Изкуственият интелект, който буквално променя играта: Microsoft представи Muse

21 Февруари, 2025 16:04 3 250 3

  • microsoft-
  • muse-
  • ai-
  • изкуствен интелект-
  • игри

Новият модел обещава да предефинира разработването на игри с възможността си да генерира визуализации и геймплей

Изкуственият интелект, който буквално променя играта: Microsoft представи Muse - 1

Microsoft, в сътрудничество с Teachable AI Experiences и Ninja Theory, представи Muse - новаторски модел с изкуствен интелект, предназначен да революционизира разработването на игри. Основната функционалност на Muse се състои в способността му да генерира визуализации на игри и съответните действия на контролера, като всичко това се основава на усъвършенствано 3D разбиране на средата на играта.

Този мощен модел е обучен върху огромен набор от данни с 1,6 милиарда параметри, включващ 1 милиард изображения и действия на контролера, което се равнява на приблизително седем години непрекъсната човешка игра. Играта „Bleeding Edge“ на Ninja Theory послужи като основна тренировъчна база за Muse. Данните, използвани за модела, са събрани от играчи, които изрично са дали съгласието си за използването им.

Muse работи с визуализации и записани действия на контролера с разделителна способност 300х180 пиксела, което му позволява да генерира последователности с дължина до две минути и да прогнозира развитието на играта в режим „модел на света“. Демонстрациите показаха способността на Muse да изпълнява сложни действия, включително смяна на камерата, избор на път и дори въвеждане на изцяло нови герои, като същевременно се придържа към физиката на играта.

Microsoft вижда Muse като ценен инструмент за разработване на съвременни игри. Компанията вече използва модела за разработване на модели на изкуствен интелект, които могат да се играят в реално време и са обучени в различни игри, което улеснява бързото създаване на прототипи на нови концепции и потенциалното разширяване на съществуващи заглавия.

Освен това Muse предлага потенциално решение за безпроблемно пренасяне на ретро игри на съвременен хардуер. Способността на модела на AI да разбира механиката на играта и да генерира съответните визуализации и действия може да рационализира процеса на адаптиране на класически заглавия за съвременни платформи.

Моделите на Muse, примерните данни и WHAM (World and Human Action Model) са достъпни чрез Azure AI Foundry. Microsoft също така планира да пусне кратки, интерактивни демонстрационни игри с изкуствен интелект чрез Copilot Labs по-късно тази година, като предостави на разработчиците практически опит с тази трансформираща технология.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Три в Едно

    1 3 Отговор
    Ще бъде интересна комбинация между новия им квантов процесор и този ИИ. Искам да я видя в действие ;-)

    Коментиран от #3

  • 2 Змеят

    2 2 Отговор
    Змеят захапа опашката си. Сега ще съкратят разработчиците на игри. Те ще се преквалифицират в клошари и ще живеят под мостовете, всеки ден нов квест намери там нещо за ядене. Яж буболечки и бъди щастлив, че си успял да ги хванеш и тема подобни
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.