + 9 км/ч = 100 км/ч и всички "големи шофьори" фучат със 110 км/ч , дори и с по-големи скорости !! Много пъти съм пробвал , карайки с 90-95 км/чч.. Няма автомобил, който да не ме изпревари! Ама имало дъжд., сняг, поледица, мъгла с нищожна видимост - няма да се влачим като черва - ще изпреварвамее !! Какво мога да направя при такива ненормалници на пътя? Само леко вдигам крака от педала на "газта " и лътно в дясно , . Често се шмугват пред мен с риск да ме ударят......... За това десният крак леко докосва спирачния педал - знае ли човек какъв "педал" го изпреварва !?
23:39 09.04.2025
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 Бай Хой
07:32 10.04.2025
84 редник
До коментар #78 от "Хел Бой":
/ Младите водачи не трябва да шофират мощни коли. Най много до 120 к.с. /От колите ни най-внимавам, когато карам най-малката - "само" 70 к.с., и понеже е малка и лека - натисна ли газта, включва турбото, бързо изрежда скоростите 2-3-4 и, като погледна километража - вече е на 60-65, лека спирачка, да я върна на 50, че снимачки и полицаи дебнат... 120 к.с. за начинаещи шофьори са много, може би до 70 к.с. първата година, и ако нямат нарушения - права за по-мощни коли...
11:58 10.04.2025
85 Пунта Наея
12:49 10.04.2025
86 Понеже нашите "управляващи"
1.Вместо излишно да харчат пари за нови пътища и магистрали да стеснят съществуващите така, че да няма възможност за никакво изпреварване и трафикът да върви със скоростта на най-бавното превозно средство.От КАТ умишлено да издирят от "Факултето", "Орландовци", "Максуда" , "Филоповци", организират и пуснат в циркулация срещу заплащане конски каруци за да няма "изненади", а край пътя да се увеличат "капанчетата" предлагащи храна на поносими цени, понеже едно такова "пътуване" от Варна до София ще трае една седмица.Така ще живне и икономиката.Ако и това не проработи да се въведе пътен знак изобразяващ човек на гърба на който има лек автомобил и всеки водач при появата му незабавно да слезе и да качи автомобила си на гърба си в посочения участък.Ако не може сам да потърси или почака помощ от други СЛУЧАЙНО преминаващи! Така всичко ще е наред и няма да има главоболия! Успех!
13:14 10.04.2025
87 Асен Василев
14:33 10.04.2025
88 Валери
01:34 11.04.2025
89 Този коментар е премахнат от модератор.