Докато от Tesla все повече се бавят с представянето на серийна версия на своя електрически камион, то други компании вече работят по това и са почти готови с премиерата на влекач на ток. Компанията Farizon, която е собственост на Geely е на път да представи камион, задвижван от електромотори.
Това стана ясно след пост в Twitter на британския журналист Грег Кабле, който публикува няколко снимки и кратка информация за проекта. Камионът, който засега има кодово име AD-21 ще бъде представен след средата на тази година, а продажбите се очакват да стартират към края ѝ.
Засега се знае, че AD-21 ще предлага технология за сменяеми батерии, като въпреки това ще предлага „значителен“ пробег. Повече информация ще бъде достъпна в следващите седмици, когато от компанията ще представят повече от електрическото превозно средство, но за сега от Geely се насочват главно към китайския пазар, където мерките за дизеловите камиони стават все по-сериозни.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 малко
15:36 08.04.2021
3 Голям Слон
Коментиран от #4, #12
16:05 08.04.2021
4 Мммммм
До коментар #3 от "Голям Слон":
И защо мислиш, че на ток ще се хвърли, а на дизел, не? Каква е разликата? Че е на ток? Мощността на ток е по-голяма от на дизел!Коментиран от #10, #21
16:13 08.04.2021
5 гост
Коментиран от #7
16:44 08.04.2021
6 Димов
Коментиран от #13
17:04 08.04.2021
7 Димов
До коментар #5 от "гост":
Прогнозаджията се изказа.Коментиран от #8
17:05 08.04.2021
8 гост
До коментар #7 от "Димов":
Никакви прогнози няма тука , над 50 Семи работят от над година между фабриките на Тесла , последно вече разкарват и новите Суперчарджъри в цялата страна , готови , монтирани на бетонни плочи , монтират се за 2 часа !! И ПРЕИЗПЪЛНЯВАТ всички декларирани показатели и за пробег и за товар и за разход !! Които за всички конкуренти са само мечта и такива ще бъдат още доста години !! Само чакат свободни клетки !!Коментиран от #9
17:19 08.04.2021
9 123
До коментар #8 от "гост":
Ха, ха, ха. Да не си си купил акции на тесла и да правиш неуспешен опит да повлияеш на спада, който вече започна? Основния проблем на всички супер-мега-хиперчарджъри е, че им трябва ток за да работят. Както видяхме в Тексас, той е силно дефицитен понякога. А конкуренцията вече стигна миналата година тесла. От тази започва лек и постепен спад, освен ако не измислят някакво чудо и почнат да продават автомобилите си на цени до 35 000 евро, като конкурентите.Коментиран от #11, #16
19:02 08.04.2021
10 Голям Слон
До коментар #4 от "Мммммм":
Няма ли да е безпилотен този акумулатор? Дори и да е с шофьор, едно минаване на въпросния проход от 9-10 часа му стига :-))) А е имало случаи и по 2-3 дена да бъде. Бързат всички, бързат. От 1300 литра нафта минаха на 150 кг метан. Едното за 5 хил.км, другото за макс.500. С някаква мъглява идея за екология...19:07 08.04.2021
11 гост
До коментар #9 от "123":
Ама естествено , че е на спад , хаха !! Затова февруари пак е първа в Европа , с продадени колкото следващите двама накуп и два пъти повече от "настигащия" я Фолксваген , хахах !!!Лидер при продажбите на изцяло електрически автомобили през февруари остава Tesla Model 3 с продадени 5405 превозни средства. Втори е VW ID.3 с 3557 автомобила, следван от Renault Zoe (3547), Peugeot 208 (3047), Kia Niro (2642), VW Up (2541), Hyundai Kona (2496), Fiat 500 (2153), Smart Fortwo (2012) и Peugeot 2008 (1992).
19:28 08.04.2021
12 Това
До коментар #3 от "Голям Слон":
е така, защото все още съществува триене.Ако ПС започнат да използват въздухоплавателни начини,тогава няма да даваш пример с Ришки или друг проход.Коментиран от #18
20:04 08.04.2021
13 Повечето
До коментар #6 от "Димов":
не мислите,или мислите неправилно,или мислите всички по един и същ начин,но е много възможно да нямате с какво да разсъждавате,или да не ви се отдава,или ви е забранено/възпрепятствено по някакъв начин,или друга причина...20:22 08.04.2021
14 гост
Коментиран от #20, #22
20:58 08.04.2021
15 Кокаинчо
Коментиран от #17, #23
22:03 08.04.2021
16 Къде видя проблеми
До коментар #9 от "123":
Дефицитът на ток в Тексас в момента го решават с ... ударно изграждане на мощности от ВЕИ плюс батерии от комунален мащаб.А продажбите на Тесла така спадат, че първото тримесечие, което по правило е най-слабото, направиха рекорд за цялото си съществуване с 110% ръст на продажбите. Дай-Боже всичките им спадове да да такива. Ще ми се да чуя какво означава ръст по твоите критерии? Миналата година 500 хил, а тази поне 5 милиона, иначе не е ръст?
22:12 08.04.2021
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Голям Слот
До коментар #12 от "Това":
Т.е., да разбирам, че от физика нищо не разбираш?! При самолетите няма триене на дуралуминий с газове? Интересно твърдение...22:23 08.04.2021
19 Hoho Boho
01:38 09.04.2021
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Хайл
До коментар #4 от "Мммммм":
Ти спирал ли си камион 40 тона тотал? Теслата ти колко ще тежи-не по малко от 25 тона влекач+7 тона ремарке и за товар ти останаха 8 тона-КОЙ Е ЛУД ДА ТИ ПЛАТИ ДА МУ ЗАКАРАШ 1/3 ОТ ТОВАРА ЩОТО СИ БИЛ НА ТОК И ПОВЕЧЕ НЕ МОЖЕШ ДА КАЧИШ???? НИКОЙ...22:20 09.04.2021
22 Хайл
До коментар #14 от "гост":
Ти ЛИЧНО тествал ли си или си гледал в ютуб клипчета???тия батерии колко тежат при положение че колата е 2,5 ТОНА И минава 280-300 км-ВЛЕКАЧС ТЕСЛА ЩЕ БЪДЕ ПОНЕ 25 ТОНА ЗАРАДИ БАТЕРИИТЕ И ЩЕ МИНЕ 300 КМ ЩОТО СИ ТРЯБВА ТОК...КАК МОЖЕ ДА ТВЪРДИШ НЕЩО ЗА ДРУГО НЕЩО КОЕТО НЕ Е ПРОИЗВЕДЕНО...ти си същия аутист като грета тъпенберг дето гледа лошо и не ходи на училище...зялягай над уроците че пак ще те бият че гледаш клипове в ютуб22:30 09.04.2021
23 Хайл
До коментар #15 от "Кокаинчо":
Не е полуидиот-цял,завършен еКоментиран от #25
22:37 09.04.2021
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Ти не си полу**от, ти си 200%!
До коментар #23 от "Хайл":
Да си чул за максимално тегло на влекач или на ос? И да не си чул, съществуват и двете и със сигурност са под 25 тона. Я има я няма максимум тон два разлика в теглото между дизелов влекач и този на Tesla, като влекачът на Тесла може перфектно да разпредели теглото си равномерно по осите, за разлика от дизеловия влекач.Освен това в повечето случаи ограниченията са от обема, а не от теглото на товара. Ремаркето събира определен брой палети. Колкото успееш да събереш на палета - толкова.
08:20 10.04.2021
26 Ти не си полу**от, ти си 200%!
При завиване всяко от четирите колела се върти с различна скорост и при дизеловия камион вероятността от приплъзване е огромна, защото скоростната кутия подава един-единствен въртящ момент към всички колела.
Електрическия камион от друга страна, продава по-голям въртящ момент към външните колела при завиване, защото те изминават повече път и се въртят по-бързо, а по-малък въртящ момент към вътрешните колела, които се движат по по-малък радиус и изминават по-малко разстояние. Дори е възможно да се подаде положителен въртящ момент към външните и отрицателен към вътрешните, за да се предотврати презавиване (дрифт).
Коментиран от #27
08:48 10.04.2021
27 Голям Слон
До коментар #26 от "Ти не си полу**от, ти си 200%!":
Много пишеш и много предполагаш. И почти нищо сигурно не знаеш за влекачите с ДВГ :-) Пиши си. Никой няма да ти пречи.Коментиран от #28
15:44 10.04.2021
28 Знам достатъчно
До коментар #27 от "Голям Слон":
Например, че е абсурд влекачите да тежат 25 тона както пишат антиелектриците, защото има максимално допустимо тегло. Също така знам, че и теоретично и на практика, превозно средство с отделен електродвигател на всяко от четирите задвижващи колела предлага много по-добра стабилност и сигурност, отколкото ако тези четири колела се задвижват от един-единствен двигател.Кое от тези твърдения не е вярно? Те са достатъчни да съборят всички опорни точки на антитата.
10:22 11.04.2021