Ако Сияна можеше да види всичко, би благодарила на всички, които ни подкрепят, сигурно щеше да нарисува и картина. Майката ѝ е в много тежко състояние. Буквално не може да си каже името. Това сподели в студиото на "Офанзива с Любо Огнянов" по NOVA NEWS Николай Попов, бащата на 12-годишно момиче на име Сияна, загинало в пътен инцидент с тир на пътя Радомирци - Телиш на 31 март.
"Отсечката, на която загина дъщеря ми, е във все по-лошо състояние, с всеки изминал ден. Това не е път, а поток от нагънат асфалт - абсолютна свинщина. Какъвто и контрол да се прилага, ако нямаме нормални пътища и не си променим самосъзнанието като участници в движението и като граждани - нищо няма да се промени", смята Попов.
Трагедията надигна недоволство в национален мащаб срещу лошото качество на пътната мрежа. Бяха поискани незабавни мерки срещу липсата на адекватна инфраструктури, сред исканията са и сурови санкции срещу нарушителите на пътя.
"Сияна мечтаеше да бъде ядрен физик и да изучава вселената. След това премина към изкуството, реши, че ще стане художник и много добре ѝ се отдаваше изкуството. Всички ми казват, че няма да мине болката ми, а също и че правораздавателната система е бавна. И че трябва да се боря със собствената си държава за справедливост. Нормално ли е? Чувствам се виновен, че по-рано не предприехме действия срещу нередностите на пътя", заяви бащата.
На 3 април АПИ постави пътни знаци и табели на фаталната отсечка. До 60 км/ч. е намалена скоростта на движение в участъка между Радомирци и Телиш. Монтирани са и пътни знаци и табели, предупреждаващи шофьорите, че преминават през участък с концентрация на пътни инциденти. На разстояние от 400 м са поставени 12 знака и 8 табели.
"Дядото на Сияна започва да се възстановява след катастрофата, това е медицинско чудо, но ще остане инвалид. Все още не знае какво се е случило с неговата любима внучка. Той беше дългогодишен служител на МВР и военното министерство, не можа да опази внучето си от безхаберието в държавата. Не знам с какви сили, но дъщеря му ще му съобщи трагичната вест", разказа Попов.
Паралелни протести събраха хиляди граждани на 12 април в над 10 български града. Демонстрация има и в Телиш, където по данни на бащата са се събрали около 10 000 души. Хората настояват за безопасност на пътя и решителни мерки срещу войната по пътищата. Протестите са организирани в памет на Сияна и други деца, загинали на пътя. Мотото им е „България няма деца за убиване!“.
Бащата на 12-годишното момиче попита колко участъка е обезопасила АПИ. "Директорът на пътната агенция каза, че има 4 деца и съжалява за случилото се с моето. Обеща да работи, изглеждаше искрен. Трябва да се направят проверки и виновните да се установят обективно. Искам отговорност да понесат отговорните, определени от разследването. Тези, които "крият сигнали в чекмеджетата", кога ще ги покажем? Кога ще понесат наказателна отговорност? Никой не говори за полигони за безопасно шофиране. На специални симулатори се разучават различни пътни ситуации и шофьорите се обучават как да реагират", категоричен е Попов.
Тежкият пътен инцидент на пътя Радомирци-Телиш в Плевенско, при който загина 12-годишно момиче предизвика бурни реакции в страната. След катастрофата, убила малката Сияна, институциите се задействаха.
Николай Попов разкри, че ще прости на шофьора на тира, задържан за причиняване на смъртта на дъщеря му, но и ще го попита дали самият той ще прости на себе си. "Областното пътно управление в Плевен носи вина за състоянието на отсечката Радомирци-Телиш. Досега отстранен е Иваничков (бел. ред директорът на Дирекция „Поддържане на пътната инфраструктура“ Даниел Иваничков), но колко още "иваничковци" има, не е ясно", отбеляза той.
Съдът реши да остави шофьора на тира, помел колата им, под постоянен арест. Министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов разпореди проверка на Агенция „Пътна инфраструктура“ и отстраняване на цялото ръководство на Специализираното звено „Областно пътно управление - Плевен“ до изясняване на резултатите.
Бабата на починалата Сияна, в емоционална реч на протеста пред Съдебната палата в Плевен, призова гражданите да се присъединят към масовия протест на 12 април. А баща ѝ многократно разказа за добродетелите на дъщеря си, споделяйки, че дори във фаталния ден тя имала важна поръчка - да изпрати подарък от нейните гривни на болно дете, което не ходи на училище, а учи от вкъщи. Вълнувала се от няколко дни.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Град Козлодуй
17:30 12.04.2025
2 Отвратителна гадна
17:34 12.04.2025
3 Прекалявате
Коментиран от #31
17:38 12.04.2025
4 Се ла ви
17:43 12.04.2025
5 да питам
17:44 12.04.2025
6 Такава нагласт
До сега ни занимавше тоя мутрак с дъщеря си, сега ще ни занимава с майката и с баща му!
Я всички при Сияна да се успокоят!
17:47 12.04.2025
7 или с този случай се прекалява или
17:51 12.04.2025
8 Некадърните
17:52 12.04.2025
9 Китин от Китен
Нека почива в мир нашата Сияна!
17:56 12.04.2025
10 БеГемот
17:58 12.04.2025
11 Маринов
Даниел Иваничков е професионалист. И си знае работата. Не е нарицателно, както казва Попов. Познавам го лично. В случая е бушон. Вече писах: пътищата са отвратителни. Но преди дни шефът на АПИ каза, че са необходими 35 млрд лева за реновация на пътната мрежа. Няма ги. Затова кърпят дупките, а за нагънато няма средства. От филмите А отсечката разбрах, че това е част от международен коридор и там вървят тир след тир всяка минута. Ами министерството и АПИ да направят ограничени маршрути за тия камиони и да се направят в ускорен порядък магистрали, както на запад.
Коментиран от #26, #32
18:05 12.04.2025
12 Баба Гошка
18:08 12.04.2025
13 Сталин
18:08 12.04.2025
14 РЕАЛИСТ
Коментиран от #16, #24
18:10 12.04.2025
15 Сталин
Коментиран от #17
18:13 12.04.2025
16 Така е
До коментар #14 от "РЕАЛИСТ":
Когато ти падне пълно ремарке върху автомобила , няма как да те спаси колан ! Те са дисциплинирани хора,и вероятно е била с колан !Коментиран от #25
18:14 12.04.2025
17 Вярно
До коментар #15 от "Сталин":
Когато няма път,заради кражбите на ,,Прасетата" ,колчетата помагат !Коментиран от #19
18:15 12.04.2025
18 Българин
18:16 12.04.2025
19 Сталин
До коментар #17 от "Вярно":
Типичен цървул,украта и цървуланите най тъпите парчета на света,за една торба банани продадоха държавата18:18 12.04.2025
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Всички да
18:21 12.04.2025
22 Винету
18:21 12.04.2025
23 Мисирки
До кога ще ни занимавате с тоя. До сега с дъщеря му, сега с жена му, после с тъста му.
Оставете ни на мира.
18:23 12.04.2025
24 Чел
До коментар #14 от "РЕАЛИСТ":
Бащата каза,че всички са били с колани,защото дядото е бил стриктен шофьор.Мисля,че го беше написал.Официално май нищо за колани не са съобщили.Бащата каза,че ако бабата е била отпред,аСиана зад нея са щели да бъдат живи.Но,никой не може да предеиди какво точно би могло да се случи.Коментиран от #28
18:24 12.04.2025
25 РЕАЛИСТ
До коментар #16 от "Така е":
Гербаджия дисциплиниран видял ли си? Тирът само е избутал колата, а не я е затиснал. Вижда се пи всички снимки. Жалко за детето, но умират и други деца, на на ГЕРБ са най-важни. Катастрофи стават и ще стават по цял свят, но тук прекалиха.18:27 12.04.2025
26 Китин от Китен
До коментар #11 от "Маринов":
Само за протокола, често пътувам по този път.Смело мога да твърдя, че той е по-натоварен от някои участъци по магистралните ни пътища!
Оразмеряването и заложените проектни якостни качества на пътя по никакъв начин не отговарят на натоварванията там. Това е проектирано и строено да обслужва трафика през 60-те години на 20 век. И от тогава до днес само е кърпено, никаква реконструкция за привеждане в съответствие с актуалните натоварвания през 21 век.
Тотална безотговорност на пътната администрация!
18:31 12.04.2025
27 Сталин
18:32 12.04.2025
28 РЕАЛИСТ
До коментар #24 от "Чел":
Бащата бил казал. Ти на гербаджия вярваш ли? Виж го Бойко. Най-големият лъжец в България. Всички надолу подражават.18:35 12.04.2025
29 Кирчо
18:36 12.04.2025
30 Къде е пътувал дядото с внучката
18:37 12.04.2025
31 Сони
До коментар #3 от "Прекалявате":
Минусите само показват колко умствено немощно общество имаме. Да, трагедия! Безспорно. Но какво сега се опитват да покажат с тия постоянни статии и канене в медиите на този човек? Ще сменят началника на АПИ - явно са му хвърлили мерника. Ще дойде друг и нищо няма да се промени, докато 20-30 известни лица не влезнат в затвора. Каквото и да си пишем тук, шофьорът е основният виновник. Предполага се, че щом е бил с камион, това не му е първо каране по това трасе. Следващият виновник е държавата, която на практика е затворила северозападна България за тежкотоварна техника. Петрохан е забранен двупосочно за над 12 тона. Ботевград - Мездра за над 3.5. Шипка за над 12. Троян - Кърнаре не е за всеки шофьор на камион. Какво остава? Порутената Хемус, на която ако не се държиш здраво за волана на камиона просто падаш на земята. А от там Златна Панега - Роман - път в ужасно състояние и то еднопосочно. На връщане искаш не искаш минаваш през Долни Дъбник - Златна панега. И ето ги резултатите.Коментиран от #51
18:45 12.04.2025
32 Пътищата
До коментар #11 от "Маринов":
са инженерно съоръжение и като такова имат заложена товароносимост. Големият проблем, за който малко хора говорят е, че тировете масово превишават тази товароносимост. Пестят от курсове и не им пука за пътищата. Защо държавата не контролира и позволява това си отговорете сами. Част от главните пътища построени през социализма са проектирани да издържат тежка военна техника. За тези, които не са пътували по този път– коловози, като в кална селска нива. Тези участъци трудно ще се ремонтират. И парите ги няма.Коментиран от #36, #37
18:49 12.04.2025
33 НЕ МЕ ИНТЕРЕСУВА
Нямам проблеми с изоставащия
Слой на асфалта и корупцията в напи апи и т.н.
18:50 12.04.2025
34 Урко
Коментиран от #38
18:51 12.04.2025
35 кочо чистеменски
18:54 12.04.2025
36 Сони
До коментар #32 от "Пътищата":
А кой трябва да гарантира факта, че построените пътища отговарят на необходимите стандарти? Как определихте, че именно камионите са претоварени, а не пътищата лошо построени? Очаквам някакъв смислен отговор.Коментиран от #39, #43
18:59 12.04.2025
37 Няма ремонт
До коментар #32 от "Пътищата":
Бате, този път трябва да се направи наново!Както по-долу един беше писал, това е строено 60-те години на миналия век. Аз си спомням, че още през 90-те пътят беше станал на юфка. Само го зализват от тук-там и това е.
За съжаление, повечето "пътища" в територията са абсолютно същите бостани.
19:05 12.04.2025
38 Този
До коментар #34 от "Урко":
човек и другите като него, не трябва да се прибират вкъщи. А ние трябва да ги подкрепим, ако искаме нещо да се промени. Болката е трудно поносима. След нея идва гневът.Коментиран от #47
19:07 12.04.2025
39 Едва ли някой
До коментар #36 от "Сони":
Ще гарантира качеството на пътищата, пък и да го гарантира, какво от това.Аз пък не съм виждал един кантар за камиони по пътищата, това как се регулира?
Коментиран от #41
19:07 12.04.2025
40 към прекалявате
19:10 12.04.2025
41 Сони
До коментар #39 от "Едва ли някой":
Не сте го виждали, защото не ви е спирало ДАИ с кантар ;-) Полагат едни боклукчета пред предната ос на композицията и те карат да минеш, като по този начин определят теглото ти на всяка ос. Типичните везни, които са характерни за САЩ, тук няма как да се направят си мисля. Руснаците имат една доста по-интересна система, която наричат ПЛАТОН (плата за тон), но тя касае тол системата по-скоро. Относно претоварването. Действително има такъв проблем, но той не е толкова фрапиращ, колкото си мислите. Композициите са скъпо нещо и никой не би тръгнал да претоварва нещо, което да кажем му струва около 200.000 евро за влекач и 40-50.000 за фриго ремарке.19:11 12.04.2025
42 Фелдкурат Ото Кац
19:13 12.04.2025
43 Смисленият отговор
До коментар #36 от "Сони":
е да прегледате малко техническа литература свързана със строителството на пътища. Строителните инженери учат най-малко 6 год., за да станат такива. Контрола сега не го коментирам. Почти всички пътища по които пътуваме са построени през социализма от професионалисти - проектанти, инженери и строг строителен надзор. Имаше и затвор.Коментиран от #45, #50
19:25 12.04.2025
44 Ком
ПРОТЕСТЪТ е срещу безотговорната политика на управляващите мутри. Против откраднатите милиарди за строеж на нормални пътища, на напълно занемарената второкласна мрежа, на ремонт на ремонта, за липсващото асфалтово покритие, за основа на магистрали с отпадъчни материали.
19:26 12.04.2025
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Пипи
19:37 12.04.2025
47 Маринов
До коментар #38 от "Този":
Този човек раздава правосъдие. "Директорът в АПИ виновен, и не си гледа работата, на шофьора ще простя", и т.н. Има си съдебна власт. Тя ще види причините за катастрофата, ще определи виновност, ще повдигне обвинение, ако има виновен. Не може улицата да управлява. Ами ако се окаже, че е виновен пътя, а няма пари за реновиране, т.е. виновен е бюджетът. Тогава? Депутатите ли са виновни? Хайде да не отиваме в крайности. Много хубаво дете! Много жалко! Но трябва да се работи не само за ремонт, защото "с трици маймуни не се ловят". Да се обсъдят генерално нещата за коридори за товарни автомобили север - юг, юг - запад и изток - запад и за други с ниски тонажи....Нека се изчакат експертизите и се произнесе съда. Правилно са наслагали табели и са свалили скоростта, но на други места като това?
19:38 12.04.2025
48 Хейт
19:46 12.04.2025
49 Истината-винаги
19:50 12.04.2025
50 Сони
До коментар #43 от "Смисленият отговор":
Задавам въпроси, на които ми отговаряте да стана инженер. Това не е нито смислено отговор, нито смислен разговор. И без да съм пътищар виждам на какво приличат пътищата. И те са такива, сякаш трафикът е съставен от 50 тонни композиции. И затова логично попитах кое Ви кара да смятате, че претоварването е основният проблем. Защото съм виждал пътища с дебелина от 5 до 10 см :-))) Бая инженери пътищари има в тая държава.Начело на всички нефелни управленци.19:59 12.04.2025
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Сони
20:06 12.04.2025