13 Септември, 2011 12:01 4 597 0

Еволюция: сперма от женски клетки

• сперма-
  • великобритания
Еволюция: сперма от женски клетки - 1
Сперма

Учени създадоха сперма от женски ембрионален зародиш. Забележителното открие, което може да преобърне възпроизводствения процес при хорати, е дело на британски учени от Нюкасъл, пише вестник „Дейли телеграф“. Специалистите вече превръщат клетки от костен мозък на мъжки индивиди в примитивни сперматозоиди, а сега успяха да повторят подвига с женски емблионални клетки. Така женският костен мозък се превръща в сперма, а учените чакат разрешение, за да продължат опитите. Следващата стъпка е тази примитивна сперма да може да претърпи мейоза. Така генетичният материал ще се удвои, за да има оплождане.

Новината е особено добра за лесбийските, които получават медицинска възможност да имат потомство, но преди това да стане факт, ще трябват още много опити.

Водещият проф. Найерния вече изпробва метода върху мишки и е оптимист. Не на същото мнение е д-р Робин Бадж, според когото мъжката Y-хромозома няма как да бъде избегната.

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.