В края на май в Пекин ще бъде открита велосипедна "алея" с три платна, едно от които реверсивно. "Колоездачната магистрала", изградена в един от най-натоварените райони на китайската столица, е дълга 6.5 километра и широка 6 метра, съобщава CGTN.
Посоката на движение в средната лента ще се променя в зависимост от натоварването. Сутрин, например, когато много повече велосипедисти се стичат към центъра, за да стигнат до работата си, две от лентите ще се използват в тази посока, а вечер - обратното.
В Пекин има над 1.9 млн. велосипеда под наем и повече от 1 000 км велосипедни алеи. Според прогнозите през 2020 г. протежението им ще достигне 3 200 километра.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Велонаход
Коментиран от #2, #3, #4, #5
12:58 22.04.2019
2 Преброяване на бесните язовци
До коментар #1 от "Велонаход":
Споко, това в България никога няма да се случи, защото все пак бай Ганьо е роден в автомобил. И до хладилника за бира щеше да ходи с колата ако имаше как.Коментиран от #6
13:00 22.04.2019
3 Емил
До коментар #1 от "Велонаход":
Разбира се! За една шепа велосипедисти се отделя пространство колкото за лека кола! Ти видял ли си задръстване на велоалея?! Когато това се случи, тогава ревете за повече - любители на педалите!Коментиран от #9
13:11 22.04.2019
4 куку руку ку
До коментар #1 от "Велонаход":
Тук няма как да стане, защото велоалеите ни са като червееви дупки- започват от никаде и завършват в нищото, само дето не са монтирани порталите към отделните измерения.13:44 22.04.2019
5 Boxer
До коментар #1 от "Велонаход":
Най-големият минус на карането на колело в градовете е въздухът. Човек поема 9 пъти повече въздух спрямо спокойно положение (седейки си в колата). Според мен велоалейте трябва да се правят максимално отдалечени от главните булеварди. Обичам да карам колело, но си го позволявам само в неделя, когато трафикът е най-слаб.14:37 22.04.2019
6 гост
До коментар #2 от "Преброяване на бесните язовци":
Ами да, мой близък ходи с кола до горният панелен блок, за да не направи повече крачки. В същото време се живее с 500лв, ама от кола не се слиза. У нас я няма тази мисъл, че щом не изкарваш добра заплата, например 1500лв нето, то не трябва да си купуваш кола. По-добре взимай такси когато ти се наложи, за дълъг път или ваканция си наеми кола, 39лв на ден плюс горивото, докато една средна кола ти е 50лв месечно още преди да си я запалил дори и в това число не се вклщючват амортизации, ремонти и др. разходи по поддръжка. Едни чистачки, масло, филтри и гуми и отидохме на над 100лв месечно само, за да стои паркирана.Ей го, Холандия е меката на велосипедизма и там от ученик до ит специалист, от бременна жена до политик, всички ходят с велосипед до работа, на пазар. У нас кой политик сте видяли на колело? Колко души минават с колелета покрай вас? Единици. Имам приятел в Пловдив, който си снима когато кара по велоалеите, едни от най-добре направените у нас впрочем, и почти не среща други велосипедисти макар, че една отсечка с велосипед в този град се взима за 15мин, а с кола 30мин.
Коментиран от #8
15:43 22.04.2019
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 куку руку ку
До коментар #6 от "гост":
Най-добрият град за велосипедисти е Велико Търново...18:55 22.04.2019
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Килелото
18:56 22.04.2019
11 bmw
23:12 22.04.2019
12 Жоро
Коментиран от #13
23:18 22.04.2019
13 Шока
До коментар #12 от "Жоро":
Нетолерантен баровец-ганьовец!07:00 23.04.2019
14 Гост
07:49 23.04.2019
15 сектант
11:26 23.04.2019