8 Април, 2021 15:20 4 271 28

Нов електрически камион ще се бори с Tesla Semi

  • tesla-
  • geely-
  • semi-
  • камион

Влекачът ще предлага и сменяеми батерии

Нов електрически камион ще се бори с Tesla Semi - 1
Снимки: Twitter

Докато от Tesla все повече се бавят с представянето на серийна версия на своя електрически камион, то други компании вече работят по това и са почти готови с премиерата на влекач на ток. Компанията Farizon, която е собственост на Geely е на път да представи камион, задвижван от електромотори.

Нов електрически камион ще се бори с Tesla Semi

Това стана ясно след пост в Twitter на британския журналист Грег Кабле, който публикува няколко снимки и кратка информация за проекта. Камионът, който засега има кодово име AD-21 ще бъде представен след средата на тази година, а продажбите се очакват да стартират към края ѝ.

Нов електрически камион ще се бори с Tesla Semi

Засега се знае, че AD-21 ще предлага технология за сменяеми батерии, като въпреки това ще предлага „значителен“ пробег. Повече информация ще бъде достъпна в следващите седмици, когато от компанията ще представят повече от електрическото превозно средство, но за сега от Geely се насочват главно към китайския пазар, където мерките за дизеловите камиони стават все по-сериозни.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 6 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 малко

    8 7 Отговор
    съм скептичен за електрически камион, въпреки обещанията за "значителен" пробег, с 30 тона, колко да е значителния пробег 300км, и после чакаме на банкета някой да ни донесе една кофа ток, мисля, че все още му е рано, но да видим какво ще предложат китайците, може пък да са открили някакво ноу хау.
  • 3 Голям Слон

    12 8 Отговор
    На първия сняг по ришкия проход този батерийник се е хвърлил в някоя пропаст :-) Много му се ще на новото лоби всичко да е на ток и без хора.

    Коментиран от #4, #12

  • 4 Мммммм

    13 5 Отговор

    До коментар #3 от "Голям Слон":

    И защо мислиш, че на ток ще се хвърли, а на дизел, не? Каква е разликата? Че е на ток? Мощността на ток е по-голяма от на дизел!

    Коментиран от #10, #21

  • 5 гост

    7 12 Отговор
    Пак нещастен опит за копиране на Тесла , както и абсолютното менте на Шаоми !! И вденете най-после , че единствената причина за забавянето на Семи е рекордния интерес към Тесла , вследствие на което просто няма свободни клетки дори за Модел С и Х , да не говорим за Семи !! В момента в който тръгнат новите линии за клетки в Остин , Шанбхай и Берлин , ще гледате само как бълват Семи и всички останали подсмърчат жално отстрани !!

    Коментиран от #7

  • 6 Димов

    6 3 Отговор
    Едно е Модел-3 да се забие в патрулка, но не ми се мисли какво ли ще е, ако това нещо направи същото.

    Коментиран от #13

  • 7 Димов

    9 3 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Прогнозаджията се изказа.

    Коментиран от #8

  • 8 гост

    4 9 Отговор

    До коментар #7 от "Димов":

    Никакви прогнози няма тука , над 50 Семи работят от над година между фабриките на Тесла , последно вече разкарват и новите Суперчарджъри в цялата страна , готови , монтирани на бетонни плочи , монтират се за 2 часа !! И ПРЕИЗПЪЛНЯВАТ всички декларирани показатели и за пробег и за товар и за разход !! Които за всички конкуренти са само мечта и такива ще бъдат още доста години !! Само чакат свободни клетки !!

    Коментиран от #9

  • 9 123

    6 3 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Ха, ха, ха. Да не си си купил акции на тесла и да правиш неуспешен опит да повлияеш на спада, който вече започна? Основния проблем на всички супер-мега-хиперчарджъри е, че им трябва ток за да работят. Както видяхме в Тексас, той е силно дефицитен понякога. А конкуренцията вече стигна миналата година тесла. От тази започва лек и постепен спад, освен ако не измислят някакво чудо и почнат да продават автомобилите си на цени до 35 000 евро, като конкурентите.

    Коментиран от #11, #16

  • 10 Голям Слон

    6 0 Отговор

    До коментар #4 от "Мммммм":

    Няма ли да е безпилотен този акумулатор? Дори и да е с шофьор, едно минаване на въпросния проход от 9-10 часа му стига :-))) А е имало случаи и по 2-3 дена да бъде. Бързат всички, бързат. От 1300 литра нафта минаха на 150 кг метан. Едното за 5 хил.км, другото за макс.500. С някаква мъглява идея за екология...
  • 11 гост

    1 5 Отговор

    До коментар #9 от "123":

    Ама естествено , че е на спад , хаха !! Затова февруари пак е първа в Европа , с продадени колкото следващите двама накуп и два пъти повече от "настигащия" я Фолксваген , хахах !!!
    Лидер при продажбите на изцяло електрически автомобили през февруари остава Tesla Model 3 с продадени 5405 превозни средства. Втори е VW ID.3 с 3557 автомобила, следван от Renault Zoe (3547), Peugeot 208 (3047), Kia Niro (2642), VW Up (2541), Hyundai Kona (2496), Fiat 500 (2153), Smart Fortwo (2012) и Peugeot 2008 (1992).
  • 12 Това

    1 5 Отговор

    До коментар #3 от "Голям Слон":

    е така, защото все още съществува триене.Ако ПС започнат да използват въздухоплавателни начини,тогава няма да даваш пример с Ришки или друг проход.

    Коментиран от #18

  • 13 Повечето

    0 5 Отговор

    До коментар #6 от "Димов":

    не мислите,или мислите неправилно,или мислите всички по един и същ начин,но е много възможно да нямате с какво да разсъждавате,или да не ви се отдава,или ви е забранено/възпрепятствено по някакъв начин,или друга причина...
  • 14 гост

    2 7 Отговор
    Ами то и Фузо предлага електричка, ама с 150км пробег. Камионите на Тесла ги тестват от 5г. във всякакви условия, от пустини до ледени писти, зареждат на мегачарджъри, което ще рече стотици киловати на час, ако не и мегават, при капацитет от 800квч, то заряд от 10 до 80% на станцията няма да седи повече от половин час, или една почивка на тира. Разход килват на миля с пълно натоварване или 600мили преди заряд, това са 12 часа каране. Тесла води с 10г. пред другите, да не говорим за ниската цена.

    Коментиран от #20, #22

  • 15 Кокаинчо

    4 3 Отговор
    Тоя гост полуидиот ли е или рекламен агент на наркомана

    Коментиран от #17, #23

  • 16 Къде видя проблеми

    1 8 Отговор

    До коментар #9 от "123":

    Дефицитът на ток в Тексас в момента го решават с ... ударно изграждане на мощности от ВЕИ плюс батерии от комунален мащаб.

    А продажбите на Тесла така спадат, че първото тримесечие, което по правило е най-слабото, направиха рекорд за цялото си съществуване с 110% ръст на продажбите. Дай-Боже всичките им спадове да да такива. Ще ми се да чуя какво означава ръст по твоите критерии? Миналата година 500 хил, а тази поне 5 милиона, иначе не е ръст?
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Голям Слот

    5 0 Отговор

    До коментар #12 от "Това":

    Т.е., да разбирам, че от физика нищо не разбираш?! При самолетите няма триене на дуралуминий с газове? Интересно твърдение...
  • 19 Hoho Boho

    2 2 Отговор
    Ако скептиците в коментариите са прави, излиза, че тези които са инвестирали в този проект много пари, са прости или може би обратното.
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Хайл

    1 1 Отговор

    До коментар #4 от "Мммммм":

    Ти спирал ли си камион 40 тона тотал? Теслата ти колко ще тежи-не по малко от 25 тона влекач+7 тона ремарке и за товар ти останаха 8 тона-КОЙ Е ЛУД ДА ТИ ПЛАТИ ДА МУ ЗАКАРАШ 1/3 ОТ ТОВАРА ЩОТО СИ БИЛ НА ТОК И ПОВЕЧЕ НЕ МОЖЕШ ДА КАЧИШ???? НИКОЙ...
  • 22 Хайл

    2 1 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Ти ЛИЧНО тествал ли си или си гледал в ютуб клипчета???тия батерии колко тежат при положение че колата е 2,5 ТОНА И минава 280-300 км-ВЛЕКАЧС ТЕСЛА ЩЕ БЪДЕ ПОНЕ 25 ТОНА ЗАРАДИ БАТЕРИИТЕ И ЩЕ МИНЕ 300 КМ ЩОТО СИ ТРЯБВА ТОК...КАК МОЖЕ ДА ТВЪРДИШ НЕЩО ЗА ДРУГО НЕЩО КОЕТО НЕ Е ПРОИЗВЕДЕНО...ти си същия аутист като грета тъпенберг дето гледа лошо и не ходи на училище...зялягай над уроците че пак ще те бият че гледаш клипове в ютуб
  • 23 Хайл

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "Кокаинчо":

    Не е полуидиот-цял,завършен е

    Коментиран от #25

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Ти не си полу**от, ти си 200%!

    1 0 Отговор

    До коментар #23 от "Хайл":

    Да си чул за максимално тегло на влекач или на ос? И да не си чул, съществуват и двете и със сигурност са под 25 тона. Я има я няма максимум тон два разлика в теглото между дизелов влекач и този на Tesla, като влекачът на Тесла може перфектно да разпредели теглото си равномерно по осите, за разлика от дизеловия влекач.

    Освен това в повечето случаи ограниченията са от обема, а не от теглото на товара. Ремаркето събира определен брой палети. Колкото успееш да събереш на палета - толкова.
  • 26 Ти не си полу**от, ти си 200%!

    0 0 Отговор
    Когато става въпрос за управление на камион по хлъзгав терен в проход със завои, дали дизеловия камион има някакво предимство пред електрически камион, на който всяко едно от четирите задни колела има собствен двигател и се управлява индивидуално спрямо условията, като състоянието му се следи 2000 пъти в секундата?

    При завиване всяко от четирите колела се върти с различна скорост и при дизеловия камион вероятността от приплъзване е огромна, защото скоростната кутия подава един-единствен въртящ момент към всички колела.

    Електрическия камион от друга страна, продава по-голям въртящ момент към външните колела при завиване, защото те изминават повече път и се въртят по-бързо, а по-малък въртящ момент към вътрешните колела, които се движат по по-малък радиус и изминават по-малко разстояние. Дори е възможно да се подаде положителен въртящ момент към външните и отрицателен към вътрешните, за да се предотврати презавиване (дрифт).

    Коментиран от #27

  • 27 Голям Слон

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Ти не си полу**от, ти си 200%!":

    Много пишеш и много предполагаш. И почти нищо сигурно не знаеш за влекачите с ДВГ :-) Пиши си. Никой няма да ти пречи.

    Коментиран от #28

  • 28 Знам достатъчно

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "Голям Слон":

    Например, че е абсурд влекачите да тежат 25 тона както пишат антиелектриците, защото има максимално допустимо тегло. Също така знам, че и теоретично и на практика, превозно средство с отделен електродвигател на всяко от четирите задвижващи колела предлага много по-добра стабилност и сигурност, отколкото ако тези четири колела се задвижват от един-единствен двигател.

    Кое от тези твърдения не е вярно? Те са достатъчни да съборят всички опорни точки на антитата.