25 Март, 2020 18:15 35 876 83

Колко коня остават на "Запорожец" след 47 години

  • заз-
  • запорожец-
  • 968-
  • мощност-
  • динамометричен стенд

Окрилени от десетките клипове в YouTube, в които ентусиасти измерват остатъчната мощност на стари автомобили, унгарците от сайта TotalCar.hu качват на динамометричен стенд... ЗАЗ-968 от 1973 г. Целта е ясна - да се установи колко от оригиналните 41 коня развива клетият "Запорожец".

 

Сам по себе си нелош като замисъл, ЗАЗ-968 се слави като една от най-калпавите съветски коли. С дизайн, краден от NSU Prinz и Chevrolet Corvair, и компактен V-образен четирицилиндров двигател с обем 1.2 литра с въздушно охлаждане, "Запорожец" трябва да задоволи нуждите от евтин и икономичен малък автомобил за трудещите се, но качеството е толкова ниско, че дори братска Унгария отклонява любезно идеята за внос.

 

Както може да се очаква, резултатите от динамометричния тест не подобряват особено имиджа на модела. Макар и освежен при реставрацията на колата (но не и ремонтиран основно), двигателят мобилизира скромните 32 к.с.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 50 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Кап. Некрасов

    144 154 Отговор
    Боклук като всеки друг автомобил произведен в СССР

    Коментиран от #24, #31

  • 3 Фермер

    130 13 Отговор
    С двутактов двигател от Вартбург,става стрела

    Коментиран от #36, #43, #45, #73

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Порно

    96 37 Отговор
    Преди доста години се хванах да върна един такъв от София до Варна. Голяма грешка. В сравнение с това недоразумение трабито е върха. Въобще бяхме автомазохисти по принудар

    Коментиран от #79

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 манга,

    45 1 Отговор
    Купи си учебник по граматика и български, остави я тая астра, а и едва ли имаш книжка пък, ако имаш, тоя който ти я е дал е за разстрел!
  • 8 Тъп,

    45 4 Отговор

    До коментар #4 от "мечо":

    да беше дал парите за астрата за образование. Бойко няма да е вечно на власт....
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 бай Шиле

    52 28 Отговор
    Запорожецът е като комунизмът: привлекателна консепсия но неосъществима. Перифразирам Збигнев Бжежински.

    Коментиран от #30, #44

  • 12 Странно

    26 10 Отговор
    Чудя се защо единствено гърбавата ЗАЗ-ка има някаква колекционерска стойност и екземпляри в оригинално състояние се продават за колосални суми а модела от снимката не представлява интерес за никой...

    Коментиран от #15

  • 13 Алфа Вълкът

    4 15 Отговор

    До коментар #4 от "мечо":

    Мечо, кой каквото да ти вика, никой не може да отрече, че разбираш от коли.
  • 14 Borislav Popov

    47 33 Отговор
    C дизaйн, крaдeн oт NSU Prinz и Сhеvrоlеt Соrvаir, и кoмпaктeн V-oбрaзeн чeтирицилиндрoв двигaтeл c oбeм 1.2 литрa c въздушнo oхлaждaнe, "Зaпoрoжeц" трябвa дa зaдoвoли нуждитe oт eвтин и икoнoмичeн мaлък aвтoмoбил зa трудeщитe ce.
    Това, хуууубаво да го прочетат тукашните матрьошки, които постоянно ни убеждават тук,че ЗАЗа не бил краден, а бил плод на великата инженерна съветска мисъл.

    Коментиран от #17, #21

  • 15 ГруЮ

    32 5 Отговор

    До коментар #12 от "Странно":

    И аз това се чудя? Всъщност с един боксер на Субаро отзад, скъсени пружини , койловери и японски тунинг ще стане едно доста интересно автомобилче.

    Коментиран от #34

  • 16 мани мани

    32 11 Отговор
    преди много години ... през 90-те ... имах съсед старец с такава "кола" синя ... почти всеки ден все нещо й правеше, а много малко я караше... всъщност колкото пъти го виждах да я кара, после все нещо майстореше по нея :) много димеше, много ръмжеше, но малко вървеше :) инак като дизайн ми харесваше, ама бях малък :) сравнявах я с нашия москвич :) после той я разкара и не си купи кола :)

    Коментиран от #19

  • 17 ГруЮ

    35 23 Отговор

    До коментар #14 от "Borislav Popov":

    Ами приеми, че има различни нации - способни повече в едни неща и не толкова в други. Има нации добри в сиренето и виното, други в макароните, трети в автомобилите, четвърти - в електрониката. Руснаците пък ги бива в ракетостроенето и атомната енергетика.
  • 18 Шекспир

    39 39 Отговор
    Соцпромишленоста раждаше само недуразумение( ЗАЗ АЗЛК Шкода Вартбург Трабант)
    Това което бе що годе читаво бе тотално остаряло според световното автомиблостроене(ВАЗ ГАЗ)Всичко бе кошмар но хората нямаха избор

    Коментиран от #81

  • 19 Някой

    28 16 Отговор

    До коментар #16 от "мани мани":

    Преди няколко дни научих че на КрАЗ му давали 8-9ч човекочаса ремонт на всеки 1000(хиляда)км.Останах изумен
  • 20 ИВАН

    74 21 Отговор
    Ами руснаците са били заети с по-велики дела - да опазят огромната си страна, затова не са могли да направят чак толкова свястна масова кола, но за времето си .... но пък жените им са красиви, което е по-важно

    Коментиран от #61, #65

  • 21 Случаен

    23 10 Отговор

    До коментар #14 от "Borislav Popov":

    Е то това за всичко може да се каже - пежо пък е леко китайско, леко немско, нещо италианско и те така. Ем крадено, ем не е 1:1
  • 22 ТИР

    54 10 Отговор
    Първата ми кола беше ЗАЗ 968 Купиха я втора ръка през 1989год эа 850лв тогава.Супер беше эа близки разстояния и горски пътища.Эимата се палеше бенэиновата печка.. Карах я три години,Само свещите и проверих Бяха керемидено червени по учебник,,,
  • 23 Дедо

    13 1 Отговор

    До коментар #1 от "мечо":

    По-добре инвестирай в учебници.
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Шекспир

    37 22 Отговор
    Румънските дачии чупеха скоростни кутии на 10 000км
    Шкодите загряваха на 500м баир.Москвичите-без коментар
    Единствените коли на ниво в соц лагера бяха Лада.

    Коментиран от #27, #38

  • 26 Бай ви Ставри

    43 8 Отговор
    Страшна кола............там на задната седалка направих сефтето с кака ви Радка. Ама бях млад и имах здрав и корав.......... сещате се

    Коментиран от #39

  • 27 Радо Калинов

    17 9 Отговор

    До коментар #25 от "Шекспир":

    'Щото беше FIAT...

    Коментиран от #82

  • 28 Иван

    30 2 Отговор
    Това на снимката е ЗАЗ 966 и е преди 968А. Произвежда се до 1972г.
  • 29 Другия с коня

    44 66 Отговор
    Най голямото Издевателство над Народа ни бяха 45 те години Руска Окупация.Върнаха ни сто години Назад.и сто Встрани от Нормалното развитие.30 години след тозиЧудовищен Експеримент следствията в мозъците на пострадалите могат да се открият в Коментарите им.В този сайт и навсякъде.Има плаха надежда Коронакис да се справи със заразените и да оредеят по естествен Биологичен път и Народа ни да поеме по своя Естествен път на Развитие....Дай боже....

    Коментиран от #32, #54

  • 30 po-znaesht

    30 21 Отговор

    До коментар #11 от "бай Шиле":

    Може Збигнев Бжежински да е казал,че комунизмът е утопия но ТИ ЗАЩО ГО ПОВТАРЯШ КАТО ПАПАГАЛ?? Интересното е,че КАТО ГО Е КАЗАЛ,НЕ ГО Е ДОКАЗАЛ!!Знаеш ли му аргументите и къде е твоята мисъл,или е някъде дълбоко
    отзад??? Замисли се върху това твърдение!: ХРИСТИЯНСТВОТО Е ВИД КОМУНИЗЪМ С ВСИЧКИ СВОИ ИДЕИ,ВКЛЮЧИТЕЛНО И ВЯРАТА-БЕЗ ДОКАЗАТЕЛСТВА!! Втози случай,4 милиарда човеци по света изповядват християнството-КОМУНИЗМА....И,открий,кой е казал това-за самостоятелно работа ти го давам...ДИСТАНЦИОННО!!

    Коментиран от #35

  • 31 Александър

    15 20 Отговор

    До коментар #2 от "Кап. Некрасов":

    Абсолютно съм съгласен с теб, карахме ги защото друго не можеше да се купи. Но след след разпада на СИВ се видя, колко е качеството руското автомобили строене...
    Кой каквото и да ми говори, вижте колко лади се движат в Европа, това е достатъчно красноречиво само по себе си.

    Коментиран от #33

  • 32 СХУЙ

    18 12 Отговор

    До коментар #29 от "Другия с коня":

    Нов Месия виждам в твое лице!! С идеята коронавирусът да изтреби само "заразените"със социализъм и комунизъм-и особено-РУСОФИЛИТЕ?? Язък,че не си се родил във Витлеем преди 2053 тодини...Но,всъщвност,май ще е трябвало да те качат на кръста и се СЪМНЯВАМ ,дали заради това са щяли да възприемат идеите ти.Защото,ВИНАГИ СВЕТЪТ СЕ ДВИЖИ ЧРЕЗ ЕДИНСТВО И БОРБА НА ПРОТИВОПОЛОЖНОСТИ-в случая-борба на идеи.Не мисли,че ти си само правия,и че нелепите ти детински желания ще се сбъднат...
  • 33 СХУЙ

    33 7 Отговор

    До коментар #31 от "Александър":

    Аз бих казал същото,но с обратен знак!Например,ВИЖ КОЛКО БУИЦИ,ПЛИМУТИ,ПОНТИАЦИ,ОЛДСМОБИЛИ,СИМКИ/френска марка../, СИРЕНИ/полска марка.../,та и нассоро закритата шведска марка,СЕ ДВИЖАТ СЕГА??А ТЕ СА ПРОИЗВЕДЕНИ ПО СЪЩОТО ВРИМЕ КАТО РУСКИТЕ КОЛИ-60-ТЕ И 70-ТЕ ГОДИНИ! Та, точно този аргумент ти е глупав,леко казано!!

    Коментиран от #40, #46

  • 34 По скоро

    11 0 Отговор

    До коментар #15 от "ГруЮ":

    Съм ги виждал направени на бъгита и ако не друго поне изглеждаха доста сполучливо. Явно имаше някоя и друга година в началото на „демокрацията” по време на която се режеха и преправяха на бъгита, защото си спомням за две такива дизайнерски изпълнения - едното жълто, а другото червено. Но по това време правиха и пласмасови коли с формата на Ферарита с двигатели и каросерия на Лада, който май ги бяха кръстили коли „София”.
  • 35 ВСИЧКО РУСКО Е БОКЛУК! ФАКТ!

    13 26 Отговор

    До коментар #30 от "po-znaesht":

    А ОТ ПУТКИНСТАНСКАТА РУБЛА, ПО-ЕВТИНА Е ЕДИНСТВЕНО...РУСЛЯМСКИЯ КУ РВАЛЯК!
    АРЕ...мУЙ ЗА ПУТИТО БАШАРОВА

    Коментиран от #37, #41, #42, #58, #78

  • 36 Хаха

    6 4 Отговор

    До коментар #3 от "Фермер":

    Вярно е, но къса често полуоски😉
  • 37 Леко

    19 5 Отговор

    До коментар #35 от "ВСИЧКО РУСКО Е БОКЛУК! ФАКТ!":

    Бате, дишай, по-лекичко го давай
  • 38 Eistee

    26 14 Отговор

    До коментар #25 от "Шекспир":

    Абсолютни тъпотии пишеш. Как Шкодите с радиатор отпред и двигател отзад и общо 12,5 литра охладителна течност ще загреят на 500 м баир? Това е такава монументална глупост, че даже е невъзможно да се случи ако използваш цялата калоричност на бензина за да стоплиш тази вода. Сложи една тенджера на котлона, напълния с 12,5 литра вода, загрей я до 70 градуса и после се опитай за 36 секунди да я докараш до 100 градуса. Да те видим.

    Коментиран от #48

  • 39 Bai uiii

    1 1 Отговор

    До коментар #26 от "Бай ви Ставри":

    Еееееейй, голям го изкара!
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Колев

    14 2 Отговор

    До коментар #3 от "Фермер":

    С дигател от Вартбург върви мнго но няма еднопосочен съединител/фройлайф/и на ниски обороти придръпва.Водното охлаждане също много трудно се прави.Навремето съм правил доста рацинализаций.Много по добре се получаваше с дизелов дву цилиндров двигател марка АКМЕ от малък трактор.
  • 44 ГрУЮ

    15 1 Отговор

    До коментар #11 от "бай Шиле":

    Намери кой да перифразираш. Поляк, мразещ СССР, живеещ в САЩ. КонЦепЦята комунизъм си бива, но е неосъществима. Не е в природата на хората. Те се ръководят повечето от единия смъртен грях -алчност.
  • 45 куку руку ку

    10 3 Отговор

    До коментар #3 от "Фермер":

    А каква резачка става с 1 300-кубиковият мотор от Suzuki Hayabusa GSX-R...
  • 46 Borislav Popov

    7 11 Отговор

    До коментар #33 от "СХУЙ":

    Ми двит се. буиците, понтиаците, олдсмобилите, симките и другите автомобили, които си споменал, само, че по нашите пъътища няма как да ги видиш, понеже те и преди това ги нямаше. А в САЩ, Франция, и в другите страни, където тези коли са били популярни, те се срещат още, при това имат много по висока, колекционна стойеност от съветските таралясници.
  • 47 truestory

    32 3 Отговор
    абе някой сети ли се да ви каже, че заводските 41кс са мерени на коляновия вал на агрегата и няма как на колелата да ги изкара ако ще и нова. Както и повечето автомобили на пазара.

    Коментиран от #55

  • 48 Танко

    16 0 Отговор

    До коментар #38 от "Eistee":

    Преди 105/120 има два модела-1000 МВ и 100Š,на които радиаторът е отзад. Наистина загряваха. Не става само със знания по физика!

    Коментиран от #74

  • 49 Ядеитн

    31 4 Отговор
    Зазът ми беше сефте кола. Нелоша - ама си сакаше грижи и малце майсторлък. Масълце - често, клапани, свещи, карбуратор преглеждаш. Въздушнио филтар да са мий редовно и масло да са налива шат-пат, да са чисти и редовно центробежнио филтар. Праиш ли го редовно зазът не грейше. Сека кола си сакаше вниманието по онова време. Зазът минаваше отсекъде по къра. Печка си имаше. 96 иляди км. му навъртях за 6 годин без сериозен ремонт.
  • 50 Blackthorn

    8 0 Отговор
    Предостатъчно остават!

    Коментиран от #52

  • 51 всичко руско е скрап

    7 10 Отговор
    Не знам и не ме интерсува.

    Коментиран от #59

  • 52 всичко руско е скрап

    11 20 Отговор

    До коментар #50 от "Blackthorn":

    32 коня ли са предостатъчно ? За боклук като тва може и да е достатъчно,но тоя кенеф дори не се класира в графата автомобили.Направо ми се драйфа като видя руска скрап.
  • 53 Шелката

    16 13 Отговор
    По дибре ЗАЗ от колкото KIA DEWOО или други порнографски подобния на автомобили, дори и chavorlet
  • 54 стоян

    5 6 Отговор

    До коментар #29 от "Другия с коня":

    До 29 ком -Браво за коментара=истина която ме разсмя
  • 55 Танко

    5 5 Отговор

    До коментар #47 от "truestory":

    Мощността се мери на вала по американския стандарт -SAE. По DIN-германския стандарт,се мери на гумите. Тъй,като на руснаците ,нищо не им е като на хората,го мерят по ГОСТ,т.е. без периферни агрегати ,като генератор и водна помпа. При меренето са с външно захранване. Така,че се получава мощност,близка до тази на гумите. В Европа,а и в България се мери на гумите.
  • 56 ДиноЗавър

    7 1 Отговор
    Тия стендове мерят директно мощността на задните гуми. Често са направени глупаво да отгатват мощността на двигателя, като е заложен някакъв процент загуби. Работата е там, че този процент загуби е различен за различните МПС-та и зависи от различни фактори. Честно би било да казват измерената мощност на задните гуми и винаги да се споменава, че мощността на двигателя е предполагаема и получена с добвянето на еди-какъв-си процент.
  • 57 Грешите

    27 2 Отговор
    Със ЗАЗ 968 съм ходил за гъби Брезник и около трънските села. Минал е през такива баири и коловози, където сегашните малки джипки ще видят доста зор! Е за дълъг път не става, но това имаше тогава.
  • 58 Чингисхан

    9 8 Отговор

    До коментар #35 от "ВСИЧКО РУСКО Е БОКЛУК! ФАКТ!":

    Мило монголоидче, ЗАЗът е УКРАИНСКА КОЛА.
    ЗАПОРОЖСКИЙ АВТОМОБИЛЕСТРОИТЕЛЬНЫЙ ЗАВОД,Запоро́жие (украински: Запоріжжя, на руски: Запорожье) е град в Украйна, ... Разположен е на река Днепър. Населението на града е 741 717 души
  • 59 Чингисхан

    8 8 Отговор

    До коментар #51 от "всичко руско е скрап":

    Аман от идиоти! ЗAЗът e УКРAИНCКA КOЛA.
    ЗAПOРOЖCКИЙ AВТOМOБИЛECТРOИТEЛЬНЫЙ ЗAВOД,Зaпoрóжиe (укрaинcки: Зaпoріжжя, нa руcки: Зaпoрoжьe) e грaд в Укрaйнa, ... Рaзпoлoжeн e нa рeкa Днeпър. Нaceлeниeтo нa грaдa e 741 717 души

    Коментиран от #60, #62

  • 60 Anadolu Manafesi

    10 8 Отговор

    До коментар #59 от "Чингисхан":

    ЗАЗ 965 е проектиран от АЗЛК ( или както там се е наричал московският завод тогава ) . Възнамерявали са да го произвеждат там , но после ЦК решават че нямат мощности и преустройват запорожкият завод . Използвали са доста неща от костенурката на ФВ и дизайн подобен на ФИАТ 600 , но тъй като така и не успяват да нямерят подходящ двигател ( възнамерявали са да използват вариант на боксера на мотоциклетите Урал , но не се получава) се появява недоразумението , което е най големият недостатък и на 965 и на 968 . Двигателя е изключително чуплив , харчи повече от Жигула и прегрява на всеки по-сериозен баир при температури над нулата , иначе колата има и своите добри страни като изключителната проходимост зимата . Това на снимките наистина е ЗАЗ 966.
  • 61 Пич

    4 0 Отговор

    До коментар #20 от "ИВАН":

    Е кое пък му е по-важното. Ти манияак ли си. Жените са като всяко друго нещо,какво им отдаваш такова внимание,да не си чехлъо, иване.
  • 62 Танко

    11 4 Отговор

    До коментар #59 от "Чингисхан":

    Ченгенехан,СССР бяха 15 републики и всичко ,което се "произведеше" там,минаваше за руско пред останалия свят. Руснаците,ако бяха отговорни и съзнателни,да бяха накарали украинците да правят кола като хората. Руските ЗИЛ,Москвич,Волга-фалираха, ВАЗ ги купи Рено.КАМАЗ използват кабини и двигатели на Мерцедес.УАЗ минаха на китайски и американски агрегати. Предполагам,че си наполовина руснак. Съжалявам,никой не е идеален. По леко с обидите. Целият нормален свят си мисли,че някои други са иди@ти.

    Коментиран от #72

  • 63 вуйна

    6 4 Отговор
    tova beshe edin ot nai hubavite modeli!!
  • 64 яку

    8 4 Отговор
    велик! как карахме по синурите и покрай ншвите на Добруджа !!
  • 65 Груьо

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "ИВАН":

    И ебливи!
  • 66 Ганьо

    14 2 Отговор
    Първият ми автомобил! Един ден изтрепах цяла сюрия гъски с него! Еееех младост! То и на другаря Путин му е била първата кола. Ето откъде почват великите хора!😁
  • 67 Ник

    10 1 Отговор
    Незнам тука сте все разбирачи малко ми е неудобно но ще ви кажа ,че аз имах такъв автомобил купих го на 20 000 и го продадох на 58 000 километра карах го около 3 години и в общи линии съм доволен само дето е адс км и Шумен км и ябалковиднитр болтове на предницата много бързо се износваха друг пробле не е имал гореше около 5_5.5 на сто моя беше 968 м
  • 68 По добре

    5 0 Отговор
    От кон с каруца
  • 69 СХУЙ

    3 1 Отговор

    До коментар #40 от "Модерен социокапиталист":

    Май не си стигнал повече от 3-ти клас,дечко! Не учи даскалите,а си избърши сополите и насрания задн.к.И първо-ПРАВОПИСАААА!!!
  • 70 SDS

    2 2 Отговор
    А шкода 1000МВ/1000 МАЛКИ БОЛЕСТИ/- правена от чехи,тех.нация и то след Октавията и Спартака които са си коли и то истински коли какво е?Кола където е правена там да се кара.От соца искам само Булгар Алпин/за визия/.
  • 71 dido

    0 2 Отговор
    Do "4ingiz han."Tozi dvigatel e vzet ot torpeden kater i e prednazna4en za rabota, za kratkovreme.Rysnacite mogeha da napravqt dryg motor, no voenata promi6lenost si kaza dymata,A nie im postavqhme plo4a(tekstolit40 mm) pod kartera,taka masloto stava6e s 2.5 litra pove4e i spira6e da zagrqva.No ne gledaite v minaloto a vbade6eto. No za6o nqmame na6a kila koqto da se proizvegda sega,nali sme naciq tehni4eska. ING, Ganev i toaletnata hartiq.star vic no aktyalen za mantaliteta na Balgarina:))))))))
  • 72 Чингисхан

    4 2 Отговор

    До коментар #62 от "Танко":

    Sorry, братчед! 50% съм татарин (волжки българин) от град Казан (Татарстан -Българският улус на Златната орда.). Украйна не е Русия все пак
  • 73 РЗС

    2 2 Отговор

    До коментар #3 от "Фермер":

    дам, от 0 до 100 ги прави за никога секунди
  • 74 Спомени

    2 0 Отговор

    До коментар #48 от "Танко":

    Абсолютно си прав аз и баща ми имахме 100с и обикновенно на Девненския баир ако не си се засилил отдалече “раждаше” хвърляше водата.После смених радиатора с по -голям но пак не беше ок.Най -добре вървяха на студено около 20 градуса температура. За 25 години експлоатация на модела в семейството никога не спря да капе и гори масло независимо от всички мерки.След това си купих Ескорт 1988г и досега върви ,но не капе и не гори масло от двигателя.Имахме и гърбат ЗаЗ който баща ми харесваше заради проходимостта особено зимата и печката , както и способноста да качва лесно бурето с вино .
  • 75 Ми да

    5 0 Отговор
    ЗАЗ- Заплаха за Автомобилите на Запад
  • 76 Palamarkov

    4 1 Отговор
    Що плюете заза не помните ли тикото
  • 77 Palamarkov

    4 0 Отговор
    Шофьор на заз качил пилот на стоп на байр зазът започнал да трещи да гърми да подскача пилота се уплашил и казал на шофьора като го отлепиш от земята дай го на мене шофьора му отърнал сори пич ама съм карал на ръчна
  • 78 Илон Мъск

    8 2 Отговор

    До коментар #35 от "ВСИЧКО РУСКО Е БОКЛУК! ФАКТ!":

    „Срамно е, че Boeing / Lockheed трябва да използва руски двигател за Atlas, но дизайнът на двигателя е брилянтен … Блестящ дизайн, блестящи хора зад него..” канадско-американски бизнес магнат, инвеститор, милиардер Илон Мъск - главен изпълнителен директор и главен технически директор на компанията SpaceX , както и главен изпълнителен директор и главен продуктов архитект на Tesla Motors 22 Dec 2018 „It’s embarrassing that Boeing/Lockheed need to use a Russian engine on Atlas, but that engine design is brilliant „Brilliant design, brilliant people behind it, brilliant cooperation in space”Elon Musк
  • 79 Емо

    4 2 Отговор

    До коментар #5 от "Порно":

    Трабито по начало е прекрасен автомобил, предвид замисъла си. За разлика от курника в статията.
  • 80 Перо

    7 0 Отговор
    Карал съм малко по-нов модел от този на снимката - 968А. От немай къде, разбира се. Друга кола на 2 години, 20 000 км и за 2 600 лева бе невъзможно да се намери. Не ме е оставял на път, често сменях ауспуха, двете ми малки деца веднага заспиваха на задната седалка заради боботенето на мотора, повече от 90 не вдигах, тъй като моторът прегряваше (карбураторът ми го настроиха за по-бедна смес и постигнах разход на дълъг път 6 на сто, което си бе рекорд). При сняг нагоре по Витиня бе без съперници, но надолу задницата все се опитваше да мине отпред. Парното бе бензинова печка - силно грееше, но му нямах доверие и бяхме винаги готови да изкачаме при пожар. Ръждата много го ядеше. Символичен багажник. На покрива слагахме детска количка и какво ли не. В заключение - вършеше работа.
  • 81 Легнум

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Шекспир":

    Дай ми един Москал 408 И, пък аз ще ти дам това от подписа ми, да видиш, какво е това недОразумение и колко чини да го поддържаш!
  • 82 Алфа Буратино

    1 1 Отговор

    До коментар #27 от "Радо Калинов":

    Глупости! Ако Лада беше Фиат, щеше да е трагедия. Има доста по темата из дебрите на нета, на документално ниво, та не е лошо да се ограмотите.
  • 83 Станислав Мартинов

    0 0 Отговор
    Това на снимката си е чисто 968 от първите. 966 са с изцяло желязно арматурно табло, по-дълги въздухоуловители и нямаше фарчета за заден ход и светлоотразители. Общо взето 966В, 966, 968, 968А и 968М е един и същ модел, подложен на няколко леки фейслифта.