Базовите параметри на всяка Tesla могат да бъдат подобрени съществено с инсталирането на ъпгрейди на фирмения софтуер, но това не е никак евтино. Ето защо немалко собственици на електромобили на компанията, които не се боят да рискуват, използват фърмуер на странични разработчици, за да разблокират желаните функции.
Надграждането на фирмения софтуер на Tesla Model 3, което повишава мощността с 50 к.с. и намалява времето за ускорение от 0 до 97 км/ч за 3.8 сек. струва $2 000 (€1 692). На пазара обаче се предлагат неофициални ъпгрейди като Ingenext, които осигуряват аналогични промени за значително по-малко пари.
В Tesla, естествено, не са във възторг от ситуацията и вече предприемат мерки срещу използването на страничен софтуер за пиратски ъпгрейди. Новата версия на фърмуера на производителя 2020.32.1 засича инсталация на модове от трети страни и на екрана излиза предупреждение, че е "открита несъвместима модификация на возилото", което остава дори по време на движение.
За да се отърве от съобщението, собственикът трябва да възстанови основната версия на фърмуера или да закупи официалната актуализация за S2 000. От Ingenext обаче вече обявиха, че "проблемът" ще бъде решен в рамките на две седмици и модът им ще заработи безпрепятствено.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ахахах
Коментиран от #2, #4, #13, #24
13:35 27.08.2020
2 Мечтите
До коментар #1 от "Ахахах":
Мечтите са безплатни нали знаеш, в тоя свят всичко се плаща :)13:39 27.08.2020
3 ддд
13:40 27.08.2020
4 Javor
До коментар #1 от "Ахахах":
Като отпадне гаранцията при ползване на неоторизиран софтуер и ще се замислят .13:40 27.08.2020
5 Обективен
Коментиран от #14
13:41 27.08.2020
6 омъскаряване
13:41 27.08.2020
7 Алфа Вълкът
Коментиран от #8
13:44 27.08.2020
8 Мишел дьо Нострадам
До коментар #7 от "Алфа Вълкът":
Пак?!Мъск заедно с бате Бил играят в една пиеска и скоро ще ви раздадат "билетите"Коментиран от #9, #16
13:50 27.08.2020
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Еха
Коментиран от #12, #20, #25
14:13 27.08.2020
11 Гост
Коментиран от #15, #18
15:15 27.08.2020
12 Гост
До коментар #10 от "Еха":
Ти си чипосвай от 150 на 300 коня пък после ми кажи след колко дни ти се е разхвърчал мотора.15:17 27.08.2020
13 Гост
До коментар #1 от "Ахахах":
Другите може и да са ги глобили. Мъски не го закачат. За него може всичко. Дони му е козирка.15:18 27.08.2020
14 Гост
До коментар #5 от "Обективен":
Държавите отдавна се управляват от бизнесмените.15:19 27.08.2020
15 Еха
До коментар #11 от "Гост":
Ти знаеш ли, за какво пишеш? Май не! За тези 2 хиляди долара, колата става от Лонг Рейндж, на Перформънс като мощност и ускорение, без спирачките! Това не ти е годишно или месечно ъпдейтване, за което си мислиш. Те са без пари!Коментиран от #17, #26
15:22 27.08.2020
16 Бачо Киро
До коментар #8 от "Мишел дьо Нострадам":
Ма да бе, за 30+ години викаш Бил Гейтс е спрял кракерите? Мъск да свиква. Освен това като си купя кола, тя е моя. Ще си правя по нея каквото искам и ще го купувам откъдето искам. Да, може да откаже гаранция по неща свързани с промяната, но туй то. Монополът е абсолютно забранен и няма никакво право да ти прецаква каквото и да е, нито да ти вади съобщение и да ти иска пари. Като ги ошляпат като Епъл и Майкрософт и ще се научат и те.15:33 27.08.2020
17 Бачо Киро
До коментар #15 от "Еха":
Не, това е реално ъпдейта за track mode v2.0 който дига от 450 на 500 при M3P версията.Коментиран от #19
15:35 27.08.2020
18 Значи обърна палачинката
До коментар #11 от "Гост":
Нали до скоро твърдеше заедно с компанията антиелектрици, че електромобилите и в частност Тесла не могли да се тунинговат за да им се вдигне мощността?Коментиран от #27
16:01 27.08.2020
19 Еха
До коментар #17 от "Бачо Киро":
Да, съгласен! Така е! Имаше и други ъпдейти, които променяха от Лонг Рейндж на Перформънс, но това е така! Имам предвид, че не са нормалните ъпдейти които ъпдейтват системата, а е екстра, за това е с пари!16:11 27.08.2020
20 Случаен
До коментар #10 от "Еха":
Абе то и на бмв 320/520 става на 330/530 с чип, ама буталата, инжекторите и какво ли още не са различни и разликата между чипосан и заводски откъм надеждност хич не е малка...Коментиран от #21
16:49 27.08.2020
21 Еха
До коментар #20 от "Случаен":
Мммм. Има заводски, които не изкарват живота на чипосаните!Коментиран от #29
16:55 27.08.2020
22 Рапирата
17:08 27.08.2020
23 Путки майни
17:43 27.08.2020
24 тцтцтцтцтц
До коментар #1 от "Ахахах":
Братчед, ти на работа без пари ли ходиш? Шо инженерите на тесла трябва да работят без пари? Много па си отворен. Опънсорс е линукс, щракай там че е безплатно. Балкански отворко. Още малко и ще искаш комунизъм - всичко да е общо и да си вземаш колкото ти трябва ,а?17:53 27.08.2020
25 Иванов
До коментар #10 от "Еха":
По принцип си прав. Абсолютно едни и същи мотори , но с различен фирмуер и от там мощност ,ги продават на доста различни цени. При ДВГ за един и същи мотор но с разлика 60 коня примерно - поне 4-5 хиляди лева ще искат. Ама тва не проблем,а? При Тесла обаче е проблем? Що така?Коментиран от #30
17:58 27.08.2020
26 Гост
До коментар #15 от "Еха":
Няма без пари. Май ти не знаеш какво пишешКоментиран от #28
18:17 27.08.2020
27 Гост
До коментар #18 от "Значи обърна палачинката":
Аз не съм твърдял такова нещо защото не съм запознат дали може или не. Ако някой ти го е казал се разбери с него моля18:18 27.08.2020
28 Еха
До коментар #26 от "Гост":
Без пари е ъпдейта! Не знаеш какво пишеш! При ФВ не е без пари!Коментиран от #31
18:56 27.08.2020
29 Случаен
До коментар #21 от "Еха":
Това може да е важало допреди 6-7 години, когато още ползваха N13 и N20.21:03 27.08.2020
30 Случаен
До коментар #25 от "Иванов":
Еднакви са на кубици и са от едно семейство, това не значи че всичко им е еднакво.21:04 27.08.2020
31 Гост
До коментар #28 от "Еха":
И като ядеш на масата на олинклузив пак ли ти е без пари? За такива заблудени ги измислят тези врътки.09:50 28.08.2020
32 101
08:26 29.08.2020