24 Ноември, 2021 11:23 1 393 0

Босът на Ред Бул: Мнението ми не се е променило - шампионатът ще се реши в Абу Даби

  • кристиан хорнер-
  • ред бул

След огромната разлика в топ скоростта между колите на "биковете" и тези на Мерцедес в Гран При на Сао Пауло, от Ред Бул заподозряха своите съперници в използването на гъвкави крила

Босът на Ред Бул: Мнението ми не се е променило - шампионатът ще се реши в Абу Даби - 1
Снимка: EPA/БГНЕС

Според ръководителя на тима на Ред Бул Кристиан Хорнер новите тестове на задните крила, които от ФИА започнаха да прилагат от уикенда за Гран При на Катар, ще предотвратят заобикаляне на правилата.

След огромната разлика в топ скоростта между колите на "биковете" и тези на Мерцедес в Гран При на Сао Пауло, от Ред Бул заподозряха своите съперници в използването на гъвкави крила. Това на практика бе обръщане на ролите от началото на сезона, когато точно Ред Бул бяха жертва на нова техническа директива за по-строги тестове на гъвкавостта на задните крила, която бе въведена след оплакване на Мерцедес в Испания.

Главният дизайнер на Биковете Айдриън Нюй и главният инженер на тима Пол Монахан посетиха офиса на стюардите в Бразилия, а Хорнер заплаши Мерцедес с официален протест в дните преди Гран При на Катар. Той обаче разкри, че от ФИА са предприели мерки, с които ясно да гарантират легалността на всички коли в последните стартове от шампионата.

„Радвам се, че тези неща се следят. Сигурен съм, че това, което беше въведено ще затвори всякакви възможности за заобикаляне на правилата. Това, което видяхме в последните уикенди е ненормално скорост на правите. Тото (Волф) се опита да докаже, че и ние имаме напредък в това отношение, но това не е така. Радвам се, че за първи път от преди „Силвърстоун“ успяхме да се доближим до тях като скорост на правите. Отново казвам, това което виждахме в последните уикенди е повече от нормално предимство“, заяви Хорнер.

Въпросните нови тестове представляват постепенно закачане на тежести към долния елемент на задното крило. Според Ред Бул именно той се е огъвал при отварянето на системата DRS, което допълнително е увеличавало отвора в задното крило. Въпреки тези нови тестове обаче Ред Бул изоставаха от Мерцедес и в Катар, където Люис Хамилтън записа своята втора поредна победа след тази в Бразилия.

По този начин седемкратният световен шампион намали изоставането си спрямо Макс Верстапен в спора за световната титла на осем точки преди последните два старта. Това почти сигурно гарантира, че той ще се реши в последния кръг в Абу Даби, освен ако не се случи нещо чрезвичайно с колата на Хамилтън в Саудитска Арабия следващата неделя.

„Обиколихме света в последните три седмици и малко или много точковата разлика остана същата каквато бе преди тези състезания. Просто сме толкова близко като представяне, невероятно близко. Мерцедес имат много бърза кола в момента. Преди последните два уикенда инерцията беше при нас. В Остин нищо не разделяше Макс и Люис.

„Радвам се, че имаме преднина от осем точки преди следващото състезание. Ние просто трябва да направим най-доброто, на което сме способни. Трябва да максимизираме възможностите си. От началото на шампионата казвах, че той ще се реши в Абу Даби и мнението ми не се е променило“, добави Хорнер.

Освен в спора за пилотската титла Ред Бул и Мерцедес трябва да решат и тази при конструкторите в последните два старта. Преди тях действащите седемкратни първенци имат преднина от пет точки след отпадането на Валтери Ботас в Катар.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 2 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА