28 Октомври, 2020 11:25 16 770 87

Всесезонни гуми за зимата: плюсове и минуси

  • всесезонни гуми

Всесезонни гуми за зимата: плюсове и минуси - 1

Всесезонните гуми винаги ще имат, както фенове, така и противници. Това е като при феновете на задното и предното задвижване. Естествено всесезонната гума не може да се представи точно като зимна през зимата и като лятна през лятото, но предвид все по-меките зими у нас напоследък е вариант, който спестява доста пари. По темата съществуват и неоспорими фактори в полза на целогодишното използване на едни и същи гуми.

Първо, новите модели на такива гуми не са същите като преди десет или дори пет години. Съвременните технологии правят възможно създаването на гуми, които са в състояние да „работят“ в много широк температурен диапазон и в диаметрално противоположни условия.

Но! Трябва да осъзнаваме, че чудеса се случват само в приказките - в реалния свят всесезонните гуми не могат да работят еднакво добре в Африка и Финландия. Предвид нашите климатични условия обаче и все повечето електронни системи за безопасност в по-новите автомобили, този вид гуми стават все по-реално изглеждащи за използване от българите.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 53 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марио

    202 18 Отговор
    Абсолютно съгласен съм с автора, толкова сме бедни, а и зимата ни вече не е зима, че използването на всесезонни гуми е отличен вариант за нас българите.

    Коментиран от #2, #4

  • 2 Прав чеп

    75 104 Отговор

    До коментар #1 от "Марио":

    Не съм съгласен с теб. След като сме бедни, колата не трябва да се счита за даденост и задължителна за всеки. У нас нямаш пари за хляб, но караш кола и сипваш за 5 лв. бензин?!? Просто ще се научим, че не всичко е задължително, още по-малко пък колата. Ако нямаш пари, просто е - няма да караш! А не всякакви трошки в окаяно състояние по улиците. Гуми ли? Гумите са им най-малкия проблем!

    Коментиран от #14, #21, #60, #75

  • 3 Manhart

    98 22 Отговор
    Зимните гуми на това топло време за 2 год. експлоатация на нищо не стават!

    Коментиран от #6, #57

  • 4 Баш Батка

    36 55 Отговор

    До коментар #1 от "Марио":

    Евтиното винаги излиза скъпо!

    Коментиран от #22, #83

  • 5 зимни целогодишно

    76 66 Отговор
    Карайте със зимни целогодишно ,всичко друго е измама ,монтаж демонтаж

    Коментиран от #15, #71

  • 6 Баш Батка

    16 61 Отговор

    До коментар #3 от "Manhart":

    Ти колко искаш да ги караш ве маниак? Два сезона макс 3 и сменяш ако ти е мил живота.

    Коментиран от #78

  • 7 ВСИЧКО Е ТОЧНО

    60 7 Отговор
    ИЗПОЛЗВАМ ТАКИВА ВТОРА ГОДИНА И СЪМ ДОВОЛЕН.КАТО ЧЕ ЛИ ПО ДОБРЕ РАБОТЯТ ЗИМАТА , ЛЯТОТО КОЛАТА Е КАТО СПЪНАТА И МОЖЕ БИ ТРЯБВА МАЛКО ДА СЕ ВДИГНЕ НАЛЯГАНЕТО.ВСЕ ПАК СА КОМПРОМИС
  • 8 Чавдар

    40 22 Отговор
    Аз препоръчвам да се ползват сезонни гуми - много по добри са
  • 9 qwerty

    41 9 Отговор
    вчера сам си смених летните със зимни гуми за 25 минуто, но спестих 30на лева. карал съм с всесезонни гуми в щатите-вашингтон, но там след като спре снеговалежа и пътищата до час са черни, а в бг може и с дни да не се почисти, особено вътрешнокварталните улички, а там е най-голямото шоу зимата 😂,. в крайна сметка е въпрос на приоритети, но и да видиш “джип” с гуми дот хх08 и 2мм грайфер си е смешно
  • 10 Гост

    89 8 Отговор
    Мишелин КроссКлимат+. След година и половина ползване - без проблеми по непочистените улички на Драгалевци и Панчарево по време на обилен снеговалеж / 06.02.2020 / както и през Август месец 2019 10 дни в Гърция в най-голямата жега: Кулата - Солун - Кавала - Керамоти - Тасос и обратно.

    Кола празна Тон и половина, само предно. В Гърция специално бяхме 5 човека + багаж - сумарно минаваше 2 тона автомобила.

    Никой не може вече да ме върне към чуденето кога да сменям гуми и дали няма да бъда изненадан от летните някъде по планините през някоя мразовита октомврийска сутрин или от зимните по отсечката Пловдив-Стара Загора на Тракия при + 24 градуса в средата на есента. А и по-високата цена се компенсира още с първата спестена смяна!

    Коментиран от #17, #37, #81

  • 11 00000014

    62 8 Отговор
    За първи път реалистична статия на тема автомобилни гуми.
  • 12 Един

    44 5 Отговор
    Интересно ми е след като въведоха категории зимни и летни гуми , кога ще въведат мокри и сухи гуми? Я вижте как е във F1!

    Коментиран от #24, #26

  • 13 TBC

    108 5 Отговор
    Едно време имаше само едни гуми - Вида ил Вида спорт и бяха достъпни .. Зиме Лете .. а тогава какви зими имаше ехеее бедна ви е фантазията...

    Коментиран от #18, #59

  • 14 БАЙ Х@Й

    64 4 Отговор

    До коментар #2 от "Прав чеп":

    Уважавам мнението ти. Но как ли сме карали само с Видинките! Да всеки сам да прецени . Много зависи от стила на водача, опита , а и марката на колата ! Между другото преди 89-та имаше кой да чисти пътищата, сега и със зимни нови гуми с 4×4 като е затворен пътя пак си заникъде!

    Коментиран от #35, #40

  • 15 Бай Ганьо

    17 48 Отговор

    До коментар #5 от "зимни целогодишно":

    Бай Ганьо българина пак някой се опитва да го измами че имало файда от летни и зимни гуми а той понеже е много "умен" и разбира повече от всички си кара целогодишно с едни гуми ... Бай Ганьо !

    Коментиран от #67

  • 16 Карам

    55 7 Отговор
    почти джип"Фрилендър" само с всесезонни, и то само за да не ме"ядът" милиционерите зимата! За какво са ми нови зимни,като нямам намерение скоро да ходя нито в Сибир,нито в Аляска....
  • 17 jap

    41 4 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    Аз карам със същите и напълно подкрепям мнението ти.Единствената слабост която съм усетил е,че при рязко спиране на мокра настилка бързо се губи сцеплението и ABS-а се задейства много рано.
  • 18 Цеко сифоня

    24 47 Отговор

    До коментар #13 от "TBC":

    Стига па ти с т'ва "едно време". Ся времената са други. Едно време за чифт женски гащи е требвало към метър и половина плат. Днеска стигат и шейсет санта канап. И аз не признавам всесезонните гуми. Два комплекта на джанти и си сменям кът доди нужното време.

    Коментиран от #19

  • 19 Сифон

    38 7 Отговор

    До коментар #18 от "Цеко сифоня":

    Превеждай бре! "КЪТ ДОДИ"???? "СЯ"? Аман от неграмотен "умен" народ!
  • 20 Някой си

    23 5 Отговор
    Порзвам на Галаксито Мишлен Кросклимат от седем години, карал съм и на сняг и лед и до сега не съм буксувал, за BMW-то взех пак всесезонни "Nexen" чешки, ще ги видя тази зима що за стока са, дано има сняг...

    Коментиран от #43

  • 21 Крив чеп

    19 1 Отговор

    До коментар #2 от "Прав чеп":

    На бас че караш ново БМВ!
  • 22 Готин

    8 8 Отговор

    До коментар #4 от "Баш Батка":

    Ко каза!? Ко!? Евтини всесезонни гуми!?

    Коментиран от #29

  • 23 макробиолог

    15 30 Отговор
    Бе па айде по скромно бе,на лед няма гума която да държи сцепление.Всесезонните гуми са авто мото чалга.
  • 24 Готин

    20 5 Отговор

    До коментар #12 от "Един":

    Ех ако знаеше, че има мокри и сухи гуми, още преди да има зимни и летни! Само да те светна; Тези с налъжните канали са за мокро, а тези (почти гладките, дето им викат сликове) са за сухо. Ама, кво да ти разправям. Файда няма да има.
  • 25 Миро

    19 25 Отговор
    Отидете и си регулирайте ходовата част. Сложете си читави зимни гуми и не се занимавайте зимата с глупости. Получавате сигурност и комфорт на возене.

    Коментиран от #27

  • 26 Българче

    72 8 Отговор

    До коментар #12 от "Един":

    "Прост народ слаба държава"...На тия "нежните" съвременни"шофьори" трябва да им измислят и дневни и нощни гуми,гуми за вятър, гуми за изкачване,за спускане...и т.н. Да живеят вносителите на гуми..и проверяващите!

    Коментиран от #36

  • 27 И за чий

    20 3 Отговор

    До коментар #25 от "Миро":

    и как да си регулирам"ходовата част" на колата? При положение че съм регулирал преден и заден мост преди три години и не са трепнали!
  • 28 Хмхм

    59 3 Отговор
    ...чудя си се аз, кога камионите са сменяли зимни и летни гуми? Ами рейсовете?! Странна работа е това индустрията и рекламата, а още по-странна човешката психика. Хайде по живо, по здраво и съобразявайте стила си на каране с пътните условия и състоянието на колата си 😉

    Коментиран от #32, #33

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 В е л и к и я

    14 20 Отговор
    Бедност и да караш собствена кола са две крайно несъвместими неща .. и крайно опасни ...!
  • 31 КАРАМ САМО СЪС ЗИМНИ

    20 20 Отговор
    КАРАЙТЕ СЪС ЗИМНИ ГУМИ ЦЕЛОГОДИШНО ,НА ВРЕМЕТО КАТО СЕ КАРАШЕ ПО ДВЕ ГОДИНИ С РАДИАЛНИ ,КАТО СЕ ИЗХАБЯТ И ХВЪРЛЯШ .СЕГА ЛЯВА,ДЯСНА ГЕЙЧЕТА
  • 32 Гост

    5 23 Отговор

    До коментар #28 от "Хмхм":

    Това че не знаеш за зимни и всесезонни гуми при автобуси и тирове си е чисто твой проблем. Даже да те светна : и за мотоциклети има зимни гуми, провери в нета понеже съм ги гледал!
  • 33 Инспектор Мадуро

    21 12 Отговор

    До коментар #28 от "Хмхм":

    Напълно подкрепям. В продължение на 10 години карах с Тоуо всесезонни и проблеми йок. На магистралата в 20 см сняг 2010-а съм карал със 120 наравно с чисто нови аудита, а другите гледаха като луди.
  • 34 Ганьо философ

    22 23 Отговор
    Изкарайте поне един сезон с летни и зимни гуми от висок клас, и тогава коментирайте колко добри са всесезонните гуми. Като купувате най-евтините гуми от Кауфланд, примерно, разликата между всесезонните гуми и тях, наистина не е особено голяма, защото са компромисни боклуци.
  • 35 гост

    23 6 Отговор

    До коментар #14 от "БАЙ Х@Й":

    Карахме ..като паднеше обилен сняг и малкото притежатели на коли се качваха на автобуса или пеш. На празни пътища лесно се караше.А сега при първия сняг,всичко живо се мята на котурата и газ.Да си ,,пробва,, шарката на зимните гуми.
  • 36 Деда ти

    24 1 Отговор

    До коментар #26 от "Българче":

    Евала бачед.Като ги видя тия професори с качулки в колата ми става лошо,ама специалисти.
  • 37 Гостенин

    17 1 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    Аз съм с предния модел, първите без + . Вече 4 год и 45 000км и напълно подкрепям казаното от теб. Все още имат 5мм грайфер. Скоро ще ги сменям, но чакам да излезе 2-ра генерация. Слагам пак такива и забравям.
  • 38 Чачо

    19 13 Отговор
    Зимната гума е като морското свинче,нито е морско,нито е свинче.
  • 39 kkk

    17 45 Отговор
    Всесезонките винаги ще са грешното решение и избор само на разни цървули. Преди години купих кола с буквално чисто нови всесезонни гуми (гудиър някакъв) и реших да ги ползвам като летни- живее ми се и такъв боклук зимата никога не бих ползвал. Изкараха точно 2 (ДВА) летни сезона и около 23-25 000км.
    За сравнение- винаги карам с летни и зимни гуми и с всеки комплект от тях правя средно около 40 000км. и 3 сезона. Всеки може сам да си сметне нещата, но всесезонките имат ПО-МАЛЪК пробег, ПО-ЛОШО сцепление (и лято, и особено опасно е зимата) и за капак излизат ПО-СКЪПОТО решение като цяло.
    По-добре си купете какви да е китайски зимни гуми- гарантирано ще се държат по-добре от изпържените в жегите всесезонки...

    Коментиран от #41, #55, #73

  • 40 kkk

    20 2 Отговор

    До коментар #14 от "БАЙ Х@Й":

    Ами много лесно карахме с Видинките- те си бяха чиста проба зимни гуми, сигурно имам 300 000км. през комунизЪма все още помня кое какво беше...
  • 41 Готин

    14 7 Отговор

    До коментар #39 от "kkk":

    Не знаех, че най великата фирма за гуми е произвела твоите скапани гуми, ама те американците са ,,смотани,, и не разбират от тези работи, като тебе.

    Коментиран от #42

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Шестарка

    13 6 Отговор

    До коментар #20 от "Някой си":

    Nexen не са чешки, а корейски имат завод в Китай и Кореа малко по-висок клас гуми от ниския шир потреба.Всесезоните Nexen Blue се справят повече от впечатляващо на сняг и на сухо.Шум 68дБ.срещу 71-72на другите от този клас.Гумите са си супер направо за 76лв.за брой.Има клип в тубата един пич как ги тества в планина със сняг на изкачване колата се държи като чук.Други хора споделят че са по тихи и от гуми за 150-200лв.с който са карали.Най-вероятно тези който си купил са с дот-2019 и са чайна но няма проблем.

    Коментиран от #44

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Plameni

    12 17 Отговор
    Зимата със зимни лятото с летни от премиум марки,всичко друго е компромис.
  • 46 VAG

    27 5 Отговор
    5 години си карам за всекидневна кола голф 5 2.0fsi 4motion.Купувах най добрите премиум зимни и летни гуми.Въртях ги ха кръст отпред отзад.Два пъти смених гуми в годината.Чудех се къде да ги слагам за съхранение.Не си заслужава усилието и парите.Сега ги разкарат и си сложих всесезонни Гудиер 3та генерация л,произведени преди месец ,и особенно с това мое задвижване приключвам с галамацийте.

    Коментиран от #49

  • 47 Единствените

    27 3 Отговор
    Гуми дето ползвам и зиме и лете са Дурекс. Мноу съм доволен
  • 48 xax

    7 21 Отговор
    чета и не мога да повярвам... какви заблудени и неуки хора има в тази държава . За ламелите в зимните гуми и каучука който се изпозва в тях и този в летните гуми.....Че когато си с подходящите гуми пазиш не само себе си а и децата си.
    "Всезезонни гуми" .... хаха това ми звучи като полу е...не.За съжаление такова нещо няма !!!!!

    Коментиран от #58

  • 49 Plamemi

    8 8 Отговор

    До коментар #46 от "VAG":

    За 5 години сменяш два комплекта гуми .Нормално е да купиш едни зимни ,и едни летни,защо да купувам два комплекта всесезонни които са и по-скъпи и в крайна сметка няма да ти излезе по-евтино въпреки смените и най-важното сигурноста .Tвоя Golf 4 motion да не би да спира по добре от другите
  • 50 Мочо

    13 7 Отговор
    Две години карах всесезонни, много шумни бе...вият като луди. Лятото Мишелин а зимата среден клас са напълно достатъчни. Айде със здраве...
  • 51 един от стадото

    10 9 Отговор
    тая тема до кога ще я търкаляте. Или само зимни целогодишно, така или иначе след три сезона стават летни, или зимни и летни, който сменя. Всесезонната нито лятото лятна, нито зимата зимна. Тарикатите на света, ма на баламите вода носим
  • 52 Българин

    11 1 Отговор
    Иофирайте със съобразена скорост за сезона и ако нямате намерение да развивате скорости от порядъка над 200-210км.(лятото ще износите много бързо каучука ).То през цялата година само със зимни ,но гледате задължително индекса на сцепление да е минимум "С".Доверете се на опита.Успех.Всеки влак си има пътници.Българина си има акъл в изобилие.Само пари си няма......:):):)
  • 53 Българин

    4 0 Отговор
    Шофирайте....
  • 54 Всесезонни

    13 4 Отговор
    До преди няколко години, когато имаше истинска зима, слагах зимни гуми за сезона, през останалото време летни. Последните 3 години карах само с летни без проблем, с изключение на не повече от 5 дни общо в които не рискувах. Тази зима ще пробвам със всесезонни. Иначе ако сложа зимни, а температурите някои дни надхвърлят 20°, следващата година само ще си мисля че съм със зимни гуми.

    Коментиран от #63

  • 55 Джуган

    22 11 Отговор

    До коментар #39 от "kkk":

    Според мен по-добре маркови, скъпи всесезонни отколкото евтини зимни и летни, това с риск да бъда наречен “цървул”, ха ха ха.
  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Нафърфорий

    8 0 Отговор

    До коментар #3 от "Manhart":

    Чадо мое, "в това топло време" не слагаш зимните гуми и си ок
  • 58 Ха ха

    17 3 Отговор

    До коментар #48 от "xax":

    Да бд, тя Червената армия само със смяна на зимни и летни гуми стигна Берлин! Имаше и есенни и пролетни, и нощни и дневни, и такива за дъжд и за мъгла...накъде без такива...
  • 59 Ха ха ха

    3 6 Отговор

    До коментар #13 от "TBC":

    Сигурно дядо ти е казал,че е имало Види, защо то да ги намериш и купиш ти трябваше чудо, или мнооого яки връзки!
  • 60 куку руку ку

    22 0 Отговор

    До коментар #2 от "Прав чеп":

    Автомобилът отдавна престана да бъде символ на престиж, а си е просто средство за бързо придвижване от едно място на друго. Особено където общественият транспорт не покрива дестинациите. И да, ще правя икономии, не за друго, ами ми е много тегаво, когато почна да сменям на 3-4 коли гумите.
    Знаеш ли, че най-големи икономии правят баровците с лъскавите джипове. Всички са регистрирани като товарни и им плащат по 15-20 лева годишен данък.
  • 61 ттт

    8 3 Отговор
    През август бях в Берлин. поне 80% от леките коли бяха със зимни гуми.
  • 62 Хюмнето

    7 8 Отговор
    Точно пък в Германия няма да спазват правилата и лятото ще карат зимни гуми!? Глобата там е повече от месечната ти заплата тука. Купи си очила и гинко билоба, че имаш нужда май...
  • 63 ицо

    12 3 Отговор

    До коментар #54 от "Всесезонни":

    Ма то мнго пагубно било за зимните гуми да се излагат на такива екстрамни температури от 20 градуса! То като се замисля, лятото в гаража където си ги съхранявам сигурно минава тази критична граница. И като си сложа на зима зимните гуми, само си мисля, че са зимни - те вече се опекли :)) Хора, слезте малко на земята. Гумата не е сирене да се разваля за кратко време.

    Коментиран от #77

  • 64 гост

    19 1 Отговор
    едно завъртане на 4 гуми с монтаж и баланс 48-80лв.............алооо гумаджиите не сте ли малко нагли?

    Коментиран от #68

  • 65 Край

    22 4 Отговор
    Кола до 200 к.с. нормален човек за шофьор - живее в България не е скьор и не е жител на Самоков/чепеларе/Смолян
    САМО ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ.
    предимствата:
    1. изностват се за 2-4 години и винаги си с нови гуми
    2. по добри са на мокро от зимните /зимата при нас е повече мокро отколкото снежно/
    3. снега никога не те изненадва щото още не си сложил или вече си махнал зимните.
    4. малко по-зле са на сняг от зимните /ако са нови зимните/ ама това е 5-15 дни в годината.
    в резюме - с ВС гуми си в по-голяма безопастност от сменящите.
    5. не се разправяш с мръсни гумаджии 2 пъти в годината.
  • 66 Край

    10 1 Отговор
    Кола над 200 к.с. и шофьор Харалампи /хамилтън на български/ да сменя зимни летни и да джитка.
    Целогодишно със зимни може ако не търсите удоволствие от шофирането а да се предвижите. Бюджетен вариант са и стари зимни целогодишно - 2г. и хвърляш.
    Само летни на сняг да не се карат.
  • 67 эжо

    7 4 Отговор

    До коментар #15 от "Бай Ганьо":

    Ами ако случайно Бай Ганьо има 40г. шофьорски стаж и над милион километра, може ли да изкаже мнение, или 25 годишният рекламен експерт по телевизора, с 5 000 км. зад гърба си е по меродавен? Зимните гуми са най-добри и през лятото и през зимата. Единственият им недостатък е, че по-бързо се изхабяват, но то без друго е хубаво която и да е гума да не се кара повече от три - четири години след производството и независимо от състоянието.
  • 68 ицо

    8 4 Отговор

    До коментар #64 от "гост":

    Ами смени си ги сам, като си толкова стиснат. Трябва хората в България да се научат, да ценят и уважават труда на другите. Не само да правят сметка кой какво спечелил. Като си толкова отворен, отиди за един ден да работиш в някой сервиз без пари и тогава си давай "компетентното" мнение. Защото тук всеки прави сметката на другия. Просто труда не е безплатен! Като не ти изнася, свърши си работата сам. Хората по света си ценят труда и не се циганят да си плащат за извършена услуга. В BG едно мъжко подстригване струва 10лв, а в GB - 35 паунда. Намираш ли разлика в извършената работа и заплащането?!

    Коментиран от #69

  • 69 Хаха

    9 1 Отговор

    До коментар #68 от "ицо":

    10 лв. за мъжко? Тука до нас има една бръснарка с големи ц.... която ме подстригва много добре за 3.99 лв.и 1 лв. бакшиш общо петарка.

    Коментиран от #70

  • 70 ицо

    6 0 Отговор

    До коментар #69 от "Хаха":

    Може. А върши същата работа като някоя англичанка с големи или не чак толкова големи ц*ци. Е, ти ми кажи, оценява ли се дотатъчно труда на фризьорката ти?
  • 71 Boxer 3.0

    13 1 Отговор

    До коментар #5 от "зимни целогодишно":

    Ти пък, ходи цяла година със зимните ботуши!
    Зимните условия са по-малко от 1% . За 1 година ми се налага да карам в зимни условия един час!!! Максимум!
    Ако живеех в планински район, щях да си имам зимен комплект гуми. Те не могат да бъдат надминати от всесезонните.
    Но понеже в моя край вали 3 пъти сняг в годината, карам със всесезонни = маратонки ;)
  • 72 джими

    1 4 Отговор
    аз лично плюс не виждам, а само компромис.
  • 73 Гост

    4 2 Отговор

    До коментар #39 от "kkk":

    Май цървула си ти! Като ти чета поста си личи с колко умствен багаж си и колко разбираш от гуми! хахахахаха

    Коментиран от #86, #87

  • 74 Лудогорец9

    5 14 Отговор
    Всесезонни гуми? Те са убийци на пътя! Затова и ги забраниха вече от европейския съюз и след няколко години вече няма да се произвеждат и ще се продават до изчерпване на количеството. След това всеки ще си слага гума спрямо сезона! Това е все едно да сравнявате офроуд кола с формула едно....
  • 75 Пернишки винкел

    3 4 Отговор

    До коментар #2 от "Прав чеп":

    Напълно съм съгласен, който няма пари, да не кара.
  • 76 Лаик

    9 0 Отговор
    Всички много разбират. Карал съм с много добри все сезонни гуми които се даржът много добре зимата и пълни китайски зимни боклуци които не струват. Така, че мисля, че всичко е много относително. Аз карам със зимни и летни но бих карал и хубави все сезонни.
  • 77 Всесезонни

    3 4 Отговор

    До коментар #63 от "ицо":

    Чак пък пагубно ... Но след една топла зима, като последните няколко, зимните гуми вече губят предимството си пред летните.
    На балкан не бих тръгнал с летни на път със сняг да карам, но по редовните ми маршрути и чист път никакви проблеми с летните.

    Коментиран от #82

  • 78 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 79 Киро

    1 1 Отговор
    Всесезонни гуми няма зимни джапанки
  • 80 Pako

    3 1 Отговор
    Карам си моя SUV 4х4 със всесизонни гуми 2 лета и 2 зими и сменям.За сега нямам проблеми никъде не съм боксувал и всичко зависи от задкормилното у-во зимните гуми са за лятни шофьори!

    Коментиран от #84

  • 81 Климат

    3 0 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    И аз съм с такива 4та година им е , зимата и на мокро са перфектни , лятото малко омекват ,но е поносимо колата е автомат на задно зимата в снега не съм имал проблем в града,ако ходиш много по планини може и да има нужда от зимни гуми но за града са перфектни и не си играеш със смяна бих повторил , малко по скъпи са но си заслужават
  • 82 ицо

    2 2 Отговор

    До коментар #77 от "Всесезонни":

    Топла, топла...колко да е топла една зима?! Стига сте говорили глупости! Пак казвам, гумата не е продукт с краткотраен срок на годност. За няколко топли дни през зимата, при дневни температури максимум 20 градуса, какво точно ще се случи на скъпоценната ти гума? Нищо! Сами си влизате в някакви филми и се самонавивате.

    Коментиран от #85

  • 83 333

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "Баш Батка":

    Кво значи евтино? Всесезонния ми Мишлен струва колкото комплект прилични летни и зимни.
  • 84 ицо

    1 1 Отговор

    До коментар #80 от "Pako":

    Ако пък имаш два комплекта гуми - зимни и летни и си ги сменяш според сезона, изкараш 4 години. И ще имаш по-добро сцепление през цялата година. Ама не, трябва да се мислим за големи тарикати, да си мислим, че сме прецакали ситемата. Ако пък не обичаш да ходиш в сервизите - два комплекта джанти и си ги сменяш сам пред блока ( разбира се, ако не са ти завряни ръцете в за*ника )
  • 85 333

    6 0 Отговор

    До коментар #82 от "ицо":

    Не е проблем 20 градуса на зимната гума като ти стои в гаража.
    Проблем е да я засилиш по магистралата със 140 при 20 градуса, защото тогава става доста гореща, за разлика от лятната, тя е конструирана да работи на студено и да загрява по-лесно и при тези условия прегрява. А температурата не влияе добре на гумата. Мен зимните гуми винаги са ме дразнили на сухо, дори при 0 градуса са по-зле от летните. Често и на мокро са по-зле. Не ме е страх от кофти условия, защото когато са кофти условията никаква гума не може да ти замести онова на раменете. На лед ще се убиеш, ако не го очакваш и ти се появи изневиделица. За това зимата се пребиват по мостовете и със зимни гуми. Сложил съм всесезонни, защото имам 4 МПС-та, и на това, на което са всесезонните правя по 5000км годишно предимно градско. Не се занимавам да сменям, за 5000км годишно и няма да хвърля гуми на 10 или по-малко на няколко зимни сезона. Всесезонната ми издрапва колата от рампата на подземния гараж с една педя сняг, а си е стръмна. Ако говоря откровено обаче, лятото очаквах повече от нея. Но е по-добра от зимната на сухо и на мокро независимо дали е лято или зима. На сняг не се правя на Ватанен, и всичко е наред.
  • 86 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 87 Този коментар е премахнат от модератор.