Казваме сбогом на най-известния чешки камион Tatra

27 Февруари, 2025 11:09 4 738 22

  • tatra-
  • t815

Моделът T815 е спрян от производство

Казваме сбогом на най-известния чешки камион Tatra - 1

Tatra прекрати производството на своя най-известен модел камион, T815. На 25 февруари, последният екземпляр на знаменития камион слезе от поточната линия в чешкия град Копжибница. Това съобщава сайтът Auto.cz.

Финалната блойка бе Tatra T815-2 Terra с удължена кабина с четири врати. Скоро този камион ще се превърне в специално превозно средство за чешките пожарникари, но за съжаление повече бройки от него няма да се правят.

Казваме сбогом на най-известния чешки камион Tatra

Tatra T815 е модел с дълъг живот, тъй като се произвежда от януари 1983 година. Произведени са общо 158 065 камиона. Много от тези камиони се озоваха в България и все още могат да се видят по нашите пътища.

Дизайнът на камиона е доста нетипичен, но познат за Tatra. Основата на Tatra 815 е опорна рама. Дълго време моделът беше оборудван изключително с дизелови двигатели с въздушно охлаждане, но по-късно моделите получиха дизелови двигатели Cummins, Deutz и MTU с течно охлаждане.

В продължение на 42 години камионът Tatra T815 получава голям брой различни версии и е търпи множество модернизации. Създадени са и състезателни версии на модела, с които Карел Лопре печели шест пъти прочутото рали Париж-Дакар.

В допълнение трябва да отбележим, че много военно оборудване е създадено на шасито на Tatra T815, което също се използва във въоръжените сили на доста държави.

Казваме сбогом на най-известния чешки камион Tatra


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 21 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 БгТопИдиот🇧🇬

    11 18 Отговор
    За мъртвите добро или нищо.

    Само добро от мен.

    Да живее китайското камионостроене !То е бъдещето.
  • 2 хаха

    25 4 Отговор
    Ганчо пак не разбрал че се спира производството само на този "модел".
  • 3 Аспарух

    5 1 Отговор
    се ла ви
  • 4 От татар

    1 12 Отговор
    До татра

    Коментиран от #10

  • 5 ГОЛАТА ИСТИНА

    11 6 Отговор
    MAN KAT от 76та дава началото на Татра и руският КАЗ 4430 ! Швабите правят революция, с техният дизайн, който не остава незабелязан.

    Коментиран от #19

  • 6 келнерите на Европа

    7 20 Отговор
    си бяха въобразили, че могат да произведат нещо повече от биренки...

    Коментиран от #9

  • 7 от село

    14 1 Отговор
    Съседа на село има бензинова Татра и на талона и пише-1958г. ПО интересното е ,че намери нови части за основен ремонт.

    Коментиран от #16

  • 8 директора

    14 5 Отговор
    Тоя е камион е топа на топа. В САЩ всичките им пожарни са краден дизайн от тази ТАТРА. Всички в Европа са крали дизайн на ТАТРА - и МАН и Мерцедес камионите и Скания и Волво. Само Skoda LIAZ е конкуренция на великата ТАТРА.
  • 9 Истината е нужна!

    15 11 Отговор

    До коментар #6 от "келнерите на Европа":

    В Чехия има фраза...когато Чехия имаше промишленост, руснаците се катереха по дърветата.Та това е реалността, драги ми ц.ървулкьо
    По времето на соца, словакът Густав Хусак премести заводи от Чехия в Словакия в бивша Чехословакия
  • 10 Дизела

    18 2 Отговор

    До коментар #4 от "От татар":

    Татра не идва от татар,а от планината Татра.Карал съм самосвал Татра дизел с въздушно охлаждане.Задни гуми с характерния наклон навътре,който изчезва след натоварване.
  • 11 Чушкопека

    3 13 Отговор
    Не е ли Камаз не ми го фали
  • 12 Търновец

    4 7 Отговор
    Татра дърпаше гаубиците в Елхово - много стабилен камион. Да допълня че Татра е Френска фирма и Французите от Татра и Рено след ПСВ снабдиха Чехия с технологии за да ги направят конкурентни на Германия. А във Франция Татра влачи тежки 155 мм гаубици ул

    Коментиран от #13, #18

  • 13 директора

    14 2 Отговор

    До коментар #12 от "Търновец":

    Ти луд ли си господине ТАТРА била френска фирма, да и дачия е пакистанска! ТАТРА е чешка марка и никакви французи нямат участие освен в краденето от ТАТРА, която произвежда камиони от 19 век,когато французите са правели само макарони!

    Коментиран от #15

  • 14 КАГАН

    11 1 Отговор
    В зората на нашата демокрация Израел изкупи всичките налични в България най-далекобойни 130мм оръдия. Качи ги върху ТАТРИ и се получи свръх мобилно самоходно оръдие, което спокойно се носи и в пустинята или лесно се качва да стреля от някой висок баир. Торсионите на татрата издържат на отката на това най-далвкобойно тогава оръдие и отпадна командата Забой/ Отбой.
    Това го видяха американци и шведи и те си направиха подобни свръх маневрени самоходни оръдия.
  • 15 Той ,човека

    5 0 Отговор

    До коментар #13 от "директора":

    между Татра и Матра ,не намира голяма разлика ,нещо като Нисан и Ниса.....,ако въобще знае за последната.
  • 16 Никси

    1 1 Отговор

    До коментар #7 от "от село":

    кой модел е колата ? 603 , 700/701 , Татра прави леки автомобили , камьони , автобуси и трактори , скоро гледах един клип на чехите как са направили спортен модел на лек автомобил модела е МТХ V8 , фаровете са повдигащи като на Тойота Селика и вратите се отварят вертикално нагоре , къв рев на мотора прави !!!.
  • 17 Никси

    1 0 Отговор
    тази Татра на снимката 815Т е правена за специялизиран автомобил , навремето когато бачках в мината имах честа да карам такъв автомобил 815 Т-2 самосвал , моя баща също е работил на Татра през 70-те години на миналия век с модел 148 самосвал когато мината е била към Минстрой Божурище , има още модели като Терно 1/2 , 138 дъмпер, 111 но те вече са история , сега се продължава пройзводството на Татра Феникс все още с съвмесно в Консорциум ДАФ, навремето Татра се е намешала в Русия (СССР) в Зил и Камаз тъй като не са били много надежни тогава руските камьони и са иска ли да внедрят в тях ходовата част и шасито изцяло на Татра 815 но са били направени малко бройки може би само са техния вътрешен пазар на Русия и Соц Държави около тях или Техните Републики , но по онова време се е строила Байкало Амурската Магистрала с немски камьони Магирус Дойц които също са работили по Ирак и Либия и са били много пройзводителни здрави и жилави камьончета , сегашните модели на Татра Феникс са със същата ходова част с носещата прословута тръба и чупещи полуоси но в различни колесни формули и кабини с по комфортен дизайн както и самосвални кошове (легени) взети от западен дизан като МюлерКипер , БЦМ и т.н. !!!.
  • 18 Никси

    1 1 Отговор

    До коментар #12 от "Търновец":

    абсолютни глупости си написал , това изобщо не е вярно нито Татрата е Френска нито Реното Магнум особено е Чешко , Татра си се прави в Чехословакия в днешна Чехия в планината Татра в град Копривниче там е и завода който е кръстен на нея , това че магнума си приличат с 815-ката само по степенките за качване в кабините не означава че са заедно пройзлезнали от Франция , Рендето си е Ренде и Татра си е Татра всеки със своята История и Държава !!!.
  • 19 Никси

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "ГОЛАТА ИСТИНА":

    точно така които и до ден днешен са на въоръжение в Чешката Армия !!!.
  • 20 Татра матра

    1 1 Отговор
    Татрата е толкова хубав и надежден, че всичките тука дето го хвалите карате я голфче я тойотка ама не и татра! Айде със здраве 😘

    Коментиран от #21

  • 21 Никси

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "Татра матра":

    що ти кво си карал некоя совалка ли ? , тоеа е имало това сме карали тогава !!!.
  • 22 Цецо

    1 0 Отговор
    Имате грешка при преписването.Копжибница всъщност е Копрживнице. Татра се прави там от 1939 г.