Процесът
В момента у нас се оформят четири големи фирми в строителството на пътища, което е напълно нормален процес, коментира за в. Пари Иван Бойков, председател на браншова камара Пътища. Според него обединяването в по-големи структури ще помогне на бизнеса да участва в усвояването на средства от европейските фондове. При обсъждането на националната стратегия за интегрирано развитие на инфраструктурата строителният бизнес декларира своята готовност да се включи в изграждането на големи инфраструктурни проекти като автомагистрали, мостове и връзки между основни пътни артерии. Тогава регионалният министър Асен Гагаузов заяви, че няма пречка нашите фирми да участват в разпределението на европарите. Според Иван Бойков навлизането на европейски капитали у нас ще доведе и до експанзията на големи строителни компании от общността. Така ще се стигне до обратния процес - на изкупуване на наши фирми от европейските.
Сделките
Покупката на българския клон на Strabag може да се окаже изключително изгодна за Нове холдинг, коментираха източници на вестника. Най-голямото инфраструктурно предприятие у нас допреди няколко години Инжстрой-София бе закупено на безценица от австрийската Strabag с помощта на тогавашния столичен градоначалник. Плановете на Strabag да поеме повечето от големите инфраструктурни проекти в България обаче се провалиха, поради което регионалният клон на компанията взе решение да разпродаде на парче имуществото на Инжстрой и да се изтегли от страната. Strabag печели търгове за рехабилитация на пътна инфраструктура, но след това ги възлага почти изцяло на подизпълнители. Така на практика компанията няма завършен самостоятелно нито едни проект.
Разпродажба
Имуществото на Инжстрой е било разпродадено на няколко етапа. Най-напред е била продадена строителната техника - камиони и багери, а след това и базите. Точно те са едни от най-апетитните, защото разполагат с уникални инсталации, твърдят експерти. Става въпрос за асфалтовата база Ломско шосе, която е единствена по рода си на Балканите. Не по-малко ценен според специалистите е и заводът за бетон и бетонови изделия в столицата. Заводът също има уникална инсталация за производство на бетонови тръби. Освен това асфалтовата база Ломско шосе разполага и със земи, чиято стойност се очаква да нарасне неимоверно, защото терените се намират в район, който ще бъде свързан със Северната дъга на Околовръстния път, т.е. с магистрала Тракия.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА