Mercedes-Benz Actros стана Камион на годината за пети път. Журналисти от специализирани издания от 24 европейски държави гласуваха и отредиха на новия модел престижната титла. Историята на успеха на камиона започва през 1997 година, когато първият Actros е пуснат на пазара. С общо девет победи, Mercedes-Benz вече е най-успешната марка в борбата за отличието Камион на годината.
Журито на International Truck of the Year (ITotY) гласува въз основа на иновативните технологични разработки. В съответствие с правилата на конкурса титлата се присъжда всяка година на камиона, който допринася най-много за иновациите в автомобилния транспорт, които са в полза на икономиите, емисиите, безопасността, управляемостта и комфорта на превозните средства. Флагманът на Mercedes-Benz Trucks е водещ със своите присъщи качества: по-голямата част от иновациите са разработени, с цел да осигурят осезаемо подобрение за шофьорите, клиентите и обществото като цяло.
Новият Mercedes-Benz Actros дава отговори на теми като безопасност, ефективност и комфорт. Те се обуславят от множество нови функции, включително MirrorCam вместо външни огледала, частично автоматизирано шофиране с Active Drive Assist, допълнителни усъвършенствани системи за безопасност като петото поколение Active Brake Assist и допълнително подобрената Sideguard Assist.
Журналистите от International Truck of the Year оцениха също разширената функционалност на системата за предсказуемост и контрол на силовото управление, която вече може да се използва по криволичещи маршрути. Също така похвален бе и изцяло дигиталният мултимедиен кокпит, който замени конвенционалния в новия Actros.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Моторист и Тираджия
16:03 22.11.2019
2 Голям Слон
Коментиран от #3, #5, #6
16:23 22.11.2019
3 Pompev
До коментар #2 от "Голям Слон":
Не Iveco,Ho Scania напримерКоментиран от #8, #17
16:41 22.11.2019
4 Чавдар войвода
Коментиран от #7, #12
16:43 22.11.2019
5 Pompev/Alguns trans - Malmö
До коментар #2 от "Голям Слон":
DAF e с най голяма кабина за живеенеКоментиран от #24
16:44 22.11.2019
6 Николенко
До коментар #2 от "Голям Слон":
Допада ти, защото не си карал ДАФ . По-голям боклук от ДАФ-а е само ИВЕКО-СТРАДАЛИС .😂😂😂Коментиран от #9, #10
16:45 22.11.2019
7 Pompev/Alguns trans - Malmö
До коментар #4 от "Чавдар войвода":
ХОЛАНДЦИТЕ си ги произвеждат16:46 22.11.2019
8 Голям Слон
До коментар #3 от "Pompev":
Това написах! Мисля, че се подразбра, че Мерцедес не са най-добрите в бранша, но със сигурност в цена-качество бият. Сканията е добър камион, но е скъп. Возията еднозначно не им е силна страна :-) А когато си по цял ден в камиона това е важно. С DAF Е5 и Meredes E5 с новата визия имам най-много километри и съответно впечатления. Лично аз предпочитам DAF. Има особености със скоростната кутия, но се свиква. Мерцедес Е5 с новата муцуна вътре ми е много изкуствен и некачествено, но не мога да отрека, че почиващата седалка е изключително попадение. А Ивеко е просто падение. Във всеки един смисъл. Мога да седна да изброявам, но мисля, че не е точното място. Браво на Мерцедес. Само това мога да кажа.Коментиран от #11
16:48 22.11.2019
9 Pompev/Alguns trans - Malmö
До коментар #6 от "Николенко":
Казва че му допада,значи е карал,а защо ДАФ е боклук16:48 22.11.2019
10 Голям Слон
До коментар #6 от "Николенко":
Щом казваш - не съм карал значи. Моите впечатления не се базират на камиони, които минават за нови, ако са на 850.000 от европейските мотокъщи и са Евро 5:-) А единствено и само върху чисто нови машини. Нейсе. В спорове с философи избягвам да влизам.Коментиран от #13
16:51 22.11.2019
11 Pompev/Alguns trans - Malmö
До коментар #8 от "Голям Слон":
Аkтрос аутомат като му падне въздуха,ако е на скорост не пали,голям минус ----Коментиран от #14, #21
16:52 22.11.2019
12 Голям Слон
До коментар #4 от "Чавдар войвода":
Двата ДАФ-а, които карах, бяха оборудвани с Cummins двигатели, които нямат нищо общо с DAF. Същите Cummins се влагат в няколко американски камиона. Freightliner е единият от тях.Коментиран от #19
16:54 22.11.2019
13 Pompev/Alguns trans - Malmö
До коментар #10 от "Голям Слон":
В коя фирма си колега?Коментиран от #15
16:55 22.11.2019
14 Голям Слон
До коментар #11 от "Pompev/Alguns trans - Malmö":
Не ми се е случвало да гася автоматик на скорост, просто защото в общия случай не може това да се случи. При ръчните скорости това не е проблем :-))) Да, без въздух и на скорост няма как да запалиш и е голям филм. Но при автомат - няма как да стане, просто защото не можеш да врътнеш ключа обратно. Освен това има и звукова сигнализация, която и мъртвец ще събуди.16:56 22.11.2019
15 Голям Слон
До коментар #13 от "Pompev/Alguns trans - Malmö":
В голяма пловдивска фирма бях :-) Повече не мога да кажа. От няколко месеца не съм в бранша след 10 години работа. Напуснах. Имам частен бизнес.16:58 22.11.2019
16 Pompev/Alguns trans - Malmö
17:02 22.11.2019
17 Йордан
До коментар #3 от "Pompev":
Браво колега. В момента карам Актрос. Много глупав камион. Скалния е най-доброто.Коментиран от #18
17:11 22.11.2019
18 Pompev/Alguns trans - Malmö
До коментар #17 от "Йордан":
Е мноо ясно... И волвото ,малко не завива ма мноо здрав.Колегата не казва има ли камиони да му работимКоментиран от #20
17:25 22.11.2019
19 Водач
До коментар #12 от "Голям Слон":
То и Актроса е с куминс мотор17:34 22.11.2019
20 Йордан
До коментар #18 от "Pompev/Alguns trans - Malmö":
И Волво разбира се.17:53 22.11.2019
21 Даймлер
До коментар #11 от "Pompev/Alguns trans - Malmö":
Хахах по голяма глупост не бях чел, как точно ще загасиш Актрос автоматик и той ще остане на скорост :)21:59 22.11.2019
22 Даймлер
22:07 22.11.2019
23 българин
Коментиран от #25, #26
22:58 22.11.2019
24 Да да
До коментар #5 от "Pompev/Alguns trans - Malmö":
Със сигурност не си се качвал в Мерцедес Евро 6, че даже и в МАН! А каква е разликата в кабината на ДАФ евро 5 и 6?23:21 22.11.2019
25 Да да
До коментар #23 от "българин":
Прав си! На Мерцедесите винаги им качват най-тежкото, защото тогава се усеща най-много разликата в разхода с другите камиони! Ивекото върви много в баир, ама като му лепна 44 тона тотал(46 т тотал избягваха да им качват) и влиза в авариен режим! Покарайте Евро 6 Мерц, пък тогава пишете истории от 1990 г.!23:28 22.11.2019
26 Зарезан
До коментар #23 от "българин":
Да бе, като гледам, как хвърчат по баирите Волвата Евро 6......особено жълтите.. Голям страх, да не хвърли турбината.. Всъщност, като се замисля изобщо тея волва могат ли да запалят след 45ч пауза?23:30 22.11.2019
27 Джуган
Коментиран от #38
11:57 23.11.2019
28 The best
12:41 23.11.2019
29 Тираджия
Коментиран от #32
18:31 23.11.2019
30 Тираджия
18:35 23.11.2019
31 Rado
19:03 23.11.2019
32 Сервиз
До коментар #29 от "Тираджия":
Много правилен отговор. Има хора, които просто карат и такива, които знаят как да карат. Истината, е, че всеки има различни очаквания от една машина. Едни искат скорост, други мощност, трети ефективност. А всяко нещо е за сметка на друго. Ако искаш мощност, няма да имаш скорост, да не говорим за разходи. Аз залагам на ефективност. Мерцедес на това държат. Българина е такъв, ако не му бръкнеш в джоба няма да започне да мисли. Актроса от години се разработва така, че да се миниманилизират възможностите за човешка грешка, което да довежда до аварий и катастрофи. Всичките тези системи в него са в помощ на водача. В доста от случаите водача дори няма да разбере, че са сработили ако няма индикация на таблото. Примерно стабилизацията при страничен вятър. Колко камиона имат? Колко шофьори са разбрали, че работи. Много ще кажат не ми трябва. Да вярно е, но след двадесет минути или час ръчна компенсация на страничен вятър и си на сопол изморен. После защо заспиват на волана. Ами разхода на гориво? Ако шофьора си плаща нафтата от джоба, малее, с 20 ще кара по наклона. Иначе всички всичко разбират. И да има и системи в полза и на собственика. И нормално никой не иска да му разпиляват парите за глупости и от немърливост или нехайство.Коментиран от #33
20:03 23.11.2019
33 Тираджия
До коментар #32 от "Сервиз":
Нищо в този занаят не мори шофьора и не вдига разхода повече отколкото страничния вятър. Имал съм случаи цял ден да ме блъска и вечер като спра ме болят ръцете и съм като цяло дроб.20:40 23.11.2019
34 Малии
От 5г. карам само северна Норвегия ,чат пат Швеция и от личен опит Волво 540/2014г/ Е6/тандем 3ос,550/2017г/Е6 3ос,Скания R580/2015г/ E6 3ос, сега Скания s650nextgen/2019г/ Е6 3ос/света не познава по-добър камион.уникално удоволствие зад волана/.
Шефа има навика след 400к км и нов.
От15г си вадя хляба зад геврека и карах кво ли не и класирам марките така:
1.Скания
2.Волво
3.Ман
4.Мерцедес
5.Даф
6.Рено/новите изп.мн възли и агрг. От Волво но са прът/
7.Ивеко-Какъв китюк само...
Коментиран от #35
20:56 23.11.2019
35 Тираджия
До коментар #34 от "Малии":
Значи само като прочетох къде караш и си ми ясен. Ти не си тираджия а по скоро тракторист. Не трябва да си смяташ стажа в километра а на мото часове. Като гондоладжиите в България. Ходил съм в тая е...ана държава както и в Швеция и Финландия с камион и знам какво е. На 3 ферибота се качвах само в Норвегия вътре. Станах моряк. Това там ако е транспорт аз съм космонавт. И как се представя даден камион там изобщо не е показателно. На всеки камион който пътува там има 100 които пътуват в Централна и Южна Европа. Демек хората които ги проектират сети се кои условия взимат в предвид. С тая Скания И с тия 15 години на геврека недей да се хвалиш защото нищо не значи това. Аз имам 21г тираджийство в Европа, Азия и Северна Африка и ти казвам че мерцедеса го ценят навсякъде. Сканията освен в Северна Европа никъде другаде не я броят за камион. И като тръгна от Хамбург за Лисабон всеки втори камион с вдигната кабина е скания или дафКоментиран от #36, #39, #41
23:20 23.11.2019
36 Разбирач
До коментар #35 от "Тираджия":
И като тръгнеш на баир и хоп изпреварят те сканиите пък ти думнеш 38-40 разход с актросчето,ама щом си те кефи,твой си проблем :)Коментиран от #42
23:34 23.11.2019
37 Шофьор
01:09 24.11.2019
38 някой си
До коментар #27 от "Джуган":
На последък тук в Америка относно качеството Volvo доста се излагат !04:16 24.11.2019
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Pompev/Alguns trans - Malmö
Коментиран от #43
12:47 24.11.2019
41 Pompev/Alguns trans - Malmö/montior
До коментар #35 от "Тираджия":
Значи da дадеш такава оценка за най силната държава в света,си е чиста проба наглост.И ако не знаеш че автомата актрос не връща в неутрал начи имаш propuski i neznsniq12:59 24.11.2019
42 Да да
До коментар #36 от "Разбирач":
От тая глупост, по-голяма не прочетох досега! Хората са направили една класация и са, сравнили камионите по разхид с 24 т. товар на едно и също трасе! Освен нафта, се гледа и разхода на адблу! Няма по-икономичен от 1845 Актрос! А за вътвене в баир има един бутон, пише Роwer на него или ползваш ръчен режим, който работи от 1-а та до 12-а скорост! За размер на кабина и странични джобове е срамно да се правят сравнения на Актрос Е6 със всички останали сапунерки!10:12 25.11.2019
43 Да да
До коментар #40 от "Pompev/Alguns trans - Malmö":
С единсвен камион който ми е искал въздух, защото му блокират скоростите са казва ДАФ Е5! На ДАФ Е6 ми блокираха, но някакси, чрез откачане на, акумулаторите се оправи! На ДАФ имам 200 000 км., на Актрос 500 000 Е5 и Е6!10:17 25.11.2019