Mercedes разширява гамата си от електрически превозни средства, а освен при автомобилите, това се случва и при камионите. Последни тестове за серийните еActros и еЕconic ще бъдат проведени в германските планини.
Целта на тестовете е да се пробват възможностите на електрическите камиони на сняг и лед през студения февруари. Главното за което ще се следи е как се справят батериите в студа, как това се отразява на пробега на големите превозни средства, а също така как се отразява това на зареждането.
Официалното представяне на двата модела ще се случи по-късно тази година, а за сега знаем, че те ще разполагат с 240 кВч батерия, която трябва да осигурява до около 200 км пробег с едно зареждане. Бързо зареждане ще предлага пълен заряд за около 3 часа, а 12-тонова и 25-тонова версия ще бъдат налични за различните нужди на купувачите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Румен
Коментиран от #5, #14
14:38 23.02.2021
2 1234
Коментиран от #6
14:46 23.02.2021
3 тарикату
Коментиран от #4, #8, #16
14:49 23.02.2021
4 Дооооооо
До коментар #3 от "тарикату":
Много си прав колега. За производството на акумулаторите само на Тесла за 2021 година необходимото количество никел е 150% от световния добив. Останалите ще пращат някой до Луната или Марс с кофи да им носи никел. Та електричките са обречени предварително.Коментиран от #7
15:01 23.02.2021
5 Компресор на ток
До коментар #1 от "Румен":
Не си ли виждал? Да не би да ти се струва паленето на 500 коня камион и чакането на десетина минути само за да вдигне въздуха за нормално? На електрическия камион се качваш и тръгваш!15:03 23.02.2021
6 Май пропусна дискусията
До коментар #2 от "1234":
Професионалните шофьори могат да карат максимум 4,5 часа като минималната почивка е поне 45 минути. С други думи, ако 45-минутно зареждане може да ти осигури поне пет-шест часа шофиране, и напълно достатъчно. При максимална скорост 90 км в час, това означава поне 400 км пробег с едно зареждане плюс малко резерв тоест 500 километра. Mercedes като гледам не могат да осигурят дори половината от това.Коментиран от #9
15:07 23.02.2021
7 Не електричките, а стогодишните
До коментар #4 от "Дооооооо":
Са обречени. Tesla вече закупи мина за добив на никел в Индонезия и ще строи завод за преработката му там в комплект със завод за батериини клетки. Освен това са договорили изкупуване на всичката произведена продукция на голямата част от съществуващите мини и преработвателни предприятия за материали за батерии за следващите 10 години плюс инвестиции в разширяването на производството им. Да му мислят останалите!15:11 23.02.2021
8 Абсолютно си прав колега
До коментар #3 от "тарикату":
Батериите не са бъдещето. То винаги е принадлежало на водорода и винаги така ще бъде оттук нататък. Винаги ще е бъдещето. Батериите са настоящето и винаги така ще бъде оттук нататък.15:13 23.02.2021
9 гост
До коментар #6 от "Май пропусна дискусията":
И защо , ако за 45 минути зареждаш за 400 км , значи за 200 ще заредиш за 25 !! Което обикновено даже не стига за товарене и разтоварване ! Тоест тоя камион примерно може за ден да направи три курса София -Пловдив , София -Благоевград и София- Плевен или София-Монтана и да зарежда докато товари и разтоварва !! Или София-Пловдив-Стара Загора-Бургас , като пак дозарежда по спирките докато товари , което си е абсолютно типично за вътрешен транспорт !! А другия , който явно е за комунални услуги и доставки вътре в града и да иска не може да навърти повече от 200 км на ден !!Коментиран от #10, #11
15:25 23.02.2021
10 Дай сценарий
До коментар #9 от "гост":
Времена за пътуване до Пловдив, разтоварване, зареждане и връщане в София на един от тези камиони Mercedes и общо време на курса. Май не можеш да смяташ! Точно тези камиони стават само за градско и за нищо друго. Засега само камионът на Тесла може да направи курсовете които си описал и пълноценно да замени дизелов камион.15:43 23.02.2021
11 Амммм
До коментар #9 от "гост":
Не забрявай, че за това зареждане ти трябва доста мощна станция, за да зареди 250 кВч за 20 минути! Това го няма на всяко разтоварване и товарене!Коментиран от #12
16:11 23.02.2021
12 А ма
До коментар #11 от "Амммм":
За да заредиш 250 киловатчаса батерия за 20 минути, ще ти трябва 750кв станция.17:24 23.02.2021
13 Алфа Чакал
Коментиран от #15
20:08 23.02.2021
14 Луд
До коментар #1 от "Румен":
Преди такива философи като теб са казвали ,че по-добре влаковете да са парни ,а не дизелови,защото свирката им е по-добра.20:10 23.02.2021
15 Не се притеснявай
До коментар #13 от "Алфа Чакал":
Тесла още на първия модел камион докара 1000 километра пробег. Следващите поколения батерии ще докарват по повече и няма да зареждат само 640км за 30 минути, а поне 800км за 15-20 минути.Коментиран от #17
23:12 23.02.2021
16 Минчо
До коментар #3 от "тарикату":
Не е бъдещето. Настоящето е. Дано го проумееш03:23 24.02.2021
17 Алфа Чакал
До коментар #15 от "Не се притеснявай":
Не съм се притеснил.Те лесно ще наблъскани половината ремарке с батерии ,но колко ще е рентабилно.Коментиран от #18
09:54 24.02.2021
18 Пак не разбрал?
До коментар #17 от "Алфа Чакал":
Какво ремарке бе пич. Говорим за влекач. Ремаркето е само за товар и е стандартно. Влекачите също имат максимално допустимо тегло и дизеловите влекачи го достигат. Един влекач на батерии не е по-тежък от дизелов или поне тежи колкото него. Но пък да караш на ток е много по-евтино, и много по-рентабилно. Точно затова камионите много много по-бързо ще станат електрически отколкото леките автомобили. Идеята на целия бизнес ецена на километър, която могат да предложат за да дадат товара на тях. тоест електрическите камиони ще взимат най-добрите товари, защото винаги ще предлагат по-добри цени. За дизеловите ще остават само кофти курсовете, който всеки избягва.Коментиран от #19
10:06 24.02.2021
19 I see dead people
До коментар #18 от "Пак не разбрал?":
Пълни глупости на четериос дизелов самосвал чистата тара е точно 15 тона,та нз каква батерия ще му е нужна,между другото успех!22:21 24.02.2021