Днес започна тестването на системата за секционен контрол на средна скорост. Изпитванията се провеждат от Национално ТОЛ управление съвместно с Българския институт по метрология и имат за цел да проверят точността на измерванията преди въвеждането на системата. Процедурата ще завърши с одобрение на типа измервателно средство - средство за измерване на средна скорост, съобщават от МРРБ.
Тестовете се провеждат на Северната скоростна тангента в София, на отсечка с дължина 10,278 км. На първите изпитвания присъстваха министърът на регионалното развитие Иван Иванов, директорът на Национално ТОЛ управление проф. Олег Асенов и председателят на Български институт по метрология Паун Илчев.
За тестовете са предвидени 500 преминавания при различни скорости, атмосферни условия и в различни части на денонощието. За всяко преминаване се сравнява реална скорост на автомобила с отчетената от системата по предварително утвърдена методика.
Измерването на средна скорост е процес на определяне на измервателна величина, поради което използваните устройства трябва да преминат процедури за оценяване на съответствие с действащите регулации. Тези процедури се извършват от Българския институт по метрология и гарантират точността и степента на съответствие. След приключване на процедурата за одобрение на типа и с влизането в сила на законодателните промени, Министерство на вътрешните работи ще може да използва данните от системата за целите на правоприлагането, предават от МРРБ.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Вложете парите
15:47 10.04.2025
2 Даааааааа
А си представете колко много има от тях!
15:48 10.04.2025
3 КАТ аванта
15:52 10.04.2025
4 Номера на китайката
Коментиран от #6
15:55 10.04.2025
5 Щукар
Коментиран от #27
15:56 10.04.2025
6 Тол камерите
До коментар #4 от "Номера на китайката":
не са заплаха за тираджиите. Няма как да превишат средната скорост.Коментиран от #8
16:00 10.04.2025
7 Гост
Всичко се прави не с цел да се контрол за наличие на винетен стикеп, ремонт на пътищата, измерване на товара на тировете и т.н., а рекет на шофьори на леки коли, защото мотористи не се глобяват!
16:03 10.04.2025
8 Гост
До коментар #6 от "Тол камерите":
Абсолютно! Тировете няма опасност да карат с над 120, но правят коловози и дупки..... Както се казва - няма политическа "воля" да въведат измерване на теглото им в движение! Не че е невъзможно, дори по-евтино и полезно от тол система в рамките на града, но собствениците им и политиците са в "една лодка"...Коментиран от #9, #24
16:06 10.04.2025
9 Правят
До коментар #8 от "Гост":
Защото пътищата ти не са изградени правилно и с необходимите материали! В Германия минават същите тирове, но коловози няма.Коментиран от #16
16:08 10.04.2025
10 На тъмно
16:09 10.04.2025
11 Жмръц
Коментиран от #12, #29
16:09 10.04.2025
12 БайБоцимир
До коментар #11 от "Жмръц":
И италианците мислеха така, пък се кротнаха като взеха да им пристигат глобите. Само бъркане в джоба ще дисциплинира българинът.Коментиран от #15
16:15 10.04.2025
13 Абе
16:19 10.04.2025
14 Екшън
16:21 10.04.2025
15 Имаш ли идея
До коментар #12 от "БайБоцимир":
за причините за ПТП или го караш само на медийното облъчване, с което да не ти пука, че хвърлят стотици милиони за да те рекетират, без да намалеят ПТП с 1%?!Коментиран от #30
16:22 10.04.2025
16 Гост
До коментар #9 от "Правят":
"В Германия минават същите тирове, но коловози няма."Що реши, че претоварените 40 тонни тирове на бг дерибеите, се движат и в Германия....
Коментиран от #17
16:24 10.04.2025
17 В България
До коментар #16 от "Гост":
претоварени са самосвали и гондоли! Тирове има рядко! Факт е, че имаш стари пътища без коловози и нови на по година две с коловози! Това е достатъчно показателно, че нямаш основа, а асфалта не отговаря на условията.16:29 10.04.2025
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Наркос
16:37 10.04.2025
20 ОПГ BG
16:39 10.04.2025
21 николов СОФИЯ
щом кара кола значи има пари за глоби и да им се консфискуват колите по често
16:40 10.04.2025
22 Нещо ме баламосвате
Камерите, които измерват скорост, са на съвсем друг принцип.
16:40 10.04.2025
23 пацо
Коментиран от #25
16:42 10.04.2025
24 Максималната скорост за камион
До коментар #8 от "Гост":
Максималната скорост за камион по междуградски път е 80 км/ч. Ако има ограничения в изследвания участък средната скорост става доста различна.16:45 10.04.2025
25 От какво да разбират бе, Пацо?
До коментар #23 от "пацо":
Никой не иска да учи Пътно строителство в УАСГ. Магистрала са виждали само в тоалетната на дискотеката.Коментиран от #26
16:49 10.04.2025
26 Това да разбираш
До коментар #25 от "От какво да разбират бе, Пацо?":
не зависи от възраст, а от знания и практика! Човек който е на пътя от много време, наблюдава, задава си въпроси вижда проблемите и ги знае. Остава да се види статистика, къде са най проблемните места, за да се направят приоритети и да започнат да се оправят.16:57 10.04.2025
27 Зарзават
До коментар #5 от "Щукар":
Имаш предвид КАТ да станат контролен орган а не, като сега ли?17:10 10.04.2025
28 Сън не са спали
17:12 10.04.2025
29 Некой
До коментар #11 от "Жмръц":
И аз не знам понятие средна скорост в закона за движение по пътищата!Така,че съм съглсен с онова за пръста.
17:52 10.04.2025
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 някой си
22:57 10.04.2025
32 Тутков
22:58 10.04.2025