Както е добре известно, моторът се нуждае от въздушен филтър, за да предпази двигателя от прах и мръсотия. Недостатъкът на този консуматив обаче е в допълнителното съпротивление на въздушния поток, поради което мощността на захранващия блок спада.
На пазара има алтернативи - филтри, при които съпротивлението е минимално и моторът "диша" по-добре. Тези устройства обаче не са безвредни. Основният недостатък на това решение е, че в двигателя навлиза повече прах, което може да доведе до нежелани последици.
Филтрите с нулево съпротивление се разделят според опцията за инсталиране.
Те могат да бъдат поставени както на стандартното място, така и извън него. Във втория случай има проблем с всмукването на въздух, тъй като той се взема от двигателното отделение. А в него въздухът е горещ и плътността му е по-ниска от тази на извънбордния въздух, следователно мощността пада.
Филтърът с нулево съпротивление наистина ли увеличава мощността?
Всъщност въпросът е много спорен. При измерване на стенд с и без филтри, резултатите са разочароващи. Оказва се, че увеличението на мощността е в най-добрия случай 1-2%, а в някои случаи спада със същите 1-2%. С други думи, в най-добрия случай филтърът с нулева устойчивост може да се счита за безполезен, а в най-лошия - за излишна придобивка, който вреди на мотора.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Димов
14:13 09.10.2019
2 Марио
14:16 09.10.2019
3 Хайде кандидатбачкаторите за ФВ
14:20 09.10.2019
4 Коментар📝
Коментиран от #19
14:27 09.10.2019
5 гост
Коментиран от #10
14:36 09.10.2019
6 Работи
14:39 09.10.2019
7 Миризлив пор
Коментиран от #12, #24, #25
14:43 09.10.2019
8 onq s konq
14:44 09.10.2019
9 Пеуник
14:45 09.10.2019
10 ФауВе
До коментар #5 от "гост":
И като как монтира КиН филтър на Теслата бе норвежник?14:45 09.10.2019
11 Майор Костов
Нормално е колата да върви повече. И да гори повече...
Коментиран от #13, #33
14:57 09.10.2019
12 ФауВе
До коментар #7 от "Миризлив пор":
Не баш в точно, но в определени граници. Бензина има по-тесни граници на отношение гориво/въздух. Дизела търпи повече разлика. Но си прав, че трябва да се коригира.Коментиран от #15
15:19 09.10.2019
13 ФауВе
До коментар #11 от "Майор Костов":
По твоята логика, колата ще гори най-малко ако е със задръстен филтър.15:21 09.10.2019
14 Тропчо
Коментиран от #16
15:28 09.10.2019
15 Миризлив пор
До коментар #12 от "ФауВе":
май и аз и ти и майора говорим за едно и също нещо. За въздуха на дизела важи правилото "колкото повече толкова повече", при бензина е доста точно съотношението и за това се ползва информацията от дебитомера и лабда-сондата какво влиза и колко кислород има в изгорелите газове за да се коригира работата на двигателя. Ако се пуска повече въздух от колкото може да позволят корекциите и отиваме на "бедна смес" със всичките и последици. Темата си е доста обширна НО само със подмяна на филъра няма начин да се качат 10-15 коня,Коментиран от #17
15:29 09.10.2019
16 ФауВе
До коментар #14 от "Тропчо":
Запълвам пропуски в нечие образование. Така те спасявам от апокрифна литература и невярна информация, която като повториш пред лаиците на масата ви, довечера, ще се изложиш. Пак заповядай!15:39 09.10.2019
17 ФауВе
До коментар #15 от "Миризлив пор":
10-15 ще качи, ако мотора му е 500. Тия филтри дават възможност за нещо повече, но трябва да се бута и друга, скъпа карантия и да се настройва, както поясни майора. Пишлеметата си дават парите за неща, които хич не вдяват. После сяда да пробва, внушава си, че уж върви повече и като се съберат на кафенце почват филмите. Де от простотия, де от срам, да не си признае, че е купил нещо, което хич не е успял да впрегне в работа, че да му изстиска потенциала, ама вече слуха ескалира.Коментиран от #20
15:43 09.10.2019
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 gvdff
До коментар #4 от "Коментар📝":
Ползвам Pipercross панелен. Пак на тези км се пере. Няма разлика в поведението на двигателя, но поне след 2 смени на хартиени, то вече ще съм го "избил". А и поне ще е чист редовно.16:04 09.10.2019
20 Миризлив пор
До коментар #17 от "ФауВе":
Въпрос на марктинг стил "WS Teleshop"- лъскава реклама, куп полуистини и показват някоя "обработена" кола на която и е "налят" новия акъл с всички корекции за филтър, по-големи дюзи и нова помпа, права генерация (или Y клапан/и), полирани колектори и после само се продава на балъците дето не са чели на времето. Сещам се за Гошо Карбуратора и жигулата му която биеше поршета на 400 метра...16:09 09.10.2019
21 audi a8
19:45 09.10.2019
22 Много ясно че
20:00 09.10.2019
23 въздухар
Коментиран от #27
22:30 09.10.2019
24 Деян
До коментар #7 от "Миризлив пор":
Какво пренаписване на карти бе галфон. След филтъра е МАФ-а който следи колко въздух влиза към двигателя и спрямо това дозира и горивото.За правата генерация също нищо не се налага. Освен ако няма допълнителни ламбди зад катализатора които да се спрат и софтуерно.
Въобще не знам как хората са ти дали плюсчета. Пълни глупости си написал.
Коментиран от #28
23:26 09.10.2019
25 Олд Скуул
До коментар #7 от "Миризлив пор":
И ти говориш неща, дето не са ти ясни. Кой е тоя болт на карбуратора, който завърташ? Такъв болт (игла) има само за тихите обороти. В карбуратора има едни нещица с малки и калибровани отвори. Викахме им "жигльори". Те дозират горивото и "допълнителният въздух. Сложно е да ти обяснявам, но сигурно има къде да се прочете.Сага към останалите коментиращи:
Ако искате да видите колко ще "бяга" колата с "нулев" филтър, просто махнете вашия въздушен и пробвайте. На двигателя няма да му стане нищо за 100км. без такъв филтър (освен ако не карате в Сахара).
Съвременните дизели са с турбо-компресори. Въздушният филтър изобщо не е пречка за въздуха в такъв двигател.
Ако искате да добиете осезаемо увеличение на мощността, ще се наложи доста голяма реконструкция на ДВГ. Както софтуерно (там чипове и т.н.), така и хардуерно (специални бутала, спец. разпр. валове, клапани с подобрена геометрия и от леки, но надеждни сплави, пружини за тия клапани, промяна в геометрията на всмук. и изпуск. тръби както и тяхното полиране и много други, но важни неща), а това струва мнооого пари.
Най-лесно и съответно евтино може да стане при турбо-дизела. Просто едно ново и по-голямо турбо и нова прошивка на чипа за управление на двигателя. Но, предупреждавам, и това не е много евтино.
Всичко останало са глупостии приказки на мераклии, които обаче нямат достатъчно познания. Естествено и на маркетинг на фирмите, които произвеждат такива касесоари.
Коментиран от #26, #29
06:16 10.10.2019
26 Гост
До коментар #25 от "Олд Скуул":
Е точно при турбинираните мотори можеш да си го спестиш цялото това ровичкане с чипосване. Всеки турбодвигател може само софтуерно да се изпили с едни 10 процента макс.мощност и с доста напънат въртящ момент в ниски до средни обороти че да "дърпа" повече. Ремапа е около 500 кинта. Вече колко ще е надежден двигателя след ремап е друга тема11:30 10.10.2019
27 ФауВе
До коментар #23 от "въздухар":
Прекалено многото кислород топи бутала ;)12:35 10.10.2019
28 ФауВе
До коментар #24 от "Деян":
МАФа само внася корекции на написаното по картите. И може да коригира в тесни граници. И с ламбдата е така, както и с НОКа. При леки промени няма проблем - МАФа ще нагоди. Но излезе ли стойността от граници - чека светва.12:37 10.10.2019
29 ФауВе
До коментар #25 от "Олд Скуул":
А имат ли болтове за състава на сместа на работен ход, към главните горивни жигльори? Айде, остей системите Вебер и Озон, дето ги качулеха по Ладите и всички ги бърникахме. Ама какво правим при един Пиербърг, с постоянно разреждане, дето всичко се управлява от вакуумки? А тия на Вараджет и Кейхин ми бяха кошмар. Само на стенд се настройваха.Коментиран от #30
12:45 10.10.2019
30 Олд Скуул
До коментар #29 от "ФауВе":
Дааа, Кейхин, Стромберг и подобни с постоянна скорост на въздушния поток са "болест". И все пак това бяха най-съвършенните карбуратори по мое мнение. Аз лично не съм се занимавал много с карбуратори, чипосване, упрвления на впръскване и подобни.Мнението си го написах, просто за да спестя малко пари на разни "интернет-автомобилисти". Все пак от 14-годишен се занимавам с ДВГ, а сега съм на 54. Все нещо ми е ясно.
Прав си в предното си мнение където си казал обяснил защо с просто "чипосване" не може да се повиши много мощността на "турбинираните" ДВГ. Мисля, че за по-умните момчета, ще е полезно. Да не си похарчат парите за глупости.
10% както е казал един по-долу са нищо за кола 100к.с. Вижа за 1000к.с. е друга работа, ама кой кара такива коли?
17:44 10.10.2019
31 Бай Ганя от балканя
Мисли си че е включил турбото
18:32 10.10.2019
32 професионален шофьор
Audi A3 1.8t+ 0-230
https://www.vbox7.com/play:598e5dd5bd
23:26 10.10.2019
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Бобов
21:49 11.10.2019
35 QUADRIFOGLIO
А колкото до подсилените двигатели, винаги с качването на конете ресурса намалява, а обслужването става по-скъпо. Колкото повече мощност се изсмуква от един двигател, толкова повече се съкращава неговия ресурс.
04:17 13.10.2019