11 Юни, 2018 15:26 66 844 78

Какво масло да изберем за коли на бензин, дизел и газ?

  • моторно масло-
  • агу-
  • бензин-
  • дизел
Какво масло да изберем за коли на бензин, дизел и газ? - 1

Марките на моторните масла са безброй, но като цяло те се делят на три основни типа - минерални, полусинтетични и синтетични. Идеята ни е да щрихираме основните типове масла за различните двигатели, като темата спокойно може да се доразвие в коментарите по-долу. Ще си говорим за моторни масла за различните видове двигатели - дизелови, бензинови и автомобили с АГУ. Има ли разлики и какви са те?

Основната разлика между масло за бензинов и дизелов мотор е в пакет от добавки. Последните са налични в маслото за дизелови агрегати, а целта им е да почистват нагарите, които се образуват по цилиндрите. Дизеловите мотори могат да работят и с масло за бензинови агрегати, но смазочните свойствата на маслото ще намалеят бързо заради липсата на съставка, която да обира нагарите.

При по-модерните "нафтови" автомобили, снабдени с DPF филтри, използването на масло за дизелови мотори е задължително. Що се отнася до колите с газови уредби, то те се движат с масло за бензинови коли, но според препоръки на специалисти то трябва да е с по-висок втори индекс (пример= бензинова кола - препоръчително 5W-30 - същата кола с газова уредба - препоръчително 5W-40).


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 15 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 вижся

    31 1 Отговор
    вече синтетики всякакви...
  • 2 Pesho Gosho Ivo

    12 24 Отговор
    Има едно немско масло, което е найстина добро. В България се внася само от една фирма и мога да гарантирам, че не се налива и пакетира от варели М10Д!
    Маслата са качествени, а и имат специфика и таблица за всеки един автомобил. Аз лично съм останал доволен от всичко свързано с тях, особено като стане въпрос за характеристиките на автомобила и тяхните изисквания.

    Коментиран от #10, #49

  • 3 Бай Благой

    15 19 Отговор
    Аз карам с Castrol - 0W30...бензинова кола с АГУ.
    Пхапва го малко....2-3 литра на 17 000км.
    Ще минавам на 5W30 май на следваща смяна.

    Коментиран от #26

  • 4 Pesho Gosho Ivo

    10 29 Отговор
    Маслото се казва Бизол. Може да се поръча онлайн и цената е добра. Има хора който ще ви обърнат внимание по телефона при поръчка и ще ви дадат точно това от което имате нужда. Пичове са! Пак казвам, мое мнение, аз съм доволен!

    Коментиран от #29, #31

  • 5 Някой

    6 15 Отговор
    Само Енеос за моята
  • 6 беден бг

    50 21 Отговор
    Обрахме боклука на Европа на по половин милион км.,така че най добре 10/40,ако много гори и трака 15/40 ако и това не става-на вторични.Има много ментета масла,аз от години ползвам руско масло на газпромнефт поне е оригинално.Поддържа всички спецификации.Не е реклама-просто е истинско!
  • 7 ГГГГГ

    28 12 Отговор
    YACCO 5W30 е маслото с което аз карам /по препоръка от майстора/. Колата е дизел на 15 години. Не доливам. Френско е.
  • 8 Киро

    32 3 Отговор
    Хубава статийка с отворен край. Аз съм фен на марковите но много ментета има. Някой от форума да каже как да разпознаваме истинските. И давайте още мнения за масла.
  • 9 onlyhonda

    15 28 Отговор
    0W20 с това карам. и като го сменям дори не е почерняло още, оригиналното на Тойота. Колата вече е на 150 000 , но истински километра, купена е от тук за това съм сигурен в километража. Не доливам и грам все още. Колкото си сипал толкова и има до следващата смяна.

    Коментиран от #78

  • 10 Гост

    22 6 Отговор

    До коментар #2 от "Pesho Gosho Ivo":

    Първо научи къде се ползва "й" и къде не и тогава давай съвети!

    Коментиран от #24

  • 11 Майстора

    66 3 Отговор
    Няма кола, която да не гори масло изобщо. Щото ако не гори, значи маслените сегменти стържат маслото и то не смазва. Най- доброто масло е това, което прави най- тих двигателя. Определя се опитно.

    Коментиран от #74

  • 12 qwerty

    8 5 Отговор
    падежеро 3 дизел с витооил 5w/40 от елит кар (12лв/л без отстъпката) и в интерес на истината съм доволен, не доливам. след 8-9к км започва да се усеща, че сдава багажа, но аз винаги сменям до 10к км маслата. джението е в съотношение 60/40 градско/междуградско + малко извън пътя
  • 13 Ник

    32 16 Отговор
    Да светна малко разбирачите кито си мислят , че моторите на повечко км. трябва да се карат с 10w40 , 15w40 .Търкалям едно возило , няма да му спомена марката , по километраж е 200 хил. а реални един бог знае колко. В мотора се слага само 0w40 и не го гори и е на газ.

    Коментиран от #15

  • 14 onq s konq

    72 10 Отговор
    За БМВ-тата-само краве масло

    Коментиран от #63

  • 15 Шофьор

    5 4 Отговор

    До коментар #13 от "Ник":

    Ако не е тайна корейски ли е мотора.

    Коментиран от #47

  • 16 Валентин Бисеров Тотев

    73 10 Отговор
    Само не мога да разбера, след като един двигател започне да харчи масло, защо го донасирате с 10/40, камоли 15/40.....Тези сегменти на буталата или гумени уплатнения на клапаните се сменят на определени км...Уплатненията могат да заминат от прегряване на мотора, а сегментите от нередовна смяна на масло, както и некачествено-менте, следователно сегментите, спичат по челата на буталата, като например и експлоатация на масло 15-20000км , което е СМЪРТ за двигателя). Аз карам 20 годишна кола и мога да твърдя, че сменям масло на около 6000км. карам с пълна синтетика(5в30-0в30) Мобил, Равенол, Енеос, Редлайн, Амсойл НЕ ГО ГОРИ, двигателя никога не е отварян на близо 270 000км е, аз съм втори собственик! За нашият климат в България, нашите горива, 80% градцки цикъл, които изминаваме с колите, задължително едно масло не може да вирее на не повече от 6-8000км. Това са глупости и клишета за смяна на масло на 10000-12000км. НЕ си преебавайте колите, взимайте масла от сигурен доставчик, сменяйте го по-навреме и това, че като спесите 30-40лв. , за да не вземете синтетика, а полу-синтетика не ви оправя проблема, напротив, става по-лошо...Наливайте това масло, което е избрал производителя на дадения автомобил, гледайте да е истинско и го сменяйте по-навреме, вс др са клишета :))))

    Коментиран от #17, #27, #62

  • 17 някой си

    9 49 Отговор

    До коментар #16 от "Валентин Бисеров Тотев":

    Пич, това са глупости.

    Животът на маслото зависи от сезона, начина на експлоатация и качеството на филтъра.

    Камионите сменят масло на 50 000 км, работят в тежък режим и пак изкарват по 2 000 000 километра.

    Аз лично сменям масло (на вече четвърта поредна кола) на 50 000 км и в сервиза, в който го сменям, го събират да го използват за смазване на веригите на моторни триони, защото нищо му няма. Носил съм и за изследване масло в лаборатория.

    Коментиран от #18, #44

  • 18 Валентин Бисеров Тотев

    43 5 Отговор

    До коментар #17 от "някой си":

    Къде ми сръвняваш камион с кола и какво общо имат?? като разликата на едно масло за камион и масло за кола е от земята до небето, ти луд ли си??? много ми е странно дай да го видим кое е това масло дет го сменяш на 50 000км, че си се филмирал много тежко :)

    Коментиран от #19

  • 19 някой си

    16 26 Отговор

    До коментар #18 от "Валентин Бисеров Тотев":

    Карам с Газпромнефт, 15W40. Досега съм минал 1 200 000 километра с 4 автомобила, като съм ги изхвърлял единствено заради ръжда по купетата. Даже от предпоследната кола си взех двигателя, защото на 760 000 км работеше като нов!
    Не се шегувам, пиша истината!
  • 20 Валентин Бисеров Тотев

    26 6 Отговор
    маслото за камиони е предназначено за двигатели със голямо натоварване и малки обороти хлабината на лагерите и налягането на маслото при камиони е различно от това на леките колите..

    Коментиран от #41

  • 21 тоя

    13 6 Отговор
    Слагам квото и да е 10/40 и добавка задължително...в България само ментаци(М10D)..не си мислете ,че карате с марка !

    Коментиран от #22, #51

  • 22 някой си

    16 8 Отговор

    До коментар #21 от "тоя":

    M10D е ОТЛИЧНО МАСЛО.
    Защо реши, че е лошо???

    Между другото, точно това масло е направено за двигатели с тежък режим на експлоатация и смазва страхотно! Единственият му недостатък е, че няма добавки и трябва да се сменя по- често!
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Кумчо Вълчо

    3 4 Отговор

    До коментар #23 от "Tir4o":

    кирчо ти азбуката си не я ли знаеш???????????????
  • 26 Тони

    22 8 Отговор

    До коментар #3 от "Бай Благой":

    Пич, с това 0W30 все едно вода си изсипал вътре:)))
  • 27 hmhmhm

    13 9 Отговор

    До коментар #16 от "Валентин Бисеров Тотев":

    не че нещо но ако искаш си сменяй маслото на 5 см пробек това си е твой избор. И със сигурност ще е по добре да го сменяш на 1 см пробек това също си е твой личен избор. Само, че маслото е петролен продукт и не се преработва бързо и когато производител на определена кола каже че е хубаво да се сменя на 10 000км пробек то значи застава зад думата си, и дава съответната гаранция за това. Разбира се всеки сам си преценява може и да не го сменяш никога едва ли е кой знае какъв проблем но е хубаво да се отваря двигатела от време навреме и да се почистват маслените магистрали и помпа поне на 100 000км. Всеки сам преценява производителя дава най-доброто съотношение за смяна и ремонт.

    Коментиран от #73, #77

  • 28 Atmidi

    11 5 Отговор
    До НЯКОЙ СИ
    С такова масло не случайно ловиш много ръжда.:):):)
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Disela

    25 6 Отговор
    Аз съм автомонтьор и сега ще ви кажа мойте наблюдения .Всички масла са един дол боклуци.10 години вече работят таз неблагодарна професия налял съм хиляди литри масла в стотици таралясници .Има много рециклажи и като се помирише просто мирише на прегоряло няма да казвам марките ,че не хубаво.Хубавото масло мирише на аптека .Много добри отзиви за руските масла .И 15 на40 поливайте на някой москвич или газта недейте мъчи машините .Недейте се радва на гъсто масло гъстото не означава ,че маже повече

    Коментиран от #33

  • 31 РЕПСОЛ

    3 6 Отговор

    До коментар #4 от "Pesho Gosho Ivo":

    ПИЧ ТОВА МАСЛО Е ПОД СРЕДНОТО НИВО ОПИТАЙ ИСТИНСКО МАСЛО НА ПОЧТИ СЪЩАТА ЦЕНА
  • 32 Тео

    26 8 Отговор
    Маслото, се сменя според указанията на производителя (примерно 1 г. или 15 хил.км, което настъпи първо) с масло също с указаните от него спесификации.
  • 33 РЕПСОЛ

    6 10 Отговор

    До коментар #30 от "Disela":

    ТИ 10 А АЗ 35 ПОД ПОЛУСИНТЕТИКА НА АВТОМОБИЛ НЕТРЯБВА ДА СЕ СЛАГА.ТОВА СА АВТОМОБИЛИ НЕ ТРАКТОРИ
    Е АКО ИЗКЛЮЧИМ НЕНСКИЯ ДИЗЕЛ

    Коментиран от #34, #38

  • 34 българче

    6 5 Отговор

    До коментар #33 от "РЕПСОЛ":

    Глупости.

    Рено например за всичките си бензинови модели препоръчва МИНЕРАЛНИ масла.
    Само за F8 серията препоръчва полусинтетика!!

    Коментиран от #67

  • 35 Читател

    20 1 Отговор
    Ще си позволя един съвет към всички вас. Независимо с какво масло карате, вземете малко от него -100-150 мл. макс.., сложете го в шишенце или бурканче и го сложете на -18 градуса във фризер. Поне 12 часа да стои там. След това проверете дали е останало течно. Ако е течно - ОК е! Но ако е купено от тези, които продават Тотал Кварц 10в40 за 32 лв./5 литра.... познайте какво ще е :)

    Коментиран от #39

  • 36 Dran dran

    3 8 Отговор
    Nqko reshil da se iztakne a si nqma i ponqtie ot masla ebaxti redaktorat
  • 37 Да да

    8 7 Отговор
    И колата вероятно ти е френска,затова не гори маслото! Сменя се на 25-30 хил. Аз карам на газ с масло от 28'лв.за 4 литра от Лукоил! Сменям го на 15 хил.и все си мисля че съм го сипал преди 1000 км. Бистро,с добър вискозитет! Държи до към 8000 оборота,но не продължително! За Ферари нестава!
  • 38 Disela

    2 4 Отговор

    До коментар #33 от "РЕПСОЛ":

    35 години са сериозна работа .Репсол имат 10 на40 пълна синтетика.
  • 39 Disela

    7 2 Отговор

    До коментар #35 от "Читател":

    То хубаво ама кога караш на -18 .Е като загрее на 90 .А как да го проверим дали се пени примерно на 4000 оборота.
  • 40 Азе

    13 16 Отговор
    Всички масла са големи ментета.Изберете българското .Приста Ойл там е истината.Плащаш вносно получаваш друго
  • 41 Да да

    11 0 Отговор

    До коментар #20 от "Валентин Бисеров Тотев":

    Къде го това голямо натоварване на 10-12 000 куб.двигател и 450 коня! Или пък Мерцедес със 16 000 куб.и 420 коня,пък дори и 480 да е! Натоварен е двигател 2.0 170 коня! 3.0 - 300 коня! Повечето камионите се карат с 10w40 и минават с него минимум 90 000! Различните марки камиони го харчат различно,но повече от 5-10 литра до смяна едва ли! Харчи ли повече,скоро ще спре да харчи!
  • 42 Иван

    10 6 Отговор
    Castrol 10w40.Това си карам и съм доволен.Сменях преди на 20 хил.км.,сега на 15 хил. защото не мога да ги навъртя и за 2 години.
  • 43 Бай Тошо

    4 1 Отговор
    Зависи много от колата,тия с хидравличните повдигачи минимум 10/40 и към по тънко . На моя курник Пасат 9А мотор съм му навъртял 350000 км карайки го само с 10/40, и предишния собственик беше навъртял и той горе долу толкова и явно му се отразява добре тая полусинтетика защото разхода на масло си е 1л на 10000км от както съм го купи а вече гони милиончето
  • 44 EVO

    9 4 Отговор

    До коментар #17 от "някой си":

    Не е добра идея да се сравнява пробега на камиони и коли. Камионите работят на супер ниски обороти. При 1500 оборота са готови за щур дрифт. Колите се нуждаят от 2000 за да започнат реализация. Натоварването при камион с 13 литров мотор и произведен да влачи 20 тона не е по-голямо от на примерно Фокус 1 литър мотор с 4-ри човека. Маслата също са много различни. А за километрите между смяната на маслото, производителите са си го определили. 50000км е нахално много. 😄
  • 45 Илиян

    7 1 Отговор
    Total Quartz INEO ECS 5w-30 Engine Oil - това е маслото от което съм най-доволен. Живея във Великобритания , от 3 години карам Ситроен С4 Гранд Пикасо 2.0 Дизел 2008 . В момента колата е на 260000км. Аз съм минал 80000км с нея, сменям масло на 20хиляди км , от смяна на смяна пада до долната чертичка на щеката и толкова. Това масло и смяна на 13хил мили или 20хил км , дават тук сервизите на Ситроен , Пежо и Тойота за 2.0 дизеловите мотори. Жена ми кара Ситроен С3 1.4 hDi , и нейната кола е с такова масло , и се сменя на 10хил мили / 15хил км. Не знам в България колко струва , тук е £31 за 5л .
  • 46 Всезнайко

    6 31 Отговор
    Четете кво ще ви напиша!
    Начетох се на глупости!
    Една барака колкото е по стара,толкова по гъсто масло и трябва,та да не ви яде джобните за масло!
    Пълна синтетика,и всекав друг лукс при маслата от най висша класа,се наливат на нови двигатели,които нямат износване на трудещите се части-сиреч,сегменти,клапани,турбини,и всичко останало за което се сетите че ви яде маслото!
    Колкото е по износен,тоест дърт и беЗнадежден стар двигател,толкова по гъсто масло избирате!
    А километрите за пробег,даден от производител,написан на етикета,просто извадете поне 2000километра от пробега,и сте окей!
    Двигател до 100 000 километра-пълна синтетика,над 100 000 до около 160-170 000километра полу синтетика,от там на горе без синтетика,сиреч нормално просто но гъсто масло,според таблицата за обозначенията на маслата!
    Това е за да не ви харчи масло!
    Ако ви харчи масло,просто го сменете със следващата по ниска категория от маслата,те така до като спре да ви го харчи!
    Колкото е по скъпо и е синтетично,толкоз то е по рядко,я да чуя факти???
    Кво става при износен двигател,с рядко масло?????
    Ами харчи го като за световно🤣😉👍

    Коментиран от #48, #50, #66, #68

  • 47 Ник

    0 6 Отговор

    До коментар #15 от "Шофьор":

    На така оплюваните баварци е мотора
  • 48 Дрън дрън

    17 2 Отговор

    До коментар #46 от "Всезнайко":

    Не ставай смешен брато , един прятел кара дистрибуторски автомобил форд на 800 хил. км. е и слага само 5w30
  • 49 куку руку ку

    7 0 Отговор

    До коментар #2 от "Pesho Gosho Ivo":

    Браво пич, диона М10Д, това и на жигулата не го слагах. Намира ли се още този маргарин?
    А колкото за избора... масло според спецификацията на производителя на колата. Всеки си робува на марката, която е избрал. Аз карам с яко масло... Yacco 10W40.
  • 50 гост

    10 1 Отговор

    До коментар #46 от "Всезнайко":

    ... и аз така си мислех преди време - по-износен, по-гъсто.
    Реших да пробвам: поредната смяна на 200 000 + ( със сигурност превертени може би още поне стотина) я направих с по-гъсто. От 10-40 минах на 15-40. Резултат -прекалено много се разтрака двигателя. Върнах се обратно на 10-40 и към момента съм минал още 100 000 без проблем.
    Така че, логичното и технически издържано решение невинаги е правилното. :)
    .... А смяна на масло два пъти годишно, при 1000 км. месечно за мен не е нормално. Да не говорим, че производителите и те имат сметка да продават повече и също занижават чувствително километрите за смяна на маслото.
  • 51 123.300д

    3 7 Отговор

    До коментар #21 от "тоя":

    Какво му е на М10Д ? Предпочитам него,наливно пред него в туба от шел,кастрол и други...маже ли- маже

    Коментиран от #65

  • 52 И защо

    17 4 Отговор
    никой не си казва марката на колата? Е, има там няколко смелчаци, ама какъв е проблема? Сега да ви кажа - от 10 г. карам Опел Вектра Б, в момента на 250 000 км. (най-малко). GM, полусинтетика, 10/40 - това е истината. На 200 000 му смених "гумичките" на клапаните и това е . Сега естествено бута по 1 л. на 5000 км, но мисля, че това е пренебрежимо малък разход и дори е полезно за двигателя да се опреснява по малко маслото. Не съм монтьор, но пък съм шофьор от 40 години и мисля, че колкото повече човек се вманячва на тема консумативи и части, толкова повече се набутва, при това със съмнителен ефект...:)

    Коментиран от #58

  • 53 Townboy

    3 6 Отговор
    Пробваш различни марки докато спре да го гори. Ако след няколко проби не спира пускай колата в мобилето. Най-добре е да се кара с масло препоръчано от производителя. Най-лесно е при Рено защото си имат лепенка на стъклото и върху капачката с марката на тяхното масло.
  • 54 Accord

    6 1 Отговор
    Honda Accord 6.ген. на 240 000 км. За 3000 км докъдето е налята пълна синтетика на щеката - дотам си и стои.

    Коментиран от #57

  • 55 светнат

    7 1 Отговор
    Авторът е измислен спец. 5W40 и 10W40 не са някакви "индекси" като Дау Джоунс. Това са вискозитети - първата цифра е при студен старта, а втората - работен.
  • 56 Мицубиши Паджеро Три

    12 1 Отговор
    Масло пълна синтетика на Castrol, марка EDGE Turbo Diesel 5W40 HC-SYNTHESE mit der Kraft von TITANIUM FST tm fuer maximale Performance. Не мърда на пръчката от смяна до смяна. Потъмнява постепенно, което значи, че работи (т.е. смазва перфектно). Перфектно охлажда двигателя лятно време. Зимно време пали от раз. Тази кола няма да те остави никога.

    Коментиран от #60, #70

  • 57 Мицубиши Паджеро Три

    8 1 Отговор

    До коментар #54 от "Accord":

    Това е японската сила! Не вярвах, че изобщо е възможно такова нещо, но го виждам всеки ден през последните 7 години с моята муца.
  • 58 Затова де

    13 1 Отговор

    До коментар #52 от "И защо":

    Моите опели (Аскона 1.3, Кадет 1.3 и Омега 2.0 - все бензини) винаги са харчели по около 1 л. масло на всеки около 1000 км. И аз така си мислех, че това е добре, но после седнах на японски автомобил и забравих какво значат думите "разход на масло" и "доливане на масло".

    Коментиран от #64

  • 59 656

    4 2 Отговор
    *****БАРДАЛ***** 5W40 от Австрия много добро за бензинки
  • 60 Accord

    2 1 Отговор

    До коментар #56 от "Мицубиши Паджеро Три":

    Откъде купувате Castrola? Aз кaрам с Yacco
  • 61 МАК

    5 0 Отговор
    само пълна синтетика 5W30 ползвам на двете ми коли.едното е оригиналното на VW long life , на другата кола е 5W30 Aral Long life!друго не не виждат и не го пипат!!
  • 62 Некомпетентен

    5 1 Отговор

    До коментар #16 от "Валентин Бисеров Тотев":

    Чета и не вярвам на очите си то не беше тънко масло дебело масло монтьори трактористи зъболекари :D Един ли няма който да знае какво означава вискозитетния индекс. Всичко е в зависимост от температурните режими на двигатела и се използва масло което е дадено от производитела! Аре лека вечер

    Коментиран от #69

  • 63 АЛФА Q4

    4 1 Отговор

    До коментар #14 от "onq s konq":

    ПО ДОБРЕ СИНТЕТИКА
    ,,,МАРГАРИН...ЗА САНДВИЧИ
  • 64 АЛФА Q4

    2 1 Отговор

    До коментар #58 от "Затова де":

    ЕЕЕЕЕ ОЩЕ ЕДИН ПРОГЛЕДНАЛ.АФЕРИМ
  • 65 АЛФА Q4

    5 1 Отговор

    До коментар #51 от "123.300д":

    А ВИЕ С ЮМЗ тата става
  • 66 АЛФА Q4

    10 0 Отговор

    До коментар #46 от "Всезнайко":

    ТУК ТЪПИЯ СИ ТИ А И НЕОБРАЗОВАН КЕЛЕШ.ЗНАЧИ КАТО ОСТАРЕЕ ЧОВЕК НЕ МУ ТРЯБВА КАЧЕСТВЕННА ХРАНА.ДАЙ МУ ОТПАДЪЦИ И БЪРЗО ЩЕ ГО ПРИКЛЮЧИШ
  • 67 АЛФА Q4

    10 1 Отговор

    До коментар #34 от "българче":

    КОЛКО ГЛУПОСТИ ПРОЧЕТОХ. МИНЕРАЛНО..ТОВА Е ЗА ЧЕКРЪЦИ ДО 1980 ГОДИНА.ДАЙ МОДЕЛ НА РЕНО ОТ НОВИТЕ КОЙТО КАРА С,,, МИНЕРАЛНО....ТОВА Е МАСЛО ЗА ЮМЗ. И НА КРИКА НЕСЛАГАМ ТАКОВО
  • 68 Татко ти

    16 2 Отговор

    До коментар #46 от "Всезнайко":

    Ти по-голяма простотия не можа ли да измислиш бе?Значи сега на моята 25 годишна кола на незнайно колко км. веднага да и източа синтетиката 5w40 и да и набухам една яка минералка 15w40 по твоите изчисления,така ли?Ти имаш ли някаква представа от двигателни масла бе,смешко,или бай Петко маслара от Криводол ти е обяснявал за маслото?Къде се въдите такива разбирачи бе,чак ми се повдига от вас.Като не разбираш едно нещо не го коментирай бе.Хората измислиха супер синтетика и си карат колите само бай Ганьо още слага минералка и си мисли,че е прекарал останалите.
  • 69 За вискозитетния индекс

    2 1 Отговор

    До коментар #62 от "Некомпетентен":

    Знаем какво е вискозитетен индекс , не напразно се спрях на мобил 1 0w40 , индекса му е 185 а флаш пойнта беше около 240 по спомен.
  • 70 qwerty

    2 0 Отговор

    До коментар #56 от "Мицубиши Паджеро Три":

    Веднъж се излъгах с този Кастрол и двигателя тракаше повече от трактор (Pajero 3/2006г.) След тов намерих за мен правилното масло, написал съм марката по-горе в коментарите. Досега без проблем, единствено след 5 години работа ме предаде единия акумулатор и се наложи да сменя и двата.
  • 71 kozar

    5 3 Отговор
    краве масло
    краварката да е в левия долен десен ъгъл по средата в центъра на окръжността
  • 72 hienata

    3 0 Отговор
    От скоро съм собственик на бензинов Кашкай (още съм на първо масло), сложих му TITAN FUCHS 5W40. Добро е, двигателя работи тихо, за 6000 не е намаляло , колата не пуши- доволен съм. Имам и бензиново Поло на газ, със сигурност е на над 300 000км на него сипвам Repsol ELITE INJECTION 10W40 + добавка РЕСУРС. Колкото сипя , толкова източвам сменям го на 8000км. На Полото зимата съм сипвал масло 5W40, не го харчи и пали по-добре, но повдигачите сутрин ги чувам 2-3 минути , докато с 10W40 не съм ги чул изобщо.
  • 73 Руснак

    3 0 Отговор

    До коментар #27 от "hmhmhm":

    ПробеК, ти си селски бек...
  • 74 Jerri

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Майстора":

    Разбира се, че има двигатели които не харчат масло, лично аз съм имал две ракива коли едната беле рено с 1.9 атомсферен дизел, другата бензин астра 1.6 моноинжекция
  • 75 Цеко

    2 0 Отговор
    Сега ще ви разкажа моята история накратко! Преди 6 месеца си купих опел вектра Ц 2003 2.2 бензин газ. Момчето от който я купих го познавам и го питах с какво масло я карал той ми каза само с 10 40! Карам я в сервиз да мсеняю масло човека му поръчах същото 10 40 то ми купил 5 40 и ме убеди че такова трябва минах 5хил км до онзи ден и както си карах изпуши вдигам капака пръчката изхърчала и всичко в масло отзад отвсякъде пуши карам я при друг майстор който ми каза следното че без значение Стара или не кола след като е започнал някой да я кара с по гъсто масло сипеш ли по рядко и особено в топлото време става на вода това масло и край! Та заминал ми е маслен сегмент и кой знае още какво тепърва ще разбера но си правете изводи сами и не винаги се доверяеайте на всеки майстор! Дано съм бил полезен с моят случай за да не стигате до моето полужение успех
  • 76 алекс

    3 0 Отговор
    здравейте, закъсах с колата. На газ е. Но имам само М10Д в багажника. Проблем ли ще е да налея?
  • 77 Андрей

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "hmhmhm":

    Когато строшиш двигател следвайки предписания а те са 10 000-15 000км, питай за гаранции производител. Ползвам Равенол 5w-30 синтетика. 5w-40 ако се наложи, значи прьстени пропускат и яде масло. И ситуация значи не за 40 а за ремонт. Специално за тойота Рав4, предписание е 0-20, 5-30, и в краен случай 5-40... стигнеш ли до 40, прави ремонт и най вероятно махане на кокс и отложения.... освен това гъсто масло по зле отвежда топлина, сьответно с увеличаване на визкозитет, не решаваш проблем, а леко по леко го увеличаваш. Лично мнение, възможно греша.
  • 78 Амида

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "onlyhonda":

    То и грам да не кусва не добре !