Tesla прави значителна промяна в брандирането на софтуера си за интелигентно шофиране в Китай, като се съобразява с местните разпоредби и пазарната чувствителност и премахва спорния прякор „FSD“ (Full Self-Driving) от най-високия си пакет. След като години наред Tesla устояваше на натиска за промяна на подвеждащото име, тя избра по-точно и по-съвместимо обозначение.
Премиум софтуерният пакет, известен досега като „FSD Intelligent Assisted Driving“, вече ще се обозначава просто като „Intelligent Assisted Driving“. Това ребрандиране обхваща целия спектър от системи за асистенция на водача на Tesla. Системите „Базова версия на автоматизирано асистирано шофиране“ и „Усъвършенствана версия на автоматизирано асистирано шофиране“ също са опростени съответно на „Базова версия на асистирано шофиране“ и „Усъвършенствано асистирано шофиране“. Освен това терминът „Autopilot Automated Assisted Driving“ е заменен с по-простия „Assisted Driving“.
Въпреки промяната на наименованието, функционалностите на тези пакети остават в съответствие с предишните им итерации, съответстващи на това, което преди беше известно като FSD, Enhanced Autopilot (EAP) и Basic Autopilot (BAP).
Първоначално Tesla представи своите усъвършенствани функции за подпомагане на водача в Китай под етикета „Full Self-driving Capability“, който предполагаше пълни възможности за автономно шофиране. По-късно обаче компанията разясни ограниченията на тази система. През февруари Tesla започна да въвежда усъвършенствани функции, подобни на тези в САЩ, като първоначално избягваше обозначението „FSD“. По-късно наименованието беше временно коригирано на „FSD Intelligent Assisted Driving“.
В допълнение към развитието на събитията Tesla обяви едномесечен безплатен пробен период на функциите на FSD в Китай, който е планиран да приключи на 16 април. Това изпитание обаче беше внезапно прекратено. Като причина за спирането Tesla посочи необходимостта от завършване на необходимите регулаторни одобрения за софтуера за интелигентно асистирано шофиране, като увери клиентите в ангажимента си за бързо разрешаване на проблема.
В продължение на години Tesla прилагаше подобна стратегия за продажби в Китай, както и на други пазари, като предлагаше софтуерния пакет FSD за закупуване, въпреки че пълните му възможности не бяха налични на местния пазар. Дори търговските представители на Tesla често предупреждаваха да не се купува. Китай е първият пазар, на който Tesla предприе стъпка за премахване на марката „FSD“ - ход, който ще бъде внимателно наблюдаван за потенциалното му приемане на други световни пазари.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
13:07 27.03.2025
2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
13:09 27.03.2025
3 Путин Боклук
18:16 27.03.2025