19 Април, 2021 18:15 16 737 29

Huawei представи първия си автомобил

  • huawei-
  • автомобил

Arcfox Alpha S пристига с технологии подобни на тези при смартфоните на марката

Huawei представи първия си автомобил - 1
Снимки: Huawei

Huawei представи първия си автомобил, който както по-рано ви информирахме е съвместна разработка с BAIC. Електрическото возило е определено като луксозен седан и очаквано пристига с различни технологии, част от които са идентични с тези при смартфоните на китайската компания.

Всяка от четирите версии на Arcfox Alpha S се предлага с операционната система Harmony на Huawei, както и 5G свързаност. От Huawei споменават, че в интериора може да се открие голям екран с 4К резолюция, а гласов асистент и свързаност с устройствата на марката ще позволяват затворена екосистема, подобна на тази при Apple.

Huawei представи първия си автомобил

Що се отнася до автомобилната част, то най-вероятно платформата и задвижването са дело на BAIC, макар от Huawei да не споменават нищо по темата. Батерията е с капацитет от 93.6кВч, а пробегът с едно зареждане достига над 700км по NEDC ( New European Driving Cycle) стандарта.

От китайската компания споменават и функция за бързо зареждане, която позволява 197км пробег след зареждане от 10 минути. Колата ще поддържа и безжично зареждане, макар да не са споменати повече специфики за него. Умен модул за контролиране на температурата, няма да позволява прегряване на батерията, което е смятано за едно от ключовите предимства според Huawei.

Функция за автономно шофиране също ще бъде достъпна, благодарение на карти, запаметени в системата на колата. За сега такива са налични само за няколко китайски града, но от Huawei обещават разширяване на обхвата в близко бъдеще. Продажбите стартират още в края на тази година, а цената на модела започва от 38 700 долара и достига до 66 хиляди за най-върховата версия. Очакват се повече подробности в следващите седмици.

Huawei представи първия си автомобил


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 30 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Честито

    78 10 Отговор
    На немците и японците.
  • 2 А Toyota?

    18 5 Отговор
    Не плаща ли, та не и представяте първия чист електромобил в историята и?
  • 3 Маке

    14 5 Отговор
    Немци американци французи италианци корейци японци сега китайци скоро виетнамци на кой ше продават не се знае

    Коментиран от #5, #7

  • 4 дявола

    6 49 Отговор
    Видиш ли токаджийка бегай далеч на тези смешници никакви технологии е струват камо ли подобие на кола
  • 5 За всеки влак си има пътници

    28 7 Отговор

    До коментар #3 от "Маке":

    Този който досега си е купувал Ламборджини и Ферари, няма да си купи китайско. Обратното също е вярно.

    Коментиран от #25

  • 6 тарикату

    14 9 Отговор
    автомобилът първо трябва да има читава механика и тогава да мислят за безсмислени джаджи.

    Коментиран от #8

  • 7 За всеки влак си има пътници

    65 5 Отговор

    До коментар #3 от "Маке":

    По-скоро да му мислят стогодишните, който се смятаха за монополисти и мислеха, че могат необезпокоявано да свалят качеството и да вдигат цените, защото клиентът ще не ще, няма избор и ще плаща каквото те решат. Сега клиентите поне ще имат избор и ако си изберат по-ниско качество, поне няма да плащат висока цена за него.
  • 8 В съвременните автомобили

    32 7 Отговор

    До коментар #6 от "тарикату":

    Механиката е най-надеждна. Проблемът в повечето случаи е в електрониката.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 гост

    12 53 Отговор
    Колкото прокопсаха със смартфоните , толкова ще прокопсат и със колите , ама да се пробват де , щом дава пари партията , хаха !!

    Коментиран от #11

  • 11 Ще видим

    69 4 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Те, ако "прокопсат" с колите колкото и с телефоните, най-вероятно само ти няма да караш тяхна кола, защото си предубеден...

    Коментиран от #12

  • 12 Скс

    15 1 Отговор

    До коментар #11 от "Ще видим":

    Абсолютно
  • 13 1944

    4 3 Отговор
    за безопасност и дума не отварят , само безсмислени джаджи.
  • 14 Колко

    10 6 Отговор
    66000 долара за китайска реплика на Тесла? Тоя свят е полудял.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Някой си

    7 1 Отговор
    Хмм, тая задница ми е позната...

  • 17 Някой си

    7 2 Отговор
    И фаровете са нещо средно между ягуар и теслЪ
  • 18 Японеца

    10 0 Отговор
    Ей, голямо плюене, а няколко гайки, ако ги разбъркат, 3 дена не могат ги навият!
  • 19 Играч

    18 1 Отговор
    Дават ги в А1 като вземеш план от 31,99лв за 2 години и ти дават една такава да си бръмчиш.
  • 20 Към Ганьо-разбирачите

    32 6 Отговор
    Много “компетентни” мнения от шофери на 15-20 годишни курници с винетки. Тунинговани с китайски чаркове и собственоръчно затъмнени фарове и стопове.
    Не се занимавайте с тези технологии! Чужди са ви.
    Друго си е да ръчкаш 15 годишен пушещ навес, нов внос на 120.000 км.

    Коментиран от #23

  • 21 Случаен читател

    5 4 Отговор
    Бе това много прилича на ТЕСЛАТА на Мъск. Само с малко фейс лифтове.
  • 22 Yes

    5 0 Отговор
    Супер новина, само конкуренцията ще роди прогрес и сваляне на цените на новите коли, сега другите ще почнат да умуват... Сони и Хуавей изкарах коли, Самсунг кога???

    Коментиран от #28

  • 23 333

    2 9 Отговор

    До коментар #20 от "Към Ганьо-разбирачите":

    Хайде да се пробваме София-Бургас. Ти вземи електричка която се избереш, на мен ми избери какво да е от последните 10 години. Може и базова Дачия Сандеро. Да видим кой ще стигне първи.

    Коментиран от #24, #27

  • 24 Хубаво де

    3 1 Отговор

    До коментар #23 от "333":

    Бюджет за зареждане 20 лв да видим кой докъде ще стигне?

    Коментиран от #26

  • 25 dsсса

    2 1 Отговор

    До коментар #5 от "За всеки влак си има пътници":

    А ако не ти е малка, знаеш кое, защо ти е ламборджини или ферари? Какво повече ще ти даде от пасат, е-класа, пета серия, а6 или волво S60?
  • 26 kkk

    2 3 Отговор

    До коментар #24 от "Хубаво де":

    ОК, 20лв. за "гориво" (от празен резервоар/батерия) и кой докъдето стигне... Само ще сложим 5мин. време за зареждане- идваш ли с електричката да си ги мерим, а?
  • 27 kkk

    4 1 Отговор

    До коментар #23 от "333":

    С ТеслЪ с най-голямата батерия и без издевателства 2 пъти спокойно съм правил над 500км. (пролетта, без нужда от климатик) и ми е оставала над 10% батерия. Дори и и зимата няма да е грижа да вземеш София-Бургас.

    Проблемът не е в първите 4-500км. за деня- ПРОБЛЕМЪТ ИДВА когато трябва да се върнеш обратно в същият ден ;)
  • 28 Ссс

    3 0 Отговор

    До коментар #22 от "Yes":

    Самсунг отдавна имат коли, даже някои модели с емблемата на Рено са разработени именно от Самсунг. Като Рено Колеос например.
  • 29 Към заблудените

    0 0 Отговор
    Електрички се правят и от разни гаражни ентусиасти, не е кой знае какво на едно шаси да му сложиш електромотор.
    Тук играта не е дали могат Huawei или Tesla или която и да е от масовите марки да направят добре електрическа кола. Всички могат, но за да могат да продават 2 тона кола за 200000 евро, изкуствено занижават качеството и показателите на 1,2 тона кола, среден клас.
    Така за 5 бона разлика в материалите хем оправдават надутата цена на "премиумите", хем карат едва ли не масовата кола да изглежда евтина.
    Играта им е как с най-малко вложение да измъкнат максимално парички от купувача.