18 Септември, 2019 13:14 132 093 122

Какво да (НЕ) правим, когато колата прегрее?

  • съвети-
  • двигател-
  • прегряване
Какво да (НЕ) правим, когато колата прегрее? - 1
Снимка: Shutterstock

Първото, което трябва да знаете при положение, че индикацията на арматурното табло покаже прекалено висока температура и все още има охладителна течност в системата е:

да не гасите двигателя!

Трябва задължително да победите себе си и желанието незабавно да загасите колата. Не правете това в никакъв случай. Спирането на двигателя в това състояние ще доведе до по-голямо прегряване. Трябва да включите "аварийните", да намалите скоростта или, ако сте в градско задръстване, дръпнете се встрани от пътя, включете "парното" на максимална температура и мощност, изключете климатика и отворете всички прозорци.

Ще е горещо. Понякога много. Ако можете да шофирате бавно, трябва да продължите да се движите, въздушните потоци ще помогнат допълнително за охлаждане на нагрятото "огнено сърце". Ако пък сте в задръстване, отбийте встрани от пътя и без да изключвате двигателя, отворете капака.

Следващата част от спасителната операция е възможна само когато моторът се охлади. Тандемът на парното и въздухът отвън би следвало да се справи с тази задача достатъчно бързо. Веднага след като температурата на охлаждащата течност спадне до нормални стойности, скалата на таблото ще ви каже дали можете да изгасите двигателя. След това търсите причините за прегряването или... майстор.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 134 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Майсорът

    278 24 Отговор
    Това е точно така, но много малко хора го знаят.

    Коментиран от #39, #89, #97

  • 2 не само

    353 12 Отговор
    Така е само ако антифриза не е изтекъл. В такъв случай трябва да се изгаси колата и да се отвори капака, защото иначе докато работи ще загрява все повече.

    Коментиран от #86

  • 3 градус

    216 18 Отговор
    Много зависи колко е прегряла колата. Написаното е вярно при леко прегряване. При силно прегряване е абсурд да продължите да карате, с парно или без.
  • 4 alf

    101 14 Отговор
    Отваряш леко капака на двигателя стар трик който никой не знае и парното на макс

    Коментиран от #77

  • 5 Colt

    69 16 Отговор
    Аз ще кажа какво трябва да направим прегрее ли колата спирате без да я изключвате парното на макс със отворени прозорци
  • 6 Благой Рунтавия

    19 14 Отговор
    Абе като цяло не мъчете вентилаторите,похари си ги карайте
  • 7 ТТТ

    81 12 Отговор
    на втора с много газ до Горубляне
  • 8 Не вярно

    52 28 Отговор
    ако двигателя е бензинов и прегрее е добре да се изгаси последствията могат да бъдат много по-лоши иначе , дизеловият двигател НЕ се гаси пак защото може да стане по-лошо , ако бързо намерите спускане и пуснете на скорост без газ ДВГ ще се охлади бързо освен ако не е блокирал термостата , включването на климатика включва перките за охлаждане, така че не го изключвайте

    Коментиран от #115

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 NLO

    82 10 Отговор
    Ако е блокирал термостат или просто няма антифриз в системата тогава ако не загасиш двигателя лошо..

    Коментиран от #36

  • 11 Перник

    90 33 Отговор
    Отваряме капачката на разширителия съд пускаме пакет кафе и затваряме след пет минути пак отваряме сипваме и пием ние у Перник така правим кафе и голфу.
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 ААА

    165 8 Отговор
    Най-честите причини поради които един двигател е прегрял , или прегрява , са ако изхвърли антифриза , и има издухана гарнитура , с изгорели газове в охладителната система , водната помпа няма да върти антифриза , или ще го прави лошо , и парното ще охлади мотора на 32 Февруари в Шестък. Много е важно в такъв момент да спреш двигателя на време, за да му дадеш шанс да се съхрани. Това което е описано в статията , касае липсата на охлаждаща площ . Запушване на радиатора , неработещ вентилатор на радиатора , претоварване на МПС-то комбинирано с дълго изкачване и горещо време , движение в колона и др. такива , но като цяло без особени проблеми за правилната циркулация на антифриза. Какво би се случило , ако издухаш гарнитура , спукаш глава , скъсаш пистов ремък , идр. такива , и не изгасиш мотора. На около 120 градуса приблизително започва да се издухва гарнитурата на главата, ако има късмет двигателя ще спре сам. След 130-140 градуса започват да прегарят и трошат сегментите , да посиняват лагерите на коляновият вал -маслото вече не смазва , липсва и масленият клин . Съответно следва задиране , блокиране , окривяване , и тежки ремонти. Всеки трябва да си познава колата добре , и при някакви отклонения от нормалният температурен режим , или светнали лампи да спре навреме и установи причината , а още по добре това да го свърши майстор.
  • 14 ккк500

    14 57 Отговор
    Вярно ли е че при загрял двигател е хубаво да се държи на високи обороти, за да циркулира водата по-бързо ?

    Коментиран от #37, #95, #107

  • 15 Грую

    44 7 Отговор
    Карайте към вторични суровини и в магазина за нова!

    Коментиран от #122

  • 16 asd

    44 43 Отговор
    Карайте електрички - няма горивна система, охладителна, мазане, турбо и т.н.

    Коментиран от #20, #34

  • 17 Ezio

    61 6 Отговор
    А така, а ако антифриза е изтекъл страхотно! Какво ще охлаждаш с това парно,че не ми е ясно поне напишете вариантите а не общо казано колата като прегрее.

    Коментиран от #18, #106

  • 18 Colt

    8 87 Отговор

    До коментар #17 от "Ezio":

    Няма значение дали има антифриз или не когато парното е включено то дърпа топлоната от двигателя.
    Знам един човек който без радиатор е карал близо 1000 км. ама парното на макс двигателя не е прегрял и е нямало проблем

    Коментиран от #21, #24, #26

  • 19 Гнида

    58 4 Отговор
    Ако водната помпа работи , няма въздушна възглавница и има антифриз да .... Ако ли не просто веднага гасите колата и се надявате на минимални щети !
  • 20 Антиелектрика

    38 9 Отговор

    До коментар #16 от "asd":

    Няма викаш охладителна система електричната?
  • 21 ААА

    52 2 Отговор

    До коментар #18 от "Colt":

    И "автомобила" е бил Трабант с въздушно охлаждане , и дърпа топъл въздух от охлаждането към купето- Познах ли?

    Коментиран от #22, #121

  • 22 Colt

    7 17 Отговор

    До коментар #21 от "ААА":

    Абсолютно не кола 2004-2005

    Коментиран от #52

  • 23 Ицака

    27 2 Отговор
    супер съвет, благодаря, но трябваше да го науча по трудния начин, като изкривих главата. поне други могат да се предпазят
  • 24 Komapak

    30 2 Отговор

    До коментар #18 от "Colt":

    Само че след тези 1000км посещаваш майстор за шлайфане на глава... Може да е и след 2-3000 ама става все по-зле. Казвам ти го от личен опит. Аз разбира се нямах избор защото трябваше на всяка цена да влезна в България, имах краен срок. За тези които карат в България не ви препоръчвам да издевателства те над двигателя си.
  • 25 Реставратора

    89 9 Отговор
    Какво да ПРАВИМ ако стане това!Отваряме капачката на радятора и поглеждаме какво има вътре :)!Ако няма нищо значи някой е забравил да сложе нещо!Преди 20 дни една позната си даде колата за смяна на масло и антифриз.Взима си колата и тръгва към морето след няколко км.вижда огромни пушилки и мирис на изгоряло и губи мощност,спира отваря капачката на радятора и какво вижда ветре един гол х.....Майсторчето сменило маслото източило старият антифриз ама забравил да сложе новият или пък е решил да си го сложе в неговата колица.Та момичето ми се жалваше,че колата сега не щяла да върви както преди не дърпала.Поне е накарах да се зарадва на гладкото и хубаво лице.Правило номер 1 винаги проверявайте какво са ви правили по колата,а най-добре е да наглеждате процеса смяна или ремонт.2 болтовете на джантите се стягат на ръка и там стават големи изцепки.3.запалителните свещи се стягат с динамометричен ключ,че и там стават големи приключения.4.ламбда сонда се развива много лесно но си има пиниз 80%от майсторчетата си отварят работа за цял ден при смяна на сондата и после ви дялкат повече кинти.5.Пълно е с некадърни майсторчета от който ни зависи живота.ВНИМАВАЙТЕ КЪДЕ СИ ПРАВИТЕ КОЛАТА,ЧЕ ЕВТИНОТО ВИНАГИ Е ПО-СКЪПО ОТ СКЪПОТО!

    Коментиран от #31, #40, #96

  • 26 Ezio

    34 3 Отговор

    До коментар #18 от "Colt":

    Идеята за охлаждането с парното е защото през радиаторчето минава антифриза. Като пуснеш перките на макс вентилатора върти и малко от малко охлажда радиаторчето и температурата на антифриза. А иначе топлотата на двигателя ще почакаш парното да я издърпа...
  • 27 5454

    68 9 Отговор
    Това важи,ако колата тръгне да качва температура,но не в краен стадий.Никога не оставяйте колата да работи ако тръгне да влиза в червения индикатор,защото очевидно тогава и парното не помага ! Гасете на момента,а не четете подобни глупости !

    Коментиран от #32, #38

  • 28 VW passat

    22 8 Отговор
    Караш до кат запече двигателя
  • 29 VW passat

    8 4 Отговор
    Караш до кат запече двигателя
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Бай хой

    60 3 Отговор

    До коментар #25 от "Реставратора":

    Ти добре ли си ра? Май не си отварял капачка на загряла кола. Ако направи това което я съветваш състоянието на двигателя ще им е последен кахър.
  • 32 Бай хой

    26 8 Отговор

    До коментар #27 от "5454":

    Лапе не си наясно. Не се опитвай да откриеш топлата вода. Нормално двигателя работи при температури над 94 градуса. Ако ти е прегрял температурата отива бързо към тази на цилиндрите отвътре. И маслото не работи. Правилото е да спреш и при възможност да оставиш на празни обороти. Така температурата ще спадне до толкова че сегменти и черупки да не се заварят. Уреда пак ще е в червеното но щетата няма да е тотал. Изгасиш ли прегретите части се заваряват и щетата е тотал. Момчета млади и неопитни. Жив ле ще съм все да ви уча.

    Коментиран от #41

  • 33 Петър

    13 12 Отговор
    Аз дачията без радиатор я купих и пускам парното и така си я дрънкам вече две години
  • 34 незнайко

    34 6 Отговор

    До коментар #16 от "asd":

    Горивна система , мазане , турбо, наистина нямат електричките , но ОХЛАДИТЕЛНА СИСТЕМА ИМАТ ! Батерията и електродвигателя са с течно охлаждане !!! Как мислите ще постигнат такива мощности на електродвигателите без охлаждане ???

    Коментиран от #83

  • 35 гост

    23 3 Отговор
    имал съм две склонни към прегряване коли - и двете заради пробити радиатори и мизерия да не ги сменя. И двете обаче бяха с газова уредба и благодарение на нея не успях да прецакам двигателите на клите заради прегряване. Какво имам предвид - като ми свърши антифриза и колата тръгва да прегрява, оърво замръзва изпратитея и датчика на газовата почва да пищи ще минава на бензин. Спирам веднага - стрялката на температурата още не е отишла в лютеницата, гася двигателя, изчаквам 5 мин преди да отворя капчаквата на радиатова, наливам 2-3 кила вода и продължавам. Случвало ми се е поне 10 пъти и не съм усетил никакви щети по двигател.

    Коментиран от #44

  • 36 Потърпевш

    12 3 Отговор

    До коментар #10 от "NLO":

    Мин зима в най-големия студ ми блокира термостата на затворено положение. Дизеляка умря от студ !!! Пък и се наложи и извънградско да го карам ... И това е опасно.
  • 37 Boxer 3.0

    13 2 Отговор

    До коментар #14 от "ккк500":

    Не знам защо ти пишат минуси, при положение че поставяш въпрос. Остави двигателя на обороти, с отворен капак и включено парно на макс. Ако обаче не познаваш системата, по-добре го загаси веднага, с отворен капак и се обади на приятел ;)
  • 38 123646

    7 2 Отговор

    До коментар #27 от "5454":

    Тва все едно няква жена го казва - ГАСИ, ГАСИ, ГАСИ :D
  • 39 comment

    17 3 Отговор

    До коментар #1 от "Майсорът":

    А тия, дето са ти начукали минусите, вероятно са корави ко.пелета и карат, докато двигателят стане червен.
  • 40 МЕХО

    28 1 Отговор

    До коментар #25 от "Реставратора":

    Абсолютно вярно и бих добавил винаги след сервиз първо едно кръгче из града за проба и тогава на дълго към море и планина
  • 41 Въпрос

    18 4 Отговор

    До коментар #32 от "Бай хой":

    И какво да го охлади този двигател ,дори и работещ на място , като в камерите му се извършва горене , антифриза го няма , помпата няма какво да качи , радиатора си е студен на пипане , тръбите за парното също , на двигателя можеш да печеш агне, това го казвам от личен опит . През капачката на разширителният съд , изчезват последните остатъци на антифриз , във вид на пара , и няма нищо което да можеш да налееш на много малки порции , за да се охлади , след което да го угасиш . Сам казваш ,че маслото спира да се подкачва и не маже , а без масло двигателя блокира за броени минути . Като блокира мотор , съм виждал дупка в цилиндъра на блока да вкарам двата си пръста , коляновият вал на кобилица , на сегментите се износва маслообиращият и компресионен ръб ,мотора става , иди хвърли море . Сега основният въпрос - Колко време смяташ,че трябва да работи този двигател , за да се "охлади от самосебеси " без охлаждаща течност в него, и не е ли по добре ,самият мотор да се изгаси , и после прегледа след като достигне 105-110 градуса примерно, и гарантирано от това няма да последва нищо страшно по мотора. Самият антифриз завира на 115-117 градуса , и маслата все още си мажат.

    Коментиран от #57

  • 42 Toko

    16 2 Отговор
    Не трябва да пиеш от антифриза защото е топъл ! Първо трябва да духнеш и да истине...
  • 43 Бат Мишо

    17 3 Отговор
    До ААА сигментите ще започнат да се топят при 140 градуса кат ти цъфнат налъмите ....проектирани са да издържат НАД ОСЕМСТОТИН 800 градуса а кратки превишения могат да издържат до 1200 градуса целзии-МНОГО ПРЕДИ ТОВА ЩЕ СЕ ОДУХА гарнитурата -оттам цялата течност....ОТНОВО МНОГО ПРЕДИ ТОВА ЩЕ СЕ СТОПЯТ АЛУМИНИЕВИТЕ БУТАЛА ....а температурата при която буталата ще почнат топене ванадия на сигментите ЩЕ ИЗДЪРЖИ ОЩЕ 500 одгоре ....заварени сигменти за монтъорлък вече 40 г от 7 годишен съм виждал само на 2 т машини развиващи над 24000 оборота ....и на стари соц 2 тактови машини където сигментите бяха значително по некачествени както и охлаждащите качества на маслата .... ВИЖ БЕЗ МАСЛО ДА СТОПИШ ЛАГЕРИ НА ВАЛА ДААААААА -те са плъзгащи и температурата бълзо отива в такостуту...и сичко вече е ошав МНОГО ПРЕДИ да ви мръдне стрелката на темп на водата ...ЗАТУЙ НА МОЯ ОТГОВОРНОСТ ГАСЕТЕ ВЕДНАГА - щото ако е от маслото - заварявате двигателя -оттам блокират колелетата водещите и кеф ти канафка кеф ти дере кеф ти под БАТ ИВАН С БЕТОНОВОЗА - зарад пинтиъосването да жалите двигателя.случая не е рядък при турбо мотори да фърлят маслото за секунди кът окончателно одухат семерините на турбо пътя

    Коментиран от #46

  • 44 Аха

    7 0 Отговор

    До коментар #35 от "гост":

    Вариантите които са ти са случили са основно два . Първият който си казал пробит радиатор . Изтича част от антифриза , прави въздушна възглавница в охладителната система , антифриза спира да циркулира , през изпарителя , той нормално замръзва , и спира притока на газ , но в системата има налично някакво количество което циркулира по-слабо , но циркулира , и нещата не са тотал-щета . След което доливаш , системата се самообезвъздушава (германските) през малкият маркуч в разширителният съд, и нещата отново тръгват , тъй като няма пробив в гарнитурата , или главата. А често се прокъсва и уплътненията на старите изпарители и може да нахлуе газ в системата , и да изхвърли антифриза . Момчета и момичета , работата на парното е важен симптом за състоянието на охладителната система , най сигурно , хващате двата тънки маркуча с гола ръка , трябва да ви парят сериозно , единият повече , другият по малко , това значи , че антифриза циркулира постоянно и правилно. И големият маркуч за радиатора не много твърд. Като се стисне няколко пъти , да има усещане за пълнота.

    Коментиран от #99

  • 45 Бат Мишо

    24 1 Отговор
    ПС ПОВТАРЯМ ВЕДНАГА ГАСЕТЕ ПРЕГРЕЛИ КОЛИ
    1 ако причината е скъсана ос на турбинката на водната помпа
    2 ако причината е в одухано масло от турбото
    ДЪРПАТЕ ДЯВОЛА ЗА ОПАШКАТА ДА ЗАБИЯТ КУЧКИ ВОДЕЩИТЕ КОЛЕЛА и да поемете неизвестне траектория
    3 и ний монтъорите тряба да храним деца и да ви опраим ламарините
    АМА ЛАМАРИНИ СЕ ПРАВЯТ А ЖИВОТ НЕ СЕ ВРЪЩА ПОВТАРЯМ ГАСЕТЕ ВЕДНАГА- и да ми спасите сигментите няма да ви я отворя и затворя със старите прегрели и загубили еластичност сигменти И НИ ПЕСТИТЕ НИЩО а си рискувате задниците
  • 46 ААА

    14 1 Отговор

    До коментар #43 от "Бат Мишо":

    Аз точно това се опитвам да кажа , че сегментите ще се скапат , като останат без масло , трият на сухо в блока , с един господ знае какво вече тяхна температура , която няма нищо общо в приблизителната температура на блока около 140 градуса , това са две различни неща. И продължавам да застъпвам тезата за възможно най-ранното гасене на мотора - ето това искам да кажа основно.
  • 47 Бат Мишо

    20 0 Отговор
    ПС ОБЯСНЯВАМ - ос лагера на всяка една водна помпа е с живот 200000 км според ВСЕКИ производител -както и на ВСЯКО ТУРБО ....А ДОСЕГА НЕ СЪМ ВИДЯЛ НЯКОЙ ДА ГИ СМЕНИ и се кара до откат ....прегряването е МНОГО ВЪЗМОЖНО ДА Е ОТТАМ ...понякога уж турбинката върти ама ПРЕВЪРТА - върти нещо колкото да ви излъже - и после вече отрескани гарнитури - термостати.... глави ....СА САМО ПОСЛЕДСТВИЯ - отваря пишман майстор -аха термостата - сменя- ПАК ПРЕГРЯВА ПАК ОТВАРЯ ПАК ШЛАЙФ НА ПРЕГРЯЛАТА ГЛАВА и много пари на главата на клиента само и само да не смени водната помпа 50-100 лв щото ввидиш ли на кът отвори капачката водата се върти АМА С КАКВА СКОРОСТ КАЗВА ЛИ МУ ОКОТО и че турбинката превърта - АЗ ПЪК КЪТ ОТВОРЯ ДВГ СЪС СТАРА ВОДНА ПОМПА НЕ ЗАТВАРЯМ - да си търси друг майстор кът иска да кара с помпа на 1-2 млн км -аз на името си не плюя да се чуя МИШО Я ПРАЙ И ПАК ПРЕГРЯ
  • 48 Бат Мишо

    11 0 Отговор
    ПС 3 ОДУХАНИ СЕМЕРИНГИ НА ТУРБО МОГАТ ДА ИЗХВЪРЛЯТ 7 литра масло ЗА ДЕСЕТ СЕКУНДИ - койт не вярва да слага бас....ТОЧНО ОНЕЯ 10 СЕКУНДИ в които ще се чудите да продължите ли да карате да спасите 63 стинки от ремонта СЛЕД КОИТО ДВИГАТЕЛЯ ЩЕ СЕ ЗАВАРИ И ВОДЕЩИТЕ КОЛЕЛА ЩЕ ЗАПОЧНАТ ДА СЕ СУРКАТ - после живота ви ще зависи щу успеете ли да се светнете да натиснете съединетиля за 2 десети от секундата за да освободите колелетата преди траекторията да ви е извела при Петър ....СВЕТИ ПЕТЪР
  • 49 Бат Мишо

    8 0 Отговор
    АКО ВСЕ ПАК НА ВАША ОТГОВОРНОСТ - все пак задника си е ваш де - РЕШИТЕ ДА ПРОДЪЛЖИТЕ ДА КАРАТЕ -ОХЛАЖДАТЕ И СПЕСТЯВАТЕ или какото там си мислите че правите -- ПОНЕ ГО НАПРАВЕТЕ НА НЕУТРАЛНА ИЛИ С ЕДИНИЯ КРАК НА СЪЕДИНИТЕЛЯ ....пък после кът додете ще си говорим како сте спестили кът ви покажа посинелите биели

    Коментиран от #56

  • 50 Бат Мишо

    5 1 Отговор
    ПС 4 - при 6 и повече цилиндъра когато стрелката ви покаже 100 градуса ГЛАВАТА МНОГО ОТДАВНА Е ЦЪФНАЛА - просто защото уреда мери темп на водата АМА АКО Я ИМА И АКО Я ВЪРТИ ПОМПАТА чак тогава тоя уред мери нещо що годе вярно ....кът ви превърта турбинката между градусите при датчика и градусите при мотора ЩЕ ИМА 100-300 ГРАДУСА РАЗЛИКА

    Коментиран от #81

  • 51 azko

    2 8 Отговор
    Значи,взависимост от скоростта,сваляш предавка надолу след това газ до прекъсвач,5та,6та,квото там има,за да се достигне мкасимална скорост за да може въздушния поток да охлади...,и след това по-айляк.
  • 52 Няаа

    2 0 Отговор

    До коментар #22 от "Colt":

    Такива Трабанти няма!
  • 53 Зависи и от модела

    5 4 Отговор
    Ако колата е с електрическа водна помпа, най-добре да изключи двигатела и да стартира само самата помпа с пусна парно на висока темпераура с ниски оборите на винтилатора да не бутне акумулатора!!!!
  • 54 Бат Мишо

    15 0 Отговор
    ЩЯХ ДА ЗАБРАВЯ - температурата на топене на ванадиевите сплави на сигментите е 1950 градуса ....блокирането идва от заваряване на вала- но много преди това са посинели и с паднали закалки и биели и валове така че гасете и оставете друг да пести -щото може и да блокира И ДА ПЛАМНЕ може кът се кара прегряло....ненапразно инструкторите пееха СВЕТИ ЛИ ЧЕРВЕНО ГАСИШ БЕЗ ДА МИСЛИШ в ОСО то .....НАТАТЪКА ДА МИСЛЯТ РЕМОНТНАТА БРИГАДА
  • 55 Бай Кой

    5 2 Отговор
    Моят опит: излизам лятото от града, около 30
    C. Колата започва да загрява. Реших, че извън града ще се прохлади / но не го препоръчвам, като дървения философ, писал статията!/, но не се охлажда. Нямах къде да спра а и хората на които возех бързата, така, че продължих. Спрях, след около 20км. На един метър от двигателя беше горещо.
    Охлади се и после обратно.
    Не смеси вода и масло. ""майстора"" каза че няма проблем. Но имаше-губеше вода.
    Както и да е, карах я така още няколко месеца/като смених течащата маркучи/
    След отваряне на главата, се оказа, че кривината е близо 0,5 мм. Хич не малко.
    Може би защото е била правена в Швеция ли, не знам. Но нямаше други щети?!
  • 56 Бай Кой

    6 6 Отговор

    До коментар #49 от "Бат Мишо":

    Бай Мишо, прочети моя коментар по-долу.
    И се научи да пишеш ЩОТ (няма такава дума, както и КЪТ) вместо защото, като гледам как пишеш, сигурно не можеш и четеш.
    Не знам къде си ги учил тея двигатели и ремонти. Не знам пък колко ти е добър английския, дето учиш двигателите от американските ю тюб видеа?
  • 57 Бай хой

    4 2 Отговор

    До коментар #41 от "Въпрос":

    Браво много чело много научило. Но си няма на представа какво не знае и колко има да учи. Писах ти го. При работа на двигателя на високи обороти и натоварване се получава много по висока температура от горенето и триенето. При самото разтоварване(изключване от скорост) и понижаване на оборотите температурата пада. Едно от пониженото отделяне и понижено триене. Плюс това и от циркулацията на маслото и останалата течност. Плюс вентилатора. Понеже разбираш трудно ще ти обясня бавно. Температурата няма да падне до нормални граници. Но няма да ти се заварят лагерите и сегментите. Понял? Трябва да спреш незабавно но да оставиш двигателя да поработи няколко минути на празни обороти(без да подаваш газ).

    Коментиран от #78

  • 58 Бат Мишо

    12 6 Отговор
    А м завърших автото в Георги Трайков щото от варненското ме изключиха - за фашизъм не щот не моа чета ....нарисувах германски кръст на дъската и крещях зиг ххайл ...после влязах със маторя в коридора и го въртях на 1 крак във фоайето докът са опуши цялото даскало щот симсоня 2 тактов ....Сега мястото се казва Долен чифлик ...други тъпи въпроси имаш ли
  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Тото

    3 2 Отговор
    Тази статия е тъпа...да оставиш мотора да работи и да пуши навсякъде...и да спукаш и казанчето най-малко...я, моля, моля!
  • 62 Бат Мишо

    16 1 Отговор
    До БАЙ КОЙ искаш ли тес работи ДА МИ ГИ ПОКАЖЕШ - как БЕЗ МАСЛО ИЛИ СЪС СКЪСАНА ос лагер на водната помпа ТЕМПЕРАТУРАТА ПОЧВА ДА ПАДА кът работи на място -ша махнем ремъка и ша ми пакажеш......после ше източим маслото и ако температурата падне и не блокира ША ТИ КУПЯ ЧИСТО НОВА КОЛА ОТ ПОСОЧЕНА ОТ ТЕБЕ МАРКА щот си разбирач

    Коментиран от #74

  • 63 Мартин

    6 4 Отговор
    Ако сте извънградско и с ръчни скорости - карайте на свободна колко може, колкото по-бързо карате, толкова по-бързо ще се охлади в комбинация с парното и прозорците.

    Коментиран от #110

  • 64 бензино наполони

    13 0 Отговор
    Най добре е винаги когато си карате колата,да следите показанията на таблото,в случая термометъра.При най малкото покачване на температурата спрете и веднага изключете двигателя.Така няма да има тежки последствия като изгоряла гарнитура,посинели лагери,изкривена глава и т.н. Главоболията ви ще са минимални и в кесията пак ще има някакви пари.
  • 65 Бат Мишо

    12 0 Отговор
    Я ила е ся до гаража както е работила - и махам ремъка на водната помпа ....ако падне давам 1000 лв -ако спечеля не ща нищо ....после ще източим маслото и ако не блокира до 3 минути печелиш ферари ....искам само ако съм прав да си я махнеш от пред сервиза ми щот малоумници не обслужвам ТЕС ША ГИ РАЗПРАЯШ НА НЯКОЙ ДЕТ ДВИГАТЕЛ НЕ Е РАЗГЛАБЯЛ в живота си - че пада температурата къкто работи ако е фърлило маслото турбото или ако не върти водната помпа по скъсан ремък или турбинка ...ДОКЪТ РАБОТИ ТЕМПЕРАТУРАТА ЩЕ СЕ ДИГА ЩОТО ИМА ГОРЕНЕ И НЯМА ОХЛАЖДАНЕ ....БИ СЕ ОХЛАДИЛ ЕДИНСТВЕНОО И САМО ДВГ ВЪЗДУХАР при движение -които най често нямат датчик за темп като изключим авиационните звездаци които я фащат от маслото

    Коментиран от #72

  • 66 Бат Мишо

    13 0 Отговор
    ПС ДО БАЙ КОЙ - кола кът искам да я загрея НАЙ БЪРЗО - да обезвъздуша примерно Я ОСТАВЯМ ДА РАБОТИ НА МЯСТО пред сервиза и да я юркам из махалата СТАВА ПО БАВНО проверено СЛЕД МНОГО ОПИТИ -и ти ще я спреш на място да работи да я охлаждаш КАКТО НЕ ВЪРТИ ВОДНАТА ИЛИ НЯМА МАСЛО -БЯГАЙ И СЕ СКРИЙ НЯКЪДЕ И НЕ СЕ ПОКАЗВАЙ че ще измрат гаргите от СМЯХ С ТЕБЕ

    Коментиран от #75

  • 67 666

    11 0 Отговор
    Радославе,не си писал,кво да правим,кат гръмне радиатора по време на движение, да спираме или да си караме??
  • 68 Бат Мишо

    11 0 Отговор
    ПРЕДВАРИТЕЛНО СЕ ИЗВИНЯВАМ АКО КАРАШ ЗАЗ ТРАБАНТ ПОРШЕ ИЛИ САМОЛЕТ АН 2 ИЛИ ДРУГ ДВГ ВЪЗДУХАР - ДА ТЕ СЕ ОХЛАЖДАТ КАТО ВЪРВЯТ тогава движението трябва да родължи с възмогно по голяма разлика м у скорост и обороти
  • 69 Бат Мишо

    4 0 Отговор
    СЯ КЪТ МИСЛЯ освен въздухарите и ДВГ където перките се въртят нон стоп кът на стария моско БИХА ПООХЛАДИЛИ ако темп е 300 да падне на 200 гр АМА КАКО ТОЧНО ЩЕ СПАСИШ при такова прегряване ...да не говорим че такива двг има само в музея и моя моско в гаража
  • 70 Бат Мишо

    1 1 Отговор
    АДИ да към хирургично точен и ДВГ с въздушно маслено охлаждане с ИЗНЕСЕН МАСЛЕН РАДИАТОР би се поохладил АКО НЕ Е ХВЪРЛИЛ МАСЛОТО при двигение ма как ще разбереш без да спреш ДАЛИ НЕ ПРЕТРЯВА ТОЧНО щото е духнал турбото и маслото в миг след него
  • 71 Бат Мишо

    4 1 Отговор
    Такъв двигател имат само старите мотоциклети ямаха ХДЖИ и два японски автомобила Дацун които и на картинка не си виждал а аз веднъж....онемях щото и съединетеля им се сменяше като пълнител на шпагин- махаш шплента и ти пада съединителя в ръцете БЕЗ ДА РАЗГЛАБЯШ нищо пъхаш новия нагоре и газ ....ава ти такива двг ни си чувал ни си виждал камо ли да ги имаш но както казах ДА СЪМ ХИРУРГИЧНО ТОЧЕН има ги и биха се охладили заради масления радиатор пред муцуната кът на самолетите от 2 СВ

    Коментиран от #73, #114

  • 72 Зайко Байко многознайко

    3 0 Отговор

    До коментар #65 от "Бат Мишо":

    Так точно!
  • 73 Зайко Байко многознайко

    2 1 Отговор

    До коментар #71 от "Бат Мишо":

    Майстор си ,че и от физически процеси рабираш. Тези където ти опонират явно не са си учили уроците по физика. Не знам какви са политическите ти пристрастия, но ДВГ разбираш!😎
  • 74 Бай хой

    2 4 Отговор

    До коментар #62 от "Бат Мишо":

    А не искаш ли да ти покажа как с извадени бутала и кардан в багажника вдигам 100. Искаш ама нямааа. Кой ти говори за двигател без масло. Говорим за обикновени ситуации при които двигателя прегрява. Много ясно че ако ти паднат клапаните в картера ще изгасиш. Па май няма да има и нужда. А иначе двигателя прегрява още преди да е свършило нацяло маслото или антифриза а пък той си циркулира минимално и без помпата. Понимаеш ли надолу нагоре. Бат Мишо много от рано си я подкарал днес. Виждам че ти се спори но дай по същество.
  • 75 Бай хой

    1 4 Отговор

    До коментар #66 от "Бат Мишо":

    Свети най Мишо ти май четеш по диагоналната система. И това което ти го пиша е помогнало и на практика. А ако искаш да загрееш бързо двигателя примерно за да регулираш клапаните леко ръчната повечко газ и след стотина метра си готов. И пак ти повтарям ако носиш на пиене прочети по внимателно какво съм писал. Не за охлаждане до нормална работна температура а до такава при която няма да ти се заварят чарковете.

    Коментиран от #80

  • 76 Бат.Влад

    4 1 Отговор
    На ЗаЗА ми никога не загрява антифриза
  • 77 Кажи честно, само ти ли знаеш този трик?

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "alf":

    Кажи честно само ти ли знаеш този трик?
  • 78 Въпрос

    13 1 Отговор

    До коментар #57 от "Бай хой":

    На мама умника . Първото - как ще ти включи този вентилатор , на който разчиташ да ти охлади мотора , като датчика - термодвойка ,на радиатора няма да се задейства на студен радиатор . Както казахме - въздушните възглавници причинени от загуба на антифриз , пробив на газове , или прегряване с изхвърляне на течност , правят водната помпа безпредметна , от там кипящ двигател , студен радиатор. Второ логично е да се мисли ,че ако имаш заваряване , значи първо трябва да имаш стопяване , а имаш ли стопяване , значи безвъзвратно си окъснял , и мотора е " иди хвърли в море" там където играят стотни . Три стотни е допуска между бутало и цилиндър . За да имаш понижено триене , трябва маслото да е с нужната температура от -до да не е завряло от високата температура станало на вода , и помпата да не го подава с налягане . Отделно в ниските обороти пада и налягането пръскането в цилиндрите . Ако оцелее мотора след подобен стрес , той вече няма да е същият . И защо по дяволите , не се спре мотора като достигне 100 градуса , ами трябва да се изпробва колко може да издържи.

    Коментиран от #105

  • 79 малеее

    3 3 Отговор
    прегрее ли, пиши я бегала към,втотични Тава е????

    Коментиран от #84

  • 80 Обичащ да чете романи

    5 2 Отговор

    До коментар #75 от "Бай хой":

    Байко , аз нямам коли за чупене . Клапани се регулират в студено състояние с луфтомерни пластини , според производителя . много отдавна автомобилите са със саморегулиращи се хидравлични повдигачи , А това да караш на ръчна из махалата , горката ти кола , един господ знае колко щети си и причинил , вместо да я оставиш да поработи на място 5 минути повече. Жените имат този навик , да забравят и тръгват на ръчна , докато запушат накладките , и се размирише на феродо , из махалата.
  • 81 Все едно кой

    4 2 Отговор

    До коментар #50 от "Бат Мишо":

    Топлинният датчик за температура мери сравнително коректно , защото е поставен на най-топлото място на главата . Дори когато системата започва да остава без антифриз , вдига рязко температурата нагоре , защото се задейства от топлината на по - горещите пари над антифриза , тоест има малко изпреварващо действие , и дава време да спреш , до като все още температурата в блока не е достигнала тези критични стойности на таблото.
  • 82 скина

    1 2 Отговор
    а3 не прегрява никогиш
  • 83 Т-34

    1 0 Отговор

    До коментар #34 от "незнайко":

    Какви течности при напрежение? Може да е въздушно охлаждане .
  • 84 666

    5 0 Отговор

    До коментар #79 от "малеее":

    говориш за главата на BMW, нали?
  • 85 БАШ МАЙСТОРА

    9 0 Отговор
    С коментарите под статията ще сметнете ,че има около 3 000 000 монтьори в България.
    :D
  • 86 Хайл

    6 0 Отговор

    До коментар #2 от "не само":

    Айде пак прочети щото не гледаш-пише АКО ВСЕ ОЩЕ ИМА ОХЛАДИТЕЛНА ТЕЧНОСТ
  • 87 Левак от софия

    3 3 Отговор
    Толкова цървули на едно място не бях виждал. Като не можете да пддържате ползвайте градски опа селски транспорт колата иска поддръжка не е за каруцари
  • 88 Иво

    10 2 Отговор
    Чето, четох и ме заболя главата. Толкова е просто. Пускаш парното на макс и ако духа топло е добре да се изчака. Ако духа студено /при изключен климатик/, значи няма антифриз и е добре да угасите двигателя. Най-гадно е да налеете студена вода в казанчето. И въобще е голяма грешка да отваряте казанчето или радиатора.
  • 89 САП

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "Майсорът":

    Това е вярно само ако не се е скапала водната помпа. Тогава трябва да се спре двигателя веднага.
    Всичко зависи от вида на повредата.
    Реално да се разбере, каква е аварията се изискват определени технически познания, които на днешно време повечето от водачите нямат. Затова за мен е най-вярното е да спрат двигателя. Това е действие, което е най-ясно за повечето водачи.
  • 90 Чук

    5 1 Отговор
    Добър вечер колеги
    Чета "факти" и се удивявам, ама вие сте голяма работа, специалисти по всичко: двг с охлаждане, двг без охлаждане, политика, газови хъбове..... абе евала.
  • 91 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 92 Али Баба

    7 0 Отговор
    Правят се три стъпки: 1.Викаш "Сезам отвори се!" 2.Взимаш съкровището от пещерата 3.Отиваш и си купуваш нова яка кола :)
  • 93 vasik atanasova

    3 6 Отговор
    когато колата ви прегрее излезте на магистралата и е издуйте
    със скорост над 150 км ч и ще видите как стрелката за температура ще падне
    това се получава от студения въздух който влиза през решетките

    Коментиран от #94

  • 94 Колбеншмит

    13 0 Отговор

    До коментар #93 от "vasik atanasova":

    А може да се покаже през капака някое бутало , да види кой е идиота .
  • 95 МАГАРЕ

    1 3 Отговор

    До коментар #14 от "ккк500":

    Вярно е.Кара се с една предавка надолу,,антифриз циркулира по-бързо и охлажда двигателя по-добре.Тези защо са ти дали минуси не знам.Явно са прегорили гарнитурите.
  • 96 И да внимаваш

    11 0 Отговор

    До коментар #25 от "Реставратора":

    Много внимавай когато отваряш капачката на радиатора при прегрял двигател. Ако все още има антифриз, или ще бликне като гейзер или ще има много пръски, и в двата варианта ако те опръска ще е доста болезнено изгаряне. Виждал съм такива инциденти.
  • 97 Georgi

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "Майсорът":

    Аз го знаех, направих го един път, залисах се и на втория път изключих колата, после пътна помощ ми отрязоха главата
  • 98 Мантьора

    0 3 Отговор
    Климатика който работи включва перката на водния радиатор на 2 ра степен ако е една перка или 2 рата перка почва да върти . Отваря се бавно капачката на отдуника на водната система и започвате леко да доливате вода .Водната помпа не е като на СОЦ автомобилите сега е с по голям дебит така че изпълнене п о горе написаното .ако сте успели да оставите колата на сухо ви очаква .1 шлайф глава 2 шлайф блок 3 смяна на сегменти и отстраняване на причината за прегряване .
  • 99 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #44 от "Аха":

    само дето не е точно така - субаруто работи на 1.1 атмосфери налягане и маркуча винаги е твърд, ако не е, значи има пробив някъде

    Коментиран от #100

  • 100 Въпрос

    0 0 Отговор

    До коментар #99 от "гост":

    Обикновено това е налягането при което се отваря клапана на
    капачката на разширителният съд на повечето автомобили , което съвсем не значи , че непременно системата трябва да работи на 1.1 атмосфери. понякога и там се крие единият от ключовете за бараката. Трябва да има нормално налягане , не издут до пръсване маркуч. При развиване на капачката ВНИМАТЕЛНО само да изфъщи леко , и антифриза да си остава в казанчето , а не да тръгне да те гони и да се излива . Преди да завъртят перките маркуча е нормално да се втвърди , при завъртането на перките видимо да омеква . Това когато съм го спазвал , проблеми никога съм нямал , колата си държи точно градусите , и никога не имало помен от прегряване, при каквито и да е ситуации.
  • 101 ....

    4 0 Отговор
    Със толкова много коментари дето изчетох, мисля че и аз станах майстор
  • 102 Японеца

    2 6 Отговор
    ПРЕГРЯВАТ САМО НЕМСКИТЕ КУРНИЦИ, ВОЗЯТ СЕ КОКОШКИ ВЪТРЕ, ВСЕ ПАК
  • 103 Виктор

    2 0 Отговор
    Само не ми е ясно как да разбера дали антифриза си е по системата или го няма?

    Коментиран от #108

  • 104 невъзможно

    2 0 Отговор
    "потърпевш" как ще ти умре дизелака от студ, като при затверен термостат работи само на малкия кръг, по скоро ще загрее
  • 105 Бай хой

    0 0 Отговор

    До коментар #78 от "Въпрос":

    Ходил ли си скоро на психиатър. Като останалите хитруляците вадиш няколко думи от контекста и почваш да плюеш. Като не си в състояние да осмислиш целия коментар не се излагай. Писал съм да се остави само няколко минути на празен ход и тогава да се изгаси. Тъпанари ли пишат тук или избиват комплекси не знам.
  • 106 Ааа

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "Ezio":

    Описано е какво се право когата все още има охладителна течност в системата
  • 107 Айхан

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "ккк500":

    Не колата загрява и на тихи обороти...
  • 108 Айхан

    1 0 Отговор

    До коментар #103 от "Виктор":

    Клатиш казанчето :D
  • 109 Кочо

    2 0 Отговор
    Един шлеп почне ли да загрява,караи към кремиковци.и после към Дупница за друг шлеп
  • 110 Komapak

    0 0 Отговор

    До коментар #63 от "Мартин":

    Прочети коментар #24
  • 111 Гост

    1 0 Отговор
    А какво ще е ако колата е с моно инжекция на обикновена газова на говоря пълна инжекции на газово, ти източи антифриза и изпарителя се е обледенил като фризера. Спрял е достъпа на газ, а ти нямаш капка бензин,... Спрял си и чакаш да се по изстине тоя изпарител а дотогава двигателя нажежен до червено... И водичка под ръка нямаш.... Само с гарнитури се отървах
  • 112 реалист

    0 0 Отговор
    тавае точно така но когато няма показания за темперетура а само светлинен индикатор и светне в повечето слъчай е късно мноооого късно
  • 113 С Стоянов

    1 0 Отговор
    Мисля, че ако усетите, че колата започва да прегрява със 5- 10 градуса над обичайното трябва незабаяно да се спре и узгаси двигателя! Ако вече е прегряла и е в червеното- тогава може би не. Винаги трябва да следите температурата на двигателя докато карате, за да реагирате на мига, в случай на евентуална авария!
  • 114 Сервиза

    2 0 Отговор

    До коментар #71 от "Бат Мишо":

    Кажи къде е сервиза да докарам моята бангия, че нещо мазно има долу по двигателя ама не мога да разбера от къде пуска.
  • 115 Скептик

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "Не вярно":

    И защо се изключеа ДВГ ако е бензинов, а дизаела се оставя да работи? Що, изобщо говорите глупости? Начетете се по разни форуми и после си разпространявате простотоиите от човек на човека, като грип.
    Механично и двата двигателя са 99% еднакви. Изключение прави начина по който се възпламенява горивото и от там малката разлика, която обаче не е съществена от гледна точка на прегряването. И в двата двигателя има горене-ОГЪН (добавяне на температура), както и охлаждане-антифриз/вода (отнемане на излишната температура)
    Е, в тоя ред на мисли може ли да ми кажеш защо "бензина" го гасиш, а "дизела" не?
    Ако ти е изтекла охладителната течност или е блокирал термостат в затворено положение, как би ти помогнало "работа на място с парно на 100 и отворен капак?
    Трябва да се знае причината за прегряването и от там да се избере какво да се прави (по-малкото зло).
    Поздрави;
    Юрий Козирев
    втори отдел на НКВД

    Коментиран от #117

  • 116 Топло

    0 0 Отговор
    Интересни са ви коментарите колеги,бил съм в кола която прегря заради неотварящ добре термостат.Веднага трябва да се намали скоростта,и спирате където може,отваряте капака на моторния отсек и гасите след 1-2 мин.На празен ход температурата на изгорелите газове пада доста. Ако можете да изкарате кабели на свещите и да я завъртите само на стартер няколко пъти това ще помогне да се охлади по-бързо и да не изгори гарнитурата на главата или тя да се изметне от прегряването.Другия вариант е да се потвори капака и да се кара така с"въздушно охлаждане" но си е опасно.Всичко зависи от какво е прегряването и колко е прегряла.Ако вече пуши на масло,по-добре направо гасете ... и се молете.
  • 117 ААА

    0 0 Отговор

    До коментар #115 от "Скептик":

    Ако е блокирал термостат в затворено положение , се предполага антифриза да е все още там да циркулира , помпата да върти в малкият кръг - парно изпарител , глава , блок , топлообменник . Тогава има абсолютно смисъл автомобила да поработи на празен ход , и парно на макс , което би трябвало да пече , но ще свали температурата , тъй като малкият кръг на автомобила , е сравнително пресметнат да отговаря на нуждите на парното, и това не касае повредите за който говорихме , че е добре да се изключи двигателя бързо. Най-често термостата блокира в отворено положение , и автомобила просто не загрява, особено зимата.
  • 118 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 119 Друг двигател

    0 0 Отговор

    До коментар #118 от "Toy":

    Главата и блока се проверяват за кривини , и се шлайфат , за да легне добре гарнитурата между блока и главата . Според степента на шлайфа се подбира гарнитура с подходяща дебелина , която да компенсира отнемането на материал - важи за дизели. Това е по често срещано . По рядко спукан топлообменник , и още по рядко спукан маслен канал на блока. Все къси клечки . По сигурният вариант- сваляне (така или иначе ги сваляш) и караш блока и главата на дефектоскопия, има такива които ги проверяват. Хамалогията е сериозна , не се знае какво е ставало преди с този мотор , сигурно си прочел горните коментари , и е за предпочитане друг двигател втора употреба. Слагаш Веро в системата палиш работи изпразваш , пак слагаш работи изпразваш , докато се промие и системата. Желая ти успех
  • 120 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 121 Дончо Горския

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "ААА":

    Може и Запорожец(ЗАЗ-заплаха за автомобилите на Запад) 😅😅😅😅
  • 122 радостина

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Грую":

    Дай пари за нова,брат