Инженерите от Yamaha бяха първите, още през 1993 г., които предложиха инсталиране на електрически мотор на велосипед. Оттогава корпорацията непрекъснато подобрява и пуска нови модели практични електрически велосипеди, които могат да се използват в различни условия.
Последната актуализация дойде в сегмента на планинските велосипеди - компанията представи два нови модела, оборудвани с мощно електрическо задвижване и компютър за наблюдение и контрол. Новите електрически велосипеди, предлагани на пазара от Yamaha са YDX-MORO и YDX-MORO Pro.
Байковете са предназначени за пътувания по планината. Екстремното каране по планински пътеки със голяма денивелация се подпомага от системата E-bike PW-X2, която може ефективно да намали мускулното усилие на колоездача. Управляващият микрокомпютър позволява на собственика на байка да избере оптималния режим от петте налични в системата PW-X2.
Това са Eco, Standard, High, MTB и EXPW. При режимите Eco, Standard, High и MTB се осигурява въртене на колелата до 120 об/мин, а при режим EXPW скоростта се увеличава до 170 об/мин. Системата PW-X от второ поколение използва червячна предавка, която заедно с увеличената мощност намалява шума, генериран от мотора. Режимът Walk Assist на PW-X2 пък може да увеличи мощността при движение по неравен терен.
Новите серии велосипеди са проектирани със сензори за ъгъл и система Quad Sensor, която оптимизира скоростта на движение и каданса с наклона на пистата, за да създаде максимален въртящ момент. Дизайнът на велосипедите YDX-MORO използва двойна рамка и две подпори, което осигурява намаляване на височината на седлото без намаляване на твърдостта.
Автономното захранване се осигурява от 500 Wh литиево-йонна батерия, скрита в долната част на рамката и защитена от специална рамка. Удобството за шофиране по планински пътища се осигурява от окачването Horst Link. Планинските велосипеди Yamaha YDX-MORO и YDX-MORO Pro ще бъдат пуснати в продажба през август.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Азз
21:55 31.07.2020
2 YAMAHA
22:13 31.07.2020
3 Bosh ebike
Коментиран от #4
01:58 01.08.2020
4 гост
До коментар #3 от "Bosh ebike":
По-вероятно да са над 10х.евра. Също не се казва колко тежи, нещо много важно при велосипедите. У нас няма велоалеи, докато на запад изграждат веломагистрали между градовете и свързват селата, покрай пътищата вървят двулентови велоалеи и може да стигнеш безопасно до съседния град без автомобил. У нас е много рисково само като инфраструктура, не коментирам шофьорите.Коментиран от #5
09:05 01.08.2020
5 JY Moineay
До коментар #4 от "гост":
Да наречеш това нещо велосипед е доста пресилено и неточно. По-скоро е електрически скутер. Концепцията на велосипеда е да бъде задвижван от краката, а не от батерия.Коментиран от #7
06:14 02.08.2020
6 Факт
21:49 03.08.2020
7 Велосипедиста
До коментар #5 от "JY Moineay":
Велосипед е бе разбирачо! Задвижването няма значение щом имаш п*дали да въртиш и скоростта ти е ограничена. Като не разбираш не се обаждай неподготвен!12:16 04.08.2020
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Ревизоро
15:42 02.09.2020