Първото електрическо Ferrari ще бъде готово до 2025 година, а компанията е много загрижена за оборудването на бъдещия модел и държи то да е с най-модерните технологии, включително тези, които в момента се използват във Формула 1.
Сред тези технологии могат да бъдат електродвигателите с аксиален поток, които в момента се считат за едни от най-ефективните и компактни. Koenigsegg вече показа нещо подобно . Говорим за наскоро представените електрически двигатели Quark.
Що се отнася конкретно до двигателите с аксиален поток, британската компания Yasa , закупена наскоро от Mercedes, също активно работи върху тях . Германците предприеха тази стъпка по много конкретна причина: бъдещите електрически превозни средства AMG трябва да имат електрически двигатели, които могат да надминат конкуренцията.
Между другото, още преди закупуването на Yasa от германския Mercedes , британците активно си сътрудничиха с Ferrari и дори доставяха своите двигатели с аксиален поток за хибридите SF90 и 296 GTB. Така че италианците са повече от запознати с дизайна на такива двигатели, знаейки всичките им плюсове и минуси.
Ето какво казва Давиде Ферара, ръководител на отдела за електрическо задвижване на Ferrari: „Аксиалните двигатели няма да заменят напълно радиалните, но те могат да предложат различно изживяване при шофиране. И това е красотата, защото всеки може да придаде индивидуалност на своите електрически автомобили."
Електромоторът с аксиален поток е с конструкция, при която пролуката между ротора и статора и следователно посоката на магнитния поток между тях е подравнена успоредно на оста на въртене, а не радиално, както е при по-често срещаните електрически агрегати.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 НЕКОМПЕТЕНТНИК МИСИРЧЕН
Коментиран от #2
13:02 23.08.2022
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 А всичко е толкова простичко
Разбира се има и недостатъци, като например голямата инерция на ротора, пак заради по-големият му диаметър, което прави управлението доста по-различно и сложно, но тук вече става въпрос за софтуер, който може да се справи с това чрез регенеративно намаляване на оборотите в зависимост от изискванията.
17:20 23.08.2022
4 Гост
21:22 29.08.2022
5 Този коментар е премахнат от модератор.