21 Ноември, 2019 10:12 3 228 5

Край на ерата Citroën в WRC

  • wrc-
  • citroen
Край на ерата Citroën в WRC - 1
Снимка: Shutterstock

След решението на Себастиан Ожие да напусне екипа на Citroën Racing в края на сезон 2019 в WRC, решението на марката е да анулира спортната си програма в шампионата за 2020 г., поради липса на основен пилот на разположение за сезона.

Ангажиментът на Citroën Racing с двата C3 WRC и екипажите им Ожие/Инграсия и Лапи/Ферм беше за две години (2019 - 2020). Без Себастиан Ожие и без водещ пилот на разположение, решението на Citroën е да се откаже още сега от програмата си в WRC.

На базата на опита и компетентността на специалистите от PSA Motorsport, през 2020 г. ще бъде отделено специално внимание на дейността и ангажираността към клиентите на C3 R5 по цял свят.

Това решение ще позволи на Citroën да съсредоточи маркетинговите си усилия върху стратегията си, посветена на енергийния преход с лансирането на ново поколение електрифицирани модели от 2020 г. нататък.

Линда Джаксън, Изпълнителен директор на Citroën:

"Решението ни да спрем участието си в програмата на WRC още с приключването на сезон 2019 е мотивирано от избора на Себастиан Ожие да напусне Citroën Racing. Това е една непредвидена за нас ситуация, но без Себастиан няма как да планираме участие през сезон 2020. Искам да благодаря на екипите на Citroën Racing за тяхната отдаденост и ангажираност. Част от ДНК кодът на Citroën е неразривно свързана с ралитата и ние сме горди, че сме една от най-успешните марки в историята на WRC с най-малко 102 победи и 8 титли при конструкторите."

Жан Марк Фино, Директор на PSA Motorsport:

"Нашата организация ще позволи на експертите ни, които за запалени по автомобилния спорт да покажат таланта си в спортните дисциплини на шампионатите, в които участват марките от нашата Група."


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 6 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марио

    6 1 Отговор
    Жалко
  • 2 Бачо Киро

    5 0 Отговор
    Е кво очакваха? Танак препика Тойота, която му даде титлата, Ожие автоматично бе да очакват да иде там, защото е същия боклук. Той остави М-Спорт, въпреки че му дадоха 2 титли за 2те години с тях, та Ситроен ли няма да остави, след като не победи. При това отива в отбора излъчил шампион... Но имаше и разни инфота за хазарт при моторспорт боса на Цитрона. Едва ли само Ожие ще е виновен, въпреки че със сигурност има значение напускането му.
  • 3 Бачо Киро

    8 1 Отговор
    Приликата на Себастиен Льоб и Ожие се ограничава до името само.

    Коментиран от #4

  • 4 Borislav Popov

    0 3 Отговор

    До коментар #3 от "Бачо Киро":

    Хе, хе, ти нищо Кириле, Себастиан Ожие а шестикратен световен шампион и има общо 45 победи в световния рали шампионат, а ти си седнал да пееш, че само с името си приличали.
  • 5 Юри

    6 0 Отговор
    Само да припомня на някои,че Леоб спечели всичките си титли със Ситроен. Изкам да уточня ,че не съм фен на Ситроен,а на Леоб. Той се наложи като първи пилот през първата си година във WRC над пилоти като Карлос Сайнц и Колин Макрий вътре в Ситроен. Че третата,или четвъртата точно не помня, я спечели с частен отбор карайки пак Ситроен миналогодишна версия. Невроните решиха следващата година пак да се върнат с новата С4 начело с Леоб. И така докато не дойдоха новите правила за изцяло нови по малки коли . Разбира се VW се занимаваха изцяло разработването на Polo WRC докато другите го правеха паралелно с текущия шампионат. Нормално беше да влязат с голямо предимство пред другите. Та Ожие е обикаля търсейки по добро, а Леоб беше само с едни,Ситроен. Питам ,кой е по гелемия? Мисля не само за мен е Леоб.