13 Август, 2021 14:07 46 979 55

3 употребявани коли, в които ангренажният ремък се къса много често

  • ангренажен ремък-
  • автомобилът на старо

Проучване на портала Autocar

Ангренажните ремъци са изработени от издръжливи материали, но понякога се късат, тъй като натоварванията върху този консуматив са доста сериозни. Няма толкова много причини за късането на ремък, но е добре известно, че случи ли се, това причинява много проблеми или казано с други думи основният ремонт е гарантиран. Порталът Autocar обръща внимание на три автомобила, в които ангренажният ремък се къса често. По-конкретно става дума за бензиновите версии на моделите.

Hyundai Elantra (трета генерация)

За автомобили, произведени от 2000 до 2006 г., характерна неизправност е разбиване на ролките и оттам бързото износване на ангренажния ремък. Затова експертите препоръчват да не чакате 60 000 км пробег, а редовно да проверявате състоянието на ремъка и да го сменяте на 45 000 км заедно с ролките и помпата.

Daewoo/Chevrolet Lanos

Често срещан проблем с тази бюджетна кола е износването на ангренажния ремък. По него доста бързо се появяват пукнатини и малки вдлъбнатини по вътрешната повърхност на консуматива. Ако това не бъде забелязано навреме, ремъкът може да се скъса. И маслото може да ускори повредата, защото то често достига до ремъка от некачественото уплътнение на коляновия вал.

Skoda Octavia (първо поколение)

Първото поколение, произвеждащо се от 1998 до 2011 г., се характеризират с бързо износване на ремъка, поради което е по -добре да се съкрати интервалът на подмяна до 50 000 км. За щастие, помпата е надеждна, така че за ремонта трябва да закупите самия ремък, обтегачи и ролки. Между другото, по-късно производителят реши проблема с преждевременното износване на ремъка.

P.S. Ако имате и други такива примери, то не се колебайте да ги споделите в коментарите


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 36 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ВикиЛексъсВарна

    51 31 Отговор
    Пежо 307 ХДИ - голям боклук е ремъка! Къса още на 45 000 км.

    Коментиран от #28, #29, #38, #40

  • 2 голфаджия

    55 12 Отговор
    На Голф 3-ка карах 90 хил. км и 8г. с един ремък DAYCO. Сложих пак такъв - 13лв. и ролка INA.

    Коментиран от #23

  • 3 гадно

    54 14 Отговор
    Авторчето да не е на % към някой сервиз та е толкова загрижен? Между другото както всичко така и ангренажните ремъци са различни по качество в зависимост от фирмата производител така, че тези 60 000 км. са препоръчителни .
  • 4 Анонимен

    111 24 Отговор
    За Шкодата разбрахме! А за Ауди, Фолксваген и Сеат със същите двигател и скоростна кутия какво!? Щото нали са на ВАГ тия всичките каручки?

    Коментиран от #12, #22

  • 5 Две коли които нямат адренажен ремък

    13 20 Отговор
    И са най популярни ФауВе и Порше с боксер двигатели конструирани от Фердинанд Порше
  • 6 00014

    44 10 Отговор
    Опел корса - преди три месеца скъса ремък в 12 през нощта преди В. Търново. 23-годишна, 4.5 наизвънградско при 120 км/ч, без разход на масло. Подарих я на пътна помощ.

    Коментиран от #53, #54

  • 7 Опел

    61 9 Отговор
    Имах Опел Астра ГСи със стария 2.0 8v мотор, на 100к колата почна да припуква и губи монщост, липсваха зъби от ремъка и беше разминала и белезите. Само сложих нов и газ ама такива танкове не се правят вече, важното е хората да се дерат в сервизите и да са евро 831828131 и отзад уж да хвърлят маргаритки, а то смърди на стар дизел без дпф...

    Коментиран от #55

  • 8 Джинс

    50 6 Отговор
    За всички двигатели ли става въпрос или само за някои? Например Шкода имат поне 3-4 двигателя, които ползват за този модел. Защо не сте го уточнили?

    Коментиран от #10

  • 9 Гост

    90 4 Отговор
    Опел Вектра-1 1,6 75 коня, късаш ремък но клапаните остават незасегнати. Сменяш ремъка на тротоара и продължаваш. Желязна кола.
  • 10 Анонимен

    21 7 Отговор

    До коментар #8 от "Джинс":

    И аз за това писах, ама ей го на - два минуса са ми кликнали отворковците по темата за няма 15 минути!
  • 11 Гост

    41 5 Отговор
    То пък веригите колко са безпроблемни. Омега-2 с двигател от БМВ 2,5 ТД разтегля верига, почва да не пали на топъл мотор. Криви глава и гори като трактор. Дори почитателите на БМВ не го харесват този двигател.
  • 12 Гост

    31 2 Отговор

    До коментар #4 от "Анонимен":

    Тях емблемата ги пази :)
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Тарзан

    35 10 Отговор
    Оня дето пита за VAG каручките много минуси ще получи.
  • 15 Нас червеното знаме роди ни

    15 22 Отговор
    Ремък само от GATES и никакви проблеми!

    Коментиран от #21

  • 16 7482

    22 17 Отговор
    Не ми пука карам 3 тонен почти танк на задно и с истинска верига двуредова.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Варужан

    26 4 Отговор

    До коментар #17 от "Росен":

    Та е, Ланос е много корава кола. Таксиджиите навремето ги караха по стотици хиляди километри, като често забравяха да сменят ремъците в срок.
  • 19 Гост

    42 2 Отговор
    Проблемът е , че консумативите и частите на нашият пазар за ментета , независимо от цената им ...
  • 20 Toyota & Honda

    35 22 Отговор
    Доста от “ежедневните” разходи и проблеми липсват при тези две марки Toyota & Honda . 😉

    Коментиран от #24

  • 21 Карчо

    9 12 Отговор

    До коментар #15 от "Нас червеното знаме роди ни":

    Аааа карай само с руски ремък те най-курави.
  • 22 abc

    27 6 Отговор

    До коментар #4 от "Анонимен":

    Ми тя ако не къса ремък, ще гори масло тъй, че все е ВАГ
  • 23 Баварец

    6 26 Отговор

    До коментар #2 от "голфаджия":

    Че ти карал ли си тази кола 90К км за 8 години!!!! Защо ти трябва кола, с обществен транспорт, ще ти е и по-евтино и нямаш грижа за ангренажен и т.н. А "голфаджия", щото имаш голф ли :-)?
  • 24 Баварец

    19 7 Отговор

    До коментар #20 от "Toyota & Honda":

    Но имат други, дори по-съществени.. .например имат вестници, вместо ламарини. Удари една такава и е тотален финал
  • 25 ала бала

    21 0 Отговор
    VOLVO XC60 .Още като гаранционно първата акция сервизна беше за пистов ремък.И така за 13 години 6 пъти .Последно преди месец.Колата е на 140000 км.Говаря за пистов.
  • 26 вехтошари

    6 3 Отговор
    И трите споменати в статията брички вече ръждясаха.
  • 27 локомотива

    10 10 Отговор
    А кой прецени че тези 3железа са коли.
  • 28 реплика

    10 1 Отговор

    До коментар #1 от "ВикиЛексъсВарна":

    Явно като си я купил и си минал тези километри без да я обслужиш.
    Аман от разбирачи.
  • 29 Порно

    20 2 Отговор

    До коментар #1 от "ВикиЛексъсВарна":

    За 307 не знам. Но 308 с 1.6 HDI на два пъти изкара до 120 000 км, каквото е фирменото предписание. Вярно , навъртах ги за по малко от 5 години. А колите от статията са доволно стари за да чакате някаква сигурност. Отдавна колите се правят с разчет да приключват земния си път доста скоро след гаранцията.
  • 30 NikNay

    11 2 Отговор
    Аз нямам такива грижи нямам ремък нямам верига на зъбни предавки ми е двигатела .

    Коментиран от #49

  • 31 Без ДДС

    22 1 Отговор
    Точно тия коли таксиджия,най-много ги кара,защото са здрави.
    Стига сте писали глупости.
    Виж какво карат таксиджиите и ще разбереш,кой са здрави автомобили.

    Коментиран от #35

  • 32 Жоро Иванов

    2 6 Отговор
    На ww polo ремъкът се сменя нож 240 000 км
  • 33 Басри Алиев

    17 2 Отговор
    Карайте Москвич 408,няма ремък,няма верига,ангренажа е текстолитово зъбно голено,кара до около 300 000 км.
  • 34 Родопски катър

    6 2 Отговор
    Те за това си карам коньо с каручката у балканьо и неам проблеми с каиши
  • 35 Бай вую

    7 2 Отговор

    До коментар #31 от "Без ДДС":

    Дачия ли карай си я ти,🤣
  • 36 Honda

    12 2 Отговор
    Хонда дават на по-старите си автомобили с ангренажен ремък в сервизното ръководство смяна на 144 000км. Производителят на тези ремъци за първоначално вграждане е Unitta. Нечувана марка, ама щом те съветват на 144 000 да го смениш помислете още колко има мегдан да издържи. Няма вече такива неща на пазара ;)

    Коментиран от #44

  • 37 Почти

    21 4 Отговор
    Имам Ауди 80 1.8 бензин карбуратор, не сменям ремък. Издържа стотина хиляди, къса, вкарвам в бокса сменят и тръгва отново. Има защита и нищо не чука, на 33 години е и няма грам ръжда. Ще си я карам още толкова, амин.
  • 38 Фен на Пежо

    3 2 Отговор

    До коментар #1 от "ВикиЛексъсВарна":

    Кой те знае какъв китайски боклук си вземал за ремък, за да ти е по-евтино и после ревеш. Аз 309, 206, 307 ХДИ, 308 ХДИ, а сега е най-новата 308-ца HDI 120 к.с карам и никога повтарям никога не съм късал ремък.

    Коментиран от #50

  • 39 Санди

    28 2 Отговор
    Производителите могат да сложат такива ролки, помпа и ремък, че да изкарат двойно повече пробег. Но, нали знаете, че така печалбите им от части ще спаднат двойно. Всичко е мижи да те лъжи на гърба на потребителя, който постоянно трябва да вади пари за нещо, а те 1 - 2 неща ли са, маамка му. Едно време бяхя "вечните "стоки. Пералня АЕГ 402 над 30 годишна, още я ползвам. Миналата година и смених 2 броя лагери и семеринга на барабана, общо за 10 лв. и продължам с нея. Телевизор JVC на 35 г. още работи при майка ми, без ремонт. Хладилника и той работи - 32 годишен. Мерцедеса 190Д 1987 го карам, не го спирам - без рамонт на двигател. Музикална уредба LJ на 25 г - работи и се полза ежедневно. Сега всичко го правят еднодневки.
  • 40 Таттаттат

    2 2 Отговор

    До коментар #1 от "ВикиЛексъсВарна":

    Пич аз карам такъв пежак и. Искам да кажа че няма никакви ядове ако си карал някъв дарак без да го подържаш нормалнно
  • 41 Hahahah

    10 0 Отговор
    Тойота дават на някакжи километри да се провери ремъка и ролките. Аз на мойта тойоа и навъртях 40 000 без да сменям ремък, като никой не знае преди мрн колко са навъртяни. говорим за стара тойота. А на новите мотори с верига, веригата се къса по-често от ремъка и се сменя като ремък. каква е тази верига, която не може да изкара 150 000? от хартия ли е направена? или от кашкавал?
  • 42 Приятел

    7 0 Отговор
    Внимавайте на бензиностанциите на ОМВ и най-вече на Осиковица! Не давайте да ви почистват стъклата, защото на един приятел му одраха стъклото и сега не искат да поемат вината. Ясно се вижда че чертите не са от чистачките на колата, а са хоризонтални. Търсейки правата си той се натъкна на арогантното отношение на дилъра и търговския представител на ОМВ за района. Да не би ОМВ да се управлява вече от мутри ?

    Коментиран от #46

  • 43 Очевидец

    16 1 Отговор
    Моля населението на България, да спре да изхвърля отпадъци от мостовете в роднините ни реки. Всеки ден спират, хвърлят бързо от десетина коли по най-безумния начин. Държава няма, народ също!

    Коментиран от #47

  • 44 Жгмъц

    3 0 Отговор

    До коментар #36 от "Honda":

    Абе не е баш тъй, има, ама не и на териториятана РъБъ
  • 45 Зззз

    1 0 Отговор
    Хонда сивик 6 ген 1998г. Вече съм минал 110000 хиляди и още държи
  • 46 Коментара

    2 0 Отговор

    До коментар #42 от "Приятел":

    Да не би да е франчайз въпросната бензиностанция? Виж касова ако има от там.
  • 47 pokololo

    4 0 Отговор

    До коментар #43 от "Очевидец":

    Ако видиш някой такъв бутни го от моста за си вземе обратно боклуците. Жалко че не ми се е случило да видя, в БГ мостове виждам само по магистралата. И по принцип на мост не се спира!

    Коментиран от #52

  • 48 Ра до гъ за

    0 0 Отговор
    Къса ти се на тебе хайде да не казвам какво
  • 49 незнайко

    1 3 Отговор

    До коментар #30 от "NikNay":

    Москвич 408 ли караш ?

    Коментиран от #51

  • 50 незнайко

    0 0 Отговор

    До коментар #38 от "Фен на Пежо":

    При толкова сменени коли няма как да скъсате ремък ! Ремък се къса ако на ЕДНА кола сте навъртели повече километри !
  • 51 перничанин

    2 2 Отговор

    До коментар #49 от "незнайко":

    Не е задължително, имаше и една Алфа със зъбни колела.
  • 52 Очевидец

    1 0 Отговор

    До коментар #47 от "pokololo":

    Много са бързи, спират хвърлят отпадъци и яко газ. Всеки ден ги виждам, няма институции с които може да се спре това. На никой не му дреме и не взима внимание проблема.
  • 53 Гришо

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "00014":

    Уж си моряк човек ,пък караш 100 годишна Корса.Що така?
  • 54 Фен на Корса

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "00014":

    Аз имам Корса и моята е с верига ,не съм чувал за Корса с ремак ,сподели кой модел е и коя година е била колата
  • 55 sys

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Опел":

    Трябва да се сменя и ангренажното колело, защото с течение на времето краищата на зъбите му се заточват и направо отрязват зъби от ремъка.