Toyota потвърди, че юли е 11-тият пореден месец в който компанията отчита спад на продажбите. Както вероятно се досещате, главни виновници за това са липсата на компоненти, политическата обстановка в света, както и пандемията от коронавирус. През юли месец компанията е продала малко над 797 хиляди автомобила, което е със 7.2% по-малко от данните за същия период през 2021 година. Заедно с това от компанията отчиат над 25% загуби на родна почва.
През юли месец Toyota отчита и спад в производството, като фабриките на марката по света са напуснали около 706 500 автомобила, което е с 8.6% по-малко от юли месец 2021 година. Отново можем да отбележим спад на местна почва, където заводите на Toyota са произвели с 28.2% по-малко автомобили.
Що се отнася до статистиката от началото на годината, Toyota също няма с какво да се похвали. Компанията е продала около 5.5 милиона автомобила за седем месеца, което е с 6.3% по-малко от миналата година. Заводите са напуснали около 5 милиона коли, което от своя страна е спад с около 4% в сравнение с 2021 година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Иво
Коментиран от #9
15:39 02.09.2022
3 Ти да видиш!
Тоест от toyota са продали половин милион повече автомобили отколкото са произвели тази година. Смятайте колко инвентар от произведени, но не продадени автомобили са натрупали миналите години.
Сигурно имат милиони автомобили на склад, които в момента им крепят продажбите. Смятайте какво ще стане с продажбите, когато и тези автомобили свършат.
Миналата година се продали 5,9 милиона, а тази година щяха да произведат и продадат само пет милиона, което щеше да е почти милион по-малко само за 7 месеца.
Това са цифрите и фактите за онзи любител на toyota, който се обяснява, че някой мразя toyota и пишел против марката разни глупости, за да я злепоставя. Ще ми се да му чуя мнението по тези цифри и факти, които потвърждават тезата ми за трайно спадащите продажби на toyota при рязко покачващи на други компании, заложили на нови технологии при автомобилите?
Коментиран от #7, #8, #68
16:10 02.09.2022
4 12345
Коментиран от #6
16:39 02.09.2022
5 Евроатлантик
17:18 02.09.2022
6 гост
До коментар #4 от "12345":
На японски език ли ?17:36 02.09.2022
7 Гост
До коментар #3 от "Ти да видиш!":
В същото време излиза статия, че ВАЗ е увеличил продажбите си с цели 75%.Коментиран от #11
18:46 02.09.2022
8 Ще го видиш
До коментар #3 от "Ти да видиш!":
Добре ,че в твоя склад ги съхраняват тези милиони автомобили, че няма в света по-голям. Но и твоя склад амен-амен е пъленКоментиран от #10
19:16 02.09.2022
9 Димитров
До коментар #2 от "Иво":
От февруари до сега Корола седан е поскъпнала с 7000 лв19:38 02.09.2022
10 Не вярваш ли?
До коментар #8 от "Ще го видиш":
Тогава можеш ли да обясниш как така се произвели 5 милиона, а са продали 5,5 милиона тази година?Откъде са се взели допълнителните половин милион броя? Дали не са били произведени предишни години?
Коментиран от #12, #17
21:09 02.09.2022
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Ти честно ли
До коментар #10 от "Не вярваш ли?":
не зацепваш, че това са най-вероятно изостанали поръчки от края на миналата година, които са произведени, доставени и влезли в статистиката за тази година???И 500 000 коли в глобален мсщсб, разхвърляни по представителствата на марката в целия свят, за концерн като Тойота-много ли ти се струват???
Това да не ти е любомата тесла….аман вече и от теб и от тесла…..
Коментиран от #13
01:06 03.09.2022
13 Ами честно
До коментар #12 от "Ти честно ли":
Не зацепвам, защото няма нищо за зацепване. Поръчките постоянно изостават, но точно в края на годината/тримесечието гледат да ги изчистват.Тоест по средата на годината и тримесечието трябва да е точно обратното - да са произвели повече отколкото са доставили.
А точно защото за toyota половин милион автомобила са нищо по представителствата, точно затова ти казах че най-вероятно имало е, има и ще има още милиони залежали, защото toyota използва дилъри, които трупат инвентар, за разлика от Тесла, която няма дилъри, но ти не знам защо я намеси в примера.
Коментиран от #15
08:36 03.09.2022
14 Като отвори темата за тесла
Toyota наистина не е като тесла и ми омръзна да ти го повтарям, а ти как не го разбра не знам! Колко пъти трябва да ти повтарям че при тесла тези новини са с обратен знак и точно както при toyota вече за 11-ти път се потвърждава тенденцията за намаляване на продажбите и производството, при тесла също тенденцията за огромен ръст на продажбите е дългосрочна:
Според оценките на TrueCar за продажбите през август, продажбите на Tesla са нараснали със 105 процента през годината в САЩ, най-много от всички марки. Следващите най-близки производители са GM с 40,9% и Daimler с 40,0% ръст през годината.
Анализът на TrueCar включва много други вълнуващи подробности. На първо място, пазарният дял на Tesla сега се оценява на 4,1% като цяло или 4,4% от продажбите на дребно. Това означава, че марката контролира почти двойно своя пазарен дял в сравнение със същото време на миналата година, 2,3%. Статистиката на TrueCar също показва, че GM, Ford и Toyota остават пазарни лидери в общите продажби; GM контролира 16,4% от пазара, Ford контролира 13,7 , а Toyota контролира 14,8%.
Някои марки също отбелязаха значителни загуби през август. TrueCar изчислява, че Honda отбеляза спад на продажбите с 41,5% през месеца , докато Nissan отбеляза загуба от 24,5%, а Toyota отчете загуба от 9,4%.
Разглеждайки пазара като цяло, TrueCar оценява общ ръст от приблизително 9% на годишна база и може дори да е лек
Коментиран от #18
09:30 03.09.2022
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Гост
Коментиран от #21
14:27 03.09.2022
17 Гост
До коментар #10 от "Не вярваш ли?":
Откъдето и Тесла е взела продадените пикапи, които още не е произвела. Вие брояхте капарото за продадена кола, въпреки, че не е произведена.Коментиран от #20
20:01 03.09.2022
18 Гост
До коментар #14 от "Като отвори темата за тесла":
Нарастнали продажбите на Тесла със 105% спрямо кога? Спрямо първата година, когато правеха по три коли ли?Коментиран от #19
20:03 03.09.2022
19 Научи се да четеш с и без разбиране
До коментар #18 от "Гост":
В случая дори разбиране не ти е необходимо, защото ти е написано в прав текст черно на бяло и няма какво толкова да му мислиш за да го разбереш:На първо място, пазарният дял на Tesla сега се оценява на 4,1% като цяло или 4,4% от продажбите на дребно. Това означава, че марката контролира почти двойно своя пазарен дял в сравнение със СЪЩОТО ВРЕМЕ НА МИНАЛАТА ГОДИНА, 2,3%.
20:38 03.09.2022
20 Дрън-дрън
До коментар #17 от "Гост":
Точно обратното е! В някой държави, включително Германия, един автомобил се води продаден в момента в който стъпи в дилърството и стане негова собственост. Дали и кога ще бъде продаден на краен клиент няма особено значение. Води се продаден.Не си ли спомняш скандала с "огромните" рекордни продажби на volkswagen id3? После се оказа, че повечето от продажбите били към дилърствата и след два месеца иху после беше доста тихо и никой не искаше да ги купи, след като дилърите изпълниха предварителните поръчки събирани две години и се наложи да пускат по-добра версия id4.
При Тесла е точно обратното - един автомобил се води продаден, чак след като клиентът го получи лично. Дори да го е платил преди това на 100%, което е необходимо за да се финализира поръчката и/или да му е изкарал транзитни номера, този автомобил не се води продаден, докато не бъде взет лично от представителството или не бъде доставен на адреса и клиента да се подпише, че го е приел. Не си ли спомняш когато Илон Мъск и всички шефове точно на нова година лично доставяха автомобилите по домовете на клиентите, за да могат да се водят продадени и да влязат в миналогодишните продажби.
Май бъркаш приходи с продажби?
Коментиран от #26
20:47 03.09.2022
21 Така е!
До коментар #16 от "Гост":
"Спад в продажбите ,но печалбата е много по-висока и това компенсира спада в продажбите."С това твое изказване вече съм 100% съгласен и на практика повтаряш думите ми.
Е нали точно повишенията на цените комбинирани с орязване на екстрите намаляват продажбите на стогодишните компании, а спирането на производството на евтини и достъпни модели, затварянето на заводи и уволняването на служители им намалява разходите и им увеличава продажбите?
Tesla от друга страна е на другия полюс - строи нови заводи, наема хиляди нови служители инвестира в зарядна инфраструктура, производство на батерии, добив на материали за батерии, технологии за изкуствен интелект, батерии за съхранение на енергия и какво ли още не което и вдига разходите, като само двата нови завода губят милиарди на месец за разширяване, заплати и месечни разходи почти без да носят приходи от продажби.
Въпреки това, Тесла е на печалба защото по напълно пазарни принципи, заради високото търсене си позволи да вдигне цените с над 10 000 на автомобил само за година, но търсенето въпреки това се увеличи и печалбите им са над 10 000 от автомобил плюс 1600 долара от въглеродни квоти - печалба за каквато останалите не могат и да мечтаят!
Та то до скоро цената на някой от автомобилите им беше по-ниска от, печалбата на Тесла от автомобил.
А производството в новите фабрики ще е още по-рентабилно и себестойността по-ниска. Тоест повече продажби с още по-големи печалби, срещу намаляващи прод
21:02 03.09.2022
22 Така е!
Сещаш ли се защо въпреки че акциите се сринаха на 270 долара, Тесла продължава да струва повече от следващите пет автомобилни компании взети заедно?
Сещаш ли се защо toyota продава по десетина милиона автомобила, а Тесла 10 пъти по-малко, но въпреки това печалбата на Тесла е само два пъти по-малко и съвсем скоро ще изпревари тази на toyota и на останалите автомобилни производители, въпреки че годишно инвестира много повече милиарди от тях в нови производствени мощности, а техните разходи намаляват защото затварят производствени мощности?
21:06 03.09.2022
23 Джи джи
Доказали са, че са кадърни.
Не става въпрос само, кой е номер 1 и кой продава най-много. За да си номер 1, трябва бая да се нагърбиш. Зад да има големи количества с много добри качества стои от една страна взискателността на клиента, но от друга и добрите организационни възможности на този който ги създава. Работата е сериозна и те са доказали, че го правят най-добре в Азия и останалите места.
Не се ли замисляте, че това може да е в следствие, че намалява покупателната способност на клиентите в следствие на инфлацията.
Икономическата реалност е такава, а Toyota е очеваден пример.
Стягайте си задниците, защото следващите две-три години няма да са леки, особено за такава плячка като България, която са я разклатили като по учебник по макроикономика.
Не е страшно, но се стегнете. Протичат сериозни реформи.
Приемете, че статията не е за това, кое е по "новотехнологично" - помпата за високо налягане на горивото, турбините в битовите машини, любопитството към ел. двигателите наречено "хибрид" или състезателните електрокари на г-н Тесла.
Статията е по скоро на икономическа тематика, за моментното състояние на международната икономика, а не за г-н Рено, г-н БМВ, Тойота... г-н Тесла и г-ца Биткойн... Всъщност последните две май имат общо с темата.
Коментиран от #25
21:28 03.09.2022
24 Какъв им е проблема
22:39 03.09.2022
25 А дали в така
До коментар #23 от "Джи джи":
"Приемете, че статията не е за това, кое е по "новотехнологично" - помпата за високо налягане на горивото, турбините в битовите машини, любопитството към ел. двигателите наречено "хибрид" или състезателните електрокари на г-н Тесла."Статията си е за 11-те поредни намаляващи продажби на Toyota, но всъщност те са следствие точно от това което си писал. Иначе как ще обясниш, че в същия този период продажбите на Тесла се увеличават? Вероятно според тебе има бум на търсене на състезателни автомобили? Вероятно предстоят много състезания? Абе toyota не произвеждаше ли и тя състезателни автомобили? Те имат ли бум на продажбите?
Коментиран от #27
08:18 04.09.2022
26 Тодор
До коментар #20 от "Дрън-дрън":
Затова ли чаках една година за доставка на vw id 3, защото залежавали на склад и никой не иска да ги купува?09:02 04.09.2022
27 Джи Джи
До коментар #25 от "А дали в така":
Обяснявам си го така. Детройт си намериха много добър шоумен за рекламно лице. Щял да ни прави астронавти и да ни качва на луната.Коментиран от #28
09:13 04.09.2022
28 Дрън-дрън
До коментар #27 от "Джи Джи":
Точно detroit е против Тесла, защото им съсипа всички бизнес планове и стратегии. Точно както разби плановете и стратегиите на всички останали автомобилни производители, а най-вече на toyota, която от 30 години се опитва да наложи водородните автомобили, а от 25 години хибридите, тотално отричайки превъзходството на електромобилите. До толкова ги е страх светът да не се електрифицира, че буквално до средата на миналата година хвърляха милиарди долари всяка година за пропаганда срещу електромобилите и буквално миналата седмица обявиха, че нямало търсене на електромобили в щатите и нямало нужда да ги произвеждат, въпреки че както се вижда, само продажбите на тесла са 105% повече в сравнение с преди година, а търсенето очевидно е много по-голямо, но не може да бъде задоволено с настоящите производствени мощности. Въпреки, че тесла продава около 70% от всички електромобили в щатите, а toyota 0% за да бъдем коректни, трябва да добавим доста запетайки след нулата, защото toyota продава 0,05% от електромобилите в щатите и обяснява, че нямало търсене.На фона на намаляващите продажби на хибриди и плъгин хибриди, учудващо ли е че продажбите на toyota намаляват, въпреки че очевидно toyota все още е пазарен лидер в щатите?
Коментиран от #29
09:46 04.09.2022
29 Джи Джи
До коментар #28 от "Дрън-дрън":
А за туроператорската му дейност какво ще кажеш. Много е прозорливо момчето. Знаеш ли колко електроенергия е необходима, за да се изстреляме дотам?Коментиран от #30
10:46 04.09.2022
30 Дрън-дрън
До коментар #29 от "Джи Джи":
За разлика от тебе, м6ъск е реалист и добър инженер и използва енергоизточниците спрямо предназначението им.Коментиран от #31
14:04 04.09.2022
31 Джи Джи
До коментар #30 от "Дрън-дрън":
Колкото ще шоу да прави този сегмент не е безкрайно разтеглив. В дългосрочен план този сегмент не може да надхвърли 10% и той винаги ще ги дели с другите по-доказани от него производители.Другата част от пазара иска:
- евтини машини,
- универсални и надеждни машини,
- професионални машини,
- машини над 400 коня с големи ауспуси.
Той не е в тези сегменти. Неговият сегмент са "феновете на високите технологии". Това не е обида - така се нарича този пазарен сегмент.
Коментиран от #32
16:10 04.09.2022
32 Я си свери часовника
До коментар #31 от "Джи Джи":
Май пропускаш, че на някои основни пазари още днес делът на електромобилите надминава 10%, а ти говориш за дългосрочен план. Само тази година в китай се очаква да се продадат над 6 милиона електромобила, като там включват и плъгин хибридите в тази цифра. Това ли наричаш малко и ограничено търсене?Колкото и да защитаваш toyota, те дори на пазара на плъгин хибриди не могат да се класират, а продават само "самозареждащи се" хибриди - поредната техническа безсмислица и псевдонаука с която облъчват сектантите си.
И да отричаш и да не отричаш, светът преминава към електромобили и тенденциите са по-бързи, отколкото ти се иска. 10% от световните продажби ще бъдат задминати още тази или следващата година, а средносрочен план чакаме 50% през 2025 година. В дългосрочния за който говориш през 2030, над 80% от продажбите ще са на електромобили, тоест от 80 милиона пазарен дял, toyota засега е приготвила батерии за 500 000 електромобила, защото смята че толкова ще е търсенето през 2030 година.
Ти подкрепяш ли тези твърдения за такова търсене през 2030 година?
Коментиран от #33
16:36 04.09.2022
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Джи Дж
До тогава ще започне реклама за екологични коли с ДВГ - 150 коня, само 3 литра дизел смесен разход. 99 коня, два литра. Два катализатора и два ПДФ-а по специален патент на Тесла. Тогава всички комисии ще кажат "А браво, браво... има светлина в тунела". В същото време комисарите ще си бичат с 500 коня и два ауспуха отзад. Две трети от шофьорите ще карат с 10-15 % по-стари коли.
Защото сега като отидеш в автокъщата всяка кола я палят с подвижен акумулатор. Електромобила с какво ще го запали. Ще ти каже "Няма да сменяш цялата батерия, само една клетка е заминала". Все едно сега да ти каже "Той само единия цилиндър не работи, другите работят". Някои търговци ще се понаучат да сглобяват стари батерии, колкото да я изкара някой будала от автокъщата.
А комисарът ще си бръмчи с 500 коня.
Коментиран от #37, #38
17:49 04.09.2022
37 В голяма грешка си
До коментар #36 от "Джи Дж":
След три-четири години ще са построени всички започнати тази година фабрика за батерии и ще се разработени мините за добив на материалите им. Тоест търсенето ще започне да се задоволява и да не стига предлагането, което ще свали цените.Заради високите цени на тока, всички се втурнаха да изграждат централи за възобновяема енергия, които ще бъдат изградени до три-четири години и ще предлагат ниски цени на електрическата енергия всеки път когато бях на слънце и духа вятър.
Навсякъде ще бъдат изградени зарядни станции, които ще са повече от бензиностанциите, а новите технологии ще предлагат пет минутно зареждане за изминаване на 200-300 км.
След три-четири години влиза евро 7 и ще се слагат по четири-пет катализатора и 7-8 броя dpf и по три резервоара с adblue и други консумативи, които ще вдигнат цените на автомобилите с ДВГ, а петролните гиганти ще измислят някоя и друга война за да вдигат цените на горивата, точно както в момента цените на нефт урал паднаха с 50%, което веднага противно на всякаква логика, вдигнаха цените на горивата с 50%, вместо да ги свалят 50%.
А ти твърдиш че цените на електромобилите и на тока за тяхното зареждане ще паднат, цените на автомобилите с ДВГ и горивата ще се вдигнат, но хората въпреки това ще се върнат на ДВГ, защото обичат да им е гадно? Като те слушам, все едно чета рекламна брошура на Toyota.
23:31 04.09.2022
38 Малко сметки
До коментар #36 от "Джи Дж":
Да видим все пак след 3-4 години как ще вървят продажбите, ако запазят сегашният темп на растеж.Консервативните оценки за растежа на Тесла са 50%. Тази година 1,5 милиона.
Една година по-късно 2,3 милиона.
Две години по-късно 3,4 милиона
Три години по-късно 5 милиона
Четири години по-късно 7,5 милиона
Ако toyota запази същия си отрицателен ръст от 10%
Тази година 9 милиона.
След една година 8,1 милиона
След две години 7,3 милиона
След три години 6,6 милиона
След четири години 5,7 милиона
Харесват ли ти тенденциите?
А всяка година от 2014 година насам, когато тесла произвеждаше 30 хиляди автомобила и каза че ще поддържа 50% годишен ръст до 2030 година, като смята през 2020 година да произведе половин милион автомобили, всички начело с Toyota обясняваха че няма да има на кой да ги продава, защото нямало чак толкова голямо търсене, а производството на електромобили нямало как да бъде на печалба. Познато ли ти е?
А в същото време годишният ръст на продажбите на тесла от 2014 до сега е доста повече от 50% и можеше да е повече, ако имаше по-голям производствен капацитет, за да задоволи търсенето, което уж го няма.
Коментиран от #39
23:46 04.09.2022
39 Джи Джи
До коментар #38 от "Малко сметки":
Като станат тези реформи в добивната промишленост, машиностроенето, търговията и образованието ще отида да си купя един електромобил и един кабел.Коментиран от #40
11:03 06.09.2022
40 Вярваш ли си?
До коментар #39 от "Джи Джи":
Искаш да кажеш че ако през 2025 година тесла продаде 5 милиона ще отидеш да си купиш една?Смяташ ли, че някой ти вярва? Тука десетки от вас се кълняха че ще си купят електромобил когато започнат да ги правят да минават по 1 000 км, въпреки че самите те признават че карат автомобили за 3 000 лв. Точно колкото им вярвах на тях толкова вярвам и на тебе.
Електромобили с 1 000 км пробег вече има, но не съм чул някой от тях да продължава да има желание да си ги купува.
Коментиран от #42
15:26 06.09.2022
41 Алексей
08:23 07.09.2022
42 Джи Джи
До коментар #40 от "Вярваш ли си?":
Всичко ще се подреди. Без Тесла може, но без коли вече не може. Възгледите на Хенри Форд ми допадат повече, отколкото на Мъск. И 500 км пробег ме устройва. Само че все още не си струват парите. А има и вероятност да ги забранят.Коментиран от #43
13:32 07.09.2022
43 Дрън-дрън
До коментар #42 от "Джи Джи":
Каква ще е причината да ги забранят според тебе?И кои възгледи на ford ти допадат повече в сравнение с тези на илон мъск, чиито възгледи са, по-евтини електромобили, чрез които ще можеш да си почти независим от доставчици на горива или други енергии, като си произвеждаш енергията както за къщата така и за движение на автомобила на собствения си покрив и дори печелиш от това?
Илон мъск променя света като променя както автомобилостроенето, така и енергетиката и ракетостроенето. Кое точно от тези не ти допада? Ако трябва да се обзалагаме, работиш в някоя от тези три области и илон мъск яко ти бърка далаверата.
17:22 07.09.2022
44 Джи Джи
Батериите на покрива са подходящи само за имоти в отделечени райони, които не са захранени.
Тези задължителни изисквания, които поставиха ще отворят огромна икономическа и социална пропаст в обществото, ако започнат да ги изпълняват. Но те няма да ги изпълнят. Целите са други.
Средната продължителност на експлоатация на автомобили в развитите държави е над 15 години, а те са само малка част от населението.
Коментиран от #45, #46
20:00 07.09.2022
45 Дрън-дрън та пляс
До коментар #44 от "Джи Джи":
Фотоволтаичната ми централа струва 3000 лв, произвежда средно 3600 киловатчаса на година и има 25 години гаранция, за които ще произведе 90 000 киловатчаса. Колко е себестойността на един киловатчас. Можеш ли да сметнеш? А дано ама надали.3000лв/ 90 000квч = 0,0333лв/квч
Това са 33 лв за мегаватчас. Ще ми кажеш ли коя малка или голяма централна може да произведе електрическа енергия на такава цена? В момента ти я плащаш на 250 лв за мегаватчас през деня, когато пече слънце, въпреки че цената на тока е чудовищно субсидирана.
Е то какви са реалните цени на тока на борсата за вчера, ако искаш да я продаваш там по борсови цени без никакви субсидии :
Енергийната борса в рамките на търговията в сегмент „пазар ден напред“ затвори при цена за базова енергия (1 – 24 часа) от 989.81 лв. за MWh с ден за доставка 6 септември 2022 г. и обем от 78 552.60 MWh, сочат данните от търговията.
Най-ниската стойност е отчетена за 14 часа – 747.13 лв. за MWh (3411.7 MWh).
Най-високата цена на електроенергията, търгувана в сегмента „пазар ден напред“ е постигната за 20 часа – 1371.04 лв. за MWh (при количество от 2877.1 MWh).
В 24 часа цената на търгуваната електроенергия в този сегмент е 1047.48 лв. за MWh при количество от 3501.5
Дори на най-ниската цена, 750 лв за мегаватчас, при цена на централата 3 000 лв и годишно производство 3,6 мегаватчаса, са спестени или спечелени 2700лв/година.
Учудваш ли се защо фирмите и гражданите в българия са напра
21:50 07.09.2022
46 Дрън-дрън та пляс
До коментар #44 от "Джи Джи":
Дори на най-ниската цена, 750 лв за мегаватчас, при цена на централата 3 000 лв и годишно производство 3,6 мегаватчаса, са спестени или спечелени 2700лв/година.Учудваш ли се защо фирмите и гражданите в българия са направили заявки за 24 000 000 /24 милиона киловата фотоволтаични централи и заявките продължават да валят?
Ами ако изградят поне половината от заявената мощност 12 000 мегавата при 4000 мегавата консумация на цялата държава, представяш ли си какво ще е цената на тока всеки път когато пекне слънце и дали ще има голяма централа, която да може да предложи такава цена?
Коментиран от #47
21:55 07.09.2022
47 Джи Джи
До коментар #46 от "Дрън-дрън та пляс":
За да произведеш 3600 kWh на година ти трябват между 5 и 10 кв м панели, зависи от коя куче марка си избрал. Трябват ти кабели. Трябват стойки, акумулатори, техник, на другите неща не им знам имената, но знам че струват повече от всичко, което изредих. За 3000 лв може да си купиш само един бойлер със серпентина и една батерия за вода, да се плацикаш, докато другите са на море.Коментиран от #50
00:23 08.09.2022
48 Джи Джи
Коментиран от #49, #51
00:53 08.09.2022
49 П.с. от Джи Джи
До коментар #48 от "Джи Джи":
20 Хил долара на година.00:56 08.09.2022
50 Моята излезе толкова
До коментар #47 от "Джи Джи":
Девет панела по 330 вата по 200 лв струваха 1800 лв, а мрежовия инвертор с ограничител 840 лв. Общо 2640 лв. Останалото е за стойки и кабели, които на практика струваха по-малко но да речем че съм си калкулирал и труда който съм извършил.На практика използвам по около 3000 киловатчаса, а останалото ми се губи вместо да го подаря на някой, без да ми го плащат и ще е така поне докато не премахнат бюрократичните спънки за присъединяване към мрежата на покривни централи и не ги направят на уведомителен режим.
Към момента се подават абсолютно едни и същи документи за атомна централа 2 милиона киловата като аец козлодуй и покривна централа 2 киловата.
Да купувам батерии за останалите 600 киловата на година няма икономически смисъл при цена 14 стотинки за киловатчас нощна тарифа са 84 лв на година да си ги купя от мрежата.
Ще има смисъл, ако ни изкарат на борсата и плащаме по пазарни цени. Ако ще го плащам по левче за киловатчас вече стават 600 лв спестени на година и даже повече ако увелича броя на панелите.
Разбираш ли сега философията на Илон Мъск? Няма как цената на тока да се вдигне, защото веднага става рентабилно да си го произвеждаш сам и да си го съхраняваш. Защо смяташ, че до преди година и половина имаше заявления за изграждане на 2000 мегавата възобновяеми мощности, а за година и половина са се натрупали 24 000 и всеки месец се увеличават поне с 2000?
Тоест технологиите не ти взимат кюфтето от чинията, а ти дават пържола к
10:09 08.09.2022
51 Моята излезе толкова
До коментар #48 от "Джи Джи":
На практика технологиите не ти взимат кюфтето от чинията, а ти дават пържола към кюфтето.Най-продавания електромобил в китай струва 4500 долара и си има всичко еърбеци, abs а дори и климатроник в базовата версия. Какъв бензинов автомобил можеш да купиш за тези пари? Тоест електромобилите не са скъпа технология.
Коментиран от #52
10:11 08.09.2022
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Джи Джи
Относно централата, мислил съм го и аз. В някои случай е аргументирано, но в моя не. Още на половината кюфте осъзнах, че ще произвеждам безполезен ток, а ще си купувам полезен.
А относно паржолите - лъвовете ловуват организирано.
Но кажи ми в големите градове, как ще ядат пържоли.
Говоря за колите, не за централата.
Производителят ще даде кюфте. И единакът ще си купи кюфте. Но къде ще го пече?
Много неща трябва да се променят, за да станат градовете чисти. Обществото не е дорасло, за да създаде скоро такава инфраструктура. На теория тя може да бъде създадена за половин година, но на практика от 15 години до плюс безкрайност.
13:21 08.09.2022
54 Джи Джи
Тогава всеки шофьор да си избере колата:
- Плъгин хибриди с пробег от 15-50 км на ток, с възможност да се добавят или намаляват модули към батерията
- или пълни електрички.
Решенията за служебните паркинги и къщите ще се взимат от техните стопани.
Коментиран от #55
14:28 08.09.2022
55 Далече си от истината
До коментар #54 от "Джи Джи":
"На теория тя може да бъде създадена за половин година, но на практика от 15 години до плюс безкрайност."Дори на теория не може да бъде създадена за 15 години, а ти говориш за половин година. Точно за това ви се струва невъзможно, защото не осъзнавате че това е процес, а не действие.
По пътя ще има много трудности и пречки, които постепенно ще бъдат преодолявани. Нито днешната енергийна система е създадена за половин година, нито мрежата от бензиностанции, нито производството на автомобили с двг. Не са създадени и за 15 години, а са градени от повече от век. В случая е важна посоката и пътя, по който ще се поеме, за да може децата и внуците ни да са щастливи, като стигнат до крайната дестинация.
А всеки сам си избира къде да живее и какво да кара.
Като говориш за градове, не забравяй че града не е един и не се казва София или Пловдив, а има и малки градчета в които хората живеят и в къщи а не само в панелки на осмия етаж, както средностатистическия пишеш коментари тук.
Не забравяй, че общината не е проектирала вендинг машина за кафе с партида за електричество почти пред всеки вход, но такива има и продължават да никнат като гъби след дъжд. Една такава прати да може да захранва десетина бавни зарядни станции, които общо струват колкото две нови вендинг автомата.
А даже не разбрах за какви точно АВТОМАТИЧНИ зарядни станции говориш?
21:23 08.09.2022
56 Джи Джи
- екология,
- практичност,
- мода и престиж,
- популизъм,
- некомпетентност.
Изтъкват, че е от обществено значение, но само първите две и отчасти третото имат значение за развитието на обществото.
ЕКОЛОГИЯ
Ако в големите градове няма възможност хората да използват такива автомобили каузата е загубена.
ПРАКТИЧНОСТ
Модерните автомобили с ДВГ изразходват смесено 21 лв на 100 км, а електромобил от подобен клас 4,5 лв на 100 км и то само при едно условие, че цената за електроенергия се отнася за битови клиенти.
Разликата при 100 000 км е общо 16 500 лв. Много под стойността на батерия за подобен клас автомобил (Говорим за среден и висок. При другите класове сметката ще е аналогична). Каузата и тук е изгубена.
МОДА И ПРЕСТИЖ
Тук има аргументи в полза на каузата, но те не са в такава полза на обществото, че да получават подкрепа от обществено ангажирани лица.
ПОПУЛИЗЪМ, НЕКОМПЕТЕНТНОСТ, СКРИТИ ИНТЕРЕСИ
За съжаление, това е движещата сила. Никой няма да спечели трайно от това. Това няма да даде плодове, а напротив загуби.
Има надежда, но не с тези темпове, които сме се засилили и не с тази арогантност.
Автомобилостроенето вървеше във връхната си точка, обединявайки традиции и нови технологии - високо налягане на горивото, инжектори и дюзи от ново поколение, турбини, цифрофо програмиране. В същото време разни хора се правят на велики и вместо да казват "Благодарим, велики сте
Коментиран от #59, #60
23:15 08.09.2022
57 Джи Джи
Автомобилостроенето вървеше във връхната си точка, обединявайки традиции и нови технологии - високо налягане на горивото, инжектори и дюзи от ново поколение, турбини, цифрофо програмиране. В същото време разни хора се правят на велики и вместо да казват "Благодарим, велики сте вие, че дарявате човечеството с прогрес." , те унижават и смачкват хората, които единствено могат да донесат този прогрес. Пред очите на всички. Дори в момента технологиите ги има. Има по-добри технологии на базата на това, което ни е познато и още по-добри, съвсем нови, но ще ги получат тези които заслужават.
23:18 08.09.2022
58 Екология и икономика
Този градски жител дори да работи в големия град, пътува с този автомобил до работа която в 80% от случаите е в промишлената зона на градовете, където си паркира автомобила, обикновено на голям паркинг на слънце. Тези паркинги, както и покривите на промишлените и бизнес сградите, могат да бъдат покрити с фотоволтаици, които да задоволяват както производството и нуждите на бизнеса, така и с излишната енергия да зареждат автомобилите на паркингите, които при нужда дори могат да връщат ток обратно към сградите при кратко заоблачаване или краткотрайна нужда от по-голям мощност.
Всичко това с пълна сила важи и за централните части на градовете, въпреки че там местата са по ограничени като площ.
Като се приберат вкъщи, включват се към зарядното и могат да ползват заредената през деня енергия за да задоволят битовите си нужди в пиковите часове, а после при нужда и/или икономическа изгода, да заредят отново евтината излишна енергия през нощта.
Имаш ли някакво по екологично решение на транспортните и електропроизводствените, електропреносни и електроразпределителни проблеми?
Както виждаш обаче, всички имат икономически интереси да го направят и надали мислят за екологията в случая! Екологията е бонус!
09:09 09.09.2022
59 Практичност
До коментар #56 от "Джи Джи":
"Разликата при 100 000 км е общо 16 500 лв. Много под стойността на батерия за подобен клас автомобил (Говорим за среден и висок. При другите класове сметката ще е аналогична). Каузата и тук е изгубена."Не знам за какво практичност говориш тук, като пак прокрадваш икономически интереси.
Електромобилите са доста по-практични, защото предлагат по-голям простор за пътниците, защото няма нищо в двигателния отсек, а междуосовото разстояние обикновено е по-голямо, а също така имат много по-голям товарен обем, защото имат и преден багажник.
Освен това, предлагат огромна мощност и ускорение на спортен автомобил, на несравнимо по-ниска цена, без недостатъците на спортните автомобили, част от които съм описал по-горе, а също така и като цена за поддръжка и цена за изминат километър заради високия разход на спортните автомобили. При електромобилите, ако сложиш на едно купе двигател 100 коня или три двигателя с 1000 коня общо, дори на градско разликата в разхода за изминат километър ще е по-малка от 5%. Тоест разходът не е свързан с мощността. При ДВГ разликата може да отиде над 500% в зависимост от мощността на двигателя.
09:28 09.09.2022
60 Ресурс
До коментар #56 от "Джи Джи":
А ресурса дори на най-старите Тесли с батерии от от лаптоп са 500 000 км. Има една изминала 1,6 милиона километра, с общо три батерии, като едната е била оборотна и с нея е изминал 100 000 км, докато му върнат ремонтираната, която със сигурност може да мине още 100 000 км. Тоест на практика ги е минал с две батерии, като последната е почти на милион километра, като не е била нова, а ремонтирана. Тоест на 10 пъти по 100 000 км и 16 000 лв разлика, отиваме на 160 000 лв разлика, докато дойде време за смяна на батерията.Но никой не върти толкова километри, за това по-голямата част от живота на батерията може да се използва за съхранение на енергия от мрежата и връщането и при нужда за собствено потребление или продажба.
09:29 09.09.2022
61 Мода престиж популизъм
А популизма си е популизъм и е безгръбначен и без принципен - например в момента кампанията срещу електромобилите от toyota си е жив популизъм и възползване от страховете на хората, а изведнъж в средата на миналата година, направиха 180 градуса завой и обявиха че електромобилите вече не са най вредното нещо на света което ще погуби земята, а са стана ли единственото спасение и toyota започва да предлага 30 модела електромобила до 2025 година.
Разбира се на приказки, както и повечето автомобилни компании, но тази безпринципност и безидейност, водена от емоциите на деня и стремеж към краткотрайни печалби няма как да доведе до нещо смислено.
Тесла си е поставила крайна цел продажба на 20 милиона електромобила годишно, както и изградена инфраструктура за зареждане, захранвана от 100%
възобновяеми източници за, които вече са осигурени дългосрочни договори за доставка на батерии и материали за тяхното производство.
Първите 10 години работи на загуба и не чака правителствата да и изграждат зарядна инфраструктура или да и организират производство на батерии или доставка на материали. Има си крайна цел и си я гони без ръчкане от политици или еколози. Когато се натрупат достатъчно електромобили, печалбите от зареждането им с електрическа енергия собствено производство, ще са по-големи, отколкото от производство на автомобили. Екологията пак е б
09:46 09.09.2022
62 Мода престиж популизъм
И никога не са рекламирали автомобилите си като екологични, както обичат да правят останалите. Рекламират ги като практични, ефективни и изключително бързи.
09:48 09.09.2022
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Джи Джи
Ако не измислят друга щуротия, при по-продължителна конкуренция технологията ще се развие.
Но засега няма много реализъм и май ще остане само шоуто.
Коментиран от #65
15:18 09.09.2022
65 За коя технология говориш
До коментар #64 от "Джи Джи":
За водородната ли? Напълно съм съгласен с казаното!Всичко е лобизъм, мода и адско надценяване на технологията, която си е мъртво родена и няма никакви шансове за реална употреба при леките автомобили и съвсем минимални в тежкотоварния транспорт.
Toyota тръгна по този грешен път и сега трябва да изгуби доста време за да се върне на кръстовището откъдето обърка посоката за да тръгне да настига останалите при производството на електромобили, което вече е зряла технология и се произвеждат милиони бройки годишно.
17:46 09.09.2022
66 Джи джи
И какво става сега? Най големия играч, последен влиза в играта. Що са го държали резерва? Тия мерки дето ги взеха, са или да го принудят да се включи или той да се подсигури.
Коментиран от #67
23:48 09.09.2022
67 Така е!
До коментар #66 от "Джи джи":
Първият дизел си го купих през 1992 година, защото баща ми си беше купил през 1991 година един микробус mercedes 307d, който харчише по-малко от моята жигула.До ден днешен с малки изключения, съм си купувал дизелови автомобили и ще продължа да си купувам точно заради икономичността и надежността. Това което следва след десетина години за дизелите не е заради икономичността, заради която ги купуват клиентите.
Същото ще стане и с електромобилите. А водородът никога не е бил икономичен и по всички закони на физиката няма как да стане. Клиентите със сигурност няма да го купуват заради екологията, колкото и да лобира най-големия производител с милиардите си. Насила хубост не става.
И за разлика от дизела или хибридите, клиентите ще спестяват и от сметките си за ток, освен от транспортни разходи. На практика тези които притежават електромобил, няма да плащат гориво и ще плащат по-малко за ток, отколкото тези които нямат електромобил.
Това ще го видим съвсем скоро, когато узреят и технологиите за smart grid, vehicle to grid, demand response и подобни, което пък ще стане когато се натрупат достатъчно електромобили и има излишък от възобновяема енергия на безценица.
Предвид цените в момента на енергията от изкопаеми горива, изграждането на възобновяеми мощности ще бъде ускорено през следващите години
10:29 10.09.2022
68 курандо мио
До коментар #3 от "Ти да видиш!":
не са ти ясни нещата - Тоуота има политика да произвежда само каквото е поръчано от дилърите готовите коли заминават директно за дилърите няма складове и допълнителни разходи19:12 16.09.2022
69 ха ха
23:32 16.01.2023